FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Power Oversteering-technieken
rameijerdonderdag 2 november 2006 @ 14:09
In lange, niet al te scherpe bochten lukt het driften me wel aardig, maar in de scherpere bochten (90 graden bijvoorbeeld) beweeg ik mijn handen zo snel dat ik me afvraag wat er gebeurt als ik het stuur misgrijp of als ik blijf haken ofzo

Volgens mij kan dit veel beter en vloeiender...heeft iemand misschien een filmpje waarin duidelijk te zien is hoe een professionele coureur zijn handen beweegt terwijl hij driftend door de bochten gaat?
Brain23donderdag 2 november 2006 @ 14:14
Ik zou eens het WRCC kijken op eurosport. Daar krijg je heel veel beelden over hoe die gasten rijden.
rameijerdonderdag 2 november 2006 @ 14:16
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:14 schreef Brain23 het volgende:
Ik zou eens het WRCC kijken op eurosport. Daar krijg je heel veel beelden over hoe die gasten rijden.
Ja, maar die auto's sturen veel scherper en dus hoeven ze het stuur niet zoveel te draaien...

Ik heb dan ook wel een auto die redelijk snel stuurt (Impreza Turbo), maar toch gaat het niet zo lekker...volgens mij pak ik verkeerd over ofzo.
zBusdonderdag 2 november 2006 @ 14:50
overpakken?
http://www.turnfast.com/tech_driving/driving.shtml
MikeyMandonderdag 2 november 2006 @ 15:03
Volgens mij is dat ook helemaal niet zo simpel met een 4wd... Heb je óf heel weinig grip óf heel veel power nodig... Dus ik zou zeggen; probeer het eens met een achterwielaandrijver...
rameijerdonderdag 2 november 2006 @ 15:39
Op een natte weg gaat het inderdaad beter...maar op een droge weg...veel grip -> sturen -> weinig grip -> overstuur -ineens weer grip

En dat gaat dan nog heel snel ook allemaal...

Dus ik beweeg dan als een gek mijn handen, en het gaat ook wel goed, maar zoals ik het doe gaat het volgens mij ook makkelijk fout...
MikeyMandonderdag 2 november 2006 @ 15:40
Tsjah... Denk dat het toch aan een gebrek aan power ligt...
rameijerdonderdag 2 november 2006 @ 15:56
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:40 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah... Denk dat het toch aan een gebrek aan power ligt...
Ja? 215bhp niet voldoende?

Misschien gewoon teveel grip...of inderdaad te weinig power om daar doorheen te breken
MikeyMandonderdag 2 november 2006 @ 15:58
215pk over vier wielen ja... Is niet overdreven veel; 50pk per wiel...
Inorbitdonderdag 2 november 2006 @ 16:09
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:56 schreef rameijer het volgende:

[..]

Ja? 215bhp niet voldoende?

Misschien gewoon teveel grip...of inderdaad te weinig power om daar doorheen te breken
smeer je wielen in met vet

maar power over lijkt me vrij taai met zo'n grip machine, kan je niet beter met een scandinavian flick proberen om hem scheef te laten gaan, nadeel daarvan is dat je een beetje de ruimte moet hebben om het uit te proberen.
yupdonderdag 2 november 2006 @ 16:14
Impreza is geen driftmachine he, komt door de Diff's.

Oplossing: of DCCD monteren (wat echt duur is en niet zomaar kan) of Mitsubishi Lancer Evo kopen, die zijn behoorlijk wat overstuurder.
Imprydonderdag 2 november 2006 @ 16:15
Probeer het eens op een stukje onverhard ergens? Heb je wat minder weerstand.
GSidonderdag 2 november 2006 @ 23:06
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:40 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah... Denk dat het toch aan een gebrek aan power ligt...
Ik kan met mijn Manta toch ook driften? Met nat weer helemaal, met droog weer moet je wel heel erg lomp doen, maar als die gaat, dan gaat ie (pangwang banden achter) en dan heb ik nog wel gewoon een open diff.

En ik heb uit dat 2.0 CIH blok mss 100pk, als het niet minder is en ik drift een rotonde rond, ook met droog weer.
Impryvrijdag 3 november 2006 @ 00:22
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:06 schreef GSi het volgende:

[..]

Ik kan met mijn Manta toch ook driften?
Scheelt nogal dat je achterwielaandrijving hebt natuurlijk
Impreza_driving_Nutcasevrijdag 3 november 2006 @ 00:23
Je kunt het middendif ook vastlassen, dan heb je ook RWD
Wan-Li's achter monteren, en goede bandjes voor, en je kunt er weer tegenaan.
yupvrijdag 3 november 2006 @ 00:38
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 00:23 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Je kunt het middendif ook vastlassen, dan heb je ook RWD
Wan-Li's achter monteren, en goede bandjes voor, en je kunt er weer tegenaan.
Wel de (ik dacht) S1088jes nemen, die hebben lekker weinig grip. De rest zijn heel wat beter (blijft meuk, maar vergeleken met S1088)...
PNGvrijdag 3 november 2006 @ 02:47
Kunt fenomenale klappers krijgen met echt sperdiff overigens achter. Met nat weer of bv olie of koel op de baan, slaat 1 wiel rond > gaat spinnen >> het diff lockt en geeft koppel door aan het andere wiel >> het andere wiel verlies ook grip >> slippen/massive oversteer.

Krijg je fenomenale klappers van.

Net als met rolkooi, rolkooi is ook leuk, alleen je moet geen klapper krijgen zonder helm, tis nl heel klote als je kop tegen de buis slaat. Elk voordeel heb zijn nadeel, duh.
rameijervrijdag 3 november 2006 @ 10:17
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:15 schreef Impry het volgende:
Probeer het eens op een stukje onverhard ergens? Heb je wat minder weerstand.
Dan gaat het prima ja

Een scandinavian flick is wel een idee ja...nooit geprobeerd. Ik zal eens een rustige, open bocht uitzoeken met een beetje uitloop

Maar het probleem is inderdaad AWD+grip+diffs
PeuRacvrijdag 3 november 2006 @ 10:32
215pk met 4wd is echt te weinig om te leren driften, koop een oude Alfa 75 TS (ja, die heeft maar 140pk ongv, maar dat is wel 20pk per wiel meer als jij hebt), daar kan je echt mee leren driften.

Driften met AWD auto's lukt eigenlijk alleen maar op lossere of gladdere ondergronden echt mooi.
yupvrijdag 3 november 2006 @ 11:02
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:32 schreef PeuRac het volgende:
215pk met 4wd is echt te weinig om te leren driften, koop een oude Alfa 75 TS (ja, die heeft maar 140pk ongv, maar dat is wel 20pk per wiel meer als jij hebt), daar kan je echt mee leren driften.

Driften met AWD auto's lukt eigenlijk alleen maar op lossere of gladdere ondergronden echt mooi.
Alfa 75 lijkt me ook niet echt fijn voor een beginner, heeft transaxle toch...

Koop dan een oude Opel Omega A(!!!), die zijn niet zo gewild voor de driftscene. En ze gaan mega dwars... En een 2.6 liter ofzo kost de wereld niet...

Vind maar eens een GOEIE 75 voor een normale prijs, vind je niet. Geldt ook voor de E30, en dan heb ik het over de 6 cylinders en niet de 4.
Herr.Flickvrijdag 3 november 2006 @ 11:24
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:02 schreef yup het volgende:

[..]

Alfa 75 lijkt me ook niet echt fijn voor een beginner, heeft transaxle toch...

Koop dan een oude Opel Omega A(!!!), die zijn niet zo gewild voor de driftscene. En ze gaan mega dwars... En een 2.6 liter ofzo kost de wereld niet...

Vind maar eens een GOEIE 75 voor een normale prijs, vind je niet. Geldt ook voor de E30, en dan heb ik het over de 6 cylinders en niet de 4.
Dus de M3 komt hier niet voor in aanmerking..

PeuRacvrijdag 3 november 2006 @ 11:37
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:02 schreef yup het volgende:

[..]

Alfa 75 lijkt me ook niet echt fijn voor een beginner, heeft transaxle toch...

Koop dan een oude Opel Omega A(!!!), die zijn niet zo gewild voor de driftscene. En ze gaan mega dwars... En een 2.6 liter ofzo kost de wereld niet...

Vind maar eens een GOEIE 75 voor een normale prijs, vind je niet. Geldt ook voor de E30, en dan heb ik het over de 6 cylinders en niet de 4.
Hoezo geen goede 75 voor weinig geld?? Dan kijk jij zeker alleen maar op sloperijen ofso?? Ik kan je er zo 10 aanwijzen.

Maar om on-topic te blijven:

wat ik altijd deed toen ik nog een auto van de zaak had (1600kg, rwd automaat 6 versn, 205pk), te scherp insturen, tikje op de rem of gas los, en dan snel tegensturen en op het gas
yupvrijdag 3 november 2006 @ 12:16
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:24 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Dus de M3 komt hier niet voor in aanmerking..

M3 is wel heel duur he
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:37 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Hoezo geen goede 75 voor weinig geld?? Dan kijk jij zeker alleen maar op sloperijen ofso?? Ik kan je er zo 10 aanwijzen.

Maar om on-topic te blijven:

wat ik altijd deed toen ik nog een auto van de zaak had (1600kg, rwd automaat 6 versn, 205pk), te scherp insturen, tikje op de rem of gas los, en dan snel tegensturen en op het gas
En daarna krijgen we steeds topic over dat er van alles en nog wat stuk gegaan is aan die 75
Herr.Flickvrijdag 3 november 2006 @ 12:32
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:16 schreef yup het volgende:

[..]

M3 is wel heel duur he
[..]

En daarna krijgen we steeds topic over dat er van alles en nog wat stuk gegaan is aan die 75
Maar de E30 M3 heeft wel 4 cilinderkes ipv 6
PeuRacvrijdag 3 november 2006 @ 12:39
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:37 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Hoezo geen goede 75 voor weinig geld?? Dan kijk jij zeker alleen maar op sloperijen ofso?? Ik kan je er zo 10 aanwijzen.

Maar om on-topic te blijven:

wat ik altijd deed toen ik nog een auto van de zaak had (1600kg, rwd automaat 6 versn, 205pk), te scherp insturen, tikje op de rem of gas los, en dan snel tegensturen en op het gas
Ik heb zelf nooit een 75 gehad (helaas, komt nog wel) die auto waarmee ik mezelf heb leren driften was een demo van t bedrijf waar ik toen werkte.
MrSkylinevrijdag 3 november 2006 @ 13:56
met een 80 pk volvo kan je nog driften, je moet achterwiel aandrijving hebben om een mooie powerslide te kunnen doen, en het gaat allemaal om het verplaatsen van gewicht.
wat een van de belangrijkste dingen is om mooi te kunnen driften is een LSD, een limmited slip differential,
een normaal differentieel voor de achterwielen zorgt ervoor dat bij het nemen van een bocht de achterwielen op verschillende snelheden kunnen draaien, je gaat zo soepeler door een bocht omdat het wiel aan de binnenkant van de bocht uiteraard langzamer draaid dan het wiel aan de buitenkant.

een LSD limmiteerd dit verschil, het zorgt ervoor dat er minder verschil in snelheid kan zijn tussen het linker en rechter achterwiel, dit geeft je de mogelijkheid makkelijker en mooier te driften met relatief weinig vermogen, het is geen vereiste, maar het drift wel veel makkelijker.

hier kan je prima leren hoe je moet driften:
http://video.google.nl/videoplay?docid=8338869029706375019&q=drift+bible

verschillende technieken geheel uitgelegd, alleen wel met engelse ondertitels, maar dat mag geen probleem zijn
geelhoedvrijdag 3 november 2006 @ 15:06
Zijn er hier ook mensen die het verschil weten tussen een powerslide en een drift?
MikeyManvrijdag 3 november 2006 @ 15:16
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 15:06 schreef geelhoed het volgende:
Zijn er hier ook mensen die het verschil weten tussen een powerslide en een drift?
Ja, hoezo?
n00cL30nvrijdag 3 november 2006 @ 16:21
Men.. moet echt maar eens een goedkope achterwiel aandrijver gaan aanschaffen als tweede auto....

Oldtimer driften ofzo.
PeuRacvrijdag 3 november 2006 @ 16:47
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 15:06 schreef geelhoed het volgende:
Zijn er hier ook mensen die het verschil weten tussen een powerslide en een drift?
Sommige hier zullen dat weten ja.
geelhoedvrijdag 3 november 2006 @ 17:51
Dat wilde ik gewoon even weten omdat de TS beide door elkaar haalt.
mbvtvrijdag 3 november 2006 @ 21:45
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:09 schreef rameijer het volgende:... maar in de scherpere bochten (90 graden bijvoorbeeld) beweeg ik mijn handen zo snel dat ik me afvraag wat er gebeurt als ik het stuur misgrijp of als ik blijf haken ofzo ...
Is dat niet een kwestie van dat je te veel gas blijft geven? Je moet veel gas geven om de tractie te breken, maar daarna kun je was gas lossen om je powerslide vast te houden.

Overigens kan ik in zo'n situatie mijn stuur heel losjes vasthouden; door het caster stuurt de auto vanzelf precies in de goede richting als de sliphoek niet te groot is. Ik denk echter niet dat dat kan met een 4WD.
PeuRacvrijdag 3 november 2006 @ 22:03
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:45 schreef mbvt het volgende:

[..]

Is dat niet een kwestie van dat je te veel gas blijft geven? Je moet veel gas geven om de tractie te breken, maar daarna kun je was gas lossen om je powerslide vast te houden.

Overigens kan ik in zo'n situatie mijn stuur heel losjes vasthouden; door het caster stuurt de auto vanzelf precies in de goede richting als de sliphoek niet te groot is. Ik denk echter niet dat dat kan met een 4WD.
Dat is driften,

powersliden is je stuur op full-lock en sturen met je gaspedaal
MrSkylinevrijdag 3 november 2006 @ 23:07
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:03 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat is driften,

powersliden is je stuur op full-lock en sturen met je gaspedaal
oftewel de amerikaanse hollywood variant van een drift
met een 4wd kan je ook uitstekend powersliden en driften, maar het is alleen wat moeilijker
bij het driften met een 4wd moet je er voor zorgen dat alle 4 de wielen grip verliezen, en dat alle 4 de wielen in de richting staan welke je op wilt.

een 4wd kan je aan het driften krijgen door op een bocht in te komen, licht te remmen, rem los, terug schakelen en op het zelfde moment insturen, zorgen dat hij hoog in zn toeren terecht komt op het moment dat je terug schakeld, dus gebruik heel & toe.
je wagen breekt uit, richt je neus de goede kant op en blijf gas geven.
4wd drifts beheers je voornamelijk met het gas, niet zo zeer met het stuur.

hier is het heel duidelijk te zien dat hij veel minder lock heeft dan een achter wiel aangedreven auto.
http://video.google.nl/videoplay?docid=5575303307510377561&q=evo+drift

4wd driften is een stukje moeilijker dan normaal driften want je moet veel meer vaart houden, zodra je niet hard genoeg een bocht ingaat kan je die snelheid niet meer oppikken, de snelheid waarmee je een bocht ingaat is erg belangrijk dus.
te hard en je raakt van de baan, te zacht en je staat halvewege de bocht stil.
Impreza_driving_Nutcasevrijdag 3 november 2006 @ 23:43
Filmpje is niet echt vergelijkbaar.
Evo heeft andere diffs dan de Impreza van TS.
Zelfs met 500 pk zal de Impreza niet echt veel doen, je zult dan echt andere diffs moeten gaan gebruiken (Modena,Kaaz of PPG bv)
PeuRacvrijdag 3 november 2006 @ 23:57
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:07 schreef MrSkyline het volgende:

[..]

oftewel de amerikaanse hollywood variant van een drift
met een 4wd kan je ook uitstekend powersliden en driften, maar het is alleen wat moeilijker
bij het driften met een 4wd moet je er voor zorgen dat alle 4 de wielen grip verliezen, en dat alle 4 de wielen in de richting staan welke je op wilt.

een 4wd kan je aan het driften krijgen door op een bocht in te komen, licht te remmen, rem los, terug schakelen en op het zelfde moment insturen, zorgen dat hij hoog in zn toeren terecht komt op het moment dat je terug schakeld, dus gebruik heel & toe.
je wagen breekt uit, richt je neus de goede kant op en blijf gas geven.
4wd drifts beheers je voornamelijk met het gas, niet zo zeer met het stuur.

hier is het heel duidelijk te zien dat hij veel minder lock heeft dan een achter wiel aangedreven auto.
http://video.google.nl/videoplay?docid=5575303307510377561&q=evo+drift

4wd driften is een stukje moeilijker dan normaal driften want je moet veel meer vaart houden, zodra je niet hard genoeg een bocht ingaat kan je die snelheid niet meer oppikken, de snelheid waarmee je een bocht ingaat is erg belangrijk dus.
te hard en je raakt van de baan, te zacht en je staat halvewege de bocht stil.
Als hij vooral op t gas de bocht door gaat, zal hij dus juist wel lock hebben, anders kan je vaak beter zoveel mogelijk gas geven (vooral met awd, aangezien je dan zoveel mogelijk wielspin wilt hebben zodat ze zeker geen grip krijgen) en juist sturen. ipv je stuur full lock te zetten en op t gas te gaan.
MrSkylinezaterdag 4 november 2006 @ 00:11
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:43 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Filmpje is niet echt vergelijkbaar.
Evo heeft andere diffs dan de Impreza van TS.
Zelfs met 500 pk zal de Impreza niet echt veel doen, je zult dan echt andere diffs moeten gaan gebruiken (Modena,Kaaz of PPG bv)
dat zijn pro driftteams met zwaar gemodde wagens, daar kan een 2.0 turbo niet mee vergeleken worden.
met driften heb je echt niet zoveel vermogen nodig, de 2.0 turbo heeft geen geavanceerd differentieel zoals een WRX of een WRX STI, heeft geen LSD dus ja dan is het wat moeilijker om aan het driften te krijgen dan de speciaal voor driften gemodde Jun evo in het filmpje, maar het princiepe blijft hetzelfde, moet alleen wat meer werk voor verricht worden, en is dus moeilijker.
MrSkylinezaterdag 4 november 2006 @ 00:16
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:57 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Als hij vooral op t gas de bocht door gaat, zal hij dus juist wel lock hebben, anders kan je vaak beter zoveel mogelijk gas geven (vooral met awd, aangezien je dan zoveel mogelijk wielspin wilt hebben zodat ze zeker geen grip krijgen) en juist sturen. ipv je stuur full lock te zetten en op t gas te gaan.
t zal wel aan mij liggen dat ik je zin niet helemaal snap, maar ja je auto moet wel veel lock hebben ten opzichte van de bocht, maar je wielen moeten minder lock hebben tov. de auto, eerst de auto in de goede richting, dan pas gas er op,
het uitbreken van de auto krijg je bij een 4wd van het plotselinge afremmen van alle 4 de wielen tegelijk, door bijvoorbeeld terug te schakelen, dat is ook bij een achterwiel aangedreven auto, maar daar houden de voorwielen nog wel grip. het ingaan van de bocht verschild niet veel van een achterwiel aangedreven auto, maar de controlle over de drift en het uitkomen van de bocht zijn volledig anders omdat de auto de grip over de voorwielen dus ook moet verliezen.
yupzaterdag 4 november 2006 @ 00:32
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:11 schreef MrSkyline het volgende:

[..]

dat zijn pro driftteams met zwaar gemodde wagens, daar kan een 2.0 turbo niet mee vergeleken worden.
met driften heb je echt niet zoveel vermogen nodig, de 2.0 turbo heeft geen geavanceerd differentieel zoals een WRX of een WRX STI, heeft geen LSD dus ja dan is het wat moeilijker om aan het driften te krijgen dan de speciaal voor driften gemodde Jun evo in het filmpje, maar het princiepe blijft hetzelfde, moet alleen wat meer werk voor verricht worden, en is dus moeilijker.
Ik weet niet of je de Lancer bedoeld maar samen met de Skyline heeft de Lancer een van de meest geavanceerde 4x4 systemen ter wereld.

Daar komt geen enkele Impreza in de buurt, behalve een paar uitzonderingen (met DCCD erop)...

En er is niks speciaals aan de diff van een WRX of WRX Sti hoor... DCCD is de magische woord...
Impreza_driving_Nutcasezaterdag 4 november 2006 @ 00:42
DCCD betekend Driver controlled Center DIFF, dus het diff van een STI (en dan zelfs nog maar vanaf 2006) is wel degelijk anders dan het diff van een GTT,WRX of STI (pre 2006)

Het centerdiff van een WRX is gewoon hetzelfde als het diff van een GTT, alleen is de reductie ooit eens iets verlaagd, om de WRX wat vlotter te maken.(Volgens mij eind 2001 ofzo)
Ook het achterdiff is iets anders.
Voor de rest zijn zowat alle bakken van Legacy Turbo, GTT WRX of STI uitwisselbaar (behalve de DCCD bakken, die hebben wat meer werk nodig om pas gemaakt te worden, en werkend te krijgen
(OA een R180 Achterdiff, met steekassen, ipv het standaard R160 diff)

Ergens ben ik daar blij om, kan ik mn kapotte bak vervangen voor die van een JDM Legacy B4 RSK, met Eurospec diff (4,41)
Toch iets kortere gears, met een sterkere 3e versnelling, die is bij Impreza's van voor 2000 nogal zwak..
MrSkylinezaterdag 4 november 2006 @ 00:54
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:32 schreef yup het volgende:

[..]

Ik weet niet of je de Lancer bedoeld maar samen met de Skyline heeft de Lancer een van de meest geavanceerde 4x4 systemen ter wereld.

Daar komt geen enkele Impreza in de buurt, behalve een paar uitzonderingen (met DCCD erop)...

En er is niks speciaals aan de diff van een WRX of WRX Sti hoor... DCCD is de magische woord...
ik weet ook best dat de evo een veel geavanceerder dif heeft dan alle types impreza's.
de impreza 2.0 turbo heeft geen DCCD, DCCD zorgt ervoor dat je het vermogen kan verdelen over de wielen die het nodig hebben, dit werkt driften dus alleen maar tegen, het zorgt ervoor dat de wielen grip houden, moeilijk om aan t driften te krijgen.
difs met DCCD zijn wel degelijk "speciaal" want ze zijn niet standaard, het is een geheel ander dif dan een standaard dif op een impreza.
het dif van een evo 6 is ook lang niet zo geavanceerd als dat van de nieuwere sti's met DCCD
om goed te kunnen driften met een impreza heb je een LSD nodig, dan krijg je zn kont er gewoon makkelijker uit.
alle nieuwe fancy elektronica is er juist voor bedoeld om de auto grip te geven, dat is iets dat je tot in zekere mate probeert te vermijden met driften
yupzaterdag 4 november 2006 @ 00:58
Uiteraard, maar de Evo is in elke test zowiezo overstuurder dan een vergelijkbare Impreza.

Kijk maar naar Top Gear, of Best motoring...
Impreza_driving_Nutcasezaterdag 4 november 2006 @ 01:27
LSD achterdiff heb je nog weinig aan.
GTT is standaard meer voor- dan achteraandrijving.
Je zal dus ook een aangepast middendiff moeten plaatsen, om het vermogen uberhaupt naar achter te krijgen.

Het onderstuur van (in ieder geval) een GTT is redelijk weg te werken zonder diffs.
Met een zwaardere Antirollbar (ARB) achter, en een setje stevige links (dus niet de originele winegumrubbers) van oa Whiteline heb je hem al een stuk meer overstuurd.

De Yanks zijn zelfs bijna allemaal van mening dat ARB's van meer als 26 mm achter, zeker op een WRX een te sterk overstuurd karakter geven (en dan ook nog eens onvoorspelbaar)
WRX is relatief zwaar,dus dat zou inderdaad goed kunnen , de weight transfer van de kont wordt door de te zware ARB te lang tegengehouden, en als hij dan komt, komt hij ineens.

Je maakt er echter geen driftbak van, of je moet het centerdiff vastlassen, dan heb je puur RWD, alleen dan nog steeds zonder Sperdiff achter.
rameijermaandag 6 november 2006 @ 14:13
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 17:51 schreef geelhoed het volgende:
Dat wilde ik gewoon even weten omdat de TS beide door elkaar haalt.
Klopt, excuses.

Verder, iedereen bedankt voor de informatie, erg interessant!

Driften door prut, sneeuw en plassen gaat wel lekker, en die Drift Bible is ook erg leerzaam
yupmaandag 6 november 2006 @ 17:12
Voor 4x4 lijkt sneeuw mij fijn maar voor RWD is sneeuw toch iets TE... Je moet maar iets te hard gaan en je bent de wagen kwijt... Met FWD is er geen ruk aan, je krijgt binnen een paar seconden slaap of je moet aan de handrem jengelen wat ook verveelt na een paar keer
Kolkiemaandag 6 november 2006 @ 19:54
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:54 schreef MrSkyline het volgende:

[..]

ik weet ook best dat de evo een veel geavanceerder dif heeft dan alle types impreza's.
de impreza 2.0 turbo heeft geen DCCD, DCCD zorgt ervoor dat je het vermogen kan verdelen over de wielen die het nodig hebben, dit werkt driften dus alleen maar tegen, het zorgt ervoor dat de wielen grip houden, moeilijk om aan t driften te krijgen.
difs met DCCD zijn wel degelijk "speciaal" want ze zijn niet standaard, het is een geheel ander dif dan een standaard dif op een impreza.
Mwoah, als je 65% van het vermogen naar de achterkant gooit komt ie echt wel om hoor .
MrSkylinemaandag 6 november 2006 @ 22:04
ik ben ook niet diegene die zegt dat je niet kan driften met imprezas, maargoed, dat 65 % naar achteren gooien, ja tuurlijk werkt dat, al was het 50/50, dan nog, maar dat kan je alleen bij de nieuwe impreza STI handmatig bepalen, en bij de rest moet je dan serieus gaan sleutelen
Impreza_driving_Nutcasedinsdag 7 november 2006 @ 16:20
En er zijn genoeg mensen die dat toch doen, vooral omdat de originele GTT 5bak niet echt is opgewassen tegen het vermogen.
Er rijden in NL minimaal 10 Impreza GTT's rond met DCCD.
Kolkiedinsdag 7 november 2006 @ 18:18
Op een totaal van bijna 2.000 is dat natuurlijk bijna niks !
Sloperdinsdag 7 november 2006 @ 18:26
Een Impreza is standaard ook flink onderstuurt. Dat bemoeilijkt ook het driften...