abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45663247
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:01 schreef Tommeh het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje en er zijn echt mooie dingen gemaakt. Nou wil ik ook mijn pogingen gaan wagen om mn auto te maken in het programma zodat ik de toekomstige verbouwing erin kan proberen. Iemand richtlijnen over hoe ik een buitenkant van een auto kan gaan beginnen te maken?

( misschien iets te hoog gegrepen maar dit is uiteindelijk de bedoeling )
Wel/geen ervaring met sketchup?

als je geen ervaring hebt, begin met rechte dingen (rond is wat moeilijker in Sketchup)
Trots van het Noorden!
pi_45665648
Thanks voor de complimenten Heeft inderdaad veel werk ingezeten Vooral het maken van onderdelen was soms best lastig. Het in elkaar zetten ging al een stuk beter. Ik begin wel vast aan de OP voor het volgende deel

Wat betreft auto's in SketchUp:
Dat is nogal lastig, rondingen in SketchUp maken is mischien wel het lastigste van SketchUp. Je zou in ieder geval even in het 3D Warehouse kunnen kijken of jou auto al gemaakt is.
pi_45666187
De auto is gemaakt maar om een een of andere reden niet echt editable. Dank voor de tips en hints in ieder geval!

Ik ben allereerst maar begonnen met het programma een beetje te leren kennen :

Work in Progress, net begonnen .
pi_45666325
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:01 schreef Tommeh het volgende:
De auto is gemaakt maar om een een of andere reden niet echt editable. Dank voor de tips en hints in ieder geval!

Ik ben allereerst maar begonnen met het programma een beetje te leren kennen :

[afbeelding]

Work in Progress, net begonnen .
Mischien zit de auto in een groep. Krijg je een soort kubus van blauwe lijnen (of een andere kleur) te zien als je op de auto klikt? Als dat zo is, moet je gewoon rechtermuisknop - Edit Group kiezen. Als je helemaal niet wilt dat die in een groep staat doe je rechtermuisknop - Explode. Nadeel is dat SketchUp wel eens vastloopt als je voor Explode kiest
pi_45666528
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:06 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Mischien zit de auto in een groep. Krijg je een soort kubus van blauwe lijnen (of een andere kleur) te zien als je op de auto klikt? Als dat zo is, moet je gewoon rechtermuisknop - Edit Group kiezen. Als je helemaal niet wilt dat die in een groep staat doe je rechtermuisknop - Explode. Nadeel is dat SketchUp wel eens vastloopt als je voor Explode kiest
Dat is het geval inderdaad. Zal later wel eens daarnaar gaan kijken, eerst maar wat basis .
pi_45667055
OP is al bijna klaar Eerst ff eten
pi_45667475
hoe maak je ronde hoeken in rechthoeken.

Ik wil namelijk afgeronde hoeken hebben op mijn rechthoek.

verder werkt dat porium niet ik krijg steeds zwarte vlakken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45669261
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hoe maak je ronde hoeken in rechthoeken.

Ik wil namelijk afgeronde hoeken hebben op mijn rechthoek.

verder werkt dat porium niet ik krijg steeds zwarte vlakken

Wanneer krijg je bij Podium trouwens zwarte vlakken
pi_45671072
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:50 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

[afbeelding]

Wanneer krijg je bij Podium trouwens zwarte vlakken
ah ik had het al geprobeerd met arc maar dat wrkte niet maar ik zie nu dat ik al die lijntjes weg moet doen.

verder in podia moest ik invert faces doen daarna werkte het wel.

alleen hoe krijg jij die metaal glans
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45672609
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ah ik had het al geprobeerd met arc maar dat wrkte niet maar ik zie nu dat ik al die lijntjes weg moet doen.

verder in podia moest ik invert faces doen daarna werkte het wel.

alleen hoe krijg jij die metaal glans
Je kleurt het object waar je de metaalglans op wilt met deze kleur:

Dan zet je bij dat object 'reflection' op 100%

Met die combinatie krijg je zo'n soort metaalglans:
pi_45673398
Net weer even verder gegaan met mn ding, maar waarom is de rechtse nou blauwpaarsig?

pi_45673518
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:28 schreef Tommeh het volgende:
Net weer even verder gegaan met mn ding, maar waarom is de rechtse nou blauwpaarsig?

[afbeelding]
één kant van elk oppervlakte is blauwpaars en de ander wit. Hier zie je later niks meer van als je alles éénmaal hebt ingekleurd. Niks van aantrekken dus
pi_45674569
De OP voor deel 3 ligt al klaar trouwens
pi_45676276
Dan moeten we wat deze pagina ff vullen . Hoe kun je het gemakkelijkst een ledje maken?
pi_45676547
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:31 schreef Tommeh het volgende:
Dan moeten we wat deze pagina ff vullen . Hoe kun je het gemakkelijkst een ledje maken?
Bedoel je gewoon een ledje of moet het ook echt dat lichteffect hebben?
pi_45676805
Opzich gewoon een ledje wat groen is.
pi_45677093
zoiets?
pi_45677573
Nou gewoon een klein bolletje voldoet. Standby lampje zeg maar.
pi_45677978
Hmm.. zo dan?

pi_45678056
Keigeile kunstwerken hier zeg!
pi_45678128
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:02 schreef Xbox_360 het volgende:
Hmm.. zo dan?

[afbeelding]
Ja zo ongeveer idd.
pi_45678226
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:04 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ja zo ongeveer idd.
Wil je ook nog weten hoe je dat moet maken of zijn instructies niet nodig?
pi_45678567
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:06 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Wil je ook nog weten hoe je dat moet maken of zijn instructies niet nodig?
Nou dat zou toch wel handig zijn .
pi_45679815
Je trekt eerst een lijn over de groene of rode as (een horizontale lijn dus). Voer een lengte in (bijvoorbeeld 4 mm ofzo) endruk op enter. Je kan het beste een rond getal kiezen. Of de maten kloppen of niet maakt niet zo heel veel uit, je kunt nog altijd resizen. Trek nu een lijn vanuit het midden van de horizontale lijn naar boven. Deze lijn moet qua lengte de helft zijn van de horizontale lijn. Dan trek je een boog van de twee uiteinden van de horizontale lijn naar het eindpunt van de verticale lijn.
Als het goed is heb je nu dit:

Dan teken je dit er ongeveer bij:

Dan trek je een horizontale cirkel vanuit het onerste middelpunt tot het uiteinde. Wis de ene helft van het rechtopstaande figuur en wis alle onnodige lijnen. Als het goed is heb je nu dit:

Selecteer de follow-me tool en klik op het rechtsopstaande oppervlakte. Dan ga je met de muis langs de cirkel en zie je min of meer je ledje al verschijnen. Dan ga je de hele cirkel rond en klik je nog een keer. Kleur em in, é voila Duidelijk?
pi_45680805
Nee hij volgt hem helemaal niet. Ik kende het principe wel een beetje alleen het werkt niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')