Wat hij zegt klopt als een bus.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:14 schreef teamlead het volgende:
Lectori Salutem
heil aan de lezer
zoiets althans
ik gebruik het bij briefjes voor schoolquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:18 schreef Puckzzz het volgende:
wanneer je niet weet wie de brief gaat lezen. anders staat er iets van 'geachte heer - mevrouw' maar als je zelfs dat niet weet hef je gewoon aan met LS. al wordt het wel als erg onpersoonlijk ervaren soms.
Maar met de aanhef "heer/mevrouw" heb je de lading toch wel gedekt? Ik bedoel, wat kan het nog meer zijn.. (bij nader inzien, laat maarquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:18 schreef Puckzzz het volgende:
wanneer je niet weet wie de brief gaat lezen. anders staat er iets van 'geachte heer - mevrouw' maar als je zelfs dat niet weet hef je gewoon aan met LS. al wordt het wel als erg onpersoonlijk ervaren soms.
zo bedoelde ik dat niet. ik bedoelde dat er of mijnheer of mevrouw staat. niet beide.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:23 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Maar met de aanhef "heer/mevrouw" heb je de lading toch wel gedekt? Ik bedoel, wat kan het nog meer zijn.. (bij nader inzien, laat maar)
Ik vond het inderdaad een nogal onpersoonlijke brief, was van een of ander goed doel..
Maar je wenst ze wel heil toe.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:30 schreef Slarioux het volgende:
Ik doe het altijd als aanhef in brieven naar bedrijven als de ANWB, Telfort of mn inet provider ofzo. Van die kolossen van bedrijven, waar niemand een ruk om je geeft en waar je toch wel een nummertje bent. Ik ga die post-verwerkende nitwits niet meer heer/mevrouw vereren.
Lol, een beetje zoals ik met die brief dusquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:38 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, anders lezen ze de rest van de brief niet
Ik ben in principe ook voor de optie "Geachte heer/mevrouw," maar wat nou als je brief is gericht aan meerdere onbekende personen, dan weet ik nooit een andere optie dan L.S.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:21 schreef Lienekien het volgende:
L.S. is niet meer gangbaar om als aanhef te gebruiken.
Het tweede.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:43 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
Hoe begin je zo'n brief dan?
Beste L.S.
Blablalbalbla blabla lbalblala
of:
L.S.
Blbalbablablabla
Ah okquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:44 schreef Guilin het volgende:
[..]
Het tweede.
L.S.
Blablabla.
EDIT:
Zoals eerder werd gezecht betekend het, heil aan de lezer of de lezer gegroet, dus beste/geachte L.S. zou een beetje raar zijn.
Oh, die ben ik ook al zo vaak tegengekomen op mijn werk de laatste jaren, in emails van klanten.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:23 schreef Rewimo het volgende:
Kwam van de week een brief tegen met als aanhef:
"Geachte LS"
Ik denk dat je toch ook wel even staat te kijken als iemand daadwerkelijk zo opent.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:48 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Oh, die ben ik ook al zo vaak tegengekomen op mijn werk de laatste jaren, in emails van klanten.![]()
Echt de domste manier om een mail of brief aan te heffen, met dure afkortingen waarvan je niet snapt hoe je ze moet gebruiken. Open dan liever met "Hoi pipeloi" ofzo.![]()
Ja, maar gezecht is ook raar.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:44 schreef Guilin het volgende:
[..]
Het tweede.
L.S.
Blablabla.
EDIT:
Zoals eerder werd gezecht betekend het, heil aan de lezer of de lezer gegroet, dus beste/geachte L.S. zou een beetje raar zijn.
Gezecht.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:59 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Ja, maar gezecht is ook raar.
precies, niks heil..quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:47 schreef De_Loet het volgende:
'de lezer gegroet'
quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:28 schreef Litso het volgende:
Ik dacht altijd Lieve Sint.
Bij onze klanten wel.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:21 schreef Lienekien het volgende:
L.S. is niet meer gangbaar om als aanhef te gebruiken.
quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:14 schreef teamlead het volgende:
Lectori Salutem
heil aan de lezer
zoiets althans
Lectori salutem (meestal afgekort tot L.S.) betekent heil aan de lezer, oftewel de lezer gegroet.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:13 schreef SadKingBilly het volgende:
Wie kan me vertellen waarvoor dat staat, ik kan het niet echt vinden (beetje chaotisch hierop het moment)
Wat is de strekking waarin dit gebruikt kan worden?
Thx!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |