Zulke sketchup tekeningen kun je bijvoorbeeld bij welstand (beoordeling op vorm) gebruiken bij de gemeente, echter bij het indienen van een bouwaanvraag moeten er zó veel extra dingen op tekening staan dat sketchup lang niet voldoende is, en autocad de oplossing is (kan zijn)quote:Op zondag 7 januari 2007 22:28 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat moeilijk is maar ik vind z'n sketchup tekening veel meer zeggen dan een plat aanzicht dat een archtect inlevert bij een bouwdienst van de gemeente. Als je iemand je bouwtekening laat zien denk diegene, owja het zal wel maar als je met 3d ingekleurde tekening aankomt zien ze wat het word![]()
AutoCAD is heel oud. Je kan er idd 3D mee tekenen maar het is niks. Inventor is geen schets programma zoals het sketch up wel is (gok ik). Voordeel van inventor is dat het goed met de industrie werkt en er grafisch okay uit ziet. Je kunt er werktekeningen snel uit halen, bestanden omzetten naar bestanden voor freesmachines, etc.quote:Op zondag 7 januari 2007 23:46 schreef Xbox_360 het volgende:
Wat zijn eigenlijk de voordelen van AutoCad vergeleken met SketchUp?
Ik denk ook dat het gefotoshopt is. Je kan wel de kleuren veranderen via Window - Model Info - Colorsquote:Op maandag 8 januari 2007 14:44 schreef mikezwet het volgende:
Hoe stel je eigenlijk een lucht (wolken en blauw) in zoals hier
je hebt verschillende programma`s, van de Tu/e heb ik ook Autodesk Architectural Desktop 2005 gekregen en sketch up maat wat autocad fijn maakt is de precisie en het is de standaard dus je kunt het in veel programma`s importeren bv sketch up.quote:Op zondag 7 januari 2007 22:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat zijn de leuke dingen.
[..]
Autocad? Dude, dat doet pijn. [afbeelding] Gebruik je niet op zn minst Autodesk Inventor, Solidworks of Pro/Engineer? Oh wacht, je reageerde op een architectenwerk. Okayyy. Dan.
Ja, AutoCAD duurt wel wat langer, maar die moeten het ook erg precies doen.
Ziet er leuk uit dat SketchUp, zal het eens bekijken. Nu bezig met downloaden.
Offtopicquote:Op maandag 8 januari 2007 16:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
...
Ik kan wel eens wat autocad tekeningen posten
is meer voor de mensen die niet bekend zijn met autodesk productenquote:Op maandag 8 januari 2007 16:48 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
OfftopicMaarja, boeiend
doe maar, wordt er eens wat meer gepost dan mijn Lego-shit
Ik ben er ook niet echt bekend meequote:Op maandag 8 januari 2007 18:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
is meer voor de mensen die niet bekend zijn met autodesk producten![]()
nu voor jouw en anderen een autocad post. Het mooie van autocad zijn de lijndiktes het pokke van pdf is is dat die ze weer vernaggeldquote:Op maandag 8 januari 2007 19:31 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet echt bekend mee![]()
Het ziet er niet echt ingewikkeld uit, maar ik snap wel dat het beter geschikt is voor presentaties en precisiewerk dan SketchUp.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nu voor jouw en anderen een autocad post. Het mooie van autocad zijn de lijndiktes het pokke van pdf is is dat die ze weer vernaggeld![]()
ik zal morgen meer voorbeelden posten.
Het eerste is een uiterst simpel hutje waar het om de bouwfysica en bouwtechniek gaat dus geen architectonisch hoogstandje
detailleren
en het ziet er makkelijker uit dan het is![]()
en toch is het veel werk vooral ook om het in het begin onder de knie te krijgen en alles kloppend te krijgen want je moet ook voldoen aan tekenafspraken.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:50 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Het ziet er niet echt ingewikkeld uit, maar ik snap wel dat het beter geschikt is voor presentaties en precisiewerk dan SketchUp.
Hadde ze het programma niet wat simpeler kunnen maken dan?quote:Op maandag 8 januari 2007 20:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en toch is het veel werk vooral ook om het in het begin onder de knie te krijgen en alles kloppend te krijgen want je moet ook voldoen aan tekenafspraken.
het werkt niet vanzelfsprekend als je het eenmaal gewend bent dan maakt het weinig uit.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:00 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Hadde ze het programma niet wat simpeler kunnen maken dan?
Tja, ach, ik hou het nog ff lekker bij SketchUp, ook aangezien het gratis isquote:Op maandag 8 januari 2007 21:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het werkt niet vanzelfsprekend als je het eenmaal gewend bent dan maakt het weinig uit.
nee een autocad licentie kost een paar ¤1000quote:Op maandag 8 januari 2007 21:09 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Tja, ach, ik hou het nog ff lekker bij SketchUp, ook aangezien het gratis isOf is AutoCad ook gratis?
SketchUp pro bedoel jequote:Op maandag 8 januari 2007 21:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee een autocad licentie kost een paar ¤1000Maar er zijn goedkopere manieren
![]()
de sketch up licentie kost trouwens ook ¤500 per jaar
pssst.. doe wat aan je arceringenquote:Op maandag 8 januari 2007 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nu voor jouw en anderen een autocad post. Het mooie van autocad zijn de lijndiktes het pokke van pdf is is dat die ze weer vernaggeld![]()
ik zal morgen meer voorbeelden posten.
Het eerste is een uiterst simpel hutje waar het om de bouwfysica en bouwtechniek gaat dus geen architectonisch hoogstandje
detailleren
en het ziet er makkelijker uit dan het is![]()
dat is pdf die vernaggeld alles.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:37 schreef Kriebbel het volgende:
[..]
pssst.. doe wat aan je arceringen(type + schaal)
sorry voor offtopic
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |