.....band.... maakt niet veel uit welke versie je gebruikt. Enige verschl is hoe fijn je het af kan werken. Als je er nog overheen gaat tegelen moet je gewoon de goedkoopste pakken.quote:Op woensdag 1 november 2006 08:10 schreef RoofingBurner het volgende:
Gewoon roodband gebruiken. Eventueel eerst een primer aanbrengen.
Fix en Finish mag je hier niet voor gebruiken. (Staat ook op de zak)quote:Op woensdag 1 november 2006 08:30 schreef Gurb het volgende:
Je kan idd roodband/goudband gebruiken, alleen hier heb je minimaal een aantal mm nodig voordat je het strak kan afwerken. Indien je maar een heel dun laagje wilt smeren, kun je beter fix&finish gebruiken.
Voor het stucen hoef je niet te primeren, alleen even met een stoffer de muur goed nat maken, das alles.
Ik lees het nu ook op de site idd, wist het niet, en hier thuis hebben we het ook gewoon toegepast in de badkamer, en die tegels hangen al 5 jaar.quote:Op woensdag 1 november 2006 09:08 schreef online het volgende:
Fix en Finish mag je hier niet voor gebruiken. (Staat ook op de zak)
Roodband moet je juist minimaal 1 cm dik opzetten, als je het dunner doet krijg je het niet strakquote:Op woensdag 1 november 2006 08:49 schreef Ultralaser het volgende:
Roodband is inderdaad goed. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je officeel maar maximaal 1cm mag stucen met Roodband (uit mijn hoofd 1 cm kan ook iets meer of minder zijn) daarna wordt het niet echt meer gegarandeerd. Ik heb zelf mijn badkamer gestuced tot 2cm (muren waren heel erg scheef oud huis) en dit is goed gegaan.
Soms moet je wel degelijk primeren/voorlijmen.quote:Op woensdag 1 november 2006 08:30 schreef Gurb het volgende:
Je kan idd roodband/goudband gebruiken, alleen hier heb je minimaal een aantal mm nodig voordat je het strak kan afwerken. Indien je maar een heel dun laagje wilt smeren, kun je beter fix&finish gebruiken.
Voor het stucen hoef je niet te primeren, alleen even met een stoffer de muur goed nat maken, das alles.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |