abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:58:11 #226
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52278401
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:24 schreef YPPY het volgende:
Project 1 werd toch geen rokje voor mezelf, maar een jurkje en broekje voor Anna. Categorie Zeer Makkelijk.
Waar is deze categorie te vinden?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52289294
Ik heb wat besteld via internet. Dit zijn echt makkelijke dingen. Deze is van Roos en nu ga ik met een Burda jurkje beginnen. Iets lastiger, maar de beschrijving is echt super uitgebreid. En ik heb een handboek gekocht.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:09:33 #228
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52290343
Ok, dankjewel! Ik heb een hele hele oude machine, ik denk dat hij goed werkt, maar ik kan het natuurlijk niet vergelijken. Ik ben over het algemeen van vlug resultaat, dus een simpel patroontje moet te doen zijn. Heb je toevallig een website?

Helaas kan Simon geen jurkjes aan.....
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52290893
Ik heb besteld bij De Lappenmand en de Stoffenkraam




"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 12 augustus 2007 @ 09:44:40 #230
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52300283
Leuk! Van de week er eens in duiken!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:34:15 #231
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52352959

Ik zal straks eens even met de meneer van 'mijn' naaimachinezaak bellen..
Ik wil van mijn verjaardagcentjes een andere naaimachine kopen.

Ik heb daar mijn lockmachientje gekocht en ik ben zo verschrikkelijk wijs met dat ding! Alleen doet hij het zó goed dat ik merk dat de naaimachines die ik nu nog heb eigenlijk niet meer zo heel erg aan mijn eisen voldoen.
Dus maar even vragen of hij iets leuks heeft staan en dan eventueel vrijdag even een ritje Assen doen.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 16 augustus 2007 @ 10:54:19 #232
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52416435
De meneer is op vakantie maar ik heb gebeld met mevrouw Jannie..
Morgen naar Assen! Ik heb er zin in!!!!!!!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:33:55 #233
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52522098
Tadaa!

Afgelopen vrijdag was het zover en gingen we op weg naar Assen!
Ik heb getwijfeld tussen een nieuwe Janome en een tweedehands Easy Line. De Easy Line heeft een automatisch knoopgat-functie en had drie steeksoorten meer dan de Janome. Mevrouw Jannie gaf ook eerlijk toe dat de Easy Line kwalitatief íetsje beter was dan die nieuwe Janome. Ik heb achter beide machine's gezeten en idd de Easy Line naaide soepeler dan die ander. Ik was verkocht!
(en de naaimachine ook! )
Ik heb nog het één en ander daar aangeschaft en weer een tevreden klant verliet het pand!

Machientje


Projectje.


Mazzel let op of ik het allemaal wel goed doe.



Tadaaa!

May I proudly present:

Puss, Ap (aap), Woefs (hond), Ko Nijn (duh) en Poekie

Ik moet nog knoopjes halen voor de ogen en er moeten ook nog neusjes en mondjes op..

(Woefs is een creatie naar eigen idee)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_52522811
aaah die zijn leuk geworden noli! meteen maar een hele serie gemaakt! (ook zonder ogen en neusjes vind ik ze al erg geslaagd).
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:49:33 #235
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52539571
Wat leuk gedaan Noli!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52644694
Hé leuke knuffels zijn dat

*topic ontdekt*

Vandaag hard aan de slag met naaien - uniformjasje wat ik al eerder heb gemaakt van donkerbruin linnen ga ik nu maken van beige geruit linnen. En een rok erbij van een patroon wat ik ook al eerder heb gebruikt maar dat heb ik een beetje veranderd voor deze.

Geinig voor weinig: ik gebruik er linnen voor van Ikea
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:17:12 #237
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52729631
Zoooo. Ik ben ook nog even bezig geweest.

Resultaat:
(let niet op hoe Hanne eruit ziet )


Op zich hetzelfde patroon maar dan mét mouwtjes:

Stof van iets dichterbij bekeken
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_52731476
Leuk Noli! Vind de beide stofjes die je gebruikt hebt ook super!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:39:25 #239
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52746128
Ze zijn beide van dit Burda patroon trouwens..

En alhoewel er met koeieletters EASY bijstaat ram ik toch nog liever iets van een Roospatroon in elkaar.

Ik weet niet waar dat Easy dan precies op slaat? Oké je hebt een leuk simpel jurje wat je van maar een paar patroondelen in elkaar zet, maar op een of andere manier vind ik de uitleg van Roos makkelijker te begrijpen en past het uiteindelijk beter in elkaar dan dit..
(voorpand was breder dan achterpand(?) (plooitjes voor zitten écht goed!) en waarschijnlijk daardoor zit de halsrand wat raar)

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:42:06 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52746159
Leuk Noli!

En ik vind Woef trouwens de grappigste uit je serie! Dat omgeknakte oor is heel erg
***
pi_52787482
Even een tvp, zit sinds 3 maanden op naailes (nooit eerder iets met naald en draad gedaan, maar bevalt me goed!).

En wil even zeggen dat ik t echt superschattig vind, die kleertjes voor de kleintjes, en heb ook mooie jurken gezien! Leuk dat jullie dat allemaal posten, ziet er allemaal leuk uit!
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_52791650
Ik zal ook eens foto's maken en posten
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_52798576
tvp, heb de naaimachine uit de zolder getrokken en wil beginnen met een eenvoudig jurkje voor Isa.
Heb nooit echt les gehad maar met een beetje hulp van diverse familie leden moet een simpel jurkje me gaan lukken (hoop ik) hoop jullie over een tijdje het resultaat te kunnen tonen.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 30 augustus 2007 @ 10:34:27 #244
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_52804522
wat leuk! ik wil binnenkort ook een naaimachine kopen en eens lekker bezig zijn!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 11:59:31 #245
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52806664
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:16 schreef anne_Chris het volgende:
Ik zal ook eens foto's maken en posten
Ja! Doen!
Altijd leuk om te zien wat anderen maken.

En alle anderen natuurlijk ook!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_52808040
Mischien kan ik mijn vraag hier ook stellen (of is dit topic echt alleen voor kleding?):
quote:
Heeft er iemand misschien tips voor me hoe ik het beste een boxkleed kan maken?

Wil er graag zelf een in elkaar zetten, maar twijfel nog een beetje hoe dat te doen...

Wat voor vulling zal ik gebruiken, moet ik die ook doorstikken, en wat voor stof kan ik het beste gebruiken?
Moet dat badstof zijn, of kan gewoon katoen ook?

En de maten, klopt het dat een gewoon boxkleed altijd iets ruim in de box valt?

Bedankt alvast!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:35:56 #247
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52838047
DeLiedje, ik ben niet zo ervaren, sorry!

Ik heb een mei tai gemaakt, het is een niet zo moeilijk project. Twee problemen echter, behalve dat ik geen ervaring heb (kan niet plooien en dat was wel nodig, eigenlijk).
Ik werk niet zo netjes en mijn machine is superoud.

Nadat ik bijna vloekend mijn oudje het raam uit gooide (ware het niet dat hij te zwaar is om zo op te tillen ) heb ik mijn moeders Anker geconfisqueerd. Wat een genot! Er staan plaatjes bij van alle steken, is licht, werkt goed en comfortabel!
Dus als ik het nu leuk blijf vinden, geloof ik dat ik maar eens de machinezaak inga!




Ik heb dus niet de banden geplooid zoals wel zou moeten en ook is de afwerking verre van netjes. Maar voor een eigen brouwsel is het best ok,vind ik
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52849303
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:49 schreef DeLiedje het volgende:
Mischien kan ik mijn vraag hier ook stellen (of is dit topic echt alleen voor kleding?):
[.Heeft er iemand misschien tips voor me hoe ik het beste een boxkleed kan maken?
Wil er graag zelf een in elkaar zetten, maar twijfel nog een beetje hoe dat te doen...
Wat voor vulling zal ik gebruiken, moet ik die ook doorstikken, en wat voor stof kan ik het beste gebruiken?
Moet dat badstof zijn, of kan gewoon katoen ook?
En de maten, klopt het dat een gewoon boxkleed altijd iets ruim in de box valt?

Bedankt alvast!.]
Als vulling kan je fiberfill kopen. Koop dan wel goede, kwaliteit die in quilts wordt gebruikt. Goedkopere fiberfill gaat snel "baarden" = er komen witte pluisdraadjes door de stof heen. Hoe dikkere fiberfill hoe beter natuurlijk. Ik weet niet waar je woont maar je kunt het best terecht in een patchworkstoffenzaak (ik heb er zelf in één gewerkt en weet er veel te vinden voor je).
Het is ook snel droog en goed wasbaar.

Puriteinen onder ons gebruiken katoenen tussenvulling, maar dat heeft nadelen. Het is wat duurder, je moet het 1x wassen voordat je het gebruikt i.v.m. krimpen en het droogt langzamer.

Ik zou het inderdaad iets groter maken dan de bodem van de box, maar niet meer dan 5 cm aan alle kanten. Een kindje beweegt en het kleed dus ook, daarvoor is het handig. Alle vulling moet je iets doorstikken, maar dat kunnen gewoon rechte lijnen zijn. De afstand is afhankelijk van het soort tussenvulling wat je gebruikt.

Als stof zou ik liever katoen gebruiken dan badstof. Badstof willen nog wel eens halen in komen (au!), en het zal niet gemakkelijk naaien zo'n dik pak. Katoen is ook weer sneller droog natuurlijk.

Zo duidelijk? Succes ermee!
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_52849358
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:35 schreef PM-girl het volgende:
DeLiedje, ik ben niet zo ervaren, sorry!

Ik heb een mei tai gemaakt, het is een niet zo moeilijk project. Twee problemen echter, behalve dat ik geen ervaring heb (kan niet plooien en dat was wel nodig, eigenlijk).
Ik werk niet zo netjes en mijn machine is superoud.

Nadat ik bijna vloekend mijn oudje het raam uit gooide (ware het niet dat hij te zwaar is om zo op te tillen ) heb ik mijn moeders Anker geconfisqueerd. Wat een genot! Er staan plaatjes bij van alle steken, is licht, werkt goed en comfortabel!
Dus als ik het nu leuk blijf vinden, geloof ik dat ik maar eens de machinezaak inga!

[afbeelding]
[[url=http://i20.photobucket.com/albums/b224/pm-girl/th_PICT5607.jpg]afbeelding][/URL]

Ik heb dus niet de banden geplooid zoals wel zou moeten en ook is de afwerking verre van netjes. Maar voor een eigen brouwsel is het best ok,vind ik
Dat ziet er leuk uit!
Denk goed na voordat je een naaimachinewinkel in gaat: wat wil je dat de machine kan. Met dat wensenlijstje en de inhoud van je spaarpot is het al makkelijker een keus te maken. Mijn naaimachine is een hele dure, tweedehands gekocht bij een uitstekend bekend staande naaimachinewinkel.
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:46:55 #250
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52850668
Ik had bedacht dat mijn moeder maar een andere moest kopen, dan houd ik de hare wel

Overigens, is plooien nu zo moeilijk, of snapte ik het gewoon niet vanaf het papier?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')