Wel/geen ervaring met sketchup?quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:01 schreef Tommeh het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje en er zijn echt mooie dingen gemaakt. Nou wil ik ook mijn pogingen gaan wagen om mn auto te maken in het programma zodat ik de toekomstige verbouwing erin kan proberen. Iemand richtlijnen over hoe ik een buitenkant van een auto kan gaan beginnen te maken?
( misschien iets te hoog gegrepen maar dit is uiteindelijk de bedoeling)
Mischien zit de auto in een groep. Krijg je een soort kubus van blauwe lijnen (of een andere kleur) te zien als je op de auto klikt? Als dat zo is, moet je gewoon rechtermuisknop - Edit Group kiezen. Als je helemaal niet wilt dat die in een groep staat doe je rechtermuisknop - Explode. Nadeel is dat SketchUp wel eens vastloopt als je voor Explode kiestquote:Op donderdag 25 januari 2007 17:01 schreef Tommeh het volgende:
De auto is gemaakt maar om een een of andere reden niet echt editable. Dank voor de tips en hints in ieder geval!
Ik ben allereerst maar begonnen met het programma een beetje te leren kennen:
[afbeelding]
Work in Progress, net begonnen.
Dat is het geval inderdaad. Zal later wel eens daarnaar gaan kijken, eerst maar wat basisquote:Op donderdag 25 januari 2007 17:06 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Mischien zit de auto in een groep. Krijg je een soort kubus van blauwe lijnen (of een andere kleur) te zien als je op de auto klikt? Als dat zo is, moet je gewoon rechtermuisknop - Edit Group kiezen. Als je helemaal niet wilt dat die in een groep staat doe je rechtermuisknop - Explode. Nadeel is dat SketchUp wel eens vastloopt als je voor Explode kiest![]()
quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hoe maak je ronde hoeken in rechthoeken.
Ik wil namelijk afgeronde hoeken hebben op mijn rechthoek.
verder werkt dat porium niet ik krijg steeds zwarte vlakken
ah ik had het al geprobeerd met arc maar dat wrkte niet maar ik zie nu dat ik al die lijntjes weg moet doen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:50 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
[afbeelding]
![]()
![]()
Wanneer krijg je bij Podium trouwens zwarte vlakken![]()
Je kleurt het object waar je de metaalglans op wilt met deze kleur:quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ah ik had het al geprobeerd met arc maar dat wrkte niet maar ik zie nu dat ik al die lijntjes weg moet doen.
verder in podia moest ik invert faces doen daarna werkte het wel.
alleen hoe krijg jij die metaal glans![]()
één kant van elk oppervlakte is blauwpaars en de ander wit. Hier zie je later niks meer van als je alles éénmaal hebt ingekleurd. Niks van aantrekken dusquote:Op donderdag 25 januari 2007 20:28 schreef Tommeh het volgende:
Net weer even verder gegaan met mn ding, maar waarom is de rechtse nou blauwpaarsig?
[afbeelding]
Bedoel je gewoon een ledje of moet het ook echt dat lichteffect hebben?quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:31 schreef Tommeh het volgende:
Dan moeten we wat deze pagina ff vullen. Hoe kun je het gemakkelijkst een ledje maken?
Nou dat zou toch wel handig zijnquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:06 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Wil je ook nog weten hoe je dat moet maken of zijn instructies niet nodig?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |