abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43275154
In een forum van tubgirls, godverrrrrrdommes en kankerkachels ben ik waarschijnlijk de enige ziel die er ook maar een glimp van heeft opgevangen - toch moet ik mijn ei even kwijt: wat is Juliana, een serie over de gelijknamige koningin cq prinses die iedereen wel van naam kent (ja iedereen kent haar dus van naam he) en wordt uitgezonden door onze vrinden van de Evangelische Omroep, een vreselijk slechte serie!

Heeft iemand er ook naar gekeken? Schaam je er niet voor - dat doe ik immers ook niet door er 'en publique' een topic over te openen.

Zoals Beatrix werd nagedaan in Kopspijkers. Zoals haar stem daar werd geimmiteerd: zo spreken alle acteurs en actrices in de serie. Het verhaal wordt aan volwassen kijkers gebracht alsof het een voyeuristisch volkje is, dat kijkt om de mooie beelden en waarin scene na scene in het teken staat van de protocollen en regels (in die tijd).

,,Ach moeder, toe, laat mij studeren!"

Het wordt als een kindersprookje gebracht, in plaats van een aansprekend en boeiend drama. Zo zou ik dus door die serie de volgende opvallende punten uit het leven van Juliana moeten hebben geleerd: ook zij knuffelde met bomen, zij wilde studeren maar haar moeder stak er een stokje voor echterrrrrr de oma van Juliana (Emma) was het met haar kleindochter eens en heeft haar geholpen (,,Ach, grootmoeder, laat mijn moeder mij studeren laten gaan!"), waardoor uiteindelijk onze toekomstige koningin in Leiden kan gaan studeren. Onderkomen: geen donker, beschimmeld hok, oh neen, enen villa in de Katwijkse duynen! Dat weet ik namelijk dankzij deze serie. Heel erg gespitst op het nou-nou-poeh-poeh-zeg-zeg-gevoel van de kijker.

Ik denk dat onze huidige monarchie met kromme tenen heeft zitten kijken. Als ze al niet voortijdig zijn gaan zappen.

Iemand ook gekeken?

En zijn er mensen die het juist goed en realistisch vinden? Niet als aanval bedoeld, maar gewoon... Als tegenargument, zeg maar.
pi_43275331
ik heb hem niet gezien.. had wel willen kijken want heb de afgelopen weken namelijk de redelijk matige serie over koningin wilhelmina gevolgd, de voorganger, op dezelfde zender, zelfde tijdstip.

vond het wel interessant om te zien allemaal, verhaal was wel leuk en anne wil blankers (of hoe heet ze?) speelde wilhelmina heel goed. t was meer de regie en de muziek waar ik moeite mee had. waren die in 'juliana' ook zo matig?
pi_43275751
quote:
Op zondag 5 november 2006 22:18 schreef da_beepster het volgende:
ik heb hem niet gezien.. had wel willen kijken want heb de afgelopen weken namelijk de redelijk matige serie over koningin wilhelmina gevolgd, de voorganger, op dezelfde zender, zelfde tijdstip.

vond het wel interessant om te zien allemaal, verhaal was wel leuk en anne wil blankers (of hoe heet ze?) speelde wilhelmina heel goed. t was meer de regie en de muziek waar ik moeite mee had. waren die in 'juliana' ook zo matig?
Daar heb ik eerlijk gezegd niet zo op gelet... Maar mij viel meteen op dat de toonzetting van de gesprekken bijna geforceerd in de "stijl" van die tijd was gezet.

Dus dat ik niet zeg: "Haha da_beepster, nu heb je zooo'nnn stoere nickname hier en brommers en voetbal en chicks, maar dan zit je wel naar Juliana te kijken man!"

Maar dan zou ik zeggen: "Och, da_beepster, het doet mij deugd te kunnen waarnemen dat wij er getuige van kunnen zijn, dat uw interesses zich ook op de historie en cultuur van ons vaderland richt. Immers, menigeen zal vinden dat uw naam doet vermoeden dat u zich bezighoudt met motorische aangelegenheden, balsporten en de anatomie van het vrouwelijk lichaam!"

En dat laatste gaat na een tijdje erg irriteren imo... (maar jou misschien allebei meteen )

Maar dat is dus een beetje wat ik bedoel... Bovendien wordt haar vader in de serie neergezet als een Duitse nicht met een accent, die zonder wiens medeweten dan ook, haar grote steun is. Ik kan het allemaal niet serieus nemen, en dat gaat tegen alle verwachtingen in die ik had, na alle promo-filmpjes en interviews.
pi_43275891
Ik ergerde me vooral aan de matige acteerprestaties van de meesten.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_43276235
quote:
Op zondag 5 november 2006 22:30 schreef Headlong het volgende:
Ja idd, een combinatie van...

Vrijwillig gekeken of moest je?
pi_43276552
quote:
Op zondag 5 november 2006 22:18 schreef da_beepster het volgende:

Die heb ik idd ook gezien en ben het helemaal met je eens

Ik zal eens ff op uitzendinggemist.nl kijken voor Juliana, of staat het daar niet op? (kom ik snel genoeg achter dan maar okee).
How rude!
pi_43277887
quote:
Op zondag 5 november 2006 22:30 schreef Headlong het volgende:
asjemenou wat was dat overheersend en reden om af te haken:(
  zondag 5 november 2006 @ 23:24:53 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43277934
Nieuw? Dit wordt toch al een paar weken uitgezonden?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_43277944
Ik had bijna meegespeeld als klasgenoot van Juliana in deze serie, maar helaas vanwege tijd gebrek, studie etc is het niets geworden

Zag net de laatste 10 minuten, ziet er goed uit verder, niets gemerkt van slechte acteerpresetaties, miisschien v/d week ff terug kijken
pi_43278052
quote:
Op zondag 5 november 2006 23:25 schreef 7eVeNL het volgende:
Ik had bijna meegespeeld als klasgenoot van Juliana in deze serie, maar helaas vanwege tijd gebrek, studie etc is het niets geworden
en toen hebben ze Vivienne van den Assem ingehuurd:)
dat was maar een heel klein rolletje [ tot nu toe tenminste]
pi_43278095
quote:
Op zondag 5 november 2006 23:28 schreef Wup het volgende:

[..]

en toen hebben ze Vivienne van den Assem ingehuurd:)
dat was maar een heel klein rolletje [ tot nu toe tenminste]
haha het ging om een mannelijk rol, en had dan ook me haar moeten laten knippen, want dat zou anders te lang wezen voor die tijd
pi_43278104
Ik zag een meisje praten tegen een boom. "Ach boom, zo kunnen wij elkaar niet langer ontmoeten"
Was dat Juliana?
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_43278155
quote:
Op zondag 5 november 2006 23:29 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik zag een meisje praten tegen een boom. "Ach boom, zo kunnen wij elkaar niet langer ontmoeten"
Was dat Juliana?
lol ja, familietrekje blijkbaar:)
pi_43278228
quote:
Op zondag 5 november 2006 23:29 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Was dat Juliana?
ja

en dan nog een scene dat ze met haar vrindinnetjes in de studentenvilla woont en dat ze 's nachts over meidendingen babbelen en dat de kijker dan wordt duidelijk gemaakt dat ze niet over meidendingen mocht babbelen
pi_43278278
quote:
Op zondag 5 november 2006 23:29 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

haha het ging om een mannelijk rol, en had dan ook me haar moeten laten knippen, want dat zou anders te lang wezen voor die tijd
Had jij dan "Pssst!", "Pssst!" mogen zeggen en dat ze dan haar tong naar jou uitstak??
  zondag 5 november 2006 @ 23:38:33 #16
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43278376
Had dat Toeps geval er niet een of andere wallpaper-rol in?
Ik ga naar huis.
pi_43279506
Heb een stuk gezien maar vond het inderdaad niet echt goed.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')