Ja trouwensquote:
Nou, als je hier even kijkt, zie je dat dat bij mij niet echt het geval is. Met 3x die savegame tegelijk nog steeds niets bijzonders aan de hand. Heb jij soms NPF ofzo aan staan? Dan gebruikt ie uiteraard een stuk meer. Daarvoor is YAPF ook uitgevonden. Zie patches->voertuigen. Maar aangezien dit algemeen bekend is, neem ik aan dat je NPF niet gebruiktquote:Op maandag 19 maart 2007 10:38 schreef vanOekelen het volgende:
Ik heb een mooi save-gamepje gevonden, ongeveer 400 treinen, een aantal schepen en een stel busjes in een 2048x2048 map.
Op mijn Intel Core Duo T2050 (1,6GHz, 1GB geheugen) neemt een keer draaien van deze game al een nette 30% van de totale processor capaciteit in. Op mijn oude pc, een 1Ghz pentium 3 met 512 mb geheugen draait het al niet meer in een multiplayergame, de pc is er gewoon te langzaam voor, laat staan om dit 2 keer te draaien, bij de laptop zou dit wel mogelijk zijn alleen ook maar tot een treintje of 6 a 700.
zie:
http://rapidshare.com/files/21779617/KLE__16_Jun_2046.sav.html
Ow, dat is een beetje dom van me..... Ik had blijkbaar YAPF voor schepen uitstaan. Dat scheelt al heel erg veel jah ook al zijn het maar 24 voertuigen op de +- 500 (alles bij elkaar). Dank je!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:17 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nou, als je hier even kijkt, zie je dat dat bij mij niet echt het geval is. Met 3x die savegame tegelijk nog steeds niets bijzonders aan de hand. Heb jij soms NPF ofzo aan staan? Dan gebruikt ie uiteraard een stuk meer. Daarvoor is YAPF ook uitgevonden. Zie patches->voertuigen. Maar aangezien dit algemeen bekend is, neem ik aan dat je NPF niet gebruikt
Was bij mij ookquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:40 schreef vanOekelen het volgende:
Staat YAPF eigenlijk standaard uit voor schepen? Ik vind het namelijk een beetje raar dat ik hem daar op ingesteld had staan...
Dat is een tijdje geleden besloten omdat in het originele topic op een gegeven moment alleen maar over servers gesproken werd en dat door de "normale" posts heen ging. Om de boel overzichtelijk te houden hebben we er voor gekozen om het topic te splitsenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:09 schreef Gamer_V het volgende:
Ik vraag me nog steeds af waarom we 2 aparte topics hiervoor hebben .. ik bedoel, een apart server topic?
"" Zoals ze in ONZ zouden zeggen.
YAPF staat standaard uit voor schepen omdat YAPF nogal moeite heeft met schepen. Dan gaat de processortijd aanzienlijk omhoog voor lange routes. De oplossing als je toch YAPF voor schepen wil hebben is heel veel boeien plaatsen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:40 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ow, dat is een beetje dom van me..... Ik had blijkbaar YAPF voor schepen uitstaan. Dat scheelt al heel erg veel jah ook al zijn het maar 24 voertuigen op de +- 500 (alles bij elkaar). Dank je!
Overigens scheelt NTP of NPF als globale routeplanner niet zo heel erg veel qua processortijd maar de routes waar NTP soms mee aankomt zijn over het algemeen nou niet echt ideaal te noemen.
Staat YAPF eigenlijk standaard uit voor schepen? Ik vind het namelijk een beetje raar dat ik hem daar op ingesteld had staan...
Ik wist waarom, maar ik blijf het onzinnig vinden. Maar ik vond het wat overdreven om daarover ook een apart topic te openen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 00:11 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat is een tijdje geleden besloten omdat in het originele topic op een gegeven moment alleen maar over servers gesproken werd en dat door de "normale" posts heen ging. Om de boel overzichtelijk te houden hebben we er voor gekozen om het topic te splitsen
Ik kan verder ook geen spellen bedenken waarbij een soortgelijke topicsplitsing is geweest...quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:49 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Ik wist waarom, maar ik blijf het onzinnig vinden. Maar ik vond het wat overdreven om daarover ook een apart topic te openen.(In klaagbaak, dat dan weer wel)
1. Dit is het multiplayer topic. Kijk hier voor het normale topic.quote:Op woensdag 18 april 2007 02:56 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
ik vind net dit topic! wat leuk dat dit spel nog steeds "leeft" ik speelde dit vroeger vaak! ben meteen aan het instaleren geslagen en begonnen, maar nu heb ik iets vreemds, ik dat scenario van nl gedownload, maar nou zijn er helemaal geen voertuigen verkrijgbaar.... kan iemand mij vertellen wat voor domme fout ik maak?
bedankt voor de hulp!quote:Op woensdag 18 april 2007 09:47 schreef Merovingian het volgende:
[..]
1. Dit is het multiplayer topic. Kijk hier voor het normale topic.
2. Ja dat kan ik.
3. Ik zal het gelijk maar zeggen.
4. Je moet je startjaar wel instellen op een jaar waarin voertuigen te koop zijn. NL scenario start geloof ik standaard in 1930. Eerste voertuigen kun je vanaf 1950 kopen, tenzij je newgrfs gebruikt met andere voertuigen die wel eerder te koop zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |