Tja ik weet niet hoeveel jij na gebruik van de pil nog bloedt. Kijken of de boel nog werkt is ook de reden waarom ik eens in de 4 maanden ofzo toch maar eens een stopweek in las. Soms kan je best blij zijn met wat bloed. En ja ik denk dat je na 4 a 6 weken zwangerschap toch wel een vaag vermoeden moet hebben. Dan ga je ook niet meer kijken of die bloeding nou komt, dan ga je wel meteen voor die test.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:15 schreef Toeps het volgende:
Nou ja, ik ga niet voor Jan L. elke keer zo'n dure test kopen, ik ben toch nooit zwanger. Maar eens in de zoveel tijd checken of de boel nog naar behoren werkt, lijkt me toch wel verstandig. En ik denk dat je het verschil wel merkt hoor, tussen ongesteld zijn, of een minibeetje bloeden als je zwanger zou zijn. Sowieso denk ik dat je het wel merkt.
Nou nee ja, maar zoiets bedoelde ik ook. Maar dat wordt verder niet kunstmatig gedaan. Het is niet dat er bewust een bloeding opgewekt wordt.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:42 schreef wonderer het volgende:
Drie strips, daarna krijg ik last van doorbraakbloedingen.
Dat gedoe over het vernieuwen vanje baarmoederslijmvlies, klopt volgens mij niet. Als je je stopweek hebt, duurt het een paar dagen voor je ongesteld wordt. In die paar dagen wordt het slijmvlies opgebouwd en daarna weer weggemieterd... of wil iemand me vertellen dat je maanden met een opgezet baarmoederslijmvlies rondloopt dat pas uitgestoten wordt in een stopweek?
Dat begreep ik, maar dan klopt het toch niet dat je meer kans op kanker hebt omdat de baarmoederwand niet vaak genoeg ververst wordt? Dat gebeurt namelijk gewoon buiten de menstruatie om, net zoals bij andere lichaamsdelen. Cellen worden gewoon vernieuwd als ze afsterven en de cellen in de baarmoeder hebben denk ik niet het eeuwige leven waardoor ze kunnen muteren etc.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou nee ja, maar zoiets bedoelde ik ook. Maar dat wordt verder niet kunstmatig gedaan. Het is niet dat er bewust een bloeding opgewekt wordt.
Voor het geval er inderdaad mannen zijn die geen clue hebben.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:47 schreef mcDavid het volgende:
Wat doe je eigenlijk als je hem níét doorslikt? Uitspugen?
Sorry ik ben van nature niet zo vaak ongesteld![]()
Hmm..waarschijnlijk is er bij Rigevidon al snel kans op een doorbraakbloeding oid...quote:Op woensdag 1 november 2006 22:13 schreef Katey het volgende:
Overigens staat in de bijsluiter van Rigevidon (die kreeg ik ineens ipv Mycrogynon 30): "u kunt uw menstruatie uitstellen zolang u wilt, maar niet langer dan tot het einde van de tweede strip".
Kan iemand mij vertellen wat ze daar precies mee bedoelen? Kan je volgens de bijsluiter maar 2 maanden doorslikken?
De stopweek is ingevoerd om ook katholieke meisjes aan de pil te krijgen. Door de bloeding lijkt het namelijk net of de door god gegeven vrouwelijkheid nog steeds werkt en dan hoeven ze zich niet zo schuldig te voelen.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:20 schreef Goddesz het volgende:
Kijk zo'n stopweek heb je natuurlijk niet voor niets... Anders hadden ze wel wat bedacht of uitgevonden waardoor je noooooooit meer ongesteld zou zijn... (Zou wel verdomd makkelijk wezen, maargoed).
Ik slik ook zo'n 2 of 3 strips door en dan weer stopweek... Gaat prima.
quote:Op woensdag 1 november 2006 22:20 schreef Goddesz het volgende:
Kijk zo'n stopweek heb je natuurlijk niet voor niets... Anders hadden ze wel wat bedacht of uitgevonden waardoor je noooooooit meer ongesteld zou zijn... (Zou wel verdomd makkelijk wezen, maargoed).
Ik slik ook zo'n 2 of 3 strips door en dan weer stopweek... Gaat prima.
Inderdaad, mijn huisarts zei dat het voornamelijk is gedaan om vrouwen het gevoel te geven nog vrouw te zijn, om zodat ze kunnen zien dat alles nog naar behoren werktquote:Op woensdag 1 november 2006 22:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
De stopweek is ingevoerd om ook katholieke meisjes aan de pil te krijgen. Door de bloeding lijkt het namelijk net of de door god gegeven vrouwelijkheid nog steeds werkt en dan hoeven ze zich niet zo schuldig te voelen.
Stond een tijd terug in de krantLeuk artikel wel.
Ik heb er idd ook nogal wat slechte verhalen over gehoord, maar omdat het dezelfde werkzame stoffen bevat als Microgynon gebruikte ik Rigevidon maar gewoon. Bovendien merkte ik zelf geen verandering.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:15 schreef lienelien het volgende:
[..]
Hmm..waarschijnlijk is er bij Rigevidon al snel kans op een doorbraakbloeding oid...
Maar over Rigevidon heb ik erg slechte verhalen gehoord, ik heb daarom bij de apotheek speciaal om m'n gewone Microgynon gevraagd
Ja, maar juist de hulpstoffen zijn de boosdoeners dacht ik. Maarja, als je zelf geen klachten hebt is er niets aan de handquote:Op woensdag 1 november 2006 22:40 schreef Katey het volgende:
[..]
Ik heb er idd ook nogal wat slechte verhalen over gehoord, maar omdat het dezelfde werkzame stoffen bevat als Microgynon gebruikte ik Rigevidon maar gewoon. Bovendien merkte ik zelf geen verandering.
Ik dacht trouwens dat zo'n zelfde soort zinnetje ook in de bijsluiter staat van Microgynon?
Nouja, de bijsluiter heeft het dus maar over 2 strips, maar vermeldt niet over dat het niet mogelijk/niet goed is om meer dan 2 strips achter elkaar door te slikken..quote:U kunt uw menstuatie uitstellen door zonder tabletvrije periode verder te gaan met een nieuwe strip Mycrogynon 30. U kunt met deze strip doorgaan totdat alle tabletten op zijn of desgewenst eerder stoppen. U kunt tijdens het gebruik van deze tweede strip wel last hebben van doorbraakblieding of spotting. Na de gebruikelijke tabletvrije periode van 7 dagen begint u dan weer met een volgende strip.
*fluistert* Mirena.... ben je met een beetje geluk nooit meer ongesteld zolang je hem draagt....quote:Op woensdag 1 november 2006 22:20 schreef Goddesz het volgende:
ik legde 's nachts altijd een hele luier aan, ook als ik wegging. zelfs tampons hielden het niet tegenquote:Op donderdag 2 november 2006 09:49 schreef zoeperzazke het volgende:
ik ben eraan begonnen toen ik in de derde klas zat, dus hoe oud ben je dan? 14, 15 zoiets. Ik was al op mijn 11e ongesteld maar toen mocht ik niet aan de pil omdat mijn ouders vonden dat ikd aar te jong voor was. Ik heb er wel al vanaf de derde keer ofzo om gesmeekt, omdat ik zó'n zware menstruatie had... overgeven, diarree, koorts, afgrijselijke krampen... ik kan me niet voorstellen dat een kind krijgen nog pijnlijker is.. Toen ik nog geen tampons gebruikte deed ik 's nachts twee maandverbandjes achter elkaar in en dan nog lekte ik gigantisch door, eigenlijk moest ik dat 3 keer per nacht vervangen, zoveel bloed verloor ik...
Geen wonder dat ik mn ouders gek gezeurd heb om de pil. Mijn menstruaties zijn lichter geworden, maar uiteindelijk was ik behoorlijk pilmoe geworden. Steeds dat slikken, de angst om het te vergeten, de hoge dosering begon ook zijn effecten te krijgen op mijn gemoedstoestand (ik had diane35 overigens) en ik ben nu sinds anderhalf jaar aan de nuvaring en dat bevalt prima.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |