abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43928201
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:01 schreef BMH het volgende:
Kep FFIII ook.. 5 uur onderweg en vind het nog wel een beetje verwarrend allemaal.. Hoe de heck zie ik mijn MP? En waarom haal ik als freelance 100+ damage en als ik een job gekozen heb 1 of 2 ... Mijn wapens zijn wel ge-unequiped als ik een job heb gekozen, maar als ik die weer equipt gaat mijn attack punten ernstig naar beneden :S
MP is nu meer een systeem met verbruikspunten. Elke keer als je lvl up gaat krijg je een aantal meer 'uses' van een bepaald lvl magic.
Zelf is mijn white mage nu lvl 23 en deze kan 24x lvl 1 white magic gebruiken en ze kan nog maar 3x lvl 5 white magic gebruiken.
Als je voor het eerst van job wisselt dan zijn je stats voor een aantal battles verlaagt omdat jou character zich moet aanpassen aan een nieuwe job.

De job lvl's die jij gained helpen mee aan hit ratio van jou aanvallen, hoe vaak jij aanvalt, hoeveel jou white magic healed en black/summon damage doet.
De speciale job commands worden ook beter met elke job lvl die jij stijgt.
pi_43982881
Na het ontvangen van het originele spel gister een frisse start met Final Fantasy XII gemaakt. En wat een verschil met de vorige keer toen ik alleen maar de slechte kanten van het spel zag! Ik weet niet waardoor dit komt. Misschien omdat ik geen vooruitzicht van andere grote titels als Gears of Wars meer heb, ik het spel nu op een HDTV via component speel (het ziet er werkelijk fantastisch uit) of misschien komt het doordat ik niet langer de illegale versie speel.

Gister dus opnieuw aan de slag gegaan, en er echt de tijd voor genomen. Rustig de stad verkent, even de woestijn ingegaan om de eerste bounty te volbrengen en lid geworden van een clan! Uiteindelijk dood gegaan toen ik de tweede bounty wilde doen en 5 wolven op mijn nek kreeg. De camera is nog steeds niet geweldig, maar minder frustrerend als ik me kan herinneren. Het went inderdaad. En gewoon rustig lopen en de camera af en toe resetten helpt ook.

Ik ben nog maar net begonnen maar het is een heerlijk spel! Ik kan het vooralsnog niet uit mijn hoofd krijgen, en dat is een goed teken!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_43982892
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:55 schreef torn_Machina het volgende:
Dat heet Chrystal Sickness, als je characters van job wisselen dan duurt het een aantal gevechten voordat jou character aangepast is aan de nieuwe class. Daarom zijn ze zo zwak de eerste paar gevechten.
Dat weet ik, maar zelf daarna duurt het weer een hele tijd voordat ze net zo krachtig zijn als de oude jobs. Waarbij ik me dan afvraag hoe krachtig deze zouden zijn geweest als ik die EXP daarin gestoken had.

Inmiddels in de Water Temple aangekomen en weer geswitched naar WM, BM, WR en TH.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_43982947
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:01 schreef BMH het volgende:
Kep FFIII ook.. 5 uur onderweg en vind het nog wel een beetje verwarrend allemaal.. Hoe de heck zie ik mijn MP? En waarom haal ik als freelance 100+ damage en als ik een job gekozen heb 1 of 2 ... Mijn wapens zijn wel ge-unequiped als ik een job heb gekozen, maar als ik die weer equipt gaat mijn attack punten ernstig naar beneden :S
Freeloaders zijn in het begin best krachtig, maar kunnen lang niet alle wapens, uitrustingen en magie gebruiken van gespecialiseerde klassen. Nu een keuze maken en ze worden snel krachtiger. Ik had vooral moeite met de voordelen die de tweede serie jobs opleverden (of beter gezegd niet opleverde). De linkertoren van het kasteel is een goede plek om te levellen.

MP zie je in het status scherm. Magie is onderverdeeld in levels en elk level heeft zijn eigen magiepunten. Dus je status ziet er ongeveer zo uit:

HP 445/455 MP 15/15 8/8 3/3 0/0 0/0

Als je tijdens een gevecht magie gebruikt zie je niet hoeveel punten dit kost, maar hoevaak je een bepaalde spreuk kunt gebruiken. Mijn WM kan Cure nu bijvoorbeeld 29x uitspreken maar Cura slechts 5x. Hou dit goed in de gaten aangezien je straks statuseffecten moet gaan gebruik om in dungeons verder te komen. Ik liep behoorlijk vast toen ik nadat ik al mijn partners klein had gemaakt met Mini, ik niet meer genoeg MP had om ze weer groter te maken en dus afgeslacht werd door vijanden toen mijn magische aanvallen op waren.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_43983168
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:17 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar zelf daarna duurt het weer een hele tijd voordat ze net zo krachtig zijn als de oude jobs. Waarbij ik me dan afvraag hoe krachtig deze zouden zijn geweest als ik die EXP daarin gestoken had.

Inmiddels in de Water Temple aangekomen en weer geswitched naar WM, BM, WR en TH.
Dit komt omdat ze nog niet zoveel job lvl's hebben. Dit vind ik het enige nadeel aan FF3 dat de kracht van je characters job teveel afhankelijk is van het job lvl.
Het enige wat ik straks aan mijn party ga veranderen is dat ik van mijn black mage een summoner maak, white mage een devout, thief een ninja. Mijn Thief is nu job lvl 55 dacht ik en die doet al aanvallen met 18 hits.

Hier nog wat extra informatie over het job systeem.
quote:
Job Level

- Whenever you act (except change front/back line and escape), you got a "proficiency point" or "job point". When it hits 99, you'll gain one job level.

- No job point is earned if you escaped, or the character is killed

- Before every 14, each action will always grant 20 JP, regardless your job (except scholar, who gets 24). After 14, each action will lead to different JP growth depends on what job you're using:

Freelancer: 20
Warrior: 14
Monk: 14
W mage: 10
B mage: 10
R mage 12
Rnager: 14
Knight: 12
Thief: 18
Scholar: 24
Geomancer: 14
Dragoon: 16
Viking: 14
Dark Knight: 14
Evoker: 10
Bard: 18
Black Belt: 14
Devout: 10
Magus: 10
Summoner 12
Sage: 10
Ninja: 12
Onion Knight: 8

So, you can expect Onion Knight to be the slowest in job leveling up; taking up to about 10 action to advance one job level, while scholar tend to level up for every 5 actions.

Hidden Stats: Melee Proficiency

There's a speculation generated from the official guidebook that there is a hidden stat called "Wrist Proficiency" (I translated into Melee Proficiency for a better understanding). This stats apparently helps determine number of hit.

How to increaser it?
Each arm has a melee proficiency point, when each of the arms hit 33 times, melee proficiency increases by 1. The hit has to be at least 1 hit. Special attack commands also counts (Warrior's rush in counts 1, Ranger multiple hits count 4, Jump counts 1... etc)

After a lot of search, I can't figure out how is it actually affecting the character on a clear way. But you'll see in later calculation, this stat does participate.


Number of Hits

Nubmer of hits
Number of Hits = 1 + agility / 7 + Job level / 14 + (melee proficiency -1 ) / 7 - Equipment weight / 6

- Round down
- Max hit number per hand is 16

For bow:
Number of Hits = 1 + agility / 9 + Job level / 14 + (melee proficiency left + melee proficiency right - 2) / 14
For Harp
Number of Hits = 1 + agility / 6 + Job level / 22 + (melee proficiency left + melee proficiency right - 2) / 14
pi_43984248
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:16 schreef Strolie75 het volgende:
Na het ontvangen van het originele spel gister een frisse start met Final Fantasy XII gemaakt. En wat een verschil met de vorige keer toen ik alleen maar de slechte kanten van het spel zag! Ik weet niet waardoor dit komt. Misschien omdat ik geen vooruitzicht van andere grote titels als Gears of Wars meer heb, ik het spel nu op een HDTV via component speel (het ziet er werkelijk fantastisch uit) of misschien komt het doordat ik niet langer de illegale versie speel.

Gister dus opnieuw aan de slag gegaan, en er echt de tijd voor genomen. Rustig de stad verkent, even de woestijn ingegaan om de eerste bounty te volbrengen en lid geworden van een clan! Uiteindelijk dood gegaan toen ik de tweede bounty wilde doen en 5 wolven op mijn nek kreeg. De camera is nog steeds niet geweldig, maar minder frustrerend als ik me kan herinneren. Het went inderdaad. En gewoon rustig lopen en de camera af en toe resetten helpt ook.

Ik ben nog maar net begonnen maar het is een heerlijk spel! Ik kan het vooralsnog niet uit mijn hoofd krijgen, en dat is een goed teken!
Dat je illegale games speeld prima, maar Final Fantasy illegaal spelen is gewoon not done!
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_43984946
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:52 schreef Cid het volgende:
Dat je illegale games speeld prima, maar Final Fantasy illegaal spelen is gewoon not done!
Ik weet het, maar ik was het wachten zooooooooooooo beu. Uiteindelijk maar 2 uur gespeeld. Maar nu netjes de legale versie aan het gamen en dat voelt meteen veel beter!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_43999273
Niemand FIX aan het spelen? Het spel wat mij zo van mijn papers, scripties en ander leerwerk afhoudt? Wat een briljant spel, en wat is Vivi de bom! Ik vind het alleen zo jammer dat er nogal een verschil in aanvalskracht tussen die mannetjes is, hoewel Zidane en Vivi kont aan het schoppen zijn mept Dagger nog steeds geen deuk in een pakje boter.
  woensdag 29 november 2006 @ 18:40:43 #184
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_43999455
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:35 schreef Scylla het volgende:
Niemand FIX aan het spelen? Het spel wat mij zo van mijn papers, scripties en ander leerwerk afhoudt? Wat een briljant spel, en wat is Vivi de bom! Ik vind het alleen zo jammer dat er nogal een verschil in aanvalskracht tussen die mannetjes is, hoewel Zidane en Vivi kont aan het schoppen zijn mept Dagger nog steeds geen deuk in een pakje boter.
Ik had em een jaar geleden.. 3 in de game wou ik saven.. Blijk het dat je een PS1 memorycard nodig hebt om PS1 games te kunnen saven.. Hoe onlogisch nutteloos .. Spel weg!
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_43999526
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:35 schreef Scylla het volgende:
Niemand FIX aan het spelen? Het spel wat mij zo van mijn papers, scripties en ander leerwerk afhoudt? Wat een briljant spel, en wat is Vivi de bom! Ik vind het alleen zo jammer dat er nogal een verschil in aanvalskracht tussen die mannetjes is, hoewel Zidane en Vivi kont aan het schoppen zijn mept Dagger nog steeds geen deuk in een pakje boter.
Dagger/Garnet hoort ook niet damage te doen, zij is de white mage/summoner uit de groep. Deze horen de party te supporten en niet aan te vallen.
pi_44000089
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:40 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik had em een jaar geleden.. 3 in de game wou ik saven.. Blijk het dat je een PS1 memorycard nodig hebt om PS1 games te kunnen saven.. Hoe onlogisch nutteloos .. Spel weg!
Ja, toen ik FFVIII op mijn PS2 speelde kwam ik daar ook na de eerste drie uur spelen achter dat dat niet helemaal ging. Die hele extra memcard zit nu ook vol met FFVI, FFVII, FFVIII, en FFIX savegames, dus hij was z'n geld uiteindelijk wel waard. Hij is alleen jammerlijk fluoriscerend groen, wat natuurlijk niet bij het prachtige zwarte PS2 design past. Maar ach...
pi_44000169
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:43 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Dagger/Garnet hoort ook niet damage te doen, zij is de white mage/summoner uit de groep. Deze horen de party te supporten en niet aan te vallen.
Wat kan mij dat nu schelen, Zidan en Vivi hebben die fiends al verslagen voordat Dagger Cu... kan zeggen. Daarbij kosten die summons ook weer net iets te veel MP. Trouwens, die Eiko die nu in mijn party zit kan die White Magic truukjes ook allemaal, wat moet ik met twee white mages? En Trance doet er in vergelijking met overdrives uit andere FF's er wel erg lang over, en je moet hem ook meteen gebruiken en kan niet zoals in FFX even tot een gevecht wachten waarin je hem daadwerkelijk nodig hebt...

...maar verder vind ik het echt een briljant spel! Hulde! Op naar Kuja!
pi_44000674
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:01 schreef Scylla het volgende:

[..]

Wat kan mij dat nu schelen, Zidan en Vivi hebben die fiends al verslagen voordat Dagger Cu... kan zeggen. Daarbij kosten die summons ook weer net iets te veel MP. Trouwens, die Eiko die nu in mijn party zit kan die White Magic truukjes ook allemaal, wat moet ik met twee white mages? En Trance doet er in vergelijking met overdrives uit andere FF's er wel erg lang over, en je moet hem ook meteen gebruiken en kan niet zoals in FFX even tot een gevecht wachten waarin je hem daadwerkelijk nodig hebt...

...maar verder vind ik het echt een briljant spel! Hulde! Op naar Kuja!
Vivi doet natuurlijk veel damage omdat deze black magic gebruikt. Garnet gebruikt alleen white magic, dit is voor party support. Die summons zijn helemaal niet waardeloos.
Gebruik ze maar eens op een groep monsters die niet tegen een bepaalde element summon kunnen.
In elke FF is er wel een character die de rol van white mage heeft.

Ik vind het best dat jij Garnet als melee character wil gebruiken, maar of dat nou zo effectief is.
Als je haar stats bekijkt zie je duidelijk dat ze een mage class is, waarom zou je met haar dan willen laten aanvallen.
Garnet deed bij mij alleen healen en protect/shell/haste/status remove als dat nodig was, anders defende ze elke beurt. Later gebruikte ik Eiko als mijn main summoner en als backup healer als dit nodig was.
Je kunt ook Quina als healer gebruiken met Angel Snack en White Wind en de andere blue magic die je op dat moment al hebt.

Trance was het enige nadeel aan het gevechtsysteem van FF 9, je moest gewoon geluk hebben dat je balkje net vol was op het moment dat je een boss tegen kwam.
Kuja vond ik echt lijken op een mislukte transexueel toen ik hem voor het eerst zag.

Verder een topgame hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door torn_Machina op 01-12-2006 11:21:28 ]
pi_44003264
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:17 schreef torn_Machina het volgende:

[..]


Verder een topgame hoor.
Verder een topgame inderdaad. En als Beatrix nu uit wat meer pixels en polygonen had bestaan, was ze ook best geil geweest.

Maar als ik het goed begrijp, gaat Dagger/Garnet dus ook geen Black Magic leren? Ook niet ergens op disc 3 of 4? Zonde
pi_44003578
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:29 schreef Scylla het volgende:

[..]

Verder een topgame inderdaad. En als Beatrix nu uit wat meer pixels en polygonen had bestaan, was ze ook best geil geweest.

Maar als ik het goed begrijp, gaat Dagger/Garnet dus ook geen Black Magic leren? Ook niet ergens op disc 3 of 4? Zonde
Nee, geen Black Magic voor Dagger/Garnet.
  woensdag 29 november 2006 @ 21:29:26 #191
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_44005478
Bij FF9 is er duidelijk 1 warrior 1 white mage, 1 black mage, 1 knight, 1 dragoon etc. aanwezig. FF4 had dat ook.
Je kunt ze dus niet opleiden tot iets anders, een minpunt, maar als je te weinig van een bepaald soort in je team hebt is de kans groot dat je op een gegeven moment niet meer verder komt.

Dat trance systeem is ergens wel goed, je kunt het niet bewaren tot een baas waar je dan makkelijk van wint, terwijl je stats eigenlijk niet goed genoeg waren.

Het is wel zeker 1 van de beste FF's.
Maar 1 tip: Level niet te veel! Het is namelijk een kupo makkelijke FF!!
Ik kon hem op het einde uitgamen door alleen maar de x ingedrukt te houden met Auto-Life en Auto-Regen.
pi_44017641
Hmmm... na FFX toch FFIX maar weer eens uit te kast toveren. Dan wel eerst mijn PS2 ombouwen, volgens mij heb ik FFVIII en FFIX als import games...
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_44019543
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:29 schreef Ixnay het volgende:
Maar 1 tip: Level niet te veel! Het is namelijk een kupo makkelijke FF!!
Ik kon hem op het einde uitgamen door alleen maar de x ingedrukt te houden met Auto-Life en Auto-Regen.
Dat krijg ik nu al een beetje door, en vandaar dat ik de level-up ability ook maar weer uitgeschakeld heb
  donderdag 30 november 2006 @ 12:19:39 #194
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_44019788
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:29 schreef Ixnay het volgende:
Auto-Life en Auto-Regen.
Ik had alleen Zidane nog over, ik was underpowered bij de eindbaas

Maar ik kon dus ook niet dood dankzij Auto Life en Auto Regen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 1 december 2006 @ 01:34:49 #195
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_44044529
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:19 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik had alleen Zidane nog over
Ik heb Zidane overigens Zidan genoemd, omdat ik die connotatie met die ene voetballer niet de hele tijd wilde hebben.

(Zo ben ik ook eens na een puur spelen overnieuw begonnen met FFX, mijn eerste FF, omdat ik het niet trok dat ik Tidus "Joris" had genoemd )
pi_44045832
Dat is altijd een beetje jammer inderdaad. Zie je iemand spelen, heet Cloud Sjonny ofzo hehe
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:39:38 #197
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_44048272
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:17 schreef torn_Machina het volgende:
Kuja vond ik echt lijken op een mislute transexueel toen ik hem voor het eerst zag.
Ik vind Kuja de vetste badguy uit de FF-serie. Hij staat bij mij zelfs ver boven Sephi.
Afrika Paprika
pi_44049230
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:39 schreef LuQas het volgende:

[..]

Ik vind Kuja de vetste badguy uit de FF-serie. Hij staat bij mij zelfs ver boven Sephi.
Ik ga hier mijn mening niet meer over geven, dit leidt anders weer tot eindeloze discussies.
Nee, Sephiroth is niet mijn favo badguy uit de FF reeks. Hier laat ik het maar bij.
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:36:46 #199
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_44049587
Crisis Core screens en trailer

Aeris

Hiervoor ga ik een PSP kopen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 4 december 2006 @ 00:12:59 #200
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_44120608
Wanneer komt FF6 uit de in de VS? Spel nog nooit gespeeld
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')