Travelling Wilburys - All the way to Hell...het ideale kerstnummer om je op te bezatten. Daarna Hurt performed by Johny Cash en de kerstavond is compleet.quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:31 schreef zoom het volgende:
Hij was natuurlijk ook een van de Travelling WilburysDe clip van The End Of The Line is een ode aan hem.
Ik vindt You Got It ook een wereld nummer. Het is geschreven door Tom Petty en Jeff Lynne ( mister ELO )
Je bedoelt denkt ik Tweeter and the Monkey Manquote:Op vrijdag 3 november 2006 20:36 schreef wonko het volgende:
[..]
Travelling Wilburys - All the way to Hell.
Het zou kunnen dat er een andere soundtrack achter is gezet, maar geplaybackt is niet het goede woord, want het zijn wel degelijk echte beelde van een live optreden.quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:21 schreef Jordy-B het volgende:
'k heb bij dat optreden sterk het vermoeden dat 'ie playbackt.
Maakt niet uit, want Roy Orbison is een legende. Hij heeft echt schitterende, kippenvel-veroorzakende nummers op zijn naam staan en is een van die zangers die je direct herkent aan zijn stem (prachtige stem, btw).
Ik ben zelf bekend geraakt met Roy Orbison door een documentaire van Boudewijn Buch... Daarvoor kende ik hem eigenlijk alleen van Pretty Woman. Na de documentaire ben ik op zoek gegaan naar meer muziek van de man en sindsdien is hij een van mijn favoriete artiesten.
Muziek voor in je Jukebox!quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:48 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
The Big O
[afbeelding]
Ik zag dat er nog geen topic was over deze geweldige zanger. Zonde!
Het eerste bandje wat ik ooit kocht was van Roy Orbison, begin jaren 90, toen ik een jaar of 10 was denk ik. Speciaal voor Pretty Woman. Zijn muziek is me nog steeds bijgebleven, en ik ben ook weer begonnen met naar zijn muziek te luisteren. You Got It vind ik zo'n schitterend nummer, hier blijkt het beste hoe prachtig zijn stem wel niet is.
Hij heeft natuurlijk ook een onwijs tragisch leven gehad, eerste vrouw overleden in een ongeluk, 2jr later 2 van zijn 3 zoon omgekomen bij een brand in zijn huis, en hijzelf is ook vrij jong aan een hartaanval overleden. Dit zijn beelden van zijn laatste live-optreden in Antwerpen, en ook de enige live-beelden van You Got It:
http://www.youtube.com/watch?v=JhxUlGC42E8
Zo'n geweldig nummer! Ik vind zeker niet al zijn muziek goed, maar er zitten een paar prachtige nummers tussen. Hij heeft dus zeker een eigen topic verdiend.
Ze zeggen er bij een live-optreden zelden bij dat het geplaybackt is, hoor. Krijg je een kwaad publiek van, en er zijn vaak nogal veel mensen bij zo'n gebeuren...quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:44 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat er een andere soundtrack achter is gezet, maar geplaybackt is niet het goede woord, want het zijn wel degelijk echte beelde van een live optreden.
geen idee... hij was al 'n poosje dood toen ik met hem bekend werd.quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:39 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Nee, dit is de clip van dit nummer volgens mij, daarom hebben ze misschien een andere geluidstrack erop gezet. Je gaat mij niet vertellen dat Roy Orbison tijdens live optredens gaat playbacken.
volgens wikipedia is dat niet helemaar waar:quote:Op zaterdag 4 november 2006 02:18 schreef tong80 het volgende:
Hij had trouwens niks aan z'n ogen.Maar bij z'n eerste TV-optreden waren de lampen te fel.Deed ie een zonnenbril op. Uit bijgeloof heeft ie hem daarna nooit meer afgedaan.
quote:Orbison's trademark sunglasses were a fashion statement arising from an incident early in his career. Orbison had left his regular glasses in an airplane. Due to go onstage in a few minutes and unable to see without corrective lenses, his only other pair of glasses were dark prescription sunglasses. "I had to see to get onstage", so he wore the glasses throughout his tour with the Beatles, and he continued the practice for the remainder of his professional career. "I'll just do this and look cool."
Contents
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |