abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43352598
CDA stemmen is net zoiets als Sky Radio luisteren, postzegels sparen, meedoen aan een belspelletje.

Het is laagdrempelig, arbitraal, het is zo simpel.
pi_43352638
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:57 schreef Chewie het volgende:

Peilingen zie ik niet zo als bedreiging voor de democratie, zelf heb ik meer problemen met media die deze verkiezingen brengen alsof we een 2 partijenstelsel hebben.
Volgens mij is er nog nooit zo veel aandacht geweest voor kansloze splinters als dit jaar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43352764
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:00 schreef LuukBes het volgende:
Onbegrijpelijk dat het CDA mogelijk weer gaat winnen en diezelfde bloempot weer president wordt. Minst populaire MP sinds decennia, en toch weer allemaal CDA stemmen. Je zou haast denken dat het niet kan, en doorgestoken kaart is.
Ze hebben het toch ook gewoon fantastisch gedaan? Veiligheid toegenomen, wachtlijsten in de zorg gedaald, werkloosheid is sterk aan het dalen, de economie groeit weer hard, asielproblematiek eindelijk weer op orde, het aantal gezinsherenigers sterk gedaald door strengere regels, eindelijk eens serieus werk gemaakt van inburgeren, enz.

Bovendien is Balkenende volgens mij niet de minst populaire MP. Anders zouden toch niet zoveel mensen een voorkeur voor JP hebben i.p.v. WB als volgende MP?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_43352975
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij is er nog nooit zo veel aandacht geweest voor kansloze splinters als dit jaar.
Ja maar niet tijdens de campagne, aandacht gaat de laatste tijd vooral uit naar CDA/PvdA en maakt de media er een MP verkiezing van.
pi_43353011
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar niet tijdens de campagne, aandacht gaat de laatste tijd vooral uit naar CDA/PvdA en maakt de media er een MP verkiezing van.
Ach gister stukje RTL gezien en die kwamen er al weer op terug.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43353491
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:00 schreef LuukBes het volgende:
Onbegrijpelijk dat het CDA mogelijk weer gaat winnen en diezelfde bloempot weer president wordt. Minst populaire MP sinds decennia, en toch weer allemaal CDA stemmen. Je zou haast denken dat het niet kan, en doorgestoken kaart is.
Het CDA profiteert weer eens van gebeurtenissen bij andere partijen.
VVDers die domme dingen zeggen, Bos die weer eens draait, enz.

Verder gaan de media vooral in op Bos vs. Balk en links vs. rechts.
Maar vragen wat het CDA de komende jaar 4 jaar eigenlijk wil zijn er nauwelijks.
Bv. vragen over het toelaten van hogeropgeleiden (zoals de VVD wil), of afschaffing van het minimumloon.

Ook geen enkele journalist die doorvraagt als Balk zegt 'onder mijn leiding zal het CDA niet aan de hypotheekrente-aftrek komen'.

Zo wordt een overwinning voor de partij van Balk, de Geus, Van der Hoeven, Verburg en Donner wel erg makkelijk.
pi_43354094
Zou kunnen, al heb ik ook het idee dat VVD-stemmers doorhebben dat ze bij een looserpartij zitten die straks buiten elke boot valt, en in de peilingen nu al strategisch naar het CDA lopen om Bos in ieder geval niet de overwinning te gunnen, omdat ze bang zijn voor een links kabinet. Stijging CDA gaat gepaard met daling VVD. Terwijl Bos waarschijnlijk verliest aan de SP. Daarom ben ik zo benieuwd wat er zou gebeuren als Bos zich komende weken expliciet uitspreekt voor een links Kabinet. Dat zou waarschijnlijk weer een hoop SP'ers teruglokken naar de PvdA maar het zou tevens een hoop zwevende kiezers over de streep kunnen trekken voor de PvdA die ie nu nog misloopt omdat de meesten een CDA/PvdA coalitie verwachten wat men niet wil.
  woensdag 8 november 2006 @ 12:09:22 #233
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_43354187
Ik denk dat de VVD op een bepaald moment toch wel op een minimum zit (rond de 20-24 zetels). Er zijn meer dan genoeg rijke mensen voor wie de VVD de enige serieuze optie is. In allochtonen zijn ze niet geÏnteresseerd, en met het CDA hebben ze ook niks, dan kom je hoe dan ook toch bij de VVD uit.

Maar heel boeiend is het allemaal wel. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_43396455
Effe nieuwe grafiekjes met de nieuwe door Bos als 'verfrissend' bestempelde progressieve coalitie PvdA/VVD/GL erbij:

Als het zo doorgaat met de neerwaartse beweging van PvdA en VVD zal 'nieuw Paars' niet echt een optie zijn, maar je weet nooit. Het lijkt mij wel tof.

Een kabinet met Bos aan het roer en zonder Balkenende.
  donderdag 9 november 2006 @ 16:56:25 #235
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_43400033
Peil jezelf eens:
http://www.politix.nl/projects/nieuwekieswijzer/

en

Stemmentracker.nl,

zijn de beste stemwijzers voor zwevende kiezers (die mensen die normaal de politiek niet volgen en vaak in 1 liners trappen)

Waarom zijn deze 2 beter dan de rest van de kristallenbol kijkende sites?

Deze weten dat de politiek 'van gisteren' wel vaak een garantie is voor morgen
Deze wijzers die je zelf kan invullen per onderwerp en aantal vragen, vergelijken jouw keuze met die van hoe partijen reeds in de voorgaande perioden stemden in de kamers.

Vet cool gaaf, doorsturen naar al wie je kent is mijn motto !!!!

Verder staat de SP gepeild over alle peilingen zelf :-) gemiddeld op 19 zetels de laatste 5 weken
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_43433172
Vanavond weer een peiling van Interview/NSS, de enige peiling die nog een nek-aan-nek-race aangeeft tussen PvdA en CDA.
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:33:59 #237
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43433745
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:08 schreef Genverbrander het volgende:
Vanavond weer een peiling van Interview/NSS, de enige peiling die nog een nek-aan-nek-race aangeeft tussen PvdA en CDA.
Yep, de peiling vanavond kan de PvdA maken of breken. Als de SP nu ook in de Barometer wint ten koste van de PvdA, dan wordt het zo langzamerhand steeds moeilijker voor Bos. Ter rechterzijde is het het uur van de waarheid voor de VVD. Blijven de strategische stemmers hangen bij Balkenende of gaan ze weer wat terug?
Pugna Pro Patria
pi_43434332
Ik denk dat het echt afgelopen is voor de PvdA hoor, en dat zowel CDA als SP uitlopen ten koste van de PvdA.
  vrijdag 10 november 2006 @ 20:26:18 #239
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43437219
De Nieuwe Barometer

• CDA nu acht zetels voor op PvdA
  • PvdA daalt verder, VVD stabiel
  • SP grote winnaar
  • CDA/VVD/CU op 75 zetels

CDA 47
    PvdA 39
    VVD 23
    SP 20
    GL 7
    CU 5
    D66 2
    SGP 2
    PVV 2
    PvdD 2
    1NL 1

[ Bericht 3% gewijzigd door Jurgen21 op 10-11-2006 21:16:50 ]
  • Pugna Pro Patria
    pi_43437310
    Interview/NSS is toch pas om 22:30?
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      vrijdag 10 november 2006 @ 20:29:03 #241
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_43437320
    Acht zetels is behoorlijk veel
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_43437324
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 20:26 schreef Jurgen21 het volgende:
    De Nieuwe Barometer
    Bron?
      vrijdag 10 november 2006 @ 20:30:59 #243
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_43437395
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 20:29 schreef Falco het volgende:
    Acht zetels is behoorlijk veel
    Bos gaat eraan

Een sterk CDA maakt de PvdA vleugellam. Go Balkie

Oja, bron: NOS Teletekst p. 377
    Pugna Pro Patria
    pi_43437430

Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
    pi_43438426
    Woeps! Dat begint op een gelopen race te lijken.

47 zetels voor het CDA, ongekend! En verschrikkelijk. Dat wordt nog 4 jaar tegen de saaie kop van Balkenende aankijken. Nederland kiest uiteindelijk toch altijd voor de middelmaat.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 november 2006 @ 21:01:50 #246
    862 Arcee
    Look closer
    pi_43438489
    Waarom stemmen mensen in hemelsnaam op die communisten van Marijnissen?

Maakt ook niet uit, Balkenende heeft Jan helemaal niet nodig.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 november 2006 @ 21:02:59 #247
    862 Arcee
    Look closer
    pi_43438522
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 20:26 schreef Jurgen21 het volgende:
    De Nieuwe Barometer

• PvdA en VVD dalen verder
  • Hoezo de VVD? Blijft 23 toch?
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
      vrijdag 10 november 2006 @ 21:06:48 #248
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_43438630
    Het wordt wel heel ernstig voor Bos. Maar goed, ik zou de rechtse mensen toch waarschuwen om niet te vroeg te juichen. Er kunnen nog heel veel SP'ers terugkomen.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_43438726
    De coalitiemogelijkheden volgens NOVA:

Wat een ramp. CDA/VVD/CU komt ineens nog maar één zetel tekort.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 november 2006 @ 21:11:50 #250
    862 Arcee
    Look closer
    pi_43438772
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Het wordt wel heel ernstig voor Bos. Maar goed, ik zou de rechtse mensen toch waarschuwen om niet te vroeg te juichen. Er kunnen nog heel veel SP'ers terugkomen.
    Inderdaad, ik denk dat de SP 12 zetels gaat halen.

Maar of de rest allemaal naar Kabouter Bos gaat...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')