Ik denk dat je die luxe alleen hebt als je geen gezinsleden hebt die je aandacht willen en waar je voor moet zorgen. Ik zet mijn administratie in mijn hoofd recht tijdens het strijken, koken en als ik slaap.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:21 schreef KcA het volgende:
Gasten,
Van een vriend van mij heb ik gehoord dat hij zichzelf soms opsluit in zijn huis een weekend lang om over zichzelf na te denken. Hij noemt het "inter persoonlijke administratie" doen.
Nou vroeg ik mijzelf af als meerdere mensen dit doen, en zo nee? Hoe doe jij dan jou eigen persoonlijk administratie rechtzetten in je hoofd..??
Nou in ieder geval geen weekend lang... maar op z'n tijd een middag + avond geen telefoon of bemoeienis aan mn hoofd is wel heel erg fijn. Soms zie ik dat iemand heeft ingesproken op mn voicemail maar dan luister ik na een paar uur pas af, gewoon omdat mn kop te vol zit ervoor en ik nu even rust "nodig" heb. Ik kan me dr in die zin ookwel iets bij voorstellen aangezien iedereen wel eens genoeg heeft van sociale verplichtingen. (DENK ALLEEN MAAR aan KERST, en al die etentjes en blaadieblaa) Begrijp me niet verkeerd, ik hou van kerst, maar niet van alle gekte.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:21 schreef KcA het volgende:
Gasten,
Van een vriend van mij heb ik gehoord dat hij zichzelf soms opsluit in zijn huis een weekend lang om over zichzelf na te denken. Hij noemt het "inter persoonlijke administratie" doen.
Nou vroeg ik mijzelf af als meerdere mensen dit doen, en zo nee? Hoe doe jij dan jou eigen persoonlijk administratie rechtzetten in je hoofd..??
ik doe dat zelf ook gewoon tijdens gesprekken. Iemand zegt iets tegen me, ik relateer het op een situatie die zich laatst heeft afgespeeld, en vraag na 2 minuten wat het punt nou is die de persoon nou precies wil maken. En je administratie is weer op orde en je hebt eigenlijk geen reet van het gesprek gemist.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:21 schreef KcA het volgende:
Gasten,
Ik noem het geen inter persoonlijke administratie, maar ik moet wel af en toe even wat tijd voor mezelf hebben. Dan ga ik lekker in bad en gaat de deur op slot. Telefoon en mobiel gaan uit. Of ik kijk een marathonsessie aan films. Gewoon even de boel de boel laten en heerlijk niksdoen. Dan komt je brein ook weer tot rust.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:21 schreef KcA het volgende:
Gasten,
Luxe? Mensen die dit doen hebben iets gedraaid in hun kop, dit is echt niet goed, iedere mens is sociaal aangelegd, hij is gewoon bange poep.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:51 schreef woniya het volgende:
[..]
Ik denk dat je die luxe alleen hebt als je geen gezinsleden hebt die je aandacht willen en waar je voor moet zorgen. Ik zet mijn administratie in mijn hoofd recht tijdens het strijken, koken en als ik slaap.![]()
Nonsens, sommige mensen hebben gewoon minder behoefte aan sociaal contact. Ik houd er soms ook weleens van om te weigeren nog wat mee te gaan drinken en lekker een avondje alleen thuis te zitten. Kan goed voor je zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:29 schreef honderd het volgende:
[..]
Luxe? Mensen die dit doen hebben iets gedraaid in hun kop, dit is echt niet goed, iedere mens is sociaal aangelegd, hij is gewoon bange poep.
Dat ik tijd voor mezelf nodig heb betekent niet dat ik niet sociaal aangelegd ben. Ik vind het sociale hartstikke leuk, maar ik heb echt tijd voor mezelf nodig om al die indrukken te verwerken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:29 schreef honderd het volgende:
[..]
Luxe? Mensen die dit doen hebben iets gedraaid in hun kop, dit is echt niet goed, iedere mens is sociaal aangelegd, hij is gewoon bange poep.
Dat heb ik dus ook, elke dag heb ik even tijd voor mezelf nodig, en af en toe sluit ik me gewoon een halve dag op, lekker op m'n kamer wat liggen muziek luisteren of fokken. Als ik op schoolreisje oid ben word ik vaak na 1,5 dag helemaal geïrriteerd van die konstante drukte om me heen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:43 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Nonsens, sommige mensen hebben gewoon minder behoefte aan sociaal contact. Ik houd er soms ook weleens van om te weigeren nog wat mee te gaan drinken en lekker een avondje alleen thuis te zitten. Kan goed voor je zijn.
dat scheelt, jij spoort niet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:28 schreef spoor4 het volgende:
Ik vind het heerlijk om op mezelf te zijn.
Als je moeite hebt met alleen zijn, dan heb je waarschijnlijk issues of je kunt de confrontatie met jezelf niet aan. Volgens mij zijn mensen die voortdurend in de omgeving van anderen moeten zijn eigenlijk erg eenzaam. (beetje paradoxaal, I know)quote:
Loop niet te bitchen zeg. Als hij dat wil, wat is jouw probleem dan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:37 schreef SHE het volgende:
[..]
dat scheelt, jij spoort niet.
en het is intrapersoonlijke administratie...of hij moet een shitload een nieuwe vriendjes erbij uitnodigen.
Mwoah, ik denk dat de naar buiten gerichte mens eigenlijk exact hetzelfde doet als de naar binnen gerichte mens.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:42 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Als je moeite hebt met alleen zijn, dan heb je waarschijnlijk issues of je kunt de confrontatie met jezelf niet aan. Volgens mij zijn mensen die voortdurend in de omgeving van anderen moeten zijn eigenlijk erg eenzaam. (beetje paradoxaal, I know)
Dat hoor je vaak, zou dat zijn omdat je je omringd met mensen die teveel energie vragen, of omdat je liever alleen bent?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat iemand eerder al zegt, ik word chagrijnig als ik té lang niet alleen ben. Te lang sociaal doen zit er nou eenmaal niet in bij mij. Als ik moe word word ik afstandelijk, kortaf en bot. Daardoor vind ik het heerlijk om gewoon alleen te zijn, op m'n kamer achter de pc te zitten of gewoon in bed te liggen en in stilte nadenken.
Alles is een keuze.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat hoor je vaak, zou dat zijn omdat je je omringd met mensen die teveel energie vragen, of omdat je liever alleen bent?
Je doet immers wel sociaal..dus is dat een keuze, of een dwangmatige handeling?
Ik denk een beetje van beide. Sowieso weet ik me geen houding te geven rondom té energieke mensen. Zo energiek dat het vervelend wordt zeg maar. Maar ook bij goede vrienden enzo heb ik na een tijdje zoiets van 'nu is het leuk geweest, nu wil ik alleen zijn'. Terwijl ik het toch ontzettend leuk vind om iets met vrienden te doen. Voorbeeld: ik wil binnenkort het huis uit, op kamers. Ik kan dan naar een studentenhuis gaan met een zooi andere studenten, maar meot er niet aan dénken. Constant mensen over de vloer, weinig privacy. Zelfs samenwonen met 1 ander persoon lijkt me enigzins vervelend, tenzij het iemand is met wie ik het heel graag wil (en ik zou niet weten wie dat is momenteel).quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat hoor je vaak, zou dat zijn omdat je je omringd met mensen die teveel energie vragen, of omdat je liever alleen bent?
Ik doe dat meestal met een boswandeling of een lange douche, ik heb er alleen de laatste tijd te weinig tijd voorquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:21 schreef KcA het volgende:
Gasten,
Dus die behoefte is er wel echt? Om je te omringen met mensen?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:03 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik denk een beetje van beide. Sowieso weet ik me geen houding te geven rondom té energieke mensen. Zo energiek dat het vervelend wordt zeg maar. Maar ook bij goede vrienden enzo heb ik na een tijdje zoiets van 'nu is het leuk geweest, nu wil ik alleen zijn'. Terwijl ik het toch ontzettend leuk vind om iets met vrienden te doen. Voorbeeld: ik wil binnenkort het huis uit, op kamers. Ik kan dan naar een studentenhuis gaan met een zooi andere studenten, maar meot er niet aan dénken. Constant mensen over de vloer, weinig privacy. Zelfs samenwonen met 1 ander persoon lijkt me enigzins vervelend, tenzij het iemand is met wie ik het heel graag wil (en ik zou niet weten wie dat is momenteel).
Het is wel een keuze. Misschien heb je wel toffe vrienden die je dat kunt zeggen en dat ze dat begrijpen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Dus die behoefte is er wel echt? Om je te omringen met mensen?
Ik heb zelf die behoefte totaal niet. Heb het jaren gedaan hoor, altijd entertainen, veel stappen, veel 'vrienden' . Maar eigenlijk vind ik dat dus niet zo leuk.
In gezelschap ben ik ook echt een totaal ander persoon, dan 1 op 1. Bijna schizo![]()
Ik weet nu wel dat ik de behoefte serieus niet heb en het doe om te voldoen aan een sociaal maatschappelijke norm...wat ergens ook wel erg sneu is natuurlijk, want dat is hartstikke dwangmatig.
ik vind het heerlijk om gewoon 'alleen' te zijn, lekker mn eigen ding doen. tekenen, spelletje spelen, fokken, lezen, filmpje kijken, fantaseren, nadenken. gewoon concentratie op 1 ding moeten richten. In sociaal gezelschap gaat je concentratie overal naartoe, maar wanneer ik alleen ben dan richt het zich meestal op 1 punt binnen in mezelf en dat vind ik eigenlijk een heel fijne toestand. Zoals ik mensen om me heen wil hebben wil ik ook mezelf om me heen hebben.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, de meeste mensen vinden het niet zo leuk als je maanden niks van je laat horen. En dat is begrijpelijk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:08 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Het is wel een keuze. Misschien heb je wel toffe vrienden die je dat kunt zeggen en dat ze dat begrijpen.
Oh, nee, de behoefte om zo gezellig mogelijk te zijn is absoluut afwezig bij mij. Ik heb graag mensen om me heen op wie ik kan bouwen en wie ik vertrouw. Ik ben slecht in oppervlakkig sociaal doen. Vriendschappen zijn bij mij ook altijd of erg serieus en intens, of extreem oppervlakkig in de zin van: ik hou de boot af.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Dus die behoefte is er wel echt? Om je te omringen met mensen?
Ik heb zelf die behoefte totaal niet. Heb het jaren gedaan hoor, altijd entertainen, veel stappen, veel 'vrienden' . Maar eigenlijk vind ik dat dus niet zo leuk.
In gezelschap ben ik ook echt een totaal ander persoon, dan 1 op 1. Bijna schizo![]()
Ik weet nu wel dat ik de behoefte serieus niet heb en het doe om te voldoen aan een sociaal maatschappelijke norm...wat ergens ook wel erg sneu is natuurlijk, want dat is hartstikke dwangmatig.
Die laatste zin vind ik mooi.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:10 schreef releaze het volgende:
[..]
ik vind het heerlijk om gewoon 'alleen' te zijn, lekker mn eigen ding doen. tekenen, spelletje spelen, fokken, lezen, filmpje kijken, fantaseren, nadenken. gewoon concentratie op 1 ding moeten richten. In sociaal gezelschap gaat je concentratie overal naartoe, maar wanneer ik alleen ben dan richt het zich meestal op 1 punt binnen in mezelf en dat vind ik eigenlijk een heel fijne toestand. Zoals ik mensen om me heen wil hebben wil ik ook mezelf om me heen hebben.
Klopt, ik krijg het ook vaak te horen. Maar ze snappen dat ik het druk heb met andee dingen. Zij werken voornamelijk, ik doe kunstacademie, maar zien me niet als een mafkees. Als we dan samen zijn is het tof, en op feesten blijf ik dan ook vaak laat of blijf tukken, zo probeer ik het dan een beetje bij te houden. Ik vraag me af hoe het gaat als ik naar een andere stad vertrek.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:11 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, de meeste mensen vinden het niet zo leuk als je maanden niks van je laat horen. En dat is begrijpelijk.
Ik vind het hele ' contact onderhouden ' met mensen maar vervelend.
Ik kan ook gewoon een egocentrisch kutwijf zijn hoor..dat lijkt me ook aannemelijk, maar ik vertoon soms ook weer vreselijk zachte trekjes, dus ben er nog niet uit.
Omdat iedereen verschillend is bijvoorbeeld? Omdat iedereen een verschillende smaak, mening, gemoedstoestand heeft, dan jij?quote:
Ik vind het duur taalgebruik van iemand waarmee het niet helemaal goed gaat...quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:21 schreef KcA het volgende:
"inter persoonlijke administratie"
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:21 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik heb ook niet altijd de behoefte om overgezellig mee te doen.
Zoals die mensen in dat BigBrother-huis bv.
Als ik zie hoe truttig ze met mekaar omgaan zakt me broek af. Als ik een uur opgesloten zou zitten
met zulke mensen zou ik niet trekken. Die hele sfeer is dan zo overhyped.
@SHE. Ik wist niet dat veel mensen dat niet leuk vinden als je lange tijd niets van je liet horen.
Dat verklaart mischien waarom als ik, na 3-4 maanden en een helse oorlog in
mijn psyche te hebben overwonnen, me vrienden me dan vuilig of raar aankijken.
Teriwjl ik dan juist een kuffel of schouderklopje nodig heb.
Wij mensen blijven instinctief erge kuddedieren denk ik.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:22 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Klopt, ik krijg het ook vaak te horen. Maar ze snappen dat ik het druk heb met andee dingen. Zij werken voornamelijk, ik doe kunstacademie, maar zien me niet als een mafkees. Als we dan samen zijn is het tof, en op feesten blijf ik dan ook vaak laat of blijf tukken, zo probeer ik het dan een beetje bij te houden. Ik vraag me af hoe het gaat als ik naar een andere stad vertrek.
wat heeft dat inhoudelijk met 'zoals ik mensen om me heen nodig heb heb ik ook mezelf om me heen nodig?' dat is toch heel persoonlijk geformuleerd? SHE herkent het, ook persoonlijk, dus snap ik niet wat het realistische ermee te maken heeft. Het had niets met anderen te maken, alleen met mezelfquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:24 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Omdat iedereen verschillend is bijvoorbeeld? Omdat iedereen een verschillende smaak, mening, gemoedstoestand heeft, dan jij?
poeh, als je graag over jezelf en je leven na wilt denken gaat het opeen 'niet helemaal goed' met iemand? het kenmerkt de mens over zichzelf en over het leven na te kunnen denken. Als dit zijn manier is..?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:26 schreef Italo het volgende:
[..]
Ik vind het duur taalgebruik van iemand waarmee het niet helemaal goed gaat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |