Hallo allemaal,
Ik had echt geen idee waar ik dit moest plaatsen, ik hoop dat het hier goed staat. Ik had namelijk gewoon een klein vraagje.
Iets meer dan een jaar geleden heeft een vriend van mij zelfmoord gepleegd. Het was niet mijn allerbeste vriend, maar ok, we praatten, hadden het gezellig en zagen elkaar regelmatig. Hij had het erg moeilijk met zichzelf, daar heeft nooit iemand iets van gemerkt, zelfs zijn ouders niet. Op een gegeven moment is het hem teveel geworden, heeft afscheid van ons genomen door een mooie brief en heeft zelfmoord gepleegd.
Ik heb het er in het begin best moeilijk mee gehad. Natuurlijk, het is niet niks. Echter, na een tijdje, je verwerkt het natuurlijk, leek het wel weer te gaan. Maar de laatste tijd kom ik erachter dat ik het helemaal niet zo makkelijk heb kunnen loslaten. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, kan het op de 1 of andere manier niet verwerken. Dat vind ik vaag, mensen die veel dichterbij hem stonden, lijken al veel verder te zijn dan ik met de verwerking. Daar schaam ik me dan wel een beetje voor.
Ik wilde gewoon vragen of het mogelijk is om zo lang van zoiets echt last te kunnen hebben. Of stel ik me in dat opzicht gewoon aan ofzo
![]()
. En hoe kan ik hiermee verder...
Bedankt alvast!