abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43178266
Goed, na Hoeveel mensen heeft God vermoord? bleek de conclusie breed gedeeld te worden:
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:42 schreef Alicey het volgende:
Discussiewaarde van dit topic is mij in het geheel niet duidelijk.
er viel inderdaad niet veel te discussieren, de god van de bijbel/koran/torah blijkt zonder twijfel een monster, een massamoordenaar te zijn. Daar zijn we het over eens.

Dat roept echter een serieuze vraag op, waarom zijn er mensen, op het eerste gezicht meestal zeer fatsoenlijke mensen, die een dergelijk monster aanbidden? Vanwaar die bloeddorst?
pi_43179052
Ok, mijn visie op dit onderwerp. God is een sprookje dat ze de mensen wijsmaken om ze onder controle te houden. De kerk is hypocriet. De 'Satanisten' van tegenwoordig weten niet waar ze het over hebben. Dus, deze mensen zijn naiëf en te goedgelovig. En als ze hun leven willen wijden aan een 'massamoordenaar' dan ga ik me daar geen zorgen over maken. Laat ze maar doen.
Ik geloof alleen wat ik met mijn eigen ogen zie en geloof me, moest ik ooit 'God' zien dan ren k naar n psychiater in de mening dat ik schizo ben
Never underestimate the predictability of stupidity
pi_43179148
God bestaat niet dus en kan dus ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor doden die vallen.

Mensen verschuilen zich wel achter een God.
pi_43179214
Ik geloof niet in de god van de bijbel, juist vanwege zijn wrede karakter. Men vertelde mij, dat ik eens de bijbel moest gaan lezen, ik begon braaf in Genesis, en kwam er al snel achter, dat die god een fascist is, meer doden op zijn naam heeft staan dan de massamoordenaars van onze tijd, en van zijn volgelingen de meest gekke dingen vraagt, zoals het opofferen van iemands eigen zoon.

De reden dat mensen deze god aanbidden is dezelfde reden waarom Hitler in zijn tijd ook zo populair was, denk ik.
  donderdag 2 november 2006 @ 18:52:06 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43179474
Precies de reden waarom ik de bijbel een ziek boek vind. Ik vind de bijbel alles, behalve heilig.

God klopt niet.

Wie weet hebben ze een fout beeld van God geschept. Of je moet je heil zoeken in de oerknal
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_43179918
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:41 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
God bestaat niet dus en kan dus ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor doden die vallen.

Mensen verschuilen zich wel achter een God.
nu beweer je dus eerst dat god niet bestaat, om hem vervolgens alsnog in bescherming te nemen?

Maar het gaat om de slachtoffers die deze fictieve figuur in de bijbel/koran/torah op z'n geweten heeft. Ondanks de voor iedereen verifieerbare misdaden opgesomd in de "heilige teksten" zijn er miljarden mensen die deze misdadiger aanbidden, of ie nu wel of niet bestaat.
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:44 schreef NegaSado het volgende:
......................

De reden dat mensen deze god aanbidden is dezelfde reden waarom Hitler in zijn tijd ook zo populair was, denk ik.
Dat vraag ik mij dus ook wel eens af.
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:52 schreef Dromenvanger het volgende:
Precies de reden waarom ik de bijbel een ziek boek vind. Ik vind de bijbel alles, behalve heilig.

God klopt niet.

Wie weet hebben ze een fout beeld van God geschept. Of je moet je heil zoeken in de oerknal

Eens, of er is een God, die deze naam ook daadwerkelijk verdiend, of er is géén god en zullen we het moeten doen met naturalistische verklaringen.
  donderdag 2 november 2006 @ 19:13:27 #7
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43180309
Het Katholieke geloof doet ook net alsof ze de monopolie-positie op God hebben met Christus. Ik geloof niet in de God die zij aankaarten. God komt over als een dictator in het Katholieke geloof. Laat mij nou niet willen geloven in dictators.

Ik durf best te geloven in God. Maar ik durf niet te geloven in onderdrukkers.

Ik geloof misschien wel, maar ik geloof nog liever in computers en techniek. Ik heb dat vaak gezegd. Het bestaan is technisch. God is een technicus. Maar ik denk nog eerder aan computers of beschavingen van buiten dit universum.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_43186017
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:13 schreef Godslasteraar het volgende:

Dat roept echter een serieuze vraag op, waarom zijn er mensen, op het eerste gezicht meestal zeer fatsoenlijke mensen, die een dergelijk monster aanbidden? Vanwaar die bloeddorst?
Mensen hebben daar rechtvaardigheid voor bedacht. Wanneer Jantje leed toevoegt aan Pietje, dan is het rechtvaardig als er leed aan Pietje wordt toegevoegd. Zo zullen degenen die de moorden van de Bijbelse (vnl Oud-Testamentische) God verdedigen zich doorgaans beroepen op rechtvaardigheid.. Net zoals ieder kind geleerd wordt dat je als je ruzie hebt het gaat uitpraten ipv met elkaar knokken, maar er tegelijkertijd onder veel volwassenen toch een draagvlak voor oorlog heerst. Dat heeft dan zogenaamd weer een hoger doel..
pi_43186101
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:44 schreef NegaSado het volgende:

Er zijn wel wat parallellen. Er was geen probleem. Er werd een probleem bedacht. De oplossing van het probleem bestond uit het uitmoorden van een aantal bevolkingsgroepen..
  donderdag 2 november 2006 @ 21:56:31 #10
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_43187097
De Goden van de Bijbel, Koran etc. zijn idd notoire moordenaars ja; maar zou iedere christen nu alles wat in de bijbel staat geloven? ZOu die christen zich niet bedenken van 'de bijbel is een oud boek, daar is vast wel iets uit machtspolitieke overwegingen aan toegevoegd; of gewoon dmv folklore; overlevering etc. (dr zit nl zo'n verschil tussen de God van t OT en t NT; hoewel de laatste meer Jezus's story is natuurlijk.. )
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  donderdag 2 november 2006 @ 22:01:35 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_43187275
quote:
Op donderdag 2 november 2006 21:32 schreef Alicey het volgende:
Zo zullen degenen die de moorden van de Bijbelse (vnl Oud-Testamentische) God verdedigen zich doorgaans beroepen op rechtvaardigheid..
Rechtvaardigheid en de Bijbel…
quote:
Noach was landbouwer en legde als eerste een wijngaard aan.Hij dronk van de wijn, werd dronken en ging in zijn tent liggen, zonder kleren aan. Toen Cham, de vader van Kanaän, zag dat zijn vader naakt was, vertelde hij dat aan zijn twee broers, die buiten waren. Daarop namen Sem en Jafet een mantel, legden die over hun schouders, liepen achteruit de tent binnen en bedekten het naakte lichaam van hun vader, met afgewend gelaat, zodat zij hem niet naakt zagen.Toen Noach uit zijn roes ontwaakte en te weten kwam wat zijn jongste zoon hem had aangedaan, zei hij:

‘Vervloekt zij Kanaän,
knecht van zijn broers zal Kanaän zijn,
de minste van alle knechten.
Geprezen zij de HEER, de God van Sem;
knecht van Sem zal Kanaän zijn.
quote:
De vrouw van Lot, die achter hem liep, keek om en veranderde in een zuil van zout.
quote:
Ik heb hier mijn dochter, die nog maagd is, en de bijvrouw van mijn gast; laat me die naar buiten sturen. Neem hen maar en doe met hen wat u wilt, maar doe deze man hier zoiets schandelijks niet aan.’ De belagers gingen daar niet op in, maar toen de Leviet zijn vrouw de straat op duwde, naar hen toe, verkrachtten en misbruikten ze haar de hele nacht lang. Pas bij het eerste ochtendgloren lieten ze haar gaan.
quote:
Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee. De farao, zijn hovelingen en alle andere Egyptenaren schrokken die nacht wakker, en in heel Egypte klonk een luid gejammer, want er was geen huis waarin geen dode was.
quote:
dan zal de HEER in alle hevigheid de pest laten uitbreken onder uw vee, onder de paarden, ezels, kamelen, runderen, schapen en geiten. De HEER zal onderscheid maken tussen het vee van de Israëlieten en dat van de Egyptenaren: de Israëlieten zullen geen enkel dier verliezen. De HEER heeft het tijdstip al vastgesteld: morgen zal hij Egypte met deze plaag treffen.”’ De volgende dag deed de HEER wat hij had gezegd. Al het vee van de Egyptenaren stierf, maar de Israëlieten verloren geen enkel dier.
En even later weer de dieren pakken (7e plaag):
quote:
Laat daarom uw vee en alles wat er verder nog buiten is in veiligheid brengen, want alles wat buiten blijft, mens of dier, wordt door de hagel getroffen en komt om.”’
quote:
Toch heb ik Jakob lief gehad en Esau gehaat. Van Esaus bergland maakte ik een wildernis, Edoms grondgebied heb ik aan de jakhalzen van de woestijn gegeven. Edom kan zeggen: ‘Al zijn we verslagen, we bouwen de puinhopen weer op,’ maar dit zegt de HEER van de hemelse machten: Ze kunnen bouwen zo veel ze willen, ik zal het weer afbreken. ‘Goddeloos land’ zal men het noemen, en ook: ‘Het volk waarop de HEER voor eeuwig verbolgen is’.
Et cetera. Ik besef natuurlijk terdege dat het mij aan scholing en exegesevaardigheden danig schort, en dat al deze zaken feitelijk op de goedertierenheid Godes duiden, via wegen die ons ondoorgrondelijk zijn, en dat het heel goed is om een beetje beesten en zuigelingen te doden die part noch deel hebben aan de zonden hunner meesters en vaderen af te slachten.

Welnu. In Nederland zou je voor minder levenslang krijgen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_43201798
Nou levenslang,

ik denk dat God, stel dat het voor een tribunaal komt,

2 jaar voorwaardelijk.

Maar als het nog een keer gebeurd waarschijnlijk wel TBS en dwangverpleging.
Want God is wel een veelpleger, maar verschillende misdaden.
Hij heeft nog niet ingebroken of tasjes gestolen om aan heroïne te komen, volgens mij.
Maar in de bijbel wordt ook niet alles verteld.
pi_43205543
God = liefde!

Maar serieus: ik verbaas me ook aan de simplistische beredeneringen van -bijvoorbeeld- Christenen; God en de duivel vormen het klassieke beeld van de strijd tussen goed en kwaad. Alsof er een oorlog aan de gang is. Maar dat beeld is niet overeind te houden als je tegelijkertijd wilt beweren dat God almachtig is. Een oorlog is een strijd tussen twee machten die aan elkaar gewaagd zijn. Maar van een strijd tussen God en de duivel kan geen spraken zijn. Tegenover een almachtige God is een duivel immers machteloos. Met andere woorden: de enige invloed die de duivel heeft is datgene wat hem door God wordt toegelaten. Iets aan de duivel toeschrijven is daarom ook zinloos omdat er een almachtige God boven staat die hem zijn daden toelaat. Het kwaad in de wereld is begrensd door de grenzen van God. Waar er kwaad heerst is dat een direct gevolg van een handeling van God wanneer hij dat onderwerp bloot stelt aan de invloed van de duivel. Bovendien is de duivel door God geschapen en wel zo dat hij nu deze positie in kan nemen. De duivel is een creatie Gods. Zijn bestaanrecht bij de gratie Gods.

Om de wereldsituatie te verklaren aan de hand van een almachtige God kan je niet anders concluderen dat God bestaat uit een vier-eenheid: De Vader, De Zoon, De Heilige Geest en De Duivel. Deze discussie onderschrijft dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door sizzler op 03-11-2006 15:07:15 ]
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zondag 5 november 2006 @ 10:35:57 #14
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_43253675
-alicey: Feedback doen we in het feedback-topic en als je je daar had ingelezen had je de hele vraag niet hoeven stellen.-

[ Bericht 87% gewijzigd door Alicey op 05-11-2006 11:01:43 ]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')