abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:09:11 #1
19194 Oversight
◢◤
pi_43111143
is er een wettelijke grens aan de hoeveelheid make-up die een persoon mag aanbrengen op het gelaat alvorens de foto voor het nieuwe identiteitsbewijs te maken?
◢◤
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:11:38 #2
19194 Oversight
◢◤
pi_43111214

◢◤
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:16:36 #3
19194 Oversight
◢◤
pi_43111413

◢◤
pi_43111650
Ik vraag me af wat er gezegd wordt als je op deze manier op je legitimatiebewijs wil......

Loopt het fictieve persoon in jou gedachten dagelijks met die hoeveelheid make-up of eenmalig/af en toe ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:23:16 #5
19194 Oversight
◢◤
pi_43111700
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:22 schreef Mirage het volgende:
Ik vraag me af wat er gezegd wordt als je op deze manier op je legitimatiebewijs wil......

Loopt het fictieve persoon in jou gedachten dagelijks met die hoeveelheid make-up of eenmalig/af en toe ?
in principe uitsluitend op het moment van het laten maken van de foto, het aanvragen van de idkaart, en het ophalen ervan als ie klaar is.....
◢◤
pi_43112329
Dat is geen make-up, dat is schmink.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:38:58 #7
19194 Oversight
◢◤
pi_43112433
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:36 schreef Soho het volgende:
Dat is geen make-up, dat is schmink.
Wat is het verschil?

en wie bepaalt waar de grens ligt?
◢◤
pi_43113382
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:38 schreef Oversight het volgende:

[..]
en wie bepaalt waar de grens ligt?
Amerika..
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:01:41 #9
19194 Oversight
◢◤
pi_43113515
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:58 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Amerika..

Leg uit...
◢◤
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:17:18 #10
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_43114210
nou die make-up van die kerel kan best geloofwaardig zijn. Als je nu zegt dat je die vuurwerkramp in enschede hebt overleeft, van een paar jaar terug.....en dan een scene maken dat ze niet moeten spotten met de verminkten voor't leven....dat hun ook mensen zijn.
pi_43114276
Wederom een geweldig topic dat zal verzanden in oeverloos gelul over wel en niet.

Met dank aan Oversight.
pi_43114740
* Mirage stelt voor om het tot op de bodem uit te zoeken

OS, we gaan je make-uppen !!

moet je wel eerst even wat gaan halen,

aangezien ik nagenoeg nooit make up gebruik

vast en zeker dat we dan uitvinden wat voor gesputter er komt en hoe hard ze het kunnen maken

wat vind je ervan ?

of is hier idd iemand die hoe/wat weet ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:33:50 #13
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_43114952
Zolang je geen 3e oog op je voorhoofd tekent, lijkt het me geen probleem.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:45:22 #14
19194 Oversight
◢◤
pi_43115529
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:33 schreef arneaux het volgende:
Zolang je geen 3e oog op je voorhoofd tekent, lijkt het me geen probleem.
Alles moet volgens mij gewoon kunnen, al wil je een tweede neus van marsepein...
◢◤
pi_43115824
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:45 schreef Oversight het volgende:

[..]

Alles moet volgens mij gewoon kunnen, al wil je een tweede neus van marsepein...
Erm, nee. De uitgevende instantie heeft de bevoegdheid om een foto al dan niet af te keuren.(oftewel: de ambtenaar aan de balie beslist of een foto kan of niet.)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:54:19 #16
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_43115898
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erm, nee. De uitgevende instantie heeft de bevoegdheid om een foto al dan niet af te keuren.(oftewel: de ambtenaar aan de balie beslist of een foto kan of niet.)
Justement. Dat is ook 1 van de redenen dat je niet meer mag lachen op fotos voor dingen zoals je rijbewijs.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:11:10 #17
19194 Oversight
◢◤
pi_43116604
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Sorry, de uitgevende instantie maakt het beleid, en legt dat vast in een wettelijk besluit.

Het beleid bepaald of een foto als dan niet goedgekeurd kan worden, niet de interpretatie van een ambtenaar....
◢◤
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:11:54 #18
19194 Oversight
◢◤
pi_43116641
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:54 schreef arneaux het volgende:

[..]

Justement. Dat is ook 1 van de redenen dat je niet meer mag lachen op fotos voor dingen zoals je rijbewijs.
ook mis, er mag best gelachen worden, zolang dat maar met gesloten mond gebeurt....
◢◤
pi_43116665
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:11 schreef Oversight het volgende:

[..]

Sorry, de uitgevende instantie maakt het beleid, en legt dat vast in een wettelijk besluit.

Het beleid bepaald of een foto als dan niet goedgekeurd kan worden, niet de interpretatie van een ambtenaar....
Nee, sorry. Het is toch echt zo.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:13:34 #20
19194 Oversight
◢◤
pi_43116705
Eenieder heeft het recht zijn voorkomen te verfraaien op iedere wijze die hij graag wil.

er zijn nergens beperkingen over hoevaak je die zou mogen wijzigen/ aanpassen....
◢◤
pi_43116795
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:13 schreef Oversight het volgende:
Eenieder heeft het recht zijn voorkomen te verfraaien op iedere wijze die hij graag wil.

er zijn nergens beperkingen over hoevaak je die zou mogen wijzigen/ aanpassen....
Wel als het een foto betreft voor een reisdocument.
pi_43116865
Waar vind jij eigenlijk dat de grens zou moeten liggen ?
Sir Winston Churchill
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:20:40 #23
19194 Oversight
◢◤
pi_43117024
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:12 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, sorry. Het is toch echt zo.
Nee, sorry toch echt niet.

Ik zal je nog even uitleggen waarom niet:

en ambtenaar achter de balie kan slechts toetsen of een foto aan het geldende beleid voldoet.

Daarvoor heeft de minister van BZK een fotomatrix uitgevaardigd, en deze in een wetelijk kader geplaatst, zie ww.bzk.nl

Zolang ik binnen de normen van die fotomatrix blijf, valt er voor de ambtenaar achter de balie niets af te keuren.

Eisen vanaf 26 augustus 2006

De Fotomatrix

Met ingang van 26 augustus 2006 zijn de Nederlandse reisdocumenten, het paspoort en de Nederlandse identiteitskaart, voorzien van een chip waarin een gezichtsopname is opgeslagen.
De gezichtsopname wordt verkregen door het scannen van een pasfoto die voldoet aan de eisen die zijn opgenomen in bijlage L van de paspoortuitvoeringsregelingen, de Fotomatrix Model 2006.

Alleen indien een pasfoto aan alle in de fotomatrix gestelde eisen voldoet, wordt deze geaccepteerd bij de aanvraag van een reisdocument.
Voor meer informatie over de technische aspecten van de eisen aan de foto wordt verwezen naar ISO/IEC 19794-5:2005.
De Fotomatrix Model 2006 is verdeeld in 10 categorieën - waarvan 8 categorieën betrekking hebben op visuele aspecten en 2 categorieën betrekking hebben op de geometrische eisen, dat wil zeggen de maatvoering van de gezicht op de pasfoto.
Hieronder zijn de eisen van de Fotomatrix Model 2006 opgenomen. Voor voorbeeldfoto's kunt u de Fotomatrix downloaden (zie hiernaast bij downloads).

1) Verordening (EG) Nr. 2252/2004 d.d. 13 december 2004 op www.minbzk.nl.

FOTOMATRIX MODEL 2006 (bijlage L)
Acceptatiecriteria voor de pasfoto in de Nederlandse reisdocumenten

De foto is bedoeld ter identificatie van de aanvrager. Daarom moet bij het indienen van een aanvraag voor een reisdocument een pasfoto in kleur worden ingeleverd die een goedgelijkend beeld van de aanvrager geeft.
Alleen als de foto aan alle onderstaande eisen voldoet wordt de foto geaccepteerd, tenzij de uitzonderingsbepalingen uit de Paspoortuitvoeringsregelingen van toepassing zijn.

1. De foto kwaliteit

De foto is in kleur
en geeft een natuurlijke weergave van de aanvrager, dus geen optische vervorming of een onnatuurlijke huidskleur,
verder is de foto scherp gefotografeerd
De foto is onbeschadigd en een origineel
Geen reproductie (kopie)
De foto is afgedrukt op hoogwaardig, glad fotopapier met een minimale resolutie van 400 dpi
Bekijk afbeeldingen van deze categorie
2. Achtergrond

De achtergrond is lichtgrijs,
egaal en
gelijkmatig uitgelicht
Er is voldoende contrast zichtbaar tussen het hoofd en de achtergrond
Alleen als bijvoorbeeld iemand grijs haar heeft of een hoofddoek die wegvalt tegen de lichtgrijze achtergrond mag de achtergrond iets donkerder zijn weergegeven dan in de fotomatrix
3. Houding

De aanvrager staat zo op de foto dat het hoofd recht naar voren is gefotografeerd
waarbij de ogen op een horizontale lijn staan
Het hoofd is niet gekanteld en de
schouders staan recht
Er mag geen sprake zijn van zichtbare ondersteuning
4. Uitdrukking

De aanvrager heeft een neutrale blik,
waarbij de ogen volledig zichtbaar zijn
Er wordt Recht in de camera (kijken) gekeken met de
mond gesloten
5. Belichting

De belichting op de foto is zodanig dat deze gelijkmatig is, zowel in het gezicht als in de achtergrond
Er mag geen schaduw in gezicht en achtergrond zichtbaar zijn en
ook geen reflectie in het gezicht
6. Bril

Als de aanvrager een bril draagt op de foto is het van groot belang goed te controleren dat beide ogen volledig zichtbaar en het montuur niet op de ogen raakt;
de bril volledig doorschijnende glazen heeft en
er geen reflectie in brillenglazen zichtbaar is, en
ook geen schaduw van de bril in de oogkassen
7. Weergave gezicht

Het hoofd is onbedekt, tenzij de aanvrager heeft aangetoond dat medische, godsdienstige of levenbeschouwelijke redenen zich hiertegen verzetten
De aanvrager staat met het gezicht volledig zichtbaar op de foto
De ambtenaar moet de ooraanzet kunnen bepalen
Er mogen ook geen verstoringen door reflectie in accessoires zichtbaar zijn
8. Positionering

De aanvrager staat afgebeeld met het hoofd gecentreerd, dus in het midden van het beeldoppervlak
9. Maatvoering vanaf 11 jaar

Formaat pasfoto 35 mm x 45 mm (bxh)
Breedte : van ooraanzet tot ooraanzet minimaal 16 mm en maximaal 20 mm
Lengte : van kin tot kruin minimaal 26 mm en maximaal 30 mm
10. Maatvoering tot en met 10 jaar

Formaat pasfoto 35 mm x 45 mm (bxh)
Breedte : van ooraanzet tot ooraanzet minimaal 16 mm en maximaal 20 mm
Lengte : van kin tot kruin minimaal 19 mm en maximaal 30 mm
TRANSPARANT MAATVOERING FOTOMATRIX MODEL 2006

Het transparant is ontwikkeld om op eenvoudige wijze de maatvoering van de afbeelding van het hoofd te meten.
Afhankelijk van de leeftijd van de aanvrager wordt het rode of het blauwe transparant gebruik.
Voor personen vanaf 11 jaar (Categorie 9 van de fotomatrix) wordt het RODE transparant gebruikt.
Voor kinderen tot en met 10 jaar (Categorie 10 van de fotomatrix) wordt het BLAUWE transparant gebruikt.

Gebruik Transparant
Stap 1. Controle Maatvoering

Leg de verticale lijn op de aanzet van het oor links én de horizontale lijn op de kin.
Het formaat is goed als de ooraanzet rechts én de kruin binnen het transparante vlak vallen.
Stap 2. Controle positie ogen

Dit is een controle die de ambtenaar bij de uitgevende instantie uitvoert met figuur 2 nadat de foto op het aanvraagformulier is geplakt.
Deze controle kan niet door anderen worden uitgevoerd.
De ambtenaar kan de foto alsnog afkeuren als blijkt dat de foto niet goed te verwerken is op het aanvraagformulier.
◢◤
pi_43117572
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:20 schreef Oversight het volgende:

[..]

Nee, sorry toch echt niet.

Ik zal je nog even uitleggen waarom niet:

en ambtenaar achter de balie kan slechts toetsen of een foto aan het geldende beleid voldoet.

Daarvoor heeft de minister van BZK een fotomatrix uitgevaardigd, en deze in een wetelijk kader geplaatst, zie ww.bzk.nl

Zolang ik binnen de normen van die fotomatrix blijf, valt er voor de ambtenaar achter de balie niets af te keuren.
Wederom helaas:
quote:
Geeft het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) een oordeel over de wijze waarop in een concreet geval de foto door een uitgevende instantie is beoordeeld?

Neen. In de regelgeving is de bevoegdheid tot het beoordelen van foto's (als onderdeel van de aanvraag en uitreiking) in een concreet geval uitdrukkelijk belegd bij de uitgevende instanties waaronder gemeenten. Op individuele gevallen kan het ministerie van BZK niet ingaan. Is een burger het niet eens met de beslissing , dan kan ingevolge de Algemene wet Bestuursrecht daartegen bezwaar worden aangetekend bij het orgaan dat de beslissing heeft genomen, dat wil dus zeggen de desbetreffende uitgevende instantie.
www.paspoortinformatie.nl
pi_43117720
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 21:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wederom helaas:
[..]

www.paspoortinformatie.nl
dus er is geen grens

je bent gewoon overgeleverd aan de al dan niet aanwezige angst voor een proces aan zijn broek wegens "discriminatie".

sorry schat, je bent blank en mannelijk

ik denk niet dat ze dat als bedreigend ervaren

geen wakkere groepen mensen die voor jou een boel ophef komt maken

vraag onze zwarte buurman of ie z'n rimboe oorlogstekens opsminkt en laat hem de test uitvoeren
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')