Waar?quote:Op donderdag 4 september 2008 00:08 schreef Tim86 het volgende:
Feyenoord-TOP Oss komt live op tv kan ik bij deze bevestigen
V-bal.nlquote:TOP Oss gaat een unieke verandering naar buiten brengen die grote gevolgen zal hebben voor het totale Nederlandse voetbal. Morgen om twaalf uur is er een persconferentie. Wat er precies gaat gebeuren is nog niet duidelijk. 'TOP Oss gaat iets bijzonders doen. Iets dat uniek is in Nederland, maar dat grote gevolgen kan hebben voor het totale Nederlandse voetbal. Kán hebben? Nee, zal hebben, daarvan zijn wij wel overtuigd,' aldus de voorzitter.
In de email van de voorzitter staat onder andere het volgende: 'Bij clubs is het zo mogelijk nog extremer. Een beetje volksclub wordt echt als ‘van ons’ beschouwd. Clubbestuurders doen het in de ogen van supporters nooit goed. In sommige gevallen wordt dat hen zelfs op niet mis te verstane wijze duidelijk gemaakt… TOP Oss is ook van de supporters. Straks helemaal! Maar dan anders.'
Tevens wordt er gemeld dat Johan Derksen volledig achter het initiatief staat. Morgen om twaalf uur zal bekend worden hoe TOP Oss de 'wereld op zijn kop gaat zetten'.
Derksen heeft het eerste certificaat:quote:Fans krijgen zeggenschap binnen TOP Oss
OSS – "We willen spraakmakend zijn", aldus Bert Zwanenburg. En spraakmakend is TOP Oss. De club geeft als eerste club in Nederland de supporters de kans om over veel clubzaken mee te beslissen. Met de uitgifte van certificaten krijgt de achterban inspraak in allerlei beleidszaken.
Een certificaat kost 75 euro. TOP Oss heeft de ambitie om er dit jaar 10.000 te verkopen. "Dan hebben we een bedrag van 750.000 euro bruto. 30 procent zal in eerste instantie gaan naar de site. Tien procent geven we aan goede doelen in de Osse maatschappij en 60 procent gaat naar de club", zegt Zwanenburg.
Op de vandaag gelanceerde site www.mijntop-oss.nl kunnen supporters een certificaat kopen. Jaarlijks mogen de fans met certificaat over 50 tot 60 financiële en beleidsmatige zaken beslissen. Van het tenue, het logo tot aan het liedje als de spelers het veld betreden. Dit werkt volgens het concept: meeste stemmen gelden. Ook mogen ze zelf onderwerpen aandragen. "We hebben er lang over nagedacht en iedereen binnen de club heeft zijn zegje mogen doen", zegt Zwanenburg. "Wij willen iets tegen de stroom indoen. Dit is uniek in de voetbalwereld."
Het doel van Zwanenburg is duidelijk. "We willen als club niet weggesaneerd worden. Het is absoluut niet de laatste actie binnen de club. We willen spraakmakend blijven."
quote:Johan Derksen nu lovend over TOP Oss
OSS - Johan Derksen is de eerste Nederlander die een certificaat van TOP Oss in zijn bezit heeft. Liet hij zich onlangs zeer negatief uit over TOP Oss, nu was de hoofdredacteur van Voetbal International lovend over de Osse club. "Het is het eerste aandeel van mijn leven. Ik ga nauwkeurig een IJslandse bank opzoeken. Het idee is zo voorspelbaar, maar niemand is er ooit opgekomen. Ik hoop dat het een succes gaat worden", zei hij voor de camera van Eredivisie Live.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |