Hij heeft je niet gediscrimineerd op je uiterlijk, hij heeft je Bassiekostuum afgewezen als ID foto. Volledig terecht natuurlijk, dus wat is je punt nou precies?quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:55 schreef Oversight het volgende:
[..]
Bijna, ik kom geschminkt als Bassie, met een gemeenteambtenaar als arrestant het buro binnen, en vraag de dienstdoende agent of de verdachte even kan worden voorgeleid....
Hij heeft me namelijk gediscrimineerd vanwege mijn uiterlijk...
Omdat zij zich niet schuldig heeft gemaakt aan werkweigering. Het behoort niet tot zijn taak om jou van een IDkaart te voorzien omdat jij daarom vraagt, het behoort tot zijn taak om vast te stellen of jouw uiterlijk aan de vereisten van een pasfoto voldoet (zo niet, komt hij aan het overdragen van een IDkaart niet toe). Als hij vaststelt dat dat niet het geval is en dus weigert jouw aanvraag verder in behandeling te nemen, heeft hij zijn bevoegdheid uitgeoefend en dus aan zijn taak voldaan. Dat hij tot een conclusie komt die jou niet zint, betekent nog geen werkweigering.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:47 schreef Oversight het volgende:
[..]maar terug naar de OP, wat zegt de Ovj tijdens de voorgeleiding van de ambtenaar die ik als verdachte heb aangehouden?
was mijn aanhouding terecht, en zo nee waarom dan niet?
en in de vraag of een pasfoto voldoet aan de daarvoor gestelde eisen, mag dat dus. Er is geen sprake van discriminatie als de bevoegdheid daartoe uit de wet voortvloeit of deze anderszins gerechtvaardigd en proportioneel is.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:52 schreef Oversight het volgende:
[..]
Werkweigern op zich niet, het is de discriminatie die hem strafbaar maakt, omdat hij als reden voor zijn beslissing een oordeel over mijn uiterlijk gebruikt...
quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:54 schreef Lienekien het volgende:
Dan dien je een klacht in.
Normaal doen en een baan zoeken? Is dat misschien wat?quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:00 schreef Oversight het volgende:
Omdat discriminatie geen misdrijf oplevert kan ik de verdachte niet op heterdaad aanhouden, nu komen we ergens....
wat kan ik dan wel?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:59 schreef Argento het volgende:
[..]
en in de vraag of een pasfoto voldoet aan de daarvoor gestelde eisen, mag dat dus. Er is geen sprake van discriminatie als de bevoegdheid daartoe uit de wet voortvloeit
quote:of deze anderszins gerechtvaardigd en proportioneel is.
De politie neemt je mee wegens verstoring van de openbare orde.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:00 schreef Oversight het volgende:De politie komt en vraagt me naar mijn verhaal. en ik leg ze uit dat ik niet wegga zonder nieuwe id-kaart...
wat nu?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:03 schreef Argento het volgende:
[..]
De politie neemt je mee wegens verstoring van de openbare orde.
art 1 GW noemt een beperkt aantal gronden voor onderscheid en daarnaast is mag elk onderscheid dat wordt gerechtvaardigd door een hoger doel en met een proportioneel middel wordt bereikt. Vaste rechtspraak van zowel de Hoge Raad, de ABRvS, het EHRM en het Hof van Justitie.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:02 schreef Oversight het volgende:
[..]
Geen wet kan iemand bevoegd maken om te discrimineren, omdat de grondwet dat verbied.
[..]
Nogmaals art 1 grondwet....
Als je wacht op een IDkaart die je toch niet gaat krijgen, heb je daar niets te zoeken en dien je te verdwijnen. Doe je dat niet uit vrije wil, dan zul je een handje worden geholpen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:05 schreef Oversight het volgende:
[..]
Sorry maar helaas, het aanvragen van een nieuw id-bewijs is geen verstoren van de openbare orde.
Ik sta gewoon te wachten tot ik mijn id-kaart meekrijg.
Wil je nou serieus antwoord of ben je alleen maar vervelend bezig?quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:05 schreef Oversight het volgende:
Deze kan op slot, ik heb mijn antwoord.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wil je nou serieus antwoord of ben je alleen maar vervelend bezig?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:05 schreef Oversight het volgende:
Deze kan op slot, ik heb mijn antwoord.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:05 schreef Argento het volgende:
[..]
art 1 GW noemt een beperkt aantal gronden voor onderscheid en daarnaast is mag elk onderscheid dat wordt gerechtvaardigd door een hoger doel en met een proportioneel middel wordt bereikt. Vaste rechtspraak van zowel de Hoge Raad, de ABRvS, het EHRM en het Hof van Justitie.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:09 schreef kamstra het volgende:
prutsers
quote:sinds wanneer is het weigeren door een ambtenaar om jou een ID te geven een strafbaar feit in de zin van het wetboek van Strafrecht?
Je hebt nog altijd te maken met de AWB, veel suc6 met je burgerarrest in een publieke niet strafrechtelijke handeling
quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:15 schreef Lienekien het volgende:
Hallo. Ik geef een serieus antwoord, hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |