abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43232943
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:55 schreef Oversight het volgende:

[..]

Bijna, ik kom geschminkt als Bassie, met een gemeenteambtenaar als arrestant het buro binnen, en vraag de dienstdoende agent of de verdachte even kan worden voorgeleid....

Hij heeft me namelijk gediscrimineerd vanwege mijn uiterlijk...
Hij heeft je niet gediscrimineerd op je uiterlijk, hij heeft je Bassiekostuum afgewezen als ID foto. Volledig terecht natuurlijk, dus wat is je punt nou precies?

Als jij als travestiet verkleed gaat is het nog een ander verhaal. Als Bassie de clown is je voorbeeld gewoon compleet belachelijk.
Big dick.
pi_43232956
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:47 schreef Oversight het volgende:

[..]

maar terug naar de OP, wat zegt de Ovj tijdens de voorgeleiding van de ambtenaar die ik als verdachte heb aangehouden?

was mijn aanhouding terecht, en zo nee waarom dan niet?
Omdat zij zich niet schuldig heeft gemaakt aan werkweigering. Het behoort niet tot zijn taak om jou van een IDkaart te voorzien omdat jij daarom vraagt, het behoort tot zijn taak om vast te stellen of jouw uiterlijk aan de vereisten van een pasfoto voldoet (zo niet, komt hij aan het overdragen van een IDkaart niet toe). Als hij vaststelt dat dat niet het geval is en dus weigert jouw aanvraag verder in behandeling te nemen, heeft hij zijn bevoegdheid uitgeoefend en dus aan zijn taak voldaan. Dat hij tot een conclusie komt die jou niet zint, betekent nog geen werkweigering.

Ambtenaren trekken voortdurend conclusies die mensen niet zinnen. Zo wordt niet elke naam die mensen hun nieuwgeboren kind geven door de ambtenaar van de burgerlijke stand geaccepteerd. Dan wordt het kind dus niet onder die naam in de burgelijke stand ingeschreven. Is misschien nieuw voor je, maar ook die ambtenaar kan geen werkweigering verweten worden.

check voor paspoortvereisten overigens verordening 2252/2004 can de Europese Unie.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_43232993
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:52 schreef Oversight het volgende:

[..]

Werkweigern op zich niet, het is de discriminatie die hem strafbaar maakt, omdat hij als reden voor zijn beslissing een oordeel over mijn uiterlijk gebruikt...
en in de vraag of een pasfoto voldoet aan de daarvoor gestelde eisen, mag dat dus. Er is geen sprake van discriminatie als de bevoegdheid daartoe uit de wet voortvloeit of deze anderszins gerechtvaardigd en proportioneel is.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:00:04 #79
19194 Oversight
◢◤
pi_43233001
Omdat discriminatie geen misdrijf oplevert kan ik de verdachte niet op heterdaad aanhouden, nu komen we ergens....

wat kan ik dan wel?

Ik ga net zolang op het gemeentehuis aandringen dat ik mijn id-kaart wil, en laat me op geen enkele manier wegsturen.....

De gemeenteambtenaar belt de politie om me te laten weghalen.

De politie komt en vraagt me naar mijn verhaal. en ik leg ze uit dat ik niet wegga zonder nieuwe id-kaart...

wat nu?
◢◤
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:00:52 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43233020
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:54 schreef Lienekien het volgende:
Dan dien je een klacht in.
The love you take is equal to the love you make.
pi_43233034
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:00 schreef Oversight het volgende:
Omdat discriminatie geen misdrijf oplevert kan ik de verdachte niet op heterdaad aanhouden, nu komen we ergens....

wat kan ik dan wel?
Normaal doen en een baan zoeken? Is dat misschien wat?
Big dick.
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:02:26 #82
19194 Oversight
◢◤
pi_43233050
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:59 schreef Argento het volgende:

[..]

en in de vraag of een pasfoto voldoet aan de daarvoor gestelde eisen, mag dat dus. Er is geen sprake van discriminatie als de bevoegdheid daartoe uit de wet voortvloeit
Geen wet kan iemand bevoegd maken om te discrimineren, omdat de grondwet dat verbied.
quote:
of deze anderszins gerechtvaardigd en proportioneel is.
Nogmaals art 1 grondwet....
◢◤
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:03:27 #83
19194 Oversight
◢◤
pi_43233073
Het fotoverhaal is niet niet aan de orde, er is al vastgesteld dat je met iedere vorm van make-up op de foto in je ID-kaart mag....
◢◤
pi_43233074
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:00 schreef Oversight het volgende:
De politie komt en vraagt me naar mijn verhaal. en ik leg ze uit dat ik niet wegga zonder nieuwe id-kaart...

wat nu?
De politie neemt je mee wegens verstoring van de openbare orde.
pi_43233087
Het is van belang dat de ambtenaar de persoon die het identiteitsbewijs komt aanvragen kan herkennen. Een zonnebril die dan eventueel op je neus staat zal er dus vanaf moeten. Als je haar voor je hele gezicht hangt dan zal dat ook even aan de kant gehangen moeten worden.

Make-up wordt een lastigere factor om te beoordelen. Lippenstift, een beetje oogpotlood en een vleugje oogschaduw zullen het probleem niet zijn. Maar zodra je je gehele gezicht dichtplamuurt en het niet meer met zekerheid is vast te stellen dat de persoon die het bewijs komt aanvragen ook de persoon is die op de pasfoto staat dan wordt het toch lastig.

Dit is uitstekend materiaal voor een welles/nietus discussie omdat er nu eenmaal nergens is vastgelegd wanneer iemand te veel make-up draagt, en is het dus inderdaad ter beoordeling aan de ambtenaar.

Aangifte doen van discriminatie zal echter geen nut hebben, omdat de ambtenaar een eed heeft afgelegd waarin hij/zij plechtig beloofd zijn/haar werk goed te doen. Als de ambtenaar dus twijfelt of jij die juiste persoon bent, dan heeft deze dus de plicht om dat kenbaar te maken, anders zou er sprake zijn van het negeren van de regels waarop de eed is afgelegd

Maar ga jullie gang, ik ben erg nieuwsgierig naar jurisprudentie op dit vlak
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:05:06 #86
19194 Oversight
◢◤
pi_43233102
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:03 schreef Argento het volgende:

[..]

De politie neemt je mee wegens verstoring van de openbare orde.
Sorry maar helaas, het aanvragen van een nieuw id-bewijs is geen verstoren van de openbare orde.

Ik sta gewoon te wachten tot ik mijn id-kaart meekrijg.
◢◤
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:05:47 #87
19194 Oversight
◢◤
pi_43233123
Deze kan op slot, ik heb mijn antwoord.
◢◤
pi_43233127
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:02 schreef Oversight het volgende:

[..]

Geen wet kan iemand bevoegd maken om te discrimineren, omdat de grondwet dat verbied.
[..]

Nogmaals art 1 grondwet....
art 1 GW noemt een beperkt aantal gronden voor onderscheid en daarnaast is mag elk onderscheid dat wordt gerechtvaardigd door een hoger doel en met een proportioneel middel wordt bereikt. Vaste rechtspraak van zowel de Hoge Raad, de ABRvS, het EHRM en het Hof van Justitie.
pi_43233141
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:05 schreef Oversight het volgende:

[..]

Sorry maar helaas, het aanvragen van een nieuw id-bewijs is geen verstoren van de openbare orde.

Ik sta gewoon te wachten tot ik mijn id-kaart meekrijg.
Als je wacht op een IDkaart die je toch niet gaat krijgen, heb je daar niets te zoeken en dien je te verdwijnen. Doe je dat niet uit vrije wil, dan zul je een handje worden geholpen.
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:06:54 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43233142
quote:
Wil je nou serieus antwoord of ben je alleen maar vervelend bezig?
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:08:35 #91
19194 Oversight
◢◤
pi_43233179
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wil je nou serieus antwoord of ben je alleen maar vervelend bezig?
Jouw opmerking bracht me weer op het goede spoor, bedankt.

Omdat het discrimieren geen misdrijf is, kan ik de verdachte niet aanhouden op heterdaad.

en ja, ik ben serieus bezig.

◢◤
pi_43233207
prutsers

sinds wanneer is het weigeren door een ambtenaar om jou een ID te geven een strafbaar feit in de zin van het wetboek van Strafrecht?

Je hebt nog altijd te maken met de AWB, veel suc6 met je burgerarrest in een publieke niet strafrechtelijke handeling
pi_43233212
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:10:05 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43233219
Nou dan. Je kunt een klacht indienen.

Daarnaast heb je de mogelijkheid om met een nieuwe pasfoto, dus zonder make-up, alsnog een ID te verkrijgen.

Het traject van de klacht kan wel even duren, dus je zult geduld moeten hebben, maar misschien krijg je achteraf wel gelijk.
pi_43233220
quote:
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:11:32 #96
19194 Oversight
◢◤
pi_43233248
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:05 schreef Argento het volgende:

[..]

art 1 GW noemt een beperkt aantal gronden voor onderscheid en daarnaast is mag elk onderscheid dat wordt gerechtvaardigd door een hoger doel en met een proportioneel middel wordt bereikt. Vaste rechtspraak van zowel de Hoge Raad, de ABRvS, het EHRM en het Hof van Justitie.
Ik heb het ook niet over onderscheid, want waar van rechtswege onderscheid wordt gemaakt, wordt dat onderscheid voorafgaand aan het onderscheiden altijd duidelijk geformuleerd, en gepubliceerd, zodat iedere burger kennis kan nemen van waarom er onderscheid wordt gemaakt, en op welke basis dat gaat gebeuren.
◢◤
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:12:31 #97
19194 Oversight
◢◤
pi_43233265
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:09 schreef kamstra het volgende:
prutsers
spuit 11
quote:
sinds wanneer is het weigeren door een ambtenaar om jou een ID te geven een strafbaar feit in de zin van het wetboek van Strafrecht?

Je hebt nog altijd te maken met de AWB, veel suc6 met je burgerarrest in een publieke niet strafrechtelijke handeling
◢◤
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:15:14 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_43233319
tyf eens op met die kutsmilies

kleutertje
Huilen dan.
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:15:59 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43233342
Hallo. Ik geef een serieus antwoord, hoor.
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:18:22 #100
19194 Oversight
◢◤
pi_43233395
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:15 schreef Lienekien het volgende:
Hallo. Ik geef een serieus antwoord, hoor.
En daar ben ik je serieus dankbaar voor, jij bent een van de weinigen die gewoon naar de kale feiten kijkt, en er geen persoonlijke interpretatie aan koppelt.

◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')