abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:00:39 #1
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_43231794
Ik weet niet zeker of ik dit topic nou in [KLB] of in [WFL] moet zetten. Het is in elk geval niet bedoeld als bashtopic, ik verzoek reageerders me daarin te respecteren!!

Wat is er aan de hand?

De brievenbus klepperde net, en wat ligt er op de mat? Een foldertje met daarop in schreeuwende letters : HET EINDE VAN DE VALSE RELIGIE IS NABIJ!. Compleet geillustreerd met een plaatje van een bliksemende donderbui waarvan de bliksems inslaan in ongetwijfeld de zondige kruintjes van vals-gelovigen.

Nieuwsgierig als ik ben heb ik het foldertje even doorgelezen. Het komt allemaal wat eng op me over...

Wat staat er o.a. in?
quote:
Ware religie toont liefde: ware aanbidders zijn "geen deel van de wereld", kennen geen verdeeldheid door ras of cultuur, en hebben "liefde onder elkaar". Ze doden elkaar niet, maar zijn zelfs bereid hun leven voor elkaar te geven
Mooi toch? Maar wat staat er op een andere pagina van het folderje?
quote:
Valse religie staat tolerant tegenover immorele seks
[...]
Wat leert de bijbel? "Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodendienaars, nog overspelers, noch mannen die er voor tegennatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen (lees: homo's) zullen Gods koninkrijk beërven
En verder:
quote:
[...]
Iemand die de bewering uit "Ik heb God lief" en toch zijn broeder haat, dan is hij een leugenaar
[...]
Jezus zij zelfs: "Blijft uw vijanden liefhebben"
[...]
Hoe incongruent kan het allemaal worden??

Wat me dan helemaal tegen de borst stuit is de bewering
quote:
Als meer mensen zouden toepassenwat Jehova's Getuigen prediken en in de praktijk brengen, had de Holocaust voorkomen kunnen worden en zou de wereld niet meer geteisterd worden door de genocide
SAY WHAT?? Slachtoffers van de Holocaust zijn toch voornamelijk Joden die niet leven naar het woord van Jezus, homo's die al eerder genoemd zijn en zigeuners die ook niet in het ideaalbeeld van JG vallen.

Mochten er JG's meelezen: ik ga het foldertje NU in de papierbak gooien, Kom maar eens terug als je geloof zich ontwikkeld heeft naar iets wat bij de huidige maatschappij past en wat niet zichzelf tegenspreekt.

Nogmaals: geen ongefundeerd gebash graag!! Als je iets te zeggen hebt, doe dat dan svp met motivatie!!

[ Bericht 1% gewijzigd door NT-T.BartMan op 04-11-2006 14:08:13 ]
pi_43231853
Ik heb nog steeds geen licht in de kelder, dus ik geloof er helemaal niks van!
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:06:00 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43231904
Bij mij werd er van de week ook om een uur of 10 aangebeld maar dan doe ik standaard niet open. Veuls te vroeg

Even later vond ik hetzelfde foldertje.
Maar goed voor mij zijn gelovigen 1 pot nat. Allemaal full of shit.
pi_43231966
ik had het foldertje week of 2 geleden gekregen, gekke menschen
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:10:45 #5
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_43231983
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:06 schreef PLAE@ het volgende:

Bij mij werd er van de week ook om een uur of 10 aangebeld maar dan doe ik standaard niet open. Veuls te vroeg

Even later vond ik hetzelfde foldertje.
Maar goed voor mij zijn gelovigen 1 pot nat. Allemaal full of shit.
hmmm... ik ben ook een 'gelovige'... Met 'liefde onder elkaar'... En tóch zie ik mezelf als mens van 'normale' geestelijke gezondheid en zonder de innerlijke drang om iemand anders van mijn gelijk te overtuigen.
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:11:08 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43231992
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:00 schreef NT-T.BartMan het volgende:
...

SAY WHAT?? Slachtoffers van de Holocaust zijn toch voornamelijk Joden die niet leven naar het woord van Jezus, homo's die al eerder genoemd zijn en zigeuners die ook niet in het ideaalbeeld van JG vallen.
...
Jehova's getuigen werden ook vervolgd in WW2
quote:
In de Tweede Wereldoorlog was het werk van de Getuigen verboden en werd het Wachttorengenootschap ontmanteld. Vele Getuigen werden naar concentratiekampen gedeporteerd. In totaal werden 426 personen gearresteerd en gevangengezet; hiervan overleden er 117 als direct gevolg.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jehovah's_getuigen#1914_2

Hier nog meer:

http://www1.tip.nl/~t661020/derderijk/inleiding/inleiding.htm

Met name de tweede bron lijkt mij verre van objectief, maar het is wel interessant eens een "vreemd/ander" geluid te horen/lezen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_43232008
Een gratis folder!

Eerst kreeg ik een folder in mijn hand gedrukt met de mededeling of ik wilde bijdragen..

Uhhh, nee...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:12:04 #8
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43232014
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:10 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

hmmm... ik ben ook een 'gelovige'... Met 'liefde onder elkaar'... En tóch zie ik mezelf als mens van 'normale' geestelijke gezondheid en zonder de innerlijke drang om iemand anders van mijn gelijk te overtuigen.
Ik niet . Ik zie je als brainwashed.
pi_43232056
Waarom de bel van mensen laten verslijten (door meermaals per jaar aan te bellen) als je toch weet dat niemand erbij gaat?

tja... als ik dat licht nou eens krijg zal ik er over nadenken, scheelt in de stroomrekening dus;)
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:18:44 #10
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_43232145
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:12 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik niet . Ik zie je als brainwashed.

duuuuuhhh...
pi_43232149
Jehova's zijn pacifisten. Nogal wiedes dat ze beweren dat ze de holocaust niet kunnen veroorzaken.
pi_43232247
Een tijdje geleden ging bij ons de bel. Ma deed open. Jehovah Getuige voor de deur. Ma liet ze hun verhaal doen, en meldde na afloop geen interesse te hebben. Goed, geen probleem. Ze gingen weg.
Een paar maand later ging wéér de bel.... wéér Jehovah Getuigen en ditmaal deed ìk open.
Twee dames in bloes en rok. Zagen er vriendelijk uit en deden hun verhaal. Ik ben niet de slechtste dus ik liet ze uitpraten, gaf wat feedback, en zei vervolgens dat het niet iets voor mij was, maar bedankt voor de uitleg. Of ik een boekje wilde. Ja, hoor. Geef maar. Kan geen kwaad. Zij blij en ik heb een papiercontainer achter het huis staan.

Dat heb ik geweten. Een paar week geleden stonden ze weer voor de deur. Ik was niet thuis, maar ma vertelde me na later die dag ze naar mij hadden gevraagd. 'We hadden zo leuk met uw dochter gepraat vorige keer'.

Afgelopen week kreeg ik nabij station Uilenstede een boekje in mijn handen, maar niets geen gebash en getreiter van ongelovigen en dat soort vage uitspraken zoals de TS meldt. Heb nooit meegemaakt dat ze op die manier te werk gingen.
Liej
pi_43232331
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:14 schreef vdvorst het volgende:
Waarom de bel van mensen laten verslijten (door meermaals per jaar aan te bellen) als je toch weet dat niemand erbij gaat?

tja... als ik dat licht nou eens krijg zal ik er over nadenken, scheelt in de stroomrekening dus;)
Die mensen moeten ook langs de deuren van hun geloof he, ze moeten mensen overtuigen van iets. En dan komen ze in de "hemel" naar het schijnt dat er maar 150.000 mensen in passen. Dan zal ie vast wel vol zitten. Dus warom proberen ze het nog? Ze kunnen beter tot de islam bekeren en martelaar worden. Dan krijg je tenminste nog een hele zwerm maagden en een hemel!
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:32:26 #14
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43232424
Zelfde als van die lui die altijd in de stad staan te verkopen.
Als ik wat wil, of ergens lid van wil worden zoek ik het zelf wel op via het intrnet of de gouden gids.
Fucking irritante kutlui
pi_43232511
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:27 schreef mSt. het volgende:

[..]

Die mensen moeten ook langs de deuren van hun geloof he, ze moeten mensen overtuigen van iets. En dan komen ze in de "hemel" naar het schijnt dat er maar 150.000 mensen in passen. Dan zal ie vast wel vol zitten. Dus warom proberen ze het nog? Ze kunnen beter tot de islam bekeren en martelaar worden. Dan krijg je tenminste nog een hele zwerm maagden en een hemel!
heb je de plaatjes niet in de krant (buitenlandse krant) zien staan? maagden zijn op... helaas, volgend geloof?
pi_43233580
Nee! Laat zien, naja. Dan moet god maar een stel nieuwe maken he.
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:30:29 #17
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_43233667
Grappig dat foldertje heb ik ook in de bus gehad. Inderdaad erg rare teksten staan erop. Bij mij werd er gebeld en een lief oud taartje gaf me het . Normaal pak ik jehova's keihard aan maar nu kon ik het niet over m'n hart verkrijgen.
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
pi_43233774
Laatst ging bij mij de benedenbel (ik woon in een flat). Ik neem op met:: "Ja?"
Klinkt er een mannenstem, een beetje moeilijk verstaanbaar door een buitenlands accent: "Ik ben van een internationale organisatie en ik moet u persoonlijk een laatste waarschuwing geven."
Ik denk: Wtf?? Internationale organisatie? Laatste waarschuwing?? Ik doe verdorie nooit wat! Wacht zelfs bij een leeg kruispunt op het groene licht van het stoplicht!
Dus ik vraag: "Van welke organisatie bent u dan?"
Hij: "Ik ben van de Jehova's Getuigen.
Ik: "Doei!"
Out of my mind, back in five minutes
pi_43233849
Ben wel benieuwd wat die 'Laatste waarschuwing' dan was
Liej
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:38:37 #20
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_43233885
Dus geen voet tussen de deur meer Maar door de brievenbus mikken
pi_43234267
Hee, ik ben ook een JG!
Moet je, kut?
Adriana (L)
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:58:04 #22
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_43234356
Werd van de week ook aangebeld hier. Wilde ze me ook een folder geven. Niet eens de moeite genomen hem aan te nemen. Die brievenbus zit d'r toch niet voor jan lul? Stel je voor. 1 minuut minder FOK!ken in mijn leven. Mijn leven, wat doe je?
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_43234382
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:58 schreef Xebber het volgende:
Werd van de week ook aangebeld hier. Wilde ze me ook een folder geven. Niet eens de moeite genomen hem aan te nemen. Die brievenbus zit d'r toch niet voor jan lul? Stel je voor. 1 minuut minder FOK!ken in mijn leven. Mijn leven, wat doe je?
Jij hebt geen leven, wat jank je?
Moet je, kut?
Adriana (L)
pi_43234430
quote:
Ware religie toont liefde: ware aanbidders zijn "geen deel van de wereld", kennen geen verdeeldheid door ras of cultuur, en hebben "liefde onder elkaar". Ze doden elkaar niet, maar zijn zelfs bereid hun leven voor elkaar te geven
Holocaust/genocide kan niet bestaan zonder moord/doding. Dus als je niet dood, is er geen genocide/holocaust. Dat jij nu te dom bent om dat te begrijpen...
  zaterdag 4 november 2006 @ 16:11:46 #25
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_43234704
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:58 schreef Vandoooorrr het volgende:

[..]

Jij hebt geen leven, wat jank je?
Hij heeft een cyber leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: