Ja, hoezo?quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:06 schreef geelhoed het volgende:
Zijn er hier ook mensen die het verschil weten tussen een powerslide en een drift?
Sommige hier zullen dat weten ja.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:06 schreef geelhoed het volgende:
Zijn er hier ook mensen die het verschil weten tussen een powerslide en een drift?
Is dat niet een kwestie van dat je te veel gas blijft geven? Je moet veel gas geven om de tractie te breken, maar daarna kun je was gas lossen om je powerslide vast te houden.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:09 schreef rameijer het volgende:... maar in de scherpere bochten (90 graden bijvoorbeeld) beweeg ik mijn handen zo snel dat ik me afvraag wat er gebeurt als ik het stuur misgrijp of als ik blijf haken ofzo ...
Dat is driften,quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:45 schreef mbvt het volgende:
[..]
Is dat niet een kwestie van dat je te veel gas blijft geven? Je moet veel gas geven om de tractie te breken, maar daarna kun je was gas lossen om je powerslide vast te houden.
Overigens kan ik in zo'n situatie mijn stuur heel losjes vasthouden; door het caster stuurt de auto vanzelf precies in de goede richting als de sliphoek niet te groot is. Ik denk echter niet dat dat kan met een 4WD.
oftewel de amerikaanse hollywood variant van een driftquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:03 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat is driften,
powersliden is je stuur op full-lock en sturen met je gaspedaal
Als hij vooral op t gas de bocht door gaat, zal hij dus juist wel lock hebben, anders kan je vaak beter zoveel mogelijk gas geven (vooral met awd, aangezien je dan zoveel mogelijk wielspin wilt hebben zodat ze zeker geen grip krijgen) en juist sturen. ipv je stuur full lock te zetten en op t gas te gaan.quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:07 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
oftewel de amerikaanse hollywood variant van een drift
met een 4wd kan je ook uitstekend powersliden en driften, maar het is alleen wat moeilijker
bij het driften met een 4wd moet je er voor zorgen dat alle 4 de wielen grip verliezen, en dat alle 4 de wielen in de richting staan welke je op wilt.
een 4wd kan je aan het driften krijgen door op een bocht in te komen, licht te remmen, rem los, terug schakelen en op het zelfde moment insturen, zorgen dat hij hoog in zn toeren terecht komt op het moment dat je terug schakeld, dus gebruik heel & toe.
je wagen breekt uit, richt je neus de goede kant op en blijf gas geven.
4wd drifts beheers je voornamelijk met het gas, niet zo zeer met het stuur.
hier is het heel duidelijk te zien dat hij veel minder lock heeft dan een achter wiel aangedreven auto.
http://video.google.nl/videoplay?docid=5575303307510377561&q=evo+drift
4wd driften is een stukje moeilijker dan normaal driften want je moet veel meer vaart houden, zodra je niet hard genoeg een bocht ingaat kan je die snelheid niet meer oppikken, de snelheid waarmee je een bocht ingaat is erg belangrijk dus.
te hard en je raakt van de baan, te zacht en je staat halvewege de bocht stil.
dat zijn pro driftteams met zwaar gemodde wagens, daar kan een 2.0 turbo niet mee vergeleken worden.quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:43 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Filmpje is niet echt vergelijkbaar.
Evo heeft andere diffs dan de Impreza van TS.
Zelfs met 500 pk zal de Impreza niet echt veel doen, je zult dan echt andere diffs moeten gaan gebruiken (Modena,Kaaz of PPG bv)
t zal wel aan mij liggen dat ik je zin niet helemaal snap, maar ja je auto moet wel veel lock hebben ten opzichte van de bocht, maar je wielen moeten minder lock hebben tov. de auto, eerst de auto in de goede richting, dan pas gas er op,quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als hij vooral op t gas de bocht door gaat, zal hij dus juist wel lock hebben, anders kan je vaak beter zoveel mogelijk gas geven (vooral met awd, aangezien je dan zoveel mogelijk wielspin wilt hebben zodat ze zeker geen grip krijgen) en juist sturen. ipv je stuur full lock te zetten en op t gas te gaan.
Ik weet niet of je de Lancer bedoeld maar samen met de Skyline heeft de Lancer een van de meest geavanceerde 4x4 systemen ter wereld.quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:11 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
dat zijn pro driftteams met zwaar gemodde wagens, daar kan een 2.0 turbo niet mee vergeleken worden.
met driften heb je echt niet zoveel vermogen nodig, de 2.0 turbo heeft geen geavanceerd differentieel zoals een WRX of een WRX STI, heeft geen LSD dus ja dan is het wat moeilijker om aan het driften te krijgen dan de speciaal voor driften gemodde Jun evo in het filmpje, maar het princiepe blijft hetzelfde, moet alleen wat meer werk voor verricht worden, en is dus moeilijker.
ik weet ook best dat de evo een veel geavanceerder dif heeft dan alle types impreza's.quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:32 schreef yup het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de Lancer bedoeld maar samen met de Skyline heeft de Lancer een van de meest geavanceerde 4x4 systemen ter wereld.
Daar komt geen enkele Impreza in de buurt, behalve een paar uitzonderingen (met DCCD erop)...
En er is niks speciaals aan de diff van een WRX of WRX Sti hoor... DCCD is de magische woord...
Klopt, excuses.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:51 schreef geelhoed het volgende:
Dat wilde ik gewoon even weten omdat de TS beide door elkaar haalt.
Mwoah, als je 65% van het vermogen naar de achterkant gooit komt ie echt wel om hoorquote:Op zaterdag 4 november 2006 00:54 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
ik weet ook best dat de evo een veel geavanceerder dif heeft dan alle types impreza's.
de impreza 2.0 turbo heeft geen DCCD, DCCD zorgt ervoor dat je het vermogen kan verdelen over de wielen die het nodig hebben, dit werkt driften dus alleen maar tegen, het zorgt ervoor dat de wielen grip houden, moeilijk om aan t driften te krijgen.
difs met DCCD zijn wel degelijk "speciaal" want ze zijn niet standaard, het is een geheel ander dif dan een standaard dif op een impreza.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |