abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 december 2006 @ 20:35:40 #251
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44337489
Leveltje of 60. 70 als je het makkelijk wil hebben. Maar ligt ook sterk aan geluk met je limitbreaks en wapens.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  maandag 11 december 2006 @ 20:38:57 #252
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_44337622
De rest is in Ultimecia's Castle simpel te verslaan met Squall op lvl 45 en de rest op 35.
Maar die pulsar attack van Griever KO'd mijn hele team. Met Shell niet, maar dan ben ik meer bezig met Shell-en Curaga-en en Haste-en dan dat ik kan attacken.

Waar kan ik snel en makkelijk levellen?
  maandag 11 december 2006 @ 20:44:28 #253
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44337811
Pfjoew dat is een tijdje geleden. Geen idee eigenlijk, ik weet alleen dat ik daar op lvl 60 was . Check gamefaqs, dat is eigenlijk voor al dit soort vragen een beter alternatief dan Fok!.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_44338911
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:38 schreef Ixnay het volgende:
De rest is in Ultimecia's Castle simpel te verslaan met Squall op lvl 45 en de rest op 35.
Maar die pulsar attack van Griever KO'd mijn hele team. Met Shell niet, maar dan ben ik meer bezig met Shell-en Curaga-en en Haste-en dan dat ik kan attacken.

Waar kan ik snel en makkelijk levellen?
De monsters worden moeilijker naarmate je lvl hoger is, dus waarom je nou moeite hebt om verder te komen snap ik niet echt. Lvlen helpt in FF 8 weinig. Zorg gewoon dat je goede magic hebt gejunctioned en wat Aura voor Limit Breaks spammen, als je niet op critical HP wil zitten.
  maandag 11 december 2006 @ 21:37:33 #255
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44339059
En Meltdown is een levensredder. Werkt geloof ik niet op alle bazen (Ultimecia wel?) Het werkt iig op Omega Weapon.
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:26:28 #256
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_44345009
quote:
Op maandag 11 december 2006 21:32 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

De monsters worden moeilijker naarmate je lvl hoger is, dus waarom je nou moeite hebt om verder te komen snap ik niet echt. Lvlen helpt in FF 8 weinig. Zorg gewoon dat je goede magic hebt gejunctioned en wat Aura voor Limit Breaks spammen, als je niet op critical HP wil zitten.
Heb bijna alle magic op 100.

Maar wanneer ik dat gevecht aanga met Griever Ultimecia's GF, dan krijg ik gewoon niet de kans om hem te damagen.
Hij gebruikt die Pulsar attack, wat bijna mijn hele party killt, vervolgens ga ik curen/hasten/etc. todat mijn party weer goed is, en dan gaat hij weer damagen, ik ben meer bezig met mijn eigen white magic dan dat ik de mogelijkheid krijg om hem te raken.
Aura staat niet in mijn magic lijst. Als ik Limit Breaks gebruik, dan is dat met low HP. Maar bij dit soort bazen vermijd ik low HP's vanwege dat deze je al snel meer dan 2000 HP af kunnen nemen.

Als ik iedereen op lvl 60 heb ga ik het weer eens proberen. Dan heb ik meer HP, en kan die Pulsar attack mij minder doen. Ik neem aan dat deze mij niet kan killen als mijn hele team op 6000 HP zit.

En Meltdown gebruik ik altijd.
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:52:25 #257
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44345532
Dat zou ik Aura maar ff snel in je lijst zetten. Dat is t hele eieren eten.
pi_44345597
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:52 schreef cwk het volgende:
Denk dat hij het daarmee nog niet redt. Als hij nu al dood gaat aan Griever alleen, dan wordt die Ultimecia/Griever merge helemaal niks.
  dinsdag 12 december 2006 @ 01:04:12 #259
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44345736
Beetje mazzel met Lionheart hebben.
  dinsdag 12 december 2006 @ 02:04:20 #260
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_44346390
quote:
Aura is niet eens nodig, gewoon je HP laag houden en je hebt eindeloos limit breaks
En zorgen dat je met Squall zijn laatste wapen hebt zodat je lionheart kunt doen.

Met hoge lvls is het einde veel leuker, dan zijn de vijanden nog wat pittiger. Al maak je als je lvl99 bent van iedereen met niet al te veel moeite gehakt (maar ja das in iedere RPG en vooral FF zo )
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_44346777
Ben bezig met FF VIII op de pc (image van het spel op psxemulator) en ik ben nu op de 3e cd met al mn karakters op lvl 100. Ik kan me alleen van jaren geleden herinneren dat de karakters tot lvl 99 maximaal gingen. Heeft dat soms te maken met PAL/NTSC versies?

En hoe moet mn party met lvl 100 een lvl5death aanval/spell overleven op de 4e cd? Want ik meen me te herinneren dat Griever of Ultimecia (of een van de andere monsters ) op een gegeven moment met lvl5death komt en dan ben ik mooi het haasje.
Progressive dude
Nu met VERNIEUWDE FOBO
"Better than a thousand hollow words, is one word that brings peace" - Buddha
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:00:31 #262
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_44348233
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 03:12 schreef Trance_X het volgende:
Ben bezig met FF VIII op de pc (image van het spel op psxemulator) en ik ben nu op de 3e cd met al mn karakters op lvl 100. Ik kan me alleen van jaren geleden herinneren dat de karakters tot lvl 99 maximaal gingen. Heeft dat soms te maken met PAL/NTSC versies?

En hoe moet mn party met lvl 100 een lvl5death aanval/spell overleven op de 4e cd? Want ik meen me te herinneren dat Griever of Ultimecia (of een van de andere monsters ) op een gegeven moment met lvl5death komt en dan ben ik mooi het haasje.
Dan moet je als Elemental Defence, Death junctionen. Je moet dan wel natuurlijk 100 Deaths hebben.
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:01:42 #263
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_44348254
quote:
Maar waar krijg je Aura?
pi_44348658
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:01 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Maar waar krijg je Aura?
Ik drawde altijd Aura in het laatste gevecht tegen Seifer. Verder zijn er ook nog verborgen drawpunten op Island Closest to Heaven and Hell.
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:57:07 #265
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_44350586
Maar als je eenmaal in Ultimecia's Castle bent kom je er niet meer uit.
Dus geen Aura.
  dinsdag 12 december 2006 @ 11:35:36 #266
145074 Diablos79
pi_44351554
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:57 schreef Ixnay het volgende:
Maar als je eenmaal in Ultimecia's Castle bent kom je er niet meer uit.
Dus geen Aura.
Je kan er wel uit. Je kunt gewoon helemaal terug lopen naar het begin van het kasteel. En op die grote kettingen waar zitten poorten die je naar de wereldkaart brengt. En zoals ik al zei, Aura is niet perse nodig.
pi_44357307
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:35 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Je kan er wel uit. Je kunt gewoon helemaal terug lopen naar het begin van het kasteel. En op die grote kettingen waar zitten poorten die je naar de wereldkaart brengt. En zoals ik al zei, Aura is niet perse nodig.
Nee het is niet perse nodig, maar als je op safe wil spelen kun je toch beter voor Aura gaan.
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:01:26 #268
145074 Diablos79
pi_44359727
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:43 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Nee het is niet perse nodig, maar als je op safe wil spelen kun je toch beter voor Aura gaan.
Hmm nooit problemen mee gehad. Ik gebruikte (meestal nu nog in rpgs) altijd eentje om mee te helen. En ik kan zeggen dat het een hele safe manier van spelen is . Niet dat aura niet handig is, maar nodig heb je het opzich nooit.
pi_44360349
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:01 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Hmm nooit problemen mee gehad. Ik gebruikte (meestal nu nog in rpgs) altijd eentje om mee te helen. En ik kan zeggen dat het een hele safe manier van spelen is . Niet dat aura niet handig is, maar nodig heb je het opzich nooit.
Omdat er bij elke RPG wel een char is die een healer/mage type is, dus je wordt min of meer gedwongen die te gebruiken. In FF 8 is dit een beetje een uizondering, omdat hier niet echt wordt aangegeven wie nu duidelijk een healer is.
Meestal kijk ik wie de hoogste base magic stat heeft in de party en die maak ik dan een healer. (bij FF 8 dan )
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:24:21 #270
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44360598
Toen ik FF8 voor de tweede keer speelde heb ik de MAG/STR bonussen van Ifrit en Shiva vanaf het laagst mogelijke level gejunctioned. Hoewel er natuurlijk op dat moment betere junctions zijn had ik wel naarmate het spel vorderde een belachelijk hoge attack, en uiteindelijk een relatief laag level (geen idee meer welke) al een maxed out STR/MAG van 255.

Dat hielp
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:25:38 #271
145074 Diablos79
pi_44360644
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:17 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Omdat er bij elke RPG wel een char is die een healer/mage type is, dus je wordt min of meer gedwongen die te gebruiken. In FF 8 is dit een beetje een uizondering, omdat hier niet echt wordt aangegeven wie nu duidelijk een healer is.
Meestal kijk ik wie de hoogste base magic stat heeft in de party en die maak ik dan een healer. (bij FF 8 dan )
Bij 7,10 en 12 is er ook niet een echte healer. Ik vind dat jij bij veel rpgs van een char zelf een healer maakt. En tegenwoordig word het steeds minder in rpg's dat er echt een specifieke healer bij zit. Vind ik tenminste.
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:32:02 #272
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44360902
Bij 12 is er wel degelijk een healer. Ashe, Penelo en Vaan hebben de hoogste MAG, wat mij betreft ben je een healer als je het beste healed.
pi_44361033
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:25 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Bij 7,10 en 12 is er ook niet een echte healer. Ik vind dat jij bij veel rpgs van een char zelf een healer maakt. En tegenwoordig word het steeds minder in rpg's dat er echt een specifieke healer bij zit. Vind ik tenminste.
Yuna vind ik toch wel heel duidelijk een heal/support character.
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:08:16 #274
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_44364007
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:17 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Omdat er bij elke RPG wel een char is die een healer/mage type is, dus je wordt min of meer gedwongen die te gebruiken.
Juist niet. Kenmerkend voor RPG's is juist dat de speler zelf grotendeels bepaald hoe het character / de characters zich (qua stats) ontwikkelen. Dat is juist een v/d belangrijke kenmerken die het RPG genre enerzijds en het adventure genre anderzijds van elkaar onderscheidt.

Tuurlijk zal het per spel verschillen en tuurlijk zijn er daar waar de speler meerdere characters bestuurt, bij aanvang vaak verschillen. Maar bij veel games merk je dat op hoger level deze verschillen vaak te verwaarlozen zijn, vandaar dat ik het niet direct zie als gedwongen worden in een bepaalde richting. Maar goed, dat is weer een persoonlijke mening.
Krekker is de bom!
pi_44365392
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Juist niet. Kenmerkend voor RPG's is juist dat de speler zelf grotendeels bepaald hoe het character / de characters zich (qua stats) ontwikkelen. Dat is juist een v/d belangrijke kenmerken die het RPG genre enerzijds en het adventure genre anderzijds van elkaar onderscheidt.

Tuurlijk zal het per spel verschillen en tuurlijk zijn er daar waar de speler meerdere characters bestuurt, bij aanvang vaak verschillen. Maar bij veel games merk je dat op hoger level deze verschillen vaak te verwaarlozen zijn, vandaar dat ik het niet direct zie als gedwongen worden in een bepaalde richting. Maar goed, dat is weer een persoonlijke mening.
We hebben het hier over Turnbased RPG's (Japanse RPG) en niet RPG's zoals Oblivion waarbij je zelf je stats/atributes kan invullen.
Bij de meeste veelal Japanse Rpg's is de stat growth al vastgelegd per lvl.
Hier kun je meestal direct al uit leiden welke kant de character zich ontwikkeld. Een all around , fighter, mage, ranged enz type.
Het enige spel waar ik nu op kan komen waarbij je zelf je stats kan invullen is de Shin Megami Tensei serie. Er zullen er best nog wel een paar meer zijn, maar dit is de eerste die in mij op komt.
Verder is het ook geen traditioneel kenmerk voor een JRPG om zelf je stats in te vullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')