abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43066482
Hoi,

Ik open dit topic omdat ik al meer dan 2 jaar graag zelf gekko's wil houden. Nu weet ik helemaal niet waar ik moet beginnen. Ik heb een beetje op internet gezocht en vond een Diplodactylus vittatus en een Oedura monillis wel wat. Heeft iemand nog sites of informatie voor mij over verschillende dingen over gekko's. Dingen zoals aandacht, voeding, leefomgeving, enz.
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:24:14 #2
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_43067934
gekko's zijn coole dieren maar je hebt wel een beetje fatsoenlijk grote bak nodig zodat ze veel kunnen lopen en klimmen, vooral klimmen vinden ze fijn hier staat veel info

Gekko's
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
pi_43105895
Bedankt voor de links
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:17:50 #5
154399 Frederiqueske
pi_43107355
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:39 schreef MaximumRush het volgende:
Bedankt voor de links
Graag gedaan, da's dan 500 euro linkzoek kosten whehe

Heb je er wat aan gehad??
pi_43108549
Ja, zeker.

Komt er zo snel mogelijk een aan, hopelijk.
pi_43108609
ik wil er ook 1.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:21:00 #8
154399 Frederiqueske
pi_43109461
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:51 schreef PsyCha het volgende:
ik wil er ook 1.
Nou snel kopen dan maar wel eerst de linkjes goed doorlezen eej
  woensdag 1 november 2006 @ 21:24:59 #9
154399 Frederiqueske
pi_43152524
Vandaag kregen wij nieuwe huisdiertjes bij ook had mijn pa gekocht op een reptielenbeurs

Gerard de baardagaam

en

12 kleine kameleons
pi_43465038
Ok... JULLIE HEBBEN JE NIET INGELEZEN!
Kameleons zijn niet sociale dieren welke niet bij elkaar willen zitten!

IIG hoop ik dat je aan de vitamines + UV lamp hebt gedacht?

MBT Gecko's:
Veel info te vinden op reptielenforum.nl
pi_43465091
quote van wiki:
quote:
De meeste gekko's, met uitzondering van de onderfamilies Aleuroscalabotinae en Eublepharinae, hebben doorzichtige oogleden die als een bril op het oog geplakt zitten en mee-vervellen. De oogleden zijn doorzichtig zodat de gekko er doorheen kan kijken.
Je meent het...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_43465129
Je weet wat een ooglid is toch? Jouw ooglid is niet doorzichtig.
pi_43465134
Hoop ik...
pi_43465168
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 23:05 schreef Aneurism het volgende:
Je weet wat een ooglid is toch? Jouw ooglid is niet doorzichtig.
Dude, maak jezelf nou niet belachelijk.

Het is nogal vanzelfsprekend dat 'ie doorzichtige oogleden heeft om er doorheen te kunnen kijken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 12 november 2006 @ 00:47:29 #15
154399 Frederiqueske
pi_43467177
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 23:01 schreef Aneurism het volgende:
Ok... JULLIE HEBBEN JE NIET INGELEZEN!
Kameleons zijn niet sociale dieren welke niet bij elkaar willen zitten!

IIG hoop ik dat je aan de vitamines + UV lamp hebt gedacht?

MBT Gecko's:
Veel info te vinden op reptielenforum.nl
uiteraard......... de achterkant van de bak ventileerd ook helemaal is geen terrarium voor een slang bv, en dit is een tijdelijke bak, er gaan er 6 weg naar andere mensen en de overige 6 komen in een bak bijna 9 meter lang en 2 meter hoog.. dus ze kunnen gaan en staan waar ze willen...
pi_43501323
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 23:07 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dude, maak jezelf nou niet belachelijk.

Het is nogal vanzelfsprekend dat 'ie doorzichtige oogleden heeft om er doorheen te kunnen kijken.
www.oogcorrecties.nl/oogziekten.html
pi_43501359
Kunnen we het weer over gekko's hebben ?
pi_43837392
geckos prachtige beestjes en prima begin reptielen.
ik heb al 9 jaar geckos heb nu een stel goudengeckos zitten maar voor de rest verschillende daggeckos gehad tokkes luipaardgeckos enz enz.
zijn echt heel makkelijk te houden.
maar een mooie bak en lees je in welk soort je neemt . dus een luipaard gecko niet in een hoge bak met weinig vloer oppervlakte want daar hebben ze niks aan. en een boom gecko niet in een platte bak.
voor de rest mooie warmte/uv lamp erin hangen en genoeg verschuil plekken.
infomeer bij een goede dierenhandelaar of speciaalzaak of je niet teveel mannetjes hebt. 1 mannetje per terarium is het beste.
ik ben zelf begonnen met een triootje man vrouw vrouw.

gouden geckos kan je bijvoorbeeld prima combineren met een koppeltje anollisjes eeeerg leuke beestjes ook.

voior de rest als voer levende krekels en sprinkhanen en soms wat wormjes liefts geen meelwormen die worden nog wel eens ingelikt terwijl ze nog leven en dan gaan ze knagen.

voor de rest regel 1 NOOIT uit de bak pakken of aanraken. hun kleef poten zijn erg teer dus laat ze lekker lopen.

heerlijke beestjes om te hebben ik heb 9 jaar verschillende soorten reptielen maar altijd geckos gehouden! altijd!
he buur!
pi_43837524
Als je luipaardgekko's neemt, koop absoluut geen warmtesteen. Gekko's merken het niet als ze verbranden aan de onderkant.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_43838253
quote:
Waar is die link goed voor?

Voor zover ik het kan zien staat er niets in over oogleden die transparant zijn, zonder dat dat bedoeld is om er doorheen te kunnen kijken, hoor.

Als bij een dier het ooglid transparant is, is dat om er doorheen te kunnen kijken... Dat is logisch, vanzelfsprekend en dus totaal overbodig om op een wiki te vermelden.
Dat jij dat simpele gegeven nou niet begrijpt en dus maar denkt dat ik niet zou weten wat oogleden zijn, is jouw probleem.

[ Bericht 13% gewijzigd door Jordy-B op 23-11-2006 23:49:22 ]
pi_43842530
Jordy-B, discussie is klaar nu .
pi_43848544
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:20 schreef Blivox het volgende:
Als je luipaardgekko's neemt, koop absoluut geen warmtesteen. Gekko's merken het niet als ze verbranden aan de onderkant.
dat is een goeie ja een warmte steen is af te raden. ook warmte platen op de bodem zonder bodum bedekking erop is af te raden.
en of ze voelen of ze verbranden weet ik niet want elke gecko springt wel eens op de warmte lamp maar dat doen ze 1 keer heel snel en nooit meer. maar boeid niet.
he buur!
  vrijdag 24 november 2006 @ 18:01:02 #23
154399 Frederiqueske
pi_43857558
hier kan je misschien ook wat vinden

link 1

link 2

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')