De monsters worden moeilijker naarmate je lvl hoger is, dus waarom je nou moeite hebt om verder te komen snap ik niet echt. Lvlen helpt in FF 8 weinig.quote:Op maandag 11 december 2006 20:38 schreef Ixnay het volgende:
De rest is in Ultimecia's Castle simpel te verslaan met Squall op lvl 45 en de rest op 35.
Maar die pulsar attack van Griever KO'd mijn hele team. Met Shell niet, maar dan ben ik meer bezig met Shell-en Curaga-en en Haste-en dan dat ik kan attacken.
Waar kan ik snel en makkelijk levellen?
Heb bijna alle magic op 100.quote:Op maandag 11 december 2006 21:32 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
De monsters worden moeilijker naarmate je lvl hoger is, dus waarom je nou moeite hebt om verder te komen snap ik niet echt. Lvlen helpt in FF 8 weinig.Zorg gewoon dat je goede magic hebt gejunctioned en wat Aura voor Limit Breaks spammen, als je niet op critical HP wil zitten.
Denk dat hij het daarmee nog niet redt. Als hij nu al dood gaat aan Griever alleen, dan wordt die Ultimecia/Griever merge helemaal niks.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:52 schreef cwk het volgende:
Dat zou ik Aura maar ff snel in je lijst zetten. Dat is t hele eieren eten.
Aura is niet eens nodig, gewoon je HP laag houden en je hebt eindeloos limit breaksquote:Op dinsdag 12 december 2006 00:52 schreef cwk het volgende:
Dan moet je als Elemental Defence, Death junctionen. Je moet dan wel natuurlijk 100 Deaths hebben.quote:Op dinsdag 12 december 2006 03:12 schreef Trance_X het volgende:
Ben bezig met FF VIII op de pc (image van het spel op psxemulator) en ik ben nu op de 3e cd met al mn karakters op lvl 100. Ik kan me alleen van jaren geleden herinneren dat de karakters tot lvl 99 maximaal gingen. Heeft dat soms te maken met PAL/NTSC versies?
En hoe moet mn party met lvl 100 een lvl5death aanval/spell overleven op de 4e cd? Want ik meen me te herinneren dat Griever of Ultimecia (of een van de andere monsters ) op een gegeven moment met lvl5death komt en dan ben ik mooi het haasje.![]()
Maar waar krijg je Aura?quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:52 schreef cwk het volgende:
Ik drawde altijd Aura in het laatste gevecht tegen Seifer. Verder zijn er ook nog verborgen drawpunten op Island Closest to Heaven and Hell.quote:
Je kan er wel uit. Je kunt gewoon helemaal terug lopen naar het begin van het kasteel. En op die grote kettingen waar zitten poorten die je naar de wereldkaart brengt. En zoals ik al zei, Aura is niet perse nodig.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:57 schreef Ixnay het volgende:
Maar als je eenmaal in Ultimecia's Castle bent kom je er niet meer uit.
Dus geen Aura.
Nee het is niet perse nodig, maar als je op safe wil spelen kun je toch beter voor Aura gaan.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:35 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Je kan er wel uit. Je kunt gewoon helemaal terug lopen naar het begin van het kasteel. En op die grote kettingen waar zitten poorten die je naar de wereldkaart brengt. En zoals ik al zei, Aura is niet perse nodig.
Hmm nooit problemen mee gehad. Ik gebruikte (meestal nu nog in rpgs) altijd eentje om mee te helen. En ik kan zeggen dat het een hele safe manier van spelen isquote:Op dinsdag 12 december 2006 14:43 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Nee het is niet perse nodig, maar als je op safe wil spelen kun je toch beter voor Aura gaan.
Omdat er bij elke RPG wel een char is die een healer/mage type is, dus je wordt min of meer gedwongen die te gebruiken. In FF 8 is dit een beetje een uizondering, omdat hier niet echt wordt aangegeven wie nu duidelijk een healer is.quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:01 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Hmm nooit problemen mee gehad. Ik gebruikte (meestal nu nog in rpgs) altijd eentje om mee te helen. En ik kan zeggen dat het een hele safe manier van spelen is. Niet dat aura niet handig is, maar nodig heb je het opzich nooit.
Bij 7,10 en 12 is er ook niet een echte healer. Ik vind dat jij bij veel rpgs van een char zelf een healer maakt. En tegenwoordig word het steeds minder in rpg's dat er echt een specifieke healer bij zit. Vind ik tenminste.quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:17 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Omdat er bij elke RPG wel een char is die een healer/mage type is, dus je wordt min of meer gedwongen die te gebruiken. In FF 8 is dit een beetje een uizondering, omdat hier niet echt wordt aangegeven wie nu duidelijk een healer is.
Meestal kijk ik wie de hoogste base magic stat heeft in de party en die maak ik dan een healer. (bij FF 8 dan )
Yuna vind ik toch wel heel duidelijk een heal/support character.quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:25 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Bij 7,10 en 12 is er ook niet een echte healer. Ik vind dat jij bij veel rpgs van een char zelf een healer maakt. En tegenwoordig word het steeds minder in rpg's dat er echt een specifieke healer bij zit. Vind ik tenminste.
Juist niet. Kenmerkend voor RPG's is juist dat de speler zelf grotendeels bepaald hoe het character / de characters zich (qua stats) ontwikkelen. Dat is juist een v/d belangrijke kenmerken die het RPG genre enerzijds en het adventure genre anderzijds van elkaar onderscheidt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:17 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Omdat er bij elke RPG wel een char is die een healer/mage type is, dus je wordt min of meer gedwongen die te gebruiken.
We hebben het hier over Turnbased RPG's (Japanse RPG) en niet RPG's zoals Oblivion waarbij je zelf je stats/atributes kan invullen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Juist niet. Kenmerkend voor RPG's is juist dat de speler zelf grotendeels bepaald hoe het character / de characters zich (qua stats) ontwikkelen. Dat is juist een v/d belangrijke kenmerken die het RPG genre enerzijds en het adventure genre anderzijds van elkaar onderscheidt.
Tuurlijk zal het per spel verschillen en tuurlijk zijn er daar waar de speler meerdere characters bestuurt, bij aanvang vaak verschillen. Maar bij veel games merk je dat op hoger level deze verschillen vaak te verwaarlozen zijn, vandaar dat ik het niet direct zie als gedwongen worden in een bepaalde richting. Maar goed, dat is weer een persoonlijke mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |