abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43052870
Gasten,

Van een vriend van mij heb ik gehoord dat hij zichzelf soms opsluit in zijn huis een weekend lang om over zichzelf na te denken. Hij noemt het "inter persoonlijke administratie" doen.

Nou vroeg ik mijzelf af als meerdere mensen dit doen, en zo nee? Hoe doe jij dan jou eigen persoonlijk administratie rechtzetten in je hoofd..??
pi_43053836
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:21 schreef KcA het volgende:
Gasten,

Van een vriend van mij heb ik gehoord dat hij zichzelf soms opsluit in zijn huis een weekend lang om over zichzelf na te denken. Hij noemt het "inter persoonlijke administratie" doen.

Nou vroeg ik mijzelf af als meerdere mensen dit doen, en zo nee? Hoe doe jij dan jou eigen persoonlijk administratie rechtzetten in je hoofd..??
Ik denk dat je die luxe alleen hebt als je geen gezinsleden hebt die je aandacht willen en waar je voor moet zorgen. Ik zet mijn administratie in mijn hoofd recht tijdens het strijken, koken en als ik slaap.
  maandag 30 oktober 2006 @ 00:21:57 #3
112998 rustig
come wander with me
pi_43054866
quote:
Gasten,

Nou in ieder geval geen weekend lang... maar op z'n tijd een middag + avond geen telefoon of bemoeienis aan mn hoofd is wel heel erg fijn. Soms zie ik dat iemand heeft ingesproken op mn voicemail maar dan luister ik na een paar uur pas af, gewoon omdat mn kop te vol zit ervoor en ik nu even rust "nodig" heb. Ik kan me dr in die zin ookwel iets bij voorstellen aangezien iedereen wel eens genoeg heeft van sociale verplichtingen. (DENK ALLEEN MAAR aan KERST, en al die etentjes en blaadieblaa) Begrijp me niet verkeerd, ik hou van kerst, maar niet van alle gekte.
Those who do not feel the music think the dancer mad.
pi_43055000
ik doe het af en toe even. soms 5 minuten, soms een uur. Eigenlijk in elke situatie kan ik besluiten even de "stilte" op te zoeken om na te denken, behalve als ik werk.
Met stilte bedoel ik dat ik niet gestoord word. Dus dat kan ook tijdens een hoorcollege bijvoorbeeld
Extremistisch gematigd.
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:14:16 #5
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_43057034
quote:
Gasten,

ik doe dat zelf ook gewoon tijdens gesprekken. Iemand zegt iets tegen me, ik relateer het op een situatie die zich laatst heeft afgespeeld, en vraag na 2 minuten wat het punt nou is die de persoon nou precies wil maken. En je administratie is weer op orde en je hebt eigenlijk geen reet van het gesprek gemist.
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:31:10 #6
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43059701
Interpersoonlijke administratie, mooi nieuw woord. Doe ik soms ook wel eens, maar niet ene heel weekend. Gewoon eerder avondje geen telefoon, internet en dan muziekje luisteren tijdschriftje lezen of tv kijken. Meestal helpt het bij mij ook al als een mijn kamer flink opruim. Als ik chaos in mijn hoofd heb kan ik absoluut niet tegen rotzooi. Opruimen lucht dan lekker op.
Op zo'n moment wil ik echt geen mensen om mij heen. Negeer ze dan.
KISSSSSSSSSSS
pi_43061717
quote:
Gasten,

Ik noem het geen inter persoonlijke administratie, maar ik moet wel af en toe even wat tijd voor mezelf hebben. Dan ga ik lekker in bad en gaat de deur op slot. Telefoon en mobiel gaan uit. Of ik kijk een marathonsessie aan films. Gewoon even de boel de boel laten en heerlijk niksdoen. Dan komt je brein ook weer tot rust.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_43061988
Rust is zo ontzettend belangrijk voor een mens om normaal te kunnen functioneren in deze maatschappij. Ieder neemt zijn 'eigen tijd' ervoor.

Ik doe het bijvoorbeeld op de motor, enkel de wind in je gezicht, snelheid onder je 'behind' en geen zorgen...
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_43071919
Ik heb er geen heel weekend voor nodig, maar moet af en toe wel even mijn hoofd leegmaken ja. Dat doe ik vooral door lekker languit op de bank tijdschriften/ een boek te lezen, een dagje naar de sauna te gaan of thuis gewoon lekker lang douchen of in bad en lekker met cremepjes en maskertjes enzo in de weer te gaan.
  maandag 30 oktober 2006 @ 17:22:58 #10
131369 RobinK
a dirty mind is a joy for life
pi_43072068
ik doe het meestal onder de douche.. dat is mijn moment waar de hele dag door mijn hoofd gaat
[Al wapper je nog zo kloek, de laatste druppel valt altijd in de broek]
pi_43077454
Een weekend vind ik wel erg lang, maar ik heb wel vaak na een lange dag dat mijn hoofd helemaal 'vol' zit. Dan heb ik echt even een half uurtje nodig om dingen op een rijtje te zetten voor ik ga slapen. Anders maalt alles nog door mijn hoofd. In dat half uurtje ga ik vaak wat muziek luisteren of even wat lezen. Mediteren is voor dit soort dingen ook altijd erg lekker, maar dat doe ik dan weer veel te weinig .
pi_43087114
Zelf als TP wil ook een bijdrage aan geven.

Ik doe mijn telefoon uit en ga dan languit liggen in mijn FatBoy met rustgevende muziek op en ga wel een uur staren naar een schilderij..
pi_43087898
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:51 schreef woniya het volgende:

[..]

Ik denk dat je die luxe alleen hebt als je geen gezinsleden hebt die je aandacht willen en waar je voor moet zorgen. Ik zet mijn administratie in mijn hoofd recht tijdens het strijken, koken en als ik slaap.
Luxe? Mensen die dit doen hebben iets gedraaid in hun kop, dit is echt niet goed, iedere mens is sociaal aangelegd, hij is gewoon bange poep.
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:41:09 #14
81237 releaze
best of both worlds
pi_43088382
Ik heb dat soort momenten iedere dag nodig, anders word ik chagrijnig.
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:43:41 #15
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_43088484
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:29 schreef honderd het volgende:

[..]

Luxe? Mensen die dit doen hebben iets gedraaid in hun kop, dit is echt niet goed, iedere mens is sociaal aangelegd, hij is gewoon bange poep.
Nonsens, sommige mensen hebben gewoon minder behoefte aan sociaal contact. Ik houd er soms ook weleens van om te weigeren nog wat mee te gaan drinken en lekker een avondje alleen thuis te zitten. Kan goed voor je zijn.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:46:50 #16
81237 releaze
best of both worlds
pi_43088601
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:29 schreef honderd het volgende:

[..]

Dat ik tijd voor mezelf nodig heb betekent niet dat ik niet sociaal aangelegd ben. Ik vind het sociale hartstikke leuk, maar ik heb echt tijd voor mezelf nodig om al die indrukken te verwerken.
pi_43088881
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:43 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Nonsens, sommige mensen hebben gewoon minder behoefte aan sociaal contact. Ik houd er soms ook weleens van om te weigeren nog wat mee te gaan drinken en lekker een avondje alleen thuis te zitten. Kan goed voor je zijn.
Dat heb ik dus ook, elke dag heb ik even tijd voor mezelf nodig, en af en toe sluit ik me gewoon een halve dag op, lekker op m'n kamer wat liggen muziek luisteren of fokken. Als ik op schoolreisje oid ben word ik vaak na 1,5 dag helemaal geïrriteerd van die konstante drukte om me heen.
Ik heb zat vrienden hoor en vind het ook hartstikke leuk eens een avondje met ze weg te gaan, maar soms heb ik er gewoon helemaal geen behoefte aan.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:28:42 #18
154952 spoor4
Spoort niet
pi_43089843
Ik vind het heerlijk om op mezelf te zijn.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:37:36 #19
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43090016
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 00:28 schreef spoor4 het volgende:
Ik vind het heerlijk om op mezelf te zijn.
dat scheelt, jij spoort niet.

en het is intrapersoonlijke administratie...of hij moet een shitload een nieuwe vriendjes erbij uitnodigen.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:42:27 #20
154952 spoor4
Spoort niet
pi_43090131
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 00:37 schreef SHE het volgende:

[..]

Als je moeite hebt met alleen zijn, dan heb je waarschijnlijk issues of je kunt de confrontatie met jezelf niet aan. Volgens mij zijn mensen die voortdurend in de omgeving van anderen moeten zijn eigenlijk erg eenzaam. (beetje paradoxaal, I know)
pi_43090163
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 00:37 schreef SHE het volgende:

[..]

en het is intrapersoonlijke administratie...of hij moet een shitload een nieuwe vriendjes erbij uitnodigen.
Loop niet te bitchen zeg. Als hij dat wil, wat is jouw probleem dan.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:45:11 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43090179
Het was een grapje, nav je ondertitel.
Ik ben een einzelganger, don't worry. Intermenselijke contacten zijn niet mijn ding..terwijl ik me absoluut een tijd als miss popular heb gedragen.
Nu kom ik wel tot een punt dat ik er vrede mee heb, weg te duiken voor mensen , de maatschappij en allerhande ruis die mijn existentie belemmerde
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:49:38 #23
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43090263
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 00:42 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Als je moeite hebt met alleen zijn, dan heb je waarschijnlijk issues of je kunt de confrontatie met jezelf niet aan. Volgens mij zijn mensen die voortdurend in de omgeving van anderen moeten zijn eigenlijk erg eenzaam. (beetje paradoxaal, I know)
Mwoah, ik denk dat de naar buiten gerichte mens eigenlijk exact hetzelfde doet als de naar binnen gerichte mens.
Het enige verschil is, dat de externe mens, de interne niet kan/wil tolereren en al gauw bestempeld als contact gestoord, anti-sociaal of wereldvreemd, Wat een grove misvatting is.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:50:37 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43090291
Doe ik regelmatig eigenlijk. Ik word ook helemaal gek als ik een paar maanden lang elk weekend sociale dingen heb, chagerijnig enzo .

Ik ben er net weer vanaf . Vorige week na een lange tijd weer eens niks gedaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_43090359
Hullo, een zooi rommel verwijderd. Laat elkaar gewoon met rust en post ontopic.

EditJullie zíen die berichten toch verwijderd worden?

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2006 00:55:06 ]
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:57:04 #26
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43090418
Ehm, je verwijdert ze in nano-seconden. Al is de boodschap vrij helder!
pi_43090423
Wat iemand eerder al zegt, ik word chagrijnig als ik té lang niet alleen ben. Te lang sociaal doen zit er nou eenmaal niet in bij mij . Als ik moe word word ik afstandelijk, kortaf en bot. Daardoor vind ik het heerlijk om gewoon alleen te zijn, op m'n kamer achter de pc te zitten of gewoon in bed te liggen en in stilte nadenken.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:59:20 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43090455
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 00:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat iemand eerder al zegt, ik word chagrijnig als ik té lang niet alleen ben. Te lang sociaal doen zit er nou eenmaal niet in bij mij . Als ik moe word word ik afstandelijk, kortaf en bot. Daardoor vind ik het heerlijk om gewoon alleen te zijn, op m'n kamer achter de pc te zitten of gewoon in bed te liggen en in stilte nadenken.
Dat hoor je vaak, zou dat zijn omdat je je omringd met mensen die teveel energie vragen, of omdat je liever alleen bent?
Je doet immers wel sociaal..dus is dat een keuze, of een dwangmatige handeling?
pi_43090482
Ik ben af en toe ook mensen-moe en vind het dan heerlijk mezelf op te sluiten, maar een heel weekend gaat zelfs mij te ver.
Sowieso ben ik minstens een uur na mijn werk niet aanspreekbaar. Praten of luisteren wil ik dan niet
pi_43090521
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 00:59 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat hoor je vaak, zou dat zijn omdat je je omringd met mensen die teveel energie vragen, of omdat je liever alleen bent?
Alles is een keuze.
pi_43090522
quote:

[..]

Ik denk een beetje van beide. Sowieso weet ik me geen houding te geven rondom té energieke mensen. Zo energiek dat het vervelend wordt zeg maar. Maar ook bij goede vrienden enzo heb ik na een tijdje zoiets van 'nu is het leuk geweest, nu wil ik alleen zijn'. Terwijl ik het toch ontzettend leuk vind om iets met vrienden te doen. Voorbeeld: ik wil binnenkort het huis uit, op kamers. Ik kan dan naar een studentenhuis gaan met een zooi andere studenten, maar meot er niet aan dénken. Constant mensen over de vloer, weinig privacy. Zelfs samenwonen met 1 ander persoon lijkt me enigzins vervelend, tenzij het iemand is met wie ik het heel graag wil (en ik zou niet weten wie dat is momenteel).
pi_43090524
quote:
Gasten,

Ik doe dat meestal met een boswandeling of een lange douche, ik heb er alleen de laatste tijd te weinig tijd voor
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:06:23 #33
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43090587
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:03 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik denk een beetje van beide. Sowieso weet ik me geen houding te geven rondom té energieke mensen. Zo energiek dat het vervelend wordt zeg maar. Maar ook bij goede vrienden enzo heb ik na een tijdje zoiets van 'nu is het leuk geweest, nu wil ik alleen zijn'. Terwijl ik het toch ontzettend leuk vind om iets met vrienden te doen. Voorbeeld: ik wil binnenkort het huis uit, op kamers. Ik kan dan naar een studentenhuis gaan met een zooi andere studenten, maar meot er niet aan dénken. Constant mensen over de vloer, weinig privacy. Zelfs samenwonen met 1 ander persoon lijkt me enigzins vervelend, tenzij het iemand is met wie ik het heel graag wil (en ik zou niet weten wie dat is momenteel).
Dus die behoefte is er wel echt? Om je te omringen met mensen?

Ik heb zelf die behoefte totaal niet. Heb het jaren gedaan hoor, altijd entertainen, veel stappen, veel 'vrienden' . Maar eigenlijk vind ik dat dus niet zo leuk.
In gezelschap ben ik ook echt een totaal ander persoon, dan 1 op 1. Bijna schizo
Ik weet nu wel dat ik de behoefte serieus niet heb en het doe om te voldoen aan een sociaal maatschappelijke norm...wat ergens ook wel erg sneu is natuurlijk, want dat is hartstikke dwangmatig.
pi_43090627
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:06 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik heb zelf die behoefte totaal niet. Heb het jaren gedaan hoor, altijd entertainen, veel stappen, veel 'vrienden' . Maar eigenlijk vind ik dat dus niet zo leuk.
In gezelschap ben ik ook echt een totaal ander persoon, dan 1 op 1. Bijna schizo
Ik weet nu wel dat ik de behoefte serieus niet heb en het doe om te voldoen aan een sociaal maatschappelijke norm...wat ergens ook wel erg sneu is natuurlijk, want dat is hartstikke dwangmatig.
Het is wel een keuze. Misschien heb je wel toffe vrienden die je dat kunt zeggen en dat ze dat begrijpen.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:10:31 #35
81237 releaze
best of both worlds
pi_43090662
quote:

[..]

ik vind het heerlijk om gewoon 'alleen' te zijn, lekker mn eigen ding doen. tekenen, spelletje spelen, fokken, lezen, filmpje kijken, fantaseren, nadenken. gewoon concentratie op 1 ding moeten richten. In sociaal gezelschap gaat je concentratie overal naartoe, maar wanneer ik alleen ben dan richt het zich meestal op 1 punt binnen in mezelf en dat vind ik eigenlijk een heel fijne toestand. Zoals ik mensen om me heen wil hebben wil ik ook mezelf om me heen hebben.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:10:34 #36
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_43090664
"Inter-persoonlijke adminstratie"?
Inter is toch juist met meerderen buiten jezelf om?

Ik doe het nu op dit moment alweer 2 maanden. Dus langer dan een weekend
En ik kan er wel inkomen dat als het erg druk om je heen is. Dat je jezelf
welles wilt afzonderen met enkelt je eigen stem en gedachtes. Om wat issues die spelen door te nemen. Of dingen te relativeren. Vooral als iets nieuw is in je leven.
Alsof je een Harddisk aan het defraggen bent zeg maar.
Veel mensen schijnen dat niet te doen/hoeven. Ik wel. Ik heb me tienerjarenn nieteens gehad.
Dus veel dingen vooral mbt. het sociale, zijn vaak erg nieuw voorme.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:11:47 #37
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43090687
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:08 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Het is wel een keuze. Misschien heb je wel toffe vrienden die je dat kunt zeggen en dat ze dat begrijpen.
Dat denk ik niet, de meeste mensen vinden het niet zo leuk als je maanden niks van je laat horen. En dat is begrijpelijk.
Ik vind het hele ' contact onderhouden ' met mensen maar vervelend.
Ik kan ook gewoon een egocentrisch kutwijf zijn hoor..dat lijkt me ook aannemelijk, maar ik vertoon soms ook weer vreselijk zachte trekjes, dus ben er nog niet uit.
pi_43090695
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:06 schreef SHE het volgende:

[..]

Oh, nee, de behoefte om zo gezellig mogelijk te zijn is absoluut afwezig bij mij. Ik heb graag mensen om me heen op wie ik kan bouwen en wie ik vertrouw. Ik ben slecht in oppervlakkig sociaal doen. Vriendschappen zijn bij mij ook altijd of erg serieus en intens, of extreem oppervlakkig in de zin van: ik hou de boot af.

Aan sociale normen voldoen heb ik nooit gedaan .
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:13:39 #39
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43090735
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:10 schreef releaze het volgende:

[..]

ik vind het heerlijk om gewoon 'alleen' te zijn, lekker mn eigen ding doen. tekenen, spelletje spelen, fokken, lezen, filmpje kijken, fantaseren, nadenken. gewoon concentratie op 1 ding moeten richten. In sociaal gezelschap gaat je concentratie overal naartoe, maar wanneer ik alleen ben dan richt het zich meestal op 1 punt binnen in mezelf en dat vind ik eigenlijk een heel fijne toestand. Zoals ik mensen om me heen wil hebben wil ik ook mezelf om me heen hebben.
Die laatste zin vind ik mooi.
pi_43090747
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:13 schreef SHE het volgende:

[..]

Die laatste zin vind ik mooi.
Maar niet realistisch.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:15:02 #41
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43090764
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:14 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Maar niet realistisch.
Joh, ik heb een nogal smurf-like kijk op de wereld. Dus in de mijne past deze prima
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:21:46 #42
108862 a-child-in-chains
pi_43090872
Ik heb ook niet altijd de behoefte om overgezellig mee te doen.
Zoals die mensen in dat BigBrother-huis bv.
Als ik zie hoe truttig ze met mekaar omgaan zakt me broek af. Als ik een uur opgesloten zou zitten
met zulke mensen zou ik niet trekken. Die hele sfeer is dan zo overhyped.

@SHE. Ik wist niet dat veel mensen dat niet leuk vinden als je lange tijd niets van je liet horen.
Dat verklaart mischien waarom als ik, na 3-4 maanden en een helse oorlog in
mijn psyche te hebben overwonnen, me vrienden me dan vuilig of raar aankijken.
Terwijl ik dan juist een knuffel of schouderklopje nodig heb.

En van alleen zijn kan ik ook wel genieten. Ik kan heel goed op mezelf zijn.
Maar op een gegeven moment ga ik toch veel missen.
No room for the unlucky.
pi_43090884
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:11 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, de meeste mensen vinden het niet zo leuk als je maanden niks van je laat horen. En dat is begrijpelijk.
Ik vind het hele ' contact onderhouden ' met mensen maar vervelend.
Ik kan ook gewoon een egocentrisch kutwijf zijn hoor..dat lijkt me ook aannemelijk, maar ik vertoon soms ook weer vreselijk zachte trekjes, dus ben er nog niet uit.
Klopt, ik krijg het ook vaak te horen. Maar ze snappen dat ik het druk heb met andee dingen. Zij werken voornamelijk, ik doe kunstacademie, maar zien me niet als een mafkees. Als we dan samen zijn is het tof, en op feesten blijf ik dan ook vaak laat of blijf tukken, zo probeer ik het dan een beetje bij te houden. Ik vraag me af hoe het gaat als ik naar een andere stad vertrek.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:23:24 #44
81237 releaze
best of both worlds
pi_43090904
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:14 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Maar niet realistisch.
Waarom is dat nou weer?
pi_43090931
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:23 schreef releaze het volgende:

[..]

Waarom is dat nou weer?
Omdat iedereen verschillend is bijvoorbeeld? Omdat iedereen een verschillende smaak, mening, gemoedstoestand heeft, dan jij?
pi_43090971
quote:
"inter persoonlijke administratie"
Ik vind het duur taalgebruik van iemand waarmee het niet helemaal goed gaat...
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:28:09 #47
81237 releaze
best of both worlds
pi_43091004
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:21 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik heb ook niet altijd de behoefte om overgezellig mee te doen.
Zoals die mensen in dat BigBrother-huis bv.
Als ik zie hoe truttig ze met mekaar omgaan zakt me broek af. Als ik een uur opgesloten zou zitten
met zulke mensen zou ik niet trekken. Die hele sfeer is dan zo overhyped.

@SHE. Ik wist niet dat veel mensen dat niet leuk vinden als je lange tijd niets van je liet horen.
Dat verklaart mischien waarom als ik, na 3-4 maanden en een helse oorlog in
mijn psyche te hebben overwonnen, me vrienden me dan vuilig of raar aankijken.
Teriwjl ik dan juist een kuffel of schouderklopje nodig heb.
terwijl als je ze met je helse psycheoorlog confronteert je er ook niet veel vrienden aan overhoudt.
mwah, als je het hebt uitgelegd en ze zijn nogsteeds boos dan vind ik het hun probleem hoor. zoals die kennis van me doet kan ik dat zelf nog wel accepteren. tis soms een beetje vaag, maar je weet bij hem gewoon hoe laat het is als hij zn telefoon niet opneemt en zn deur niet opendoet terwijl je duidelijk leven in het huis ziet. maar hij doet dat ook een paar keer per jaar.
nog even terugkomend op wat ik eerder zei over vrienden kwijtraken, misschien is dat wel precies de reden waarom ie zich zo rigoreus afsluit ofzo. je kan je hart en psyche wel uitstorten bij je vrienden maar daar maak je ze niet bepaald gelukkig mee, je vreet andermans energie, kan wellicht in je oorlog nergens van genieten waar zij ook weer last van hebben. dan is het vriendelijker om jezelf voor hun bestwil op te sluiten dan dat je ze ermee 'lastig valt'.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:28:42 #48
108862 a-child-in-chains
pi_43091016
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:22 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Klopt, ik krijg het ook vaak te horen. Maar ze snappen dat ik het druk heb met andee dingen. Zij werken voornamelijk, ik doe kunstacademie, maar zien me niet als een mafkees. Als we dan samen zijn is het tof, en op feesten blijf ik dan ook vaak laat of blijf tukken, zo probeer ik het dan een beetje bij te houden. Ik vraag me af hoe het gaat als ik naar een andere stad vertrek.
Wij mensen blijven instinctief erge kuddedieren denk ik.
Als je een tijd lang met een groep vrienden optrekt en dan een tijd niet meer, Heel simplistische mensen kunnen dat ms.
opvatten alsdat je een Einzelganger bent die de groepsband verbreekt
No room for the unlucky.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:30:03 #49
81237 releaze
best of both worlds
pi_43091036
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:24 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Omdat iedereen verschillend is bijvoorbeeld? Omdat iedereen een verschillende smaak, mening, gemoedstoestand heeft, dan jij?
wat heeft dat inhoudelijk met 'zoals ik mensen om me heen nodig heb heb ik ook mezelf om me heen nodig?' dat is toch heel persoonlijk geformuleerd? SHE herkent het, ook persoonlijk, dus snap ik niet wat het realistische ermee te maken heeft. Het had niets met anderen te maken, alleen met mezelf
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:31:42 #50
81237 releaze
best of both worlds
pi_43091064
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:26 schreef Italo het volgende:

[..]

Ik vind het duur taalgebruik van iemand waarmee het niet helemaal goed gaat...
poeh, als je graag over jezelf en je leven na wilt denken gaat het opeen 'niet helemaal goed' met iemand? het kenmerkt de mens over zichzelf en over het leven na te kunnen denken. Als dit zijn manier is..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')