abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43213502
The Big O

Ik zag dat er nog geen topic was over deze geweldige zanger. Zonde!

Het eerste bandje wat ik ooit kocht was van Roy Orbison, begin jaren 90, toen ik een jaar of 10 was denk ik. Speciaal voor Pretty Woman. Zijn muziek is me nog steeds bijgebleven, en ik ben ook weer begonnen met naar zijn muziek te luisteren. You Got It vind ik zo'n schitterend nummer, hier blijkt het beste hoe prachtig zijn stem wel niet is.

Hij heeft natuurlijk ook een onwijs tragisch leven gehad, eerste vrouw overleden in een ongeluk, 2jr later 2 van zijn 3 zoon omgekomen bij een brand in zijn huis, en hijzelf is ook vrij jong aan een hartaanval overleden. Dit zijn beelden van zijn laatste live-optreden in Antwerpen, en ook de enige live-beelden van You Got It:
http://www.youtube.com/watch?v=JhxUlGC42E8
Zo'n geweldig nummer! Ik vind zeker niet al zijn muziek goed, maar er zitten een paar prachtige nummers tussen. Hij heeft dus zeker een eigen topic verdiend.
pi_43214304
Roy Orbison - In Dreams is ook wel een leuk nummertje
pi_43214780
Hij was natuurlijk ook een van de Travelling Wilburys De clip van The End Of The Line is een ode aan hem.

Ik vindt You Got It ook een wereld nummer . Het is geschreven door Tom Petty en Jeff Lynne ( mister ELO )
pi_43214953
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:31 schreef zoom het volgende:
Hij was natuurlijk ook een van de Travelling Wilburys De clip van The End Of The Line is een ode aan hem.

Ik vindt You Got It ook een wereld nummer . Het is geschreven door Tom Petty en Jeff Lynne ( mister ELO )
Travelling Wilburys - All the way to Hell...het ideale kerstnummer om je op te bezatten. Daarna Hurt performed by Johny Cash en de kerstavond is compleet.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43215360
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:36 schreef wonko het volgende:

[..]

Travelling Wilburys - All the way to Hell.
Je bedoelt denkt ik Tweeter and the Monkey Man
pi_43216093
'k heb bij dat optreden sterk het vermoeden dat 'ie playbackt.

Maakt niet uit, want Roy Orbison is een legende. Hij heeft echt schitterende, kippenvel-veroorzakende nummers op zijn naam staan en is een van die zangers die je direct herkent aan zijn stem (prachtige stem, btw).

Ik ben zelf bekend geraakt met Roy Orbison door een documentaire van Boudewijn Buch... Daarvoor kende ik hem eigenlijk alleen van Pretty Woman. Na de documentaire ben ik op zoek gegaan naar meer muziek van de man en sindsdien is hij een van mijn favoriete artiesten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_43218756
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:21 schreef Jordy-B het volgende:
'k heb bij dat optreden sterk het vermoeden dat 'ie playbackt.

Maakt niet uit, want Roy Orbison is een legende. Hij heeft echt schitterende, kippenvel-veroorzakende nummers op zijn naam staan en is een van die zangers die je direct herkent aan zijn stem (prachtige stem, btw).

Ik ben zelf bekend geraakt met Roy Orbison door een documentaire van Boudewijn Buch... Daarvoor kende ik hem eigenlijk alleen van Pretty Woman. Na de documentaire ben ik op zoek gegaan naar meer muziek van de man en sindsdien is hij een van mijn favoriete artiesten.
Het zou kunnen dat er een andere soundtrack achter is gezet, maar geplaybackt is niet het goede woord, want het zijn wel degelijk echte beelde van een live optreden.
pi_43218822
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:48 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
The Big O
[afbeelding]

Ik zag dat er nog geen topic was over deze geweldige zanger. Zonde!

Het eerste bandje wat ik ooit kocht was van Roy Orbison, begin jaren 90, toen ik een jaar of 10 was denk ik. Speciaal voor Pretty Woman. Zijn muziek is me nog steeds bijgebleven, en ik ben ook weer begonnen met naar zijn muziek te luisteren. You Got It vind ik zo'n schitterend nummer, hier blijkt het beste hoe prachtig zijn stem wel niet is.

Hij heeft natuurlijk ook een onwijs tragisch leven gehad, eerste vrouw overleden in een ongeluk, 2jr later 2 van zijn 3 zoon omgekomen bij een brand in zijn huis, en hijzelf is ook vrij jong aan een hartaanval overleden. Dit zijn beelden van zijn laatste live-optreden in Antwerpen, en ook de enige live-beelden van You Got It:
http://www.youtube.com/watch?v=JhxUlGC42E8
Zo'n geweldig nummer! Ik vind zeker niet al zijn muziek goed, maar er zitten een paar prachtige nummers tussen. Hij heeft dus zeker een eigen topic verdiend.
Muziek voor in je Jukebox!
Onder voorbehoud, weet ik alles!
Aanwezig op dit Forum sinds 21-12-2001(Mr_Opel)
Dus geen Newb..
pi_43219125
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:44 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat er een andere soundtrack achter is gezet, maar geplaybackt is niet het goede woord, want het zijn wel degelijk echte beelde van een live optreden.
Ze zeggen er bij een live-optreden zelden bij dat het geplaybackt is, hoor. Krijg je een kwaad publiek van, en er zijn vaak nogal veel mensen bij zo'n gebeuren...

En waarom zouden ze een live-optreden van het studiogeluid voorzien? Kan je hem net zo goed gelijk laten playbacken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_43220813
Nee, dit is de clip van dit nummer volgens mij, daarom hebben ze misschien een andere geluidstrack erop gezet. Je gaat mij niet vertellen dat Roy Orbison tijdens live optredens gaat playbacken.
pi_43221047
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:39 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Nee, dit is de clip van dit nummer volgens mij, daarom hebben ze misschien een andere geluidstrack erop gezet. Je gaat mij niet vertellen dat Roy Orbison tijdens live optredens gaat playbacken.
geen idee... hij was al 'n poosje dood toen ik met hem bekend werd.

Maar kijk ook even één zin verder m'n eerste post.
pi_43224119
Geweldige zanger , ik ken em van een paar cassettebandjes die mijn ouders vroeger altijd in auto draaiden.(ook Johnny Cash btw)
Weinig mensen die zulk een geweldige stem hadden.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 november 2006 @ 02:18:18 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_43224498
Hij had trouwens niks aan z'n ogen.Maar bij z'n eerste TV-optreden waren de lampen te fel.Deed ie een zonnenbril op. Uit bijgeloof heeft ie hem daarna nooit meer afgedaan.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43224657
inderdaad en ik altijd maar denken dat die arme man zo goed als blind was vanwege die dikke bril
pi_43224770
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 02:18 schreef tong80 het volgende:
Hij had trouwens niks aan z'n ogen.Maar bij z'n eerste TV-optreden waren de lampen te fel.Deed ie een zonnenbril op. Uit bijgeloof heeft ie hem daarna nooit meer afgedaan.

volgens wikipedia is dat niet helemaar waar:
quote:
Orbison's trademark sunglasses were a fashion statement arising from an incident early in his career. Orbison had left his regular glasses in an airplane. Due to go onstage in a few minutes and unable to see without corrective lenses, his only other pair of glasses were dark prescription sunglasses. "I had to see to get onstage", so he wore the glasses throughout his tour with the Beatles, and he continued the practice for the remainder of his professional career. "I'll just do this and look cool."
Contents
It's better to be late in this world than to be early in the next.
pi_43224801
gruwelijk, ik heb die gast als ringtone
Extremistisch gematigd.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 november 2006 @ 02:38:04 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_43224803
Nou ja ik zat er dicht bij

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43331054
Ik heb zijn Black & White Night DVD, ook wel een aanrader!
pi_43331282
Een dijk van een stem die je tegenwoordig helemaal niet meer hoort. Cryin', Pretty Woman en nog een paar nummers waar ik de titel niet zo van weet zijn prachtig.

Te vroeg gestorven.
pi_43348005
What about blue bayou? Geweldig!
pi_43348068
Blue Bayou

Zo super relaxt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43365840
Opname sessie van You Got It op Youtube :

http://www.youtube.com/watch?v=QHOIN6LkUnE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')