abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43075038
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

En die baby dan? Heeft die geen rechten? Is zijn lichaam niet onaantastbaar?
Idd.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:53:13 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43075208
Misschien moet je eerst wel het fantastische wonder van zwangerschap en geboorte hebben meegemaakt voordat je een voorstelling hebt van de schoonheid ervan.
Al met een kind van 30 weken kun je "communiceren". En een pasgeboren baby kan en weet al ontzettend veel. Maar dat zie je pas wanneer je zelf vader geworden bent.
The End Times are wild
pi_43075801
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

En die baby dan? Heeft die geen rechten? Is zijn lichaam niet onaantastbaar?
Ieder weldenkend mens kan bedenken dat een foetus net zo goed rechten heeft. Ik zag op het journaal de criminele directeur van deze weerzinwekkende kliniek verkondigen dat er eerst het hart van de foetus wordt gestopt en dat daarna met behulp van pillen de bevalling wordt opwekt met als resultaat een doodgeboren kind. Wat zijn sommige 'mensen' toch walgelijke figuren. Ik hoop dat deze directeur en de hele weerzinwekkende kliek daar voor zeer lange tijd achter de tralies gaat.
pi_43076283
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:53 schreef LXIV het volgende:
Misschien moet je eerst wel het fantastische wonder van zwangerschap en geboorte hebben meegemaakt voordat je een voorstelling hebt van de schoonheid ervan.
Al met een kind van 30 weken kun je "communiceren". En een pasgeboren baby kan en weet al ontzettend veel. Maar dat zie je pas wanneer je zelf vader geworden bent.
Ik ben nog steeds pro-choice, met de bijgedachte van "hoe kun je nou zeggen dat het je gewoon niet uitkomt!?".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43076441
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:57 schreef buachaille het volgende:

[..]

Bij mij vooral bekend om het oprekken van de regels. Enige tijd geleden was er weer een discussie over de bedenktijd. Volgens de abortusartsen is die belerend omdat vrouwen die een abortus willen laten uitvoeren er al genoeg over hebben nagedacht. Onterecht m.i., men houdt met deze opvatting geen rekening met de emoties van de vrouwen. Sommige hebben de avond van tevoren naar "Aliens" zitten kijken en wensen de volgende morgen een abortus. Ook wordt de wettelijke termijn van 22? weken zwangerschap in Nederland met voeten getreden. Daarnaast wordt abortus vaak gebruikt als wraak op een ex. Abortus blijft dan ook een afgrijselijk misdrijf.
Whehehe.

Maargoed, ga nou maar weer aan kleine kindjes frummelen.
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:27:43 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43076643
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds pro-choice, met de bijgedachte van "hoe kun je nou zeggen dat het je gewoon niet uitkomt!?".
Ik ben pro-life, maar niet ten koste van alles.
The End Times are wild
pi_43077434
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 17:22 schreef milagro het volgende:
Vanavond bij Netwerk, 19.25 Ned.2
Ik ben het nu aan het bekijken..
Krijg het er echt koud van.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:52:50 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43077577
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:48 schreef lcicle het volgende:

[..]

Ik ben het nu aan het bekijken..
Krijg het er echt koud van.
Als ik je ondertitels zo lees kan ik dat me voorstellen.

Net zoals die akelige heks die zuster was in een ziekenhuis. Brrr.
The End Times are wild
pi_43077737
Die reportage heb ik laatst inderdaad ook gezien ja..
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:59:04 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43077832
Zijn geen woorden voor. En al helemaal geen excuses...
pi_43077842
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ik heb het in de gaten
iedereen is baas over eigen lichaam (dus ook over de vrucht, foetus en baby die zich binnen het lichaam bevindt).
Hey ik ben het met je eens

Tot een aantal weken is de vrucht niets meer dan een hoop samengeklonterde cellen die nog geen zelfbewustheid hebben. Zie het dus niet als moord.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:00:04 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43077874
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:59 schreef Xith het volgende:

[..]

Tot een aantal weken is de vrucht niets meer dan een hoop samengeklonterde cellen die nog geen zelfbewustheid hebben. Zie het dus niet als moord.
We hebben het nu over 32 weken. Dan is het al een volgroeid kind dat levensvatbaar is.
The End Times are wild
pi_43078014
Ja dan vind ik het erg ja, haal hem dan maar eruit en breng hem/haar naar een tehuis of zo..
pi_43078128
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:05 schreef LXIV het volgende:

Daarom is het standpunt van de paus: 'vanaf de conceptie is het een mens' nog niet zo gek. Dat is tenminste onomstotelijk en heeft geen grijs gebied.
Dat is onomstotelijk.. wat? Onomstotelijk zwart/wit? Onomstotelijk absurd? Een 4cellige onoogelijk klompje cellen een mens noemen..

Mij lijkt het niet zo moeilijk - als het mens er is, is het een mens. Iets wat zich in mijn lichaam bevindt, ben ik. En de enige die daarover ultiem beslist, ben ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:19:11 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43078802
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is onomstotelijk.. wat? Onomstotelijk zwart/wit? Onomstotelijk absurd? Een 4cellige onoogelijk klompje cellen een mens noemen..

Mij lijkt het niet zo moeilijk - als het mens er is, is het een mens. Iets wat zich in mijn lichaam bevindt, ben ik. En de enige die daarover ultiem beslist, ben ik.
Het probleem is dat het onmogelijk is om een objectieve grens te trekken. Wanneer mag je een leven nog beëindigen? Met 12 weken, 24 weken of 36 weken? En als je het toestaat om ongeboren kinderen te doden, waarom dan geen mensen die als een kasplantje leven en geen enkele vorm van bewustzijn meer hebben? Voor het geld dat het kost om die mensen in leven te houden kan veel goed werk verricht worden in Afrika.
En wat voor mensen die misschien nog wel besef van leven hebben, maar wiens leven in onze ogen onmenselijk is? Die zware pijnen hebben. Die kunnen misschien wel roepen dat ze willen leven, maar eigenlijk is hun leven waardeloos.

Om te voorkomen dat onze ethiek zich op deze glijdende schaal gaat begeven heeft de katholieke kerk resoluut vóór ál het menselijk leven gekozen. Ongeacht de economische waarde of graad van zelfbewustzijn ervan.
The End Times are wild
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:19:44 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43078831
The End Times are wild
pi_43079084
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het probleem is dat het onmogelijk is om een objectieve grens te trekken. Wanneer mag je een leven nog beëindigen? Met 12 weken, 24 weken of 36 weken? En als je het toestaat om ongeboren kinderen te doden, waarom dan geen mensen die als een kasplantje leven en geen enkele vorm van bewustzijn meer hebben? Voor het geld dat het kost om die mensen in leven te houden kan veel goed werk verricht worden in Afrika.
En wat voor mensen die misschien nog wel besef van leven hebben, maar wiens leven in onze ogen onmenselijk is? Die zware pijnen hebben. Die kunnen misschien wel roepen dat ze willen leven, maar eigenlijk is hun leven waardeloos.

Om te voorkomen dat onze ethiek zich op deze glijdende schaal gaat begeven heeft de katholieke kerk resoluut vóór ál het menselijk leven gekozen. Ongeacht de economische waarde of graad van zelfbewustzijn ervan.

We hebben het over abortus he, ik laat de uitstapjes naar wilsonbekwamen maar even liggen.
Mijn grens is duidelijk: een ongeboren kind is geen kind. Als het zich in mijn lijf bevind, ben ik het. Geen ander heeft er iets over te koop - als het er echt op aankomt. En niemand heeft het recht mij te vertellen wat te doen met mijn lichaam.

Dat is reuze objectief - en een hele duidelijke grens. Een vrouw kan een kind niet binnenhouden, dus de grens is ook niet op te rekken.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43079095
Over dat 'zagen' eerder in het topic..
Ik meen net uit het tv programma begrepen te hebben dat het kindje gewoon geboren werd, nadat het vermoord werd door vergif in het hartje te spuiten.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:31:54 #144
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43079435
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:59 schreef Xith het volgende:

[..]

Ja, en heb je ook gekeken tot hoeveel weken die beschrijving van je opgaat?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:33:51 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43079534
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:24 schreef sigme het volgende:

[..]

We hebben het over abortus he, ik laat de uitstapjes naar wilsonbekwamen maar even liggen.
Mijn grens is duidelijk: een ongeboren kind is geen kind. Als het zich in mijn lijf bevind, ben ik het. Geen ander heeft er iets over te koop - als het er echt op aankomt. En niemand heeft het recht mij te vertellen wat te doen met mijn lichaam.

Dat is reuze objectief - en een hele duidelijke grens. Een vrouw kan een kind niet binnenhouden, dus de grens is ook niet op te rekken.
Een kind is geen orgaan zoals een lever of een aangroeisel. Het is een seperaat individu, met eigen DNA, kenmerken en toekomstige karaktertrekken. Ook wanneer het zich nog in jouw lichaam bevindt.
Met een ongeboren kind van 32 weken valt nota bene al te communiceren! Dat kun je van je milt toch niet zeggen.

Overigens gaf ik enkel de motivatie van de kerk aan. En waarom zij deze keuze zo gemaakt heeft. Een keuze die door onze links-liberale televisiemakers vaak belachelijk gemaakt wordt, maar waar meer filosofie en liefde achter zit dan achter hun denkbeelden.
The End Times are wild
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:43:14 #146
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43079997
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

mwah.. ik denk dat een redelijke grens zou zijn of de vrucht levensvatbaar zou zijn buiten de moeder. In geval van een baby van 30 weken: zo'n kind is levensvatbaar.
Doelbewust dat kind geboren laten worden vind ik in zo'n geval te billiken. Doelbewust zo'n kind vermoorden vind ik onacceptabel.
quote:
Kern hierin is het stukje "in onze ogen". Niemand heeft imho het recht om te beslissen over het leven van een ander.
quote:
En dat standpunt is absoluut een goed standpunt. Natuurlijk brengt de Kerk niet de nuances aan die ieder individu wel zou kunnen aanbrengen. Het is de taak van de Kerk om eenduidig een richtlijn neer te zetten en dat doen ze dus
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_43080028
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een kind is geen orgaan zoals een lever of een aangroeisel. Het is een seperaat individu, met eigen DNA, kenmerken en toekomstige karaktertrekken. Ook wanneer het zich nog in jouw lichaam bevindt.
Met een ongeboren kind van 32 weken valt nota bene al te communiceren! Dat kun je van je milt toch niet zeggen.
Tsja. Wat moet ik daar nu van zeggen. Mijn lichaam heeft de mogelijkheid iets te fabriceren wat niet in DNA overeenstemt met de rest van mijn lijf. Iets wat tijdelijk erin zit - en er heel beslist uit moet, op een gegeven moment, en dan een nieuw mens is.

Maar zolang het erin zit, is het mij. En niet separaat, integendeel.
quote:
Overigens gaf ik enkel de motivatie van de kerk aan. En waarom zij deze keuze zo gemaakt heeft. Een keuze die door onze links-liberale televisiemakers vaak belachelijk gemaakt wordt, maar waar meer filosofie en liefde achter zit dan achter hun denkbeelden.
Die definitie van menselijkheid klopt niet. En is niks menselijk (en weinig levends) aan een zojuist bevruchte eicel. Er is ook weinig menselijks en weinig levends aan sommige kasplantmensen. Het is -in de uitersten- een technocratische en liefdeloze filosofie, die botten en vlees aanziet voor iets heiligs.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:48:27 #148
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43080255
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor zover het over jouw lichaam gaat: klopt. Jouw beslissing en die van jou alleen. Wat dat betreft ben ik zeker pro-choice. Dat ik van mening ben dat het een laffe, gemakzuchtige oplossing is om tot abortus over te gaan staat daar inderdaad compleet los van.
Maar dat iemand willens en wetens niet in een vroeg stadium van de zwangerschap een dergelijke beslissing neemt. maar wacht tot het een levensvatbaar kind is dat vermoord wordt, vind ik onbegrijpelijk.
quote:

en vanaf welk punt kan zo'n kind op de natuurlijke manier geboren worden en levensvatbaar zijn volgens jou?
Niet zo'n heel objectieve grens hoor
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:49:22 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43080299
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:43 schreef teamlead het volgende:

[..]

mwah.. ik denk dat een redelijke grens zou zijn of de vrucht levensvatbaar zou zijn buiten de moeder. In geval van een baby van 30 weken: zo'n kind is levensvatbaar.
Doelbewust dat kind geboren laten worden vind ik in zo'n geval te billiken. Doelbewust zo'n kind vermoorden vind ik onacceptabel.
[..]

Kern hierin is het stukje "in onze ogen". Niemand heeft imho het recht om te beslissen over het leven van een ander.
[..]

En dat standpunt is absoluut een goed standpunt. Natuurlijk brengt de Kerk niet de nuances aan die ieder individu wel zou kunnen aanbrengen. Het is de taak van de Kerk om eenduidig een richtlijn neer te zetten en dat doen ze dus
Ze nuanceren juist opzettelijk niet, omdat ze dan het principe van ieder leven is waardevol verlaten.
En wanneer dat principe overboord is, waar moet dan de grens getrokken worden?
The End Times are wild
pi_43080411
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:48 schreef teamlead het volgende:

en vanaf welk punt kan zo'n kind op de natuurlijke manier geboren worden en levensvatbaar zijn volgens jou?
Niet zo'n heel objectieve grens hoor
Ik had het niet over de mogelijkheid op de natuurlijke manier geboren te worden (of over levensvatbaarheid).

Vanaf het moment dat het geboren is, is het een ander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')