Oss, 17 juli 2008
TOP Oss vanaf seizoen 2009-2010 FC Oss
Tijdens de traditionele Persdag die vandaag gehouden had TOP Oss groot nieuws te melden. Betaald voetbal organisatie TOP Oss is druk bezig de structuur van haar organisatie te veranderen. Zoals eerder door de Raad van Advies reeds naar buiten is gebracht wordt de bvo geherstructureerd van vereniging naar een BV. Diverse adviseurs van de club zijn hiermee bezig.
Al een aantal jaren wordt er binnen de betaald voetbalclub gesproken of de naam TOP Oss na deze herstructurering gehandhaafd dient te blijven of dat er andere keuzes gemaakt moeten worden. Het huidige bestuur, de huidige Raad van Advies en de toekomstige Raad van Commissarissen zijn van mening dat de tijd nu rijp is om de betaald voetbalclub een nieuw gezicht én een nieuwe naam te geven. Per seizoen 2009-2010 zal de club verder gaan als FC Oss.
UNIEKE GRATIS SHIRTRECLAME
Dit seizoen al zal het huidige shirt van TOP Oss voorzien worden van een unieke gratis shirtreclame. “WONEN IN OSS” zal op de achterkant van het shirt gedrukt worden. TOP Oss biedt deze shirtreclame gratis aan, in samenwerking met de hoofdsponsor Heesen Yachts. De Osse gemeente en haar gemeenschap krijgen dit geschenk in het kader van de filosofie dat FC Oss een symbool is van goed wonen, werken, studeren en recreëren in Oss. Het geschenk werd tijdens de persdag aangeboden aan Gé van Thiem, namens de gemeente Oss. De BVO treedt hiermee in de voetsporen van FC Barcelona, welke club eveneens haar shirt gebruikt om haar grote maatschappelijke betrokkenheid te tonen richting Unicef.
CLUB MET OSSE TALENTEN
“FC Oss, een club voor alle Ossenaren” is een stelling waar de club zich onder meer mee wil profileren. De club moet een nieuwe plaats krijgen in de Osse samenleving. Alle Ossenaren, jong en oud, vrouwen en mannen, supporters en leden van alle Osse voetbalclubs, sporters bij alle andere sportverenigingen, iedereen moet zich kunnen associëren met het nieuwe
FC Oss. FC Oss moet een club worden waar alle inwoners van Oss trots zijn.
Dat FC Oss dit seizoen ook al een gezicht is van Ossenaren blijkt wel uit het feit dat in de selectie van 32 spelers er 10 geboren zijn in Oss (tellen we Erik Quekel ook mee) en 16 spelers uit de eigen jeugdopleiding komen. De naam FC Oss is getoetst bij gemeente Oss en een aantal andere Osse voetbalclubs en zij staan allen achter deze nieuwe naam.
FC OSS PARADEPAARDJE SPORTMINNEND OSS
Voorzitter Bert Zwanenburg: “De club gaat nog meer wegen bewandelen om het Osse publiek de weg naar het stadion te laten vinden. Een stadion wat het hart moet worden van de Talentencampus. Midden tussen jeugd en het bedrijfsleven, een plek waar toekomst gloort! We willen iets creëren waar iedereen bij wil horen voor alle geledingen in de Osse maatschappij. FC Oss moet hét paradepaardje worden van sportminnend Oss”, aldus Bert Zwanenburg tenslotte.
SPELERSGROEP 2008-2009
Trainer/coach en manager Technische Zaken Hans de Koning presenteerde tijdens de Persdag zijn spelersgroep 2008-2009. Ook deelde hij mede dat er nog twee contractspelers aan de selectie toegevoegd moeten worden. Nieuwe spelers zij dit seizoen o.a. Almeida (komt van SVVSMC), Khandan (komt van beloftes RKC Waalwijk), Kabana Sita, komt op amateurbasis, (Congolees, gespeeld in Kameroen) en Fachtali (gehuurd van N.E.C.). Ook zijn een zestal A-junioren toegevoegd aan de spelersgroep, waarbij opnieuw een tweeling deel uitmaakt van de selectie, de gebroeders Van der Kraan, geboren en getogen Ossenaren.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''