Game je op de PC of Console of toch liever mobiel of in je browser? Kom je maar niet door een level heen, of is er juist een nieuwe game aangekondigd die je vet lijkt? Hier kun je het hebben over games in de breedste zin van het woord.
Het valt me op dat er vooral voor consoles er veel games word gesupport word. Waarom alleen bij consoles? Want vaak is het bij PC gewoon stereo surround en dan heb je toch alsnog of 2 speakers van de 5 met geluid of je heb allemaal geluid maar klopt dat soms niet.
En wie weet welke games dat soort digitale audio heeft, zodat ik dat kan 'testen'? Want mij lijkt het juist erg vet om op de PC games te spelen waar de kogels letterlijk om de oren vliegen.
omdat consoles meestal bij de tv in de huiskamer staan, waar zich ook vaak de zgn. home-cinemaset bevind, met daarin DD/DTS ondersteuning. Mensen met een pc en een surround systeem zoals de jouwe zijn er blijkbaar niet zoveel, vandaar waarschijnlijk ook de gebrekkige ondersteuning.
Dat is jammer. Lijkt me toch niet zo heel erg moeilijk om als developer het geluid te gaan poorten van console naar PC (kopieeren) of is dat heel erg ingewikkeld?
Tzijn trouwens niet de spellen die het niet ondersteunen, tis je geluidskaart. Die kan geen live DD of DTS signalen uitspugen, echter WEL analoog aan te sluiten op je reciever.
Consoles hebben 2.0 en 5.1 output omdat het gewoon makkelijker is.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving Steam: Skullsplitter Origin-naam:013skullsplitter
Oké duidelijk. Maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met DVD's die ik dan bekijk op PC met één van de drie opties? Want daar heb ik bijvoorbeeld wel gewoon THX, DTS of Dolby.
Daarbij speelt je geluidskaart min of meer vals: zonder eraan te komen gooit hij die digitaal door naar de receiver (of je logitech setje, whatever) die vervolgens het signaal per kanaal uit elkaar trekt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving Steam: Skullsplitter Origin-naam:013skullsplitter
Maar waarom kan dat dan niet bij games vraag ik me af... toen ik m'n geluidskaart nog met zes losse kabeltjes had aangesloten had ik soms echte 5.1 surround, maar nu heb ik hem digitaal op de receiver gezet (dus puur doorsturen, de geluidskaart zelf doet weinig werk meer) en dan kan het opeens niet :S (tenzij met dvd's enzo)
Omdat je geluidskaart dan niets meer analoog bewerkt, maar alles digitaal door zou moeten sturen naar de digitale uitgang. Nu kan je kaart alles synthetiseren, maar niet als het allemaal weer door 1 kanaal moet.
Er zijn echter slechts 2 kaarten die het WEL kunnen. Maar ik moet de eerste nog tegenkomen die het ook echt goed doet...