Hebben ze ook verteld waarom dat is?quote:Op zaterdag 4 november 2006 07:01 schreef Willems_ het volgende:
De bouwmaatschappij heeft mij verteld dat het beter is om de eerste twee jaar geen stuc op de muur aan te brengen.
Denk dat het wel mag, maar dat het afgeraden wordt.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:08 schreef Marsepein het volgende:
Nooit gehoord dat je 2 jaar niet mag stucen. Ik zou er een laagje Fix&Finnish overheen zetten en dan 'sauzen'.
Nieuwbouwhuizen hebben in de eerste 2 jaar vaak last van scheurvorming in het stucwerk. Dit komt omdat het huis aan het zetten is. Eigenlijk is het aan het bewegen. Een gefixeerde stuclaag gaat hierdoor barsten en scheuren. De gemiddelde duur dat het huid erover doet om te zetten is 2 jaar.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:58 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Hebben ze ook verteld waarom dat is?
Toch is het zo!quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:45 schreef Solingjan het volgende:
Dit kan toch niet waar zijn. Moet je twee jaar in een kaal huis zitten.
IK denk dat een hoop mensen die dit lezen nu in doodsangst naar hun stuckwerk zitten te kijken dat het elk moment naar benden kan komen.
ONZIN Gewoon stucken / spuitstucken
Dus over twee jaar zit hij weer in de rotzooi moet het hele huis gestuckt worden.quote:Op zaterdag 4 november 2006 13:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Toch is het zo!
Overigen gaat er in de meeste huizen gewoon stucwerk op, om het na een 2 jaar te reparen indien nodig.
Nee slecht reparatiewerkzaamheden......quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:17 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dus over twee jaar zit hij weer in de rotzooi moet het hele huis gestuckt worden.![]()
Inderdaad is het vaak in de buurt van de hoeken. Echter, als ik ga kijken bij de nieuwbouwputten hier snijden ze de hoeken niet in. Ik vraag me ook af in hoeverre dit gebruikelijk is in de nieuwbouw.quote:Op zondag 5 november 2006 12:00 schreef Marsepein het volgende:
Stucwerk scheurt vaak in de hoeken. Daarom snij je het daar in en kit je die naad weer af.
Midden op een muur kan het gewoon niet scheuren zonder dat de muur ook scheurt, en dan is er heel wat meer aan de hand dan 'het huis zet zich'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |