FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / reparatie van reparatie
heemskerkerwoensdag 1 november 2006 @ 17:57
goedenmiddag,
september 2005 heb ik een acer ferrari 4005wlmi gekocht,
deze vertoonde in december 2005 allemaal korte wittestreepjes in beeld. Vervolgens acer gebeld(ongeveer 2uur in de wacht gezeten)en hij werd de volgende dag opgehaald en gerepareerd(mobo vervangen)(wat dus 6 weken duurde) VEELste lang. hierna deed hij het weer als voorheen.
tot september 2006 toen begonnen vertoonde mijn beeldscherm weer de zelfde streepjes als in december 2005, weer mijn laptop terug voor reparatie(ik weer bellen 1UUR in de wacht gestaan bij hun "helpdesk"), (chargerboard en mobo vervangen)maar nu kwam mijn laptop binnen anderhalve week terug(zeer netjes)
op eerste gezicht deed hij het goed, tot ik zonder netspanning ging werken toen bleek dat me batterij niet meer oplade, (ik weer gebeld 30 min in de wacht gestaan)
en vervolgens werd me laptop s'avonds meteen opgehaald, en naar reparatie verzonde.
en nu krijg 'k een rekening van 150,- euro voor de reparatie van een reparatie die hun fout is...

of ik kan em terug sturen en dan maken ze de reparatie ongedaan en kost het me nog 40,euro

(net weer een uur gebeld/inde wacht gestaan om te kijken wat hun d'r van zouden zeggen, maar toen was het 5 uur en kreeg 'k in eens te horen goedenmiddag het is 5 uur onze helpdesk is gesloten)


wat kan ik hier tegen doen?? , wat zijn me rechten... gratis reparatie??? HELP ME!!!!

groeten,

Jelle
Godtjewoensdag 1 november 2006 @ 18:01
> WGR
Aangezien het om je rechten gaat.
heemskerkerwoensdag 1 november 2006 @ 18:34
quote:
Op woensdag 1 november 2006 18:01 schreef Godlike02 het volgende:
> WGR
Aangezien het om je rechten gaat.
maja welk recht :S

hoop dat iemand daar verstand van heeft:)
_-rally-_woensdag 1 november 2006 @ 19:10
Ik kan hier een heel lang verhaal ophangen over conformiteit en de richtlijn 99/44, op basis waarvan je bij een duurzaam gebruiksartikel toch echt minimaal 2 jaar garantie moet hebben, maar je eerste probleem is dat jij geen relatie met Acer hebt, maar met je verkoper.
heemskerkerwoensdag 1 november 2006 @ 19:58
ik heb alleen maar me laptop bij me verkoper gekocht en voor garantie en dergelijke ben ik alleen bij acer geweest en niet bij myn verkoper, en nu stuurd acer mij een rekening voor een probleem dat hun zelf veroorzaakt hebben
iets repareren en vervolgens kwam hij terug en was hij nog kapot maar nu de batterij van plaats het beeldscherm
_-rally-_woensdag 1 november 2006 @ 20:43
quote:
Op woensdag 1 november 2006 19:58 schreef heemskerker het volgende:
ik heb alleen maar me laptop bij me verkoper gekocht en voor garantie en dergelijke ben ik alleen bij acer geweest en niet bij myn verkoper, en nu stuurd acer mij een rekening voor een probleem dat hun zelf veroorzaakt hebben
iets repareren en vervolgens kwam hij terug en was hij nog kapot maar nu de batterij van plaats het beeldscherm
Maar jij hebt primair een relatie met de verkoper en wanneer jij je op rechten wilt beroepen, moet je toch bij de verkoper zijn.
heemskerkerwoensdag 1 november 2006 @ 20:50
he? dus omdat 'k me laptop door acer heb terug latenhalen, en deze 'n fout gemaakt hebben met de reparatie is de winkel aansprakelijk voor de reperatie koste?? als 'k het goed begrijp??
groningerstudentwoensdag 1 november 2006 @ 21:04
quote:
Op woensdag 1 november 2006 20:50 schreef heemskerker het volgende:
he? dus omdat 'k me laptop door acer heb terug latenhalen, en deze 'n fout gemaakt hebben met de reparatie is de winkel aansprakelijk voor de reperatie koste?? als 'k het goed begrijp??
Weet niet of dat zo maar opgaat, maar als je het direct via de winkel zou hebben gedaan, dan ja. De winkelier draagt verantwoording voor de garantieafhandeling. Maar aangezien je het nu buiten de winkel om hebt gedaan zal de winkelier ook zoiets hebben van "ja dag, bekijk het lekker".

Trouwens, op reparaties zitten normaal gesproken ook garantie. De termijn zou misschien kunnen verschillen per leverancier (?).

Tip voor een volgende keer dus: direct naar je winkelier stappen...
klipperwoensdag 1 november 2006 @ 21:29
quote:
Op woensdag 1 november 2006 21:04 schreef groningerstudent het volgende:

[..]


Trouwens, op reparaties zitten normaal gesproken ook garantie. De termijn zou misschien kunnen verschillen per leverancier (?).

Tip voor een volgende keer dus: direct naar je winkelier stappen...
De garantie waar jij het over heb betreft dan wel het onderdeel wat vervangen is, en dus niet de gehele machine.

Aan de andere kant vraag ik me af hoe lang de wettelijke garantie op accu's cq batterijen is.
Is dit standaard al niet uitgesloten van garantie? ( op de eerste drie maanden na dan)
Een accu is namelijk maar een beperkt aantal keren op te laden, en continue bijladen terwijl deze niet leeg geweest is, is nog slechter voor een accu.
(1000 x opladen is weliswaar standaard, maar dus ook beperkt)
_-rally-_woensdag 1 november 2006 @ 21:32
quote:
Op woensdag 1 november 2006 20:50 schreef heemskerker het volgende:
he? dus omdat 'k me laptop door acer heb terug latenhalen, en deze 'n fout gemaakt hebben met de reparatie is de winkel aansprakelijk voor de reperatie koste?? als 'k het goed begrijp??
Nee,

Dat niet. En mogelijk kun je Acer aanspreken wegens wanprestatie, maar wanneer je de reparatie via de verkoper had laten lopen, had je je nu kunnen beroepen op consumentenbeschermende maatregelen. In dit geval is de relatie tussen jou en Acer niet op koop gebaseerd en daarom heb je niet die extra bescherming en moet je op het reguliere verbintenissen- en overeenkomstenrecht terugvallen.
Vhiperdonderdag 2 november 2006 @ 06:31
Wat hebben we dus geleerd: Problemen met een aankoop? Altijd terug naar degene van wie je het hebt gekocht. Die moet het maar repareren/vervangen/geld teruggeven. Je nooit laten afschepen met "Ga maar naar de fabrikant".