Afzien idd.quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zeker als je ervoor afziet is dit erg motiverend imho. Ik gebruik mn badwater om de wc door te spoelen, theezakjes worden meerdere keren gebruikt, de kachel nooit boven de 10 graden. etc.
Hm ok ja daar kun je lekker van eten iddquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik hou het ook wel in verhouding. ik heb de regel dat ik 5% van het behaalde spaardoel mag verbrassen, dus bij bv 10.000 euro sparen per jaar ,zou dat 500 euro zijn.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb voor dit jaar mn spaardoelen zo goed als gehaald. (nog 2 maanden te gaan) ik denk er zelf aan mezelf te belonen aan een diner voor 2 in een luxe kasteel. Ik doe dit elke jaar, om mezelf te momtiveren mn spaardoelen te halen. Als ik mn spaardoelen niet haal dan tracteer ik mezelf ook niet. beloon jij jezelf als je je financiele doelen haalt?
Zeker als je ervoor afziet is dit erg motiverend imho. Ik gebruik mn badwater om de wc door te spoelen, theezakjes worden meerdere keren gebruikt, de kachel nooit boven de 10 graden. etc.
Dan kan tijdens dat pompen gelijk de kachel een paar graden naar benedenquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:29 schreef _Arthur het volgende:
Als beloning pomp ik m'n vriendin een keer extra vol.
En na het pompen stappen we saampjes knus in het bad dat nog gevult is met het badwater van 2 weken geleden.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:33 schreef frederik het volgende:
Dan kan tijdens dat pompen gelijk de kachel een paar graden naar beneden
Ik koop altijd een Blancpain Villeret als ik mijn spaardoelen weer heb gehaald.quote:Op zaterdag 4 november 2006 03:39 schreef SeLang het volgende:
...
Als ik de doelstelling van mijn meest recente project (met zeer twijfelachtige afloop) realiseer dan koop ik deze voor mezelf:
[afbeelding]
of deze
[afbeelding]
ik heb mezelf ook een horloge cadeau gegeven. Echter niet zon dure, maar wel een mooie klassieke swatch. De uurwerken van swatch zijn topkwaliteit en ze zijn mooi goedkoop.quote:Op zaterdag 4 november 2006 03:39 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het altijd wel een goed idee om jezelf te belonen als je een bepaald doel haalt.
Mijn probleem is alleen dat als ik het doel dan gehaald heb dat ik dan niet weet wat ik als beloning moet kopen want als ik iets wil hebben koop ik het meestal toch wel. Het moet dus iets zijn dat je normaal echt niet zou kopen.
Als ik de doelstelling van mijn meest recente project (met zeer twijfelachtige afloop) realiseer dan koop ik deze voor mezelf:
[afbeelding]
of deze
[afbeelding]
Alsof je verbruik zo'n groot deel is van je energierekeningquote:Op zaterdag 4 november 2006 11:50 schreef Zweefvliegje het volgende:
BFBH, nu snap ik wel dat je vaak onzin praat, en ik hoop dat je dat dit keer ook doet!
De kachel op 10 graden, dat is niet normaal man! Dan kan je wel geld uitsparen omdat je energierekening laag blijft, maar 10 graden, dat is echt niet normaal! Als ik overdag niet thuis ben staat mijn thermostaat op 15 en als ik er wel ben op 19 of 20.. dat is naar mijn inziens een normale temperatuur.
Bovendien haalt hij die 15 nu nog niet overdag, lager dan 17 komt hij nog niet.
Gas is meestal de grootste post. Elektra is zo een factor x kleiner.quote:Op maandag 6 november 2006 15:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Alsof je verbruik zo'n groot deel is van je energierekening![]()
Het is natuurlijk ook niet echt slim om te sparen ten koste van je eigen levensbehoeften. Wat dat betreft kun je beter strategisch sparen zoals ik. Je kunt bijvoorbeeld als je uitgaat behoorlijk wat sparen door zelf geen rondjes te geven. Als je met een redelijk groot groepje gaat stappen dan merkt men toch na een paar rondjes al niet meer wie er wel en wie er niet betaald heeft. Daarnaast kun je ook veel besparen door iemand te bellen en dan meteen weer neer te leggen. De persoon die je dan belt zal dan weer terugbellen waardoor je zelf niets hoeft te betalen. Tot slot kun je bij je baas vaak een hoop besparen, zoals het opladen van je telefoon, batterijen e.d. en kun je vaak ook wel dingen als pennen, papier en lege CD's meenemen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Jij bent echt zielig. Dat vinden je vrienden niet erg?quote:Op maandag 6 november 2006 16:09 schreef DRA het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet echt slim om te sparen ten koste van je eigen levensbehoeften. Wat dat betreft kun je beter strategisch sparen zoals ik. Je kunt bijvoorbeeld als je uitgaat behoorlijk wat sparen door zelf geen rondjes te geven. Als je met een redelijk groot groepje gaat stappen dan merkt men toch na een paar rondjes al niet meer wie er wel en wie er niet betaald heeft. Daarnaast kun je ook veel besparen door iemand te bellen en dan meteen weer neer te leggen. De persoon die je dan belt zal dan weer terugbellen waardoor je zelf niets hoeft te betalen. Tot slot kun je bij je baas vaak een hoop besparen, zoals het opladen van je telefoon, batterijen e.d. en kun je vaak ook wel dingen als pennen, papier en lege CD's meenemen.
Zo zie je maar dat je eigenlijk helemaal niet zo veel hoeft te laten om toch een hoop geld te besparen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |