FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Veyron Killer: Bristol Fighter T
CiQNiZzaterdag 4 november 2006 @ 17:24
quote:
BRISTOL CARS (The Company)

In 1946, the Bristol Aeroplane Company, one of the world's most successful aviation manufacturers diversified into car manufacture. In 1960 it was persuaded to join with others to form the British Aircraft Corporation (later British Aerospace). At that time the car division (Bristol Cars Ltd) passed into private hands. Today, our staff is still drawn from an aviation background to ensure that they are steeped in the traditions of superior engineering, unimpeachable quality and a total devotion to safety.

As a company, we have no interest in slavishly copying automotive fashion. We crave instead integrity of purpose and an unmatched level of engineering perfection. We pursue a mindset that designs and builds our cars with a useful life of many decades in mind. As a result, we continue to enjoy absolute customer confidence and loyalty, which allows Bristol to thrive where others have failed. We are the only luxury car manufacturer that remains in private British hands. This ensures us the absolute independence of thought and action that is essential to our purpose.
De excentrieke Britse autofabrikant Bristol heeft de Fighter T gepresenteerd. Dit Engelse monster heeft de potentie om de Bugatti Veyron in het stof te doen bijten.

De Fighter T is gebaseerd op de Fighter-sportwagen die momenteel al door Bristol wordt gebouwd. De Fighter heeft een 8,0-liter V10 motor aan boord, die we kennen uit de Chrysler Viper. In de Fighter T zijn hier twee turbo’s aan toegevoegd, waardoor het vermogen stijgt naar een surrealistische 1012 pk. Het koppel bedraagt ongeveer 1400 (!) newtonmeter.
Zonder begrenzer is de Bristol Fighter T de snelste productieauto ter wereld. Bristol claimt een potentiële topsnelheid van 435 kilometer per uur. Toch behoudt de Veyron zijn status van snelste auto ter wereld, omdat de snelheid wordt begrensd op ‘slechts’ 362 kilometer per uur. De Fighter T haalt vanuit stilstand in 3,5 seconden de honderd kilometer per uur. Dat is vreemd genoeg een volle seconde trager dan de Bugatti Veyron.
De Fighter T krijgt door een aangepaste diffuser een erg lage cW-waarde van 0,27. Bristol beschouwt het model als een auto die twee personen en hun bagage in alle luxe kan vervoeren. De Engelse fabrikant produceert al zestig jaar kleine aantallen auto’s.

De Fighter S wordt aangedreven door een 8.0 liter V10 goed voor 660 pk. Met de huidige PK race is dat natuurlijk niet genoeg meer om je te onderscheiden.

Bron: autoweek, autoblog en bristol cars official website

Bristol Cars official website
Bristol Fighter homepage

Foto's van de Fighter (volgens mij niet de T):








Wat vinden jullie er van? (ik vind een beetje concurentie voor de Veyron wel tof )

edit: url's gefixt

[ Bericht 3% gewijzigd door CiQNiZ op 04-11-2006 18:33:55 ]
Fir3flyzaterdag 4 november 2006 @ 17:29
Ik vind hem oerlelijk.
Dr_Frickin_Evilzaterdag 4 november 2006 @ 17:30
Dit is al de zoveelste potentiele Veyron killer. Deze komt ook niet in de buurt, daarvoor is veel pk's alleen niet genoeg.
goggleszaterdag 4 november 2006 @ 17:37
wat een lellijke wagen, stop wat meer geld in het design en een mindere motor. Toch vind ik zo'n geblazen motor minder mooi dan een ongeblazen...
Tommehzaterdag 4 november 2006 @ 17:38
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 17:30 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Dit is al de zoveelste potentiele Veyron killer. Deze komt ook niet in de buurt, daarvoor is veel pk's alleen niet genoeg.
1012 pk is voldoende...mits goede aero

Wat een lelijk ding zeg,
dutchtubbyzaterdag 4 november 2006 @ 17:53
toch liever en veyron dan dit gebakje,
en volle seconde langzamer is die lelijke bak ook nog eens, en dat liegt er niet om
CiQNiZzaterdag 4 november 2006 @ 17:58
Er zit wel een Viper motor in
Hij heeft wel potentie hoor...

Body is wel lekker brits... Tja, qua 'uitstraling' haalt ie het naar mijn mening lang niet!
TR08zaterdag 4 november 2006 @ 17:59
Iets met PK's bouwen lukt iedereen wel, deze auto is verder mja matig. Misschien dattie meer bagageruimte heeft dan de Veyron maar verder is het design zachtjes gezegd goedkoop. Het zijaanzicht is best heel leuk maar die neus
CiQNiZzaterdag 4 november 2006 @ 18:14
Topsnelheid zou wel hoger moeten liggen...

Mij benieuwen wat het verbruik, gewicht en gedrag op circuit is!
Dr_Flashzaterdag 4 november 2006 @ 18:16
435 km/h lijkt me toch enigszins bluf, maar ja, wie gaat dat proberen?

De Brigand en de Blenheim vond ik eigenlijk ook wel mooi om te zien. Heel anders dan dit ding. Ik vind die Fighter maar een beetje Hmm

Dan liever een Alfa 8C of zo, of een AM DB9
Dr_Flashzaterdag 4 november 2006 @ 18:18
quote:
Zonder begrenzer is de Bristol Fighter T de snelste productieauto ter wereld. Bristol claimt een potentiële topsnelheid van 435 kilometer per uur. Toch behoudt de Veyron zijn status van snelste auto ter wereld, omdat de snelheid wordt begrensd op ‘slechts’ 362 kilometer per uur.
In dit licht is de TT zwaar overdreven natuurlijk, ook
tupolev141zaterdag 4 november 2006 @ 18:25
Ken ik nog uit de tijd dat ik Biggles boeken las!

http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_F.2_Fighter
Pure_Bobselzaterdag 4 november 2006 @ 18:26
Graag! De Veyron mag wel dood, kill maar raak. Ik vind het een lelijke rotbak
CiQNiZzaterdag 4 november 2006 @ 18:29
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In dit licht is de TT zwaar overdreven natuurlijk, ook
Eigenlijk had er een vraagteken achter gemoeten...
Maar begrenzers zijn er om verwijderd te worden

Puur qua vermogen klopt het wel weer. Die volledige seconde trager is wel wacko, had ik echt niet verwacht. Zo'n athletisch model als dit tegenover een (in mijn ogen) redelijk log-ogende Veyron... 0..200km/u is in dit geval misschien wel interessanter!

Een paar andere modellen vind ik trouwens wat weg hebben van oudere Maserati's...
Dr_Flashzaterdag 4 november 2006 @ 18:34
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:29 schreef CiQNiZ het volgende:

Eigenlijk had er een vraagteken achter gemoeten...
Maar begrenzers zijn er om verwijderd te worden

Puur qua vermogen klopt het wel weer.
Hoezo? 1012 pk. Wat heeft de Veyron? 1001 toch? Nou woei, 1 % meer vet
quote:
0..200km/u is in dit geval misschien wel interessanter!
Eensch!
quote:
Een paar andere modellen vind ik trouwens wat weg hebben van oudere Maserati's...

Ja daar moest ik ook aan denken toen ik de Brigand en de Blenheim nogeens zag
CiQNiZzaterdag 4 november 2006 @ 18:43
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoezo? 1012 pk. Wat heeft de Veyron? 1001 toch? Nou woei, 1 % meer vet
[..]

Eensch!
[..]


Ja daar moest ik ook aan denken toen ik de Brigand en de Blenheim nogeens zag
Hehehe, toch is het 'meer'

Als je uiteindelijk gaat afwegen... 16 cilinders tegen 10 (zeg ik goed toch?) kan een 16 cilinder veel effectiever met zijn vermogen omgaan dan een V10... in theorie...
fathankzaterdag 4 november 2006 @ 20:04
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
435 km/h lijkt me toch enigszins bluf, maar ja, wie gaat dat proberen?
Richard Hammond?
TR08zaterdag 4 november 2006 @ 20:08
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:43 schreef CiQNiZ het volgende:

Als je uiteindelijk gaat afwegen... 16 cilinders tegen 10 (zeg ik goed toch?) kan een 16 cilinder veel effectiever met zijn vermogen omgaan dan een V10... in theorie...
Waarom?
M5zaterdag 4 november 2006 @ 20:09
Dat ding een veyron killer.. haha, laat me niet lachen Zal best dat ie het met pk's en Nm's op papier wint, maar voor de rest is het lelijk ding.
frenkckzaterdag 4 november 2006 @ 20:16
Dat hij begrenst is zegt al genoeg dat ze hem niet op volle snelheid vertrouwen. De Veyron is erop gebouwd om langdurig op zijn top te draaien. Voorlopig komt er geen auto in de buurt van de Veyron.
draaijerzaterdag 4 november 2006 @ 21:54
Doe mij maar stijl en een naam : Veyron is the magic word
MrSkylinezaterdag 4 november 2006 @ 23:41
ik vind dit ding echt belachelijk lelijk
een viper v10 klinkt ook lang niet zo fijn als een v16 met 4 turbo's
HansUzaterdag 4 november 2006 @ 23:46
Gaaf ding, alleen die koplamp units hebben zo'n plastic look. Ze hadden ze niet moeten laten inzinken.
Jonchozondag 5 november 2006 @ 00:04
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 23:46 schreef HansU het volgende:
Gaaf ding, alleen die koplamp units hebben zo'n plastic look. Ze hadden ze niet moeten laten inzinken.
Lijkt net een Toyota Celica idd
Cynix ®zondag 5 november 2006 @ 00:41
Aan het uiterlijk te zien is dit iig géén Veyron-killer.
Catch22-zondag 5 november 2006 @ 00:45
wat een jaren 70 auto

doet het hem voor mij niet
Cynix ®zondag 5 november 2006 @ 00:48
Het lijkt wel een beetje op een ouwe Mazda RX7.
Cynix ®zondag 5 november 2006 @ 00:53


Veyron Killer.




Mazda RX7.
StefanPzondag 5 november 2006 @ 04:22
Wat een vreselijk lelijke auto zeg... en dat interieur dan! Alsof je een toyota uit 1980 instapt.

Weg met dat rotding en z'n zinloze claim.
Diemietuhriejzondag 5 november 2006 @ 04:46
Nou, als we daar de oorlog mee moeten gaan winnen dan weet ik het ook niet meer.