quote:Uitgeverij Guggenheimer roeleert zwaar. Zoveel lompheid in één boek, geweldig gewoon!
Op donderdag 10 januari 2002 20:07 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
De Terugkeer van Bonanza
Guggenheimer wast witter
Uitgeverij GuggenheimerH.B. natuurlijk. American Psycho is ook goed, daar is de Guggenheimer reeks nogal op gebaseerd....
Helaas nog niet erg bekend, maar absoluut de moeite waard en boeiend tot het eind!
..een zonsondergang is mooi , misschien..of het maken van een doelpunt is mooi , misschien..of de paringsdans van een zeepaardje is mooi , misschien.
een goed boek is hopelijk toch wel iets meer dan gewoon mooi ?
het beste boek moet nog geschreven worden..toch ?
Voor mezelf zijn het zekere symptomen die ik onderga wanneer een boek me bekoort. Het leest makkelijk weg in die zin dat het smaakt naar meer, het houdt je in de ban en doet je nadenken over. Tegelijkertijd wil je niets liever dan het boek wegleggen om er altijd naar uit te kunnen blijven kijken. Wat zijn de meest intense momenten: die je met je geliefde doorbrengt of die waarin je ernaar snakt?
Phileine zegt sorry leest makkelijk weg, maar ik vond De avonden een stuk humoristischer. Vanuit de boeken van Mulisch gaan zekere pretenties uit: die moeten wel aanzetten tot denken! Doen ze dat ook?
Je kunt proberen te analyseren wat het is dat die symptomen veroorzaakt, dan bedrijf je letterkunde. Ik onderga liever de symptomen.
quote:Precies
Op maandag 04 februari 2002 11:43 schreef Rude het volgende:
Boeken zijn voor nerds!
quote:Eindelijk iemand die hem ook gelezen heeft. Is jarenlang mijn favoriete boek geweest. Ben maanden in de ban van Irving geweest met :
Op woensdag 09 januari 2002 22:49 schreef Argento het volgende:
A Prayer For Owen Meany van John Irving
quote:Mijn Engels is niet zo goed, dus ik houd het maar bij de Nederlandse versies.
Op maandag 04 februari 2002 16:36 schreef Koerok het volgende:[..]
Eindelijk iemand die hem ook gelezen heeft. Is jarenlang mijn favoriete boek geweest. Ben maanden in de ban van Irving geweest met :
- A Prayer For Owen Meany
- The World According to Garp
- Hotel New Hampshire
- The Ciderhouse Rules
Ben afgahaakt bij 'Son of the Circus', kwam ik niet doorheen. 'A Widow for a One Year' heb ik nog liggen. En ben ook wel benieuwd naar z'n laatste: 'The Fourth Hand'.
quote:Ben zelf ook een grote Irving-liefhebber. Ik kan je moeite met 'Son of the Circus' heel goed begrijpen. Het heeft een héél taai begin en komt pas na ruim 300 pagina's op gang. Dan is het weer even mmeslepend als al zijn andere werken. Slechts door het slechte begin reken ik hem niet tot mij favorieten. Vond Owen Meany zijn beste, op de voet gevolgd door 'A Widow for one Year'. Fantastisch boek weer.
Op maandag 04 februari 2002 16:36 schreef Koerok het volgende:
Eindelijk iemand die hem ook gelezen heeft. Is jarenlang mijn favoriete boek geweest. Ben maanden in de ban van Irving geweest met :
- A Prayer For Owen Meany
- The World According to Garp
- Hotel New Hampshire
- The Ciderhouse Rules
Ben afgahaakt bij 'Son of the Circus', kwam ik niet doorheen. 'A Widow for a One Year' heb ik nog liggen. En ben ook wel benieuwd naar z'n laatste: 'The Fourth Hand'.
quote:Ik vind het wel een fascinerende kerel. Overigens heeft hij al een keer datzelfde trucje gebruikt van het rood-blauwe luchtbed: het verhaal 'Pension Grilpartzer' heeft hij in 'Garp' opgenomen en vormde de basis voor 'Hotel New Hampshire'.
Op dinsdag 12 februari 2002 11:24 schreef Koerok het volgende:
...
* Under The Volcano - Malcolm Lowry
* De Boeken der Kleine Zielen - Louis Couperus
* Het Leven op Aarde - Slauerhoff
* Die Blechtrommel - Günther Grass
* La Peste - Albert Camus
* The Hotel New Hampsire - John Irving
* Kroniek van een aangekondigde dood - G.M. Marquez
* enneh.. de autobiografie van Paustovski.
en overmorgen ligt het weer allemaal anders...
A.F.Th. van der Heijden met zijn 'Kronieken van de tandenloze tijd' -serie vind ik denk ik nog wel de mooiste verhalenserie, maar 'Het bureau' van J.J. Voskuil is ook niet te versmaden.
quote:Dit soort posts zijn voor slechte pruiken met daaronder een IQ-loos stuk vlees (vrij naar Gugenheimer).
Op maandag 04 februari 2002 11:43 schreef Rude het volgende:
Boeken zijn voor nerds!
mooiste boek inhoudelijk
cryptonomicon
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |