abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43170343
In lange, niet al te scherpe bochten lukt het driften me wel aardig, maar in de scherpere bochten (90 graden bijvoorbeeld) beweeg ik mijn handen zo snel dat ik me afvraag wat er gebeurt als ik het stuur misgrijp of als ik blijf haken ofzo

Volgens mij kan dit veel beter en vloeiender...heeft iemand misschien een filmpje waarin duidelijk te zien is hoe een professionele coureur zijn handen beweegt terwijl hij driftend door de bochten gaat?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_43170520
Ik zou eens het WRCC kijken op eurosport. Daar krijg je heel veel beelden over hoe die gasten rijden.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!
pi_43170586
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:14 schreef Brain23 het volgende:
Ik zou eens het WRCC kijken op eurosport. Daar krijg je heel veel beelden over hoe die gasten rijden.
Ja, maar die auto's sturen veel scherper en dus hoeven ze het stuur niet zoveel te draaien...

Ik heb dan ook wel een auto die redelijk snel stuurt (Impreza Turbo), maar toch gaat het niet zo lekker...volgens mij pak ik verkeerd over ofzo.
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 2 november 2006 @ 15:03:45 #5
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43172145
Volgens mij is dat ook helemaal niet zo simpel met een 4wd... Heb je óf heel weinig grip óf heel veel power nodig... Dus ik zou zeggen; probeer het eens met een achterwielaandrijver...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_43173308
Op een natte weg gaat het inderdaad beter...maar op een droge weg...veel grip -> sturen -> weinig grip -> overstuur -ineens weer grip

En dat gaat dan nog heel snel ook allemaal...

Dus ik beweeg dan als een gek mijn handen, en het gaat ook wel goed, maar zoals ik het doe gaat het volgens mij ook makkelijk fout...
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 2 november 2006 @ 15:40:43 #7
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43173354
Tsjah... Denk dat het toch aan een gebrek aan power ligt...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_43173762
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:40 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah... Denk dat het toch aan een gebrek aan power ligt...
Ja? 215bhp niet voldoende?

Misschien gewoon teveel grip...of inderdaad te weinig power om daar doorheen te breken
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 2 november 2006 @ 15:58:33 #9
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43173831
215pk over vier wielen ja... Is niet overdreven veel; 50pk per wiel...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_43174184
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:56 schreef rameijer het volgende:

[..]

Ja? 215bhp niet voldoende?

Misschien gewoon teveel grip...of inderdaad te weinig power om daar doorheen te breken
smeer je wielen in met vet

maar power over lijkt me vrij taai met zo'n grip machine, kan je niet beter met een scandinavian flick proberen om hem scheef te laten gaan, nadeel daarvan is dat je een beetje de ruimte moet hebben om het uit te proberen.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_43174336
Impreza is geen driftmachine he, komt door de Diff's.

Oplossing: of DCCD monteren (wat echt duur is en niet zomaar kan) of Mitsubishi Lancer Evo kopen, die zijn behoorlijk wat overstuurder.
pi_43174384
Probeer het eens op een stukje onverhard ergens? Heb je wat minder weerstand.
  donderdag 2 november 2006 @ 23:06:54 #13
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_43190332
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:40 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah... Denk dat het toch aan een gebrek aan power ligt...
Ik kan met mijn Manta toch ook driften? Met nat weer helemaal, met droog weer moet je wel heel erg lomp doen, maar als die gaat, dan gaat ie (pangwang banden achter) en dan heb ik nog wel gewoon een open diff.

En ik heb uit dat 2.0 CIH blok mss 100pk, als het niet minder is en ik drift een rotonde rond, ook met droog weer.
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_43193107
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:06 schreef GSi het volgende:

[..]

Ik kan met mijn Manta toch ook driften?
Scheelt nogal dat je achterwielaandrijving hebt natuurlijk
pi_43193142
Je kunt het middendif ook vastlassen, dan heb je ook RWD
Wan-Li's achter monteren, en goede bandjes voor, en je kunt er weer tegenaan.
pi_43193443
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 00:23 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Je kunt het middendif ook vastlassen, dan heb je ook RWD
Wan-Li's achter monteren, en goede bandjes voor, en je kunt er weer tegenaan.
Wel de (ik dacht) S1088jes nemen, die hebben lekker weinig grip. De rest zijn heel wat beter (blijft meuk, maar vergeleken met S1088)...
pi_43195135
Kunt fenomenale klappers krijgen met echt sperdiff overigens achter. Met nat weer of bv olie of koel op de baan, slaat 1 wiel rond > gaat spinnen >> het diff lockt en geeft koppel door aan het andere wiel >> het andere wiel verlies ook grip >> slippen/massive oversteer.

Krijg je fenomenale klappers van.

Net als met rolkooi, rolkooi is ook leuk, alleen je moet geen klapper krijgen zonder helm, tis nl heel klote als je kop tegen de buis slaat. Elk voordeel heb zijn nadeel, duh.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_43197964
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:15 schreef Impry het volgende:
Probeer het eens op een stukje onverhard ergens? Heb je wat minder weerstand.
Dan gaat het prima ja

Een scandinavian flick is wel een idee ja...nooit geprobeerd. Ik zal eens een rustige, open bocht uitzoeken met een beetje uitloop

Maar het probleem is inderdaad AWD+grip+diffs
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_43198290
215pk met 4wd is echt te weinig om te leren driften, koop een oude Alfa 75 TS (ja, die heeft maar 140pk ongv, maar dat is wel 20pk per wiel meer als jij hebt), daar kan je echt mee leren driften.

Driften met AWD auto's lukt eigenlijk alleen maar op lossere of gladdere ondergronden echt mooi.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_43199066
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:32 schreef PeuRac het volgende:
215pk met 4wd is echt te weinig om te leren driften, koop een oude Alfa 75 TS (ja, die heeft maar 140pk ongv, maar dat is wel 20pk per wiel meer als jij hebt), daar kan je echt mee leren driften.

Driften met AWD auto's lukt eigenlijk alleen maar op lossere of gladdere ondergronden echt mooi.
Alfa 75 lijkt me ook niet echt fijn voor een beginner, heeft transaxle toch...

Koop dan een oude Opel Omega A(!!!), die zijn niet zo gewild voor de driftscene. En ze gaan mega dwars... En een 2.6 liter ofzo kost de wereld niet...

Vind maar eens een GOEIE 75 voor een normale prijs, vind je niet. Geldt ook voor de E30, en dan heb ik het over de 6 cylinders en niet de 4.
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:24:06 #21
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_43199632
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:02 schreef yup het volgende:

[..]

Alfa 75 lijkt me ook niet echt fijn voor een beginner, heeft transaxle toch...

Koop dan een oude Opel Omega A(!!!), die zijn niet zo gewild voor de driftscene. En ze gaan mega dwars... En een 2.6 liter ofzo kost de wereld niet...

Vind maar eens een GOEIE 75 voor een normale prijs, vind je niet. Geldt ook voor de E30, en dan heb ik het over de 6 cylinders en niet de 4.
Dus de M3 komt hier niet voor in aanmerking..

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_43200027
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:02 schreef yup het volgende:

[..]

Alfa 75 lijkt me ook niet echt fijn voor een beginner, heeft transaxle toch...

Koop dan een oude Opel Omega A(!!!), die zijn niet zo gewild voor de driftscene. En ze gaan mega dwars... En een 2.6 liter ofzo kost de wereld niet...

Vind maar eens een GOEIE 75 voor een normale prijs, vind je niet. Geldt ook voor de E30, en dan heb ik het over de 6 cylinders en niet de 4.
Hoezo geen goede 75 voor weinig geld?? Dan kijk jij zeker alleen maar op sloperijen ofso?? Ik kan je er zo 10 aanwijzen.

Maar om on-topic te blijven:

wat ik altijd deed toen ik nog een auto van de zaak had (1600kg, rwd automaat 6 versn, 205pk), te scherp insturen, tikje op de rem of gas los, en dan snel tegensturen en op het gas
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_43201291
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:24 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Dus de M3 komt hier niet voor in aanmerking..

M3 is wel heel duur he
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:37 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Hoezo geen goede 75 voor weinig geld?? Dan kijk jij zeker alleen maar op sloperijen ofso?? Ik kan je er zo 10 aanwijzen.

Maar om on-topic te blijven:

wat ik altijd deed toen ik nog een auto van de zaak had (1600kg, rwd automaat 6 versn, 205pk), te scherp insturen, tikje op de rem of gas los, en dan snel tegensturen en op het gas
En daarna krijgen we steeds topic over dat er van alles en nog wat stuk gegaan is aan die 75
  vrijdag 3 november 2006 @ 12:32:28 #24
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_43201706
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:16 schreef yup het volgende:

[..]

M3 is wel heel duur he
[..]

En daarna krijgen we steeds topic over dat er van alles en nog wat stuk gegaan is aan die 75
Maar de E30 M3 heeft wel 4 cilinderkes ipv 6
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_43201916
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:37 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Hoezo geen goede 75 voor weinig geld?? Dan kijk jij zeker alleen maar op sloperijen ofso?? Ik kan je er zo 10 aanwijzen.

Maar om on-topic te blijven:

wat ik altijd deed toen ik nog een auto van de zaak had (1600kg, rwd automaat 6 versn, 205pk), te scherp insturen, tikje op de rem of gas los, en dan snel tegensturen en op het gas
Ik heb zelf nooit een 75 gehad (helaas, komt nog wel) die auto waarmee ik mezelf heb leren driften was een demo van t bedrijf waar ik toen werkte.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')