MP is nu meer een systeem met verbruikspunten. Elke keer als je lvl up gaat krijg je een aantal meer 'uses' van een bepaald lvl magic.quote:Op maandag 27 november 2006 14:01 schreef BMH het volgende:
Kep FFIII ook.. 5 uur onderweg en vind het nog wel een beetje verwarrend allemaal.. Hoe de heck zie ik mijn MP? En waarom haal ik als freelance 100+ damage en als ik een job gekozen heb 1 of 2 ... Mijn wapens zijn wel ge-unequiped als ik een job heb gekozen, maar als ik die weer equipt gaat mijn attack punten ernstig naar beneden :S
Dat weet ik, maar zelf daarna duurt het weer een hele tijd voordat ze net zo krachtig zijn als de oude jobs. Waarbij ik me dan afvraag hoe krachtig deze zouden zijn geweest als ik die EXP daarin gestoken had.quote:Op maandag 27 november 2006 13:55 schreef torn_Machina het volgende:
Dat heet Chrystal Sickness, als je characters van job wisselen dan duurt het een aantal gevechten voordat jou character aangepast is aan de nieuwe class. Daarom zijn ze zo zwak de eerste paar gevechten.
Freeloaders zijn in het begin best krachtig, maar kunnen lang niet alle wapens, uitrustingen en magie gebruiken van gespecialiseerde klassen. Nu een keuze maken en ze worden snel krachtiger. Ik had vooral moeite met de voordelen die de tweede serie jobs opleverden (of beter gezegd niet opleverde). De linkertoren van het kasteel is een goede plek om te levellen.quote:Op maandag 27 november 2006 14:01 schreef BMH het volgende:
Kep FFIII ook.. 5 uur onderweg en vind het nog wel een beetje verwarrend allemaal.. Hoe de heck zie ik mijn MP? En waarom haal ik als freelance 100+ damage en als ik een job gekozen heb 1 of 2 ... Mijn wapens zijn wel ge-unequiped als ik een job heb gekozen, maar als ik die weer equipt gaat mijn attack punten ernstig naar beneden :S
Dit komt omdat ze nog niet zoveel job lvl's hebben. Dit vind ik het enige nadeel aan FF3 dat de kracht van je characters job teveel afhankelijk is van het job lvl.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:17 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar zelf daarna duurt het weer een hele tijd voordat ze net zo krachtig zijn als de oude jobs. Waarbij ik me dan afvraag hoe krachtig deze zouden zijn geweest als ik die EXP daarin gestoken had.
Inmiddels in de Water Temple aangekomen en weer geswitched naar WM, BM, WR en TH.
quote:Job Level
- Whenever you act (except change front/back line and escape), you got a "proficiency point" or "job point". When it hits 99, you'll gain one job level.
- No job point is earned if you escaped, or the character is killed
- Before every 14, each action will always grant 20 JP, regardless your job (except scholar, who gets 24). After 14, each action will lead to different JP growth depends on what job you're using:
Freelancer: 20
Warrior: 14
Monk: 14
W mage: 10
B mage: 10
R mage 12
Rnager: 14
Knight: 12
Thief: 18
Scholar: 24
Geomancer: 14
Dragoon: 16
Viking: 14
Dark Knight: 14
Evoker: 10
Bard: 18
Black Belt: 14
Devout: 10
Magus: 10
Summoner 12
Sage: 10
Ninja: 12
Onion Knight: 8
So, you can expect Onion Knight to be the slowest in job leveling up; taking up to about 10 action to advance one job level, while scholar tend to level up for every 5 actions.
Hidden Stats: Melee Proficiency
There's a speculation generated from the official guidebook that there is a hidden stat called "Wrist Proficiency" (I translated into Melee Proficiency for a better understanding). This stats apparently helps determine number of hit.
How to increaser it?
Each arm has a melee proficiency point, when each of the arms hit 33 times, melee proficiency increases by 1. The hit has to be at least 1 hit. Special attack commands also counts (Warrior's rush in counts 1, Ranger multiple hits count 4, Jump counts 1... etc)
After a lot of search, I can't figure out how is it actually affecting the character on a clear way. But you'll see in later calculation, this stat does participate.
Number of Hits
Nubmer of hits
Number of Hits = 1 + agility / 7 + Job level / 14 + (melee proficiency -1 ) / 7 - Equipment weight / 6
- Round down
- Max hit number per hand is 16
For bow:
Number of Hits = 1 + agility / 9 + Job level / 14 + (melee proficiency left + melee proficiency right - 2) / 14
For Harp
Number of Hits = 1 + agility / 6 + Job level / 22 + (melee proficiency left + melee proficiency right - 2) / 14
Dat je illegale games speeld prima, maar Final Fantasy illegaal spelen is gewoon not done!quote:Op woensdag 29 november 2006 08:16 schreef Strolie75 het volgende:
Na het ontvangen van het originele spel gister een frisse start met Final Fantasy XII gemaakt. En wat een verschil met de vorige keer toen ik alleen maar de slechte kanten van het spel zag! Ik weet niet waardoor dit komt. Misschien omdat ik geen vooruitzicht van andere grote titels als Gears of Wars meer heb, ik het spel nu op een HDTV via component speel (het ziet er werkelijk fantastisch uit) of misschien komt het doordat ik niet langer de illegale versie speel.
Gister dus opnieuw aan de slag gegaan, en er echt de tijd voor genomen. Rustig de stad verkent, even de woestijn ingegaan om de eerste bounty te volbrengen en lid geworden van een clan! Uiteindelijk dood gegaan toen ik de tweede bounty wilde doen en 5 wolven op mijn nek kreeg.De camera is nog steeds niet geweldig, maar minder frustrerend als ik me kan herinneren. Het went inderdaad. En gewoon rustig lopen en de camera af en toe resetten helpt ook.
Ik ben nog maar net begonnen maar het is een heerlijk spel! Ik kan het vooralsnog niet uit mijn hoofd krijgen, en dat is een goed teken!
Ik weet het, maar ik was het wachten zooooooooooooo beu.quote:Op woensdag 29 november 2006 09:52 schreef Cid het volgende:
Dat je illegale games speeld prima, maar Final Fantasy illegaal spelen is gewoon not done!![]()
![]()
Ik had em een jaar geleden.. 3 in de game wou ik saven.. Blijk het dat je een PS1 memorycard nodig hebt om PS1 games te kunnen saven.. Hoe onlogisch nutteloosquote:Op woensdag 29 november 2006 18:35 schreef Scylla het volgende:
Niemand FIX aan het spelen? Het spel wat mij zo van mijn papers, scripties en ander leerwerk afhoudt? Wat een briljant spel, en wat is Vivi de bom! Ik vind het alleen zo jammer dat er nogal een verschil in aanvalskracht tussen die mannetjes is, hoewel Zidane en Vivi kont aan het schoppen zijn mept Dagger nog steeds geen deuk in een pakje boter.
Dagger/Garnet hoort ook niet damage te doen, zij is de white mage/summoner uit de groep. Deze horen de party te supporten en niet aan te vallen.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:35 schreef Scylla het volgende:
Niemand FIX aan het spelen? Het spel wat mij zo van mijn papers, scripties en ander leerwerk afhoudt? Wat een briljant spel, en wat is Vivi de bom! Ik vind het alleen zo jammer dat er nogal een verschil in aanvalskracht tussen die mannetjes is, hoewel Zidane en Vivi kont aan het schoppen zijn mept Dagger nog steeds geen deuk in een pakje boter.
Ja, toen ik FFVIII op mijn PS2 speelde kwam ik daar ook na de eerste drie uur spelen achter dat dat niet helemaal ging.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:40 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik had em een jaar geleden.. 3 in de game wou ik saven.. Blijk het dat je een PS1 memorycard nodig hebt om PS1 games te kunnen saven.. Hoe onlogisch nutteloos.. Spel weg!
Wat kan mij dat nu schelen, Zidan en Vivi hebben die fiends al verslagen voordat Dagger Cu... kan zeggen. Daarbij kosten die summons ook weer net iets te veel MP. Trouwens, die Eiko die nu in mijn party zit kan die White Magic truukjes ook allemaal, wat moet ik met twee white mages? En Trance doet er in vergelijking met overdrives uit andere FF's er wel erg lang over, en je moet hem ook meteen gebruiken en kan niet zoals in FFX even tot een gevecht wachten waarin je hem daadwerkelijk nodig hebt...quote:Op woensdag 29 november 2006 18:43 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Dagger/Garnet hoort ook niet damage te doen, zij is de white mage/summoner uit de groep. Deze horen de party te supporten en niet aan te vallen.
Vivi doet natuurlijk veel damage omdat deze black magic gebruikt. Garnet gebruikt alleen white magic, dit is voor party support. Die summons zijn helemaal niet waardeloos.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:01 schreef Scylla het volgende:
[..]
Wat kan mij dat nu schelen, Zidan en Vivi hebben die fiends al verslagen voordat Dagger Cu... kan zeggen. Daarbij kosten die summons ook weer net iets te veel MP. Trouwens, die Eiko die nu in mijn party zit kan die White Magic truukjes ook allemaal, wat moet ik met twee white mages? En Trance doet er in vergelijking met overdrives uit andere FF's er wel erg lang over, en je moet hem ook meteen gebruiken en kan niet zoals in FFX even tot een gevecht wachten waarin je hem daadwerkelijk nodig hebt...
...maar verder vind ik het echt een briljant spel! Hulde! Op naar Kuja!![]()
Verder een topgame inderdaad. En als Beatrix nu uit wat meer pixels en polygonen had bestaan, was ze ook best geil geweest.quote:
Nee, geen Black Magic voor Dagger/Garnet.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:29 schreef Scylla het volgende:
[..]
Verder een topgame inderdaad. En als Beatrix nu uit wat meer pixels en polygonen had bestaan, was ze ook best geil geweest.![]()
Maar als ik het goed begrijp, gaat Dagger/Garnet dus ook geen Black Magic leren? Ook niet ergens op disc 3 of 4? Zonde![]()
Dat krijg ik nu al een beetje door, en vandaar dat ik de level-up ability ook maar weer uitgeschakeld hebquote:Op woensdag 29 november 2006 21:29 schreef Ixnay het volgende:
Maar 1 tip: Level niet te veel! Het is namelijk een kupo makkelijke FF!!
Ik kon hem op het einde uitgamen door alleen maar de x ingedrukt te houden met Auto-Life en Auto-Regen.
Ik had alleen Zidane nog over, ik was underpowered bij de eindbaasquote:Op woensdag 29 november 2006 21:29 schreef Ixnay het volgende:
Auto-Life en Auto-Regen.
Ik heb Zidane overigens Zidan genoemd, omdat ik die connotatie met die ene voetballer niet de hele tijd wilde hebben.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik had alleen Zidane nog over
Ik vind Kuja de vetste badguy uit de FF-serie. Hij staat bij mij zelfs ver boven Sephi.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:17 schreef torn_Machina het volgende:
Kuja vond ik echt lijken op een mislute transexueel toen ik hem voor het eerst zag.
Ik ga hier mijn mening niet meer over geven, dit leidt anders weer tot eindeloze discussies.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:39 schreef LuQas het volgende:
[..]
Ik vind Kuja de vetste badguy uit de FF-serie. Hij staat bij mij zelfs ver boven Sephi.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |