abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 november 2006 @ 01:09:24 #1
114682 DoorBell
Rock and roll all nite
pi_43125934
Toch wel een beetje verbaasd kan ik hier geen topic vinden over wellicht 1 van Amerika zijn grootste showacts, de (hardrock)band KISS.

KISS kennen we in Nederland voornamelijk (naast de beschilderde koppies en carnavaleske kleding) van de 2 discostampers "I Was Made For Lovin' You" en "Sure Know Something". Daarnaast hebben ze nog 2 bescheiden hitjes gehad met "Lick It Up" en "God Gave Rock And Roll To You". In Europa stelt KISS verder niet veel voor terwijl in het thuisland maar ook in Azie en Zuid Amerika de pannen van het dak werden gespeeld. Daar is KISS een band waar grootse artiesten als Lenny Kravitz, Garth Brooks en vele populaire rockbands mee weglopen. KISS is groots, KISS is een miljoenenfabriek, slim op poten gezet door Gene Simmons en Paul Stanley. De merchandise kende in Amerika geen grenzen, tot aan het onvoorstelbare toe. Films, poppen, comics, kleding en zelfs doodskisten gingen als zoete broodjes over de toonbank. Daarnaast stimuleerde vooral Gene Simmons andere bands tot succes (en zijn portemonnee). Bands als Van Halen, Bon Jovi en House Of Lords hebben/hadden indirect een deel van hun succes aan hem te danken.

KISS is hardrock met periodes van disco, heavy metal, rock en psychedelische onzin, maar bovenal een band die ik nu al decenia lang volg. KISS leeft nog steeds voort, ondanks al enkele malen gestorven te zijn, en zal mensen blijven boeien.
KISS haat je of heb je lief voor de rest van je leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door DoorBell op 01-11-2006 01:57:41 ]
pi_43126090
uhh je plaatje doet het niet
-___-
  woensdag 1 november 2006 @ 01:18:11 #3
114682 DoorBell
Rock and roll all nite
pi_43126102
Weet het, gaat niet met linken
sorry
pi_43126436
quote:
Op woensdag 1 november 2006 01:18 schreef DoorBell het volgende:
Weet het, gaat niet met linken
sorry
hihi, geeft niet, I know how it feels, I suck @ it whaa
succes nog met je plaatje
dada
-___-
  woensdag 1 november 2006 @ 01:58:55 #5
114682 DoorBell
Rock and roll all nite
pi_43126626
quote:
Op woensdag 1 november 2006 01:41 schreef Snoepie85 het volgende:

[..]

hihi, geeft niet, I know how it feels, I suck @ it whaa
succes nog met je plaatje
dada
pi_43127539
KISS = GODS
pi_43127951
heb ook nog ergens de LP dynasty liggen.

volg ze niet in het bijzonder maar wel goede muziek.

zag laatst nog Gene op een school in Engeland om daar van tieners rockidols te maken. geen supergoede show maar wel aardig om te zien.
  woensdag 1 november 2006 @ 08:33:09 #8
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43128189
Ze hebben wel leuke nummers maar ik ben geen grote fan.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 november 2006 @ 09:05:01 #9
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_43128546
quote:
Op woensdag 1 november 2006 01:09 schreef DoorBell het volgende:
De merchandise kende in Amerika geen grenzen, tot aan het onvoorstelbare toe. Films, poppen, comics, kleding en zelfs doodskisten gingen als zoete broodjes over de toonbank.
Waarom is dit stuk in de verleden tijd? Dit gaat namelijk nog altijd door, in volle vaart. Als Gene Simmons ergens geld aan kan verdienen doet hij het, en tegenwoordig geeft hij dat ook openlijk toe.

Maar goed, over KISS. Tsja, leuke band, nooit een hoogvlieger geweest op muzikaal gebied, al hebben ze toch best aardige albums, maar qua show echt onovertroffen. Ik heb ze dan in 1999 gezien op de Psycho Circus 3D tour, en dat was geweldig.
Geen enkele band komt daarbij in de buurt. Helaas zijn ze al jaren een parodie op zichzelf geworden, maar so what? Het is gewoon een gave show.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 1 november 2006 @ 10:28:44 #10
114682 DoorBell
Rock and roll all nite
pi_43130135
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:05 schreef Tokus het volgende:

[..]

Waarom is dit stuk in de verleden tijd? Dit gaat namelijk nog altijd door, in volle vaart. Als Gene Simmons ergens geld aan kan verdienen doet hij het, en tegenwoordig geeft hij dat ook openlijk toe.

Maar goed, over KISS. Tsja, leuke band, nooit een hoogvlieger geweest op muzikaal gebied, al hebben ze toch best aardige albums, maar qua show echt onovertroffen. Ik heb ze dan in 1999 gezien op de Psycho Circus 3D tour, en dat was geweldig.
Geen enkele band komt daarbij in de buurt. Helaas zijn ze al jaren een parodie op zichzelf geworden, maar so what? Het is gewoon een gave show.
Het echte KISS verhaal speelt zich (ondanks de commerciele tours van nu) toch ook in de verleden tijd af. Zoals je zelf al zegt, een parodie op zichzelf.
Ik heb ze zelf 2 maal mogen zien. Eerst in Zwolle, met Bon Jovi als voorprogramma!! en later nog in Tilburg tijdens Monsters of Rock met o.a. Van Halen en Iron Maiden.
De "best aardige" albums zijn er ook zekers: De beide live dubbelaars ("Alive I" & "Alive II"), "Rock and roll all over", "Destroyer", "Creatures of the night", "Lick it up" en "ASylum" zijn goede rockalbums die ik nog geregeld afspeel.
De band van weleer draag ik ook nog steeds mee, maar het commerciele gebeuren van nu sla ik over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')