Inderdaad... het zou eventueel even mogen, als het eten niet zou lukken, maar dan krijg ik 'm niet weer om ben ik bang.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:25 schreef hiena het volgende:
ze raken er op een gegeven moment aan gewend, zelfs mijn konijn had er in het begin problemen mee, maar na een paar dagen ging zelfs eten uit een laag bakje enzo (hij moest de kap 3 weken ofzo).
maar in het begin wil je dat ding inderdaag het allerliefste weer af doen!
Met katten heb ik geen ervaring qua kappen, maar wel met honden. Ik weet dat het een enorm zielig gezicht is... Voor het beestje zelf is het ook erg lastig. Mijn hond was er na een dag aan gewend. Vooral de grootte van de kap moet even wennen, maar ze passen zich vrij snel aan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:05 schreef CartWOman het volgende:
Onze Gijs (13 jaar) hebben we na een operatie vanmorgen om 7 uur vanavond opgehaald en ik vind het zo zielig hem nu te zien rondscharrelen, laag door de poten, overal tegenaan lopend, volledig gedesoriënteerd, miauwend diep
Hij is met moeite in z'n bak geklommen (hij mag logischerwijs absoluut niet naar buiten) en heeft een plasje gedaan, maar het is zo'n schoon beestje altijd, hij wilde z'n plassertje zo graag wassen, maar ook dat lukt niet. Bakje water is ook al omgestoten.
Hij wordt nu moe maar weet niet hoe z'n koppie neer te leggen... en hij moet nog 10 dagen.![]()
Kortom: ik durf eigenlijk niet naar bed te gaan zoals hij nu is, dattie in de gordijnen verstrikt raakt ofzo.
Ow, nu heeft 'ie net ook overgegeven, helft in die klote kap.
Ik weet het ff niet meer.![]()
Ervaringen anyone?
Goddank ben ik morgen vrij, dan hoop ik dat het ergste leed is geleden, donderdag kan ik tussen de middag even naar 'm toe. En anders meld ik me ziek.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:25 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoop dat iemand die wel ervaring heeft je wat tips kan geven, want het klinkt allemaal zo triestig. Ik denk dat ik zelf ook zoveel mogelijk vrije dagen op zou nemen om de hele dag bij Lucky te blijven als ze ook zo'n kap/kraag zou moeten dragen.
Ik kon z'n kap net rustig schoonmaken, verder heeft de dierenarts 'm niet echt 'schoon' afgeleverd, hij stinkt nogal, dus dat ga ik morgen proberen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:25 schreef mvdejong het volgende:
Hij is nu nog wat suf, dus heeft hij nog wat moeite. Katten hebben altijd erg veel problemen met narcose, honden reageren daar beter op. Zodra hij helemaal bij is, went hij snel aan de kraag.
Afhankelijk van zijn vertrouwen in je kun je eventueel het wassen voor hem doen met een vochtig doekje, maar dat verschilt per kat.
Dankjewel! Doet me nu echt goed, die man van mij ligt namelijk allang te slapen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:29 schreef minthy het volgende:
[..]
Met katten heb ik geen ervaring qua kappen, maar wel met honden. Ik weet dat het een enorm zielig gezicht is... Voor het beestje zelf is het ook erg lastig. Mijn hond was er na een dag aan gewend. Vooral de grootte van de kap moet even wennen, maar ze passen zich vrij snel aan.
Slapen gaat ie vanzelf wel doen als hij te moe wordt. Hij vindt vanzelf wel een houding die prettig voor hem is.
Heb je een kattebak met kap of een open bak? Laatste is het handigst, ivm inkruipen.
Mocht hij erg naar gedrag gaan vertonen (bv blijven overgeven/onrustig blijven) kun je de da bellen voor een rustgever/advies. Ik weet niet hoe de da's bij jou in de buurt zijn, hier kun je ze midden in de nacht uit bed bellen.
Ik hoop dat je iets aan bovenstaande hebt. Veel sterkte!![]()
Altijd lieve Mirage... nou ja, bijna altijd.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:31 schreef Mirage het volgende:
Ach gos... het arme dier...
ik kan je niet echt helpen,
maar ik wil toch even een dikke knuffel voor het kattebeestje hier achterlaten
Dat wassen ga ik morgen zeker doen, het is zo'n poetsertje altijd.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:41 schreef SadKingBilly het volgende:
Gewoon je katje even met een vochtig washandje een beetje afvegen (wel heel zachtjes doen en even op zijn rug beginnen, kijken hoe hij erop reageert). Als dat prima is dan gewoon even voorzichtig alles wassen waar je makkelijk bij kunt, dan voelt ie zich alweer wat beter. Tenminste, dat was bij mij het geval. De kap goed schoonhouden en eventueel laten eten van de rand van een schoteltje ofzo dat je wat hoger neerzet of vasthoudt. Vergeet ook zijn koppie niet te wassen (en de kraag goed schoon te houden). Slapen lukt echt wel als de kap niet te strak zit (hij moet zijn kop wel neer kunnen leggen, als dat niet lukt zit de kap te strak). Gewoon heel veel aandacht geven en als hij mauwt terugpraten, troosten en aanhalen. Dat werkt bij mijn kat wel goed.
De eerste paar dagen zijn het ergst, daarna went hij er wel aan maar het blijft zielig, vooral omdat 'ie niet snapt dat je het alleen voor zijn bestwil doet (maar zeg dat bijvoorbeeld eens tegen een dier dat je laat inslapen, bijna niets levends wil dood hoeveel pijn het ook heeft)
Allebei sterkte de komende dagen en als je bang bent dat er wat misgaat hou hem dan lekker op je kamer 's nachts!
Loesje toch...quote:Op woensdag 1 november 2006 03:06 schreef tonja het volgende:
Toen Loes een kap op moest na haar castratie was het net de hittegolf. Ze wende er echter snel aan, maar Loes is een erg makkelijk beestje.
Wat ze heerlijk vond is om onder de kap aan haar hals, keel gekrabt te worden. De eerste dag heb ik de kap eraf gehaald als ze moest eten of drinken, daarna ging het vrij moeiteloos met kap.
Maar zielig blijft het. Geef Gijs een lekkere kroel van me.
De hechtingen zaten er nog in!
[afbeelding]
Dat wassen klinkt wel komisch.quote:Op woensdag 1 november 2006 09:37 schreef LadyMorgana het volgende:
De kat van mijn schoonmoeder had een tumor achter zijn oog en dat oog moest er dus uit.
Toen heeft het beestje ook een dag of 10 met een kraag rondgelopen en wat ik zo verbazend vind is dat katten overal wat op verzinnen.
Hij waste bijvoorbeeld zijn kop door aan de binnenkant van de kap te likken en daar dan zijn kop langsaf te halen.![]()
Eten en drinken ging na een dag of 2 wel weer goed hij zette gewoon zijn kap rond een bakje en at of dronk.
-edit- Enneh geef Gijs ook maar een dikke kroel van mij arm beestje![]()
Als hij vanavond nog niet fris is, toch even de dierenarts bellen want dan heeft hij ofwel te lang last van zijn verdoving, of mogelijk zit de kraag net een fractie te strak.quote:Op woensdag 1 november 2006 10:16 schreef CartWOman het volgende:
Hij loopt nog steeds op lage pootjes, koppie naar beneden, overal tegenaan stoten, z'n oriëntatie is nog niks, dat baart me de meeste zorgen, de stress hiervan, hij mauwt veel en diep uit z'n keel.
Het is voornamelijk de stress van de kap, hij zit los genoeg.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:16 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Als hij vanavond nog niet fris is, toch even de dierenarts bellen want dan heeft hij ofwel te lang last van zijn verdoving, of mogelijk zit de kraag net een fractie te strak.
Er is wat vooruitgang dusquote:Op donderdag 2 november 2006 07:29 schreef CartWOman het volgende:
Sorry voor het late reageren, heb de PC gister uitgezet, heb Gijs voorzichtig opgetild en we hebben uren samen op de bank gelegen. Standje nekkramp want hij ligt altijd met z'n koppie in m'n hals, maar ja, die kap hè? Hij sliep onmiddelijk en heeft liggen dromen als een dolle, ik schrok er aldoor wakker van.![]()
![]()
Vervolgens bij z'n bak water gezet en hij dronk flink. Eten gaat ook goed.
Gisteravond sprong hij zelf op de bank!![]()
Maar zodra ik 'm op de grond op z'n fleecedeken zet begint 'ie weer zielig te miauwen, ook bij het lopen door de kamer. Hij schudt af en toe z'n koppie en dan valt 'ie zowat om.
Al met al gaat het dus beter, hij heeft alleen nog maar éen keer geplast, dinsdagavond, en geen poepie nog.
Bedankt voor het medeleven, ook namens Gijs.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |