abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 maart 2007 @ 09:35:54 #126
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_47361249
Doe mij eens een 2048x2048 map met 400 treinen dan, dan zal ik het eens uittesten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_47427033
Ik heb een mooi save-gamepje gevonden, ongeveer 400 treinen, een aantal schepen en een stel busjes in een 2048x2048 map.
Op mijn Intel Core Duo T2050 (1,6GHz, 1GB geheugen) neemt een keer draaien van deze game al een nette 30% van de totale processor capaciteit in. Op mijn oude pc, een 1Ghz pentium 3 met 512 mb geheugen draait het al niet meer in een multiplayergame, de pc is er gewoon te langzaam voor, laat staan om dit 2 keer te draaien, bij de laptop zou dit wel mogelijk zijn alleen ook maar tot een treintje of 6 a 700.

zie:
http://rapidshare.com/files/21779617/KLE__16_Jun_2046.sav.html

[ Bericht 81% gewijzigd door vanOekelen op 19-03-2007 14:21:55 ]
pi_47434390
Oeps, dubbel...
  maandag 19 maart 2007 @ 20:00:30 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47447550
Mijn server was een weekje offline.... maar draait weer
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 19 maart 2007 @ 20:29:39 #130
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_47448999
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:56 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Meen je dat nou?
Ja trouwens
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:17:14 #131
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_47490933
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:38 schreef vanOekelen het volgende:
Ik heb een mooi save-gamepje gevonden, ongeveer 400 treinen, een aantal schepen en een stel busjes in een 2048x2048 map.
Op mijn Intel Core Duo T2050 (1,6GHz, 1GB geheugen) neemt een keer draaien van deze game al een nette 30% van de totale processor capaciteit in. Op mijn oude pc, een 1Ghz pentium 3 met 512 mb geheugen draait het al niet meer in een multiplayergame, de pc is er gewoon te langzaam voor, laat staan om dit 2 keer te draaien, bij de laptop zou dit wel mogelijk zijn alleen ook maar tot een treintje of 6 a 700.

zie:
http://rapidshare.com/files/21779617/KLE__16_Jun_2046.sav.html
Nou, als je hier even kijkt, zie je dat dat bij mij niet echt het geval is. Met 3x die savegame tegelijk nog steeds niets bijzonders aan de hand. Heb jij soms NPF ofzo aan staan? Dan gebruikt ie uiteraard een stuk meer. Daarvoor is YAPF ook uitgevonden. Zie patches->voertuigen. Maar aangezien dit algemeen bekend is, neem ik aan dat je NPF niet gebruikt
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 23:09:58 #132
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_47493615
Ik vraag me nog steeds af waarom we 2 aparte topics hiervoor hebben .. ik bedoel, een apart server topic?

" " Zoals ze in ONZ zouden zeggen.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_47494843
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:17 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Nou, als je hier even kijkt, zie je dat dat bij mij niet echt het geval is. Met 3x die savegame tegelijk nog steeds niets bijzonders aan de hand. Heb jij soms NPF ofzo aan staan? Dan gebruikt ie uiteraard een stuk meer. Daarvoor is YAPF ook uitgevonden. Zie patches->voertuigen. Maar aangezien dit algemeen bekend is, neem ik aan dat je NPF niet gebruikt
Ow, dat is een beetje dom van me..... Ik had blijkbaar YAPF voor schepen uitstaan. Dat scheelt al heel erg veel jah ook al zijn het maar 24 voertuigen op de +- 500 (alles bij elkaar). Dank je!
Overigens scheelt NTP of NPF als globale routeplanner niet zo heel erg veel qua processortijd maar de routes waar NTP soms mee aankomt zijn over het algemeen nou niet echt ideaal te noemen.

Staat YAPF eigenlijk standaard uit voor schepen? Ik vind het namelijk een beetje raar dat ik hem daar op ingesteld had staan...
pi_47494968
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:40 schreef vanOekelen het volgende:
Staat YAPF eigenlijk standaard uit voor schepen? Ik vind het namelijk een beetje raar dat ik hem daar op ingesteld had staan...
Was bij mij ook
pi_47495754
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:09 schreef Gamer_V het volgende:
Ik vraag me nog steeds af waarom we 2 aparte topics hiervoor hebben .. ik bedoel, een apart server topic?

" " Zoals ze in ONZ zouden zeggen.
Dat is een tijdje geleden besloten omdat in het originele topic op een gegeven moment alleen maar over servers gesproken werd en dat door de "normale" posts heen ging. Om de boel overzichtelijk te houden hebben we er voor gekozen om het topic te splitsen
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:44:55 #136
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_47515572
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:40 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Ow, dat is een beetje dom van me..... Ik had blijkbaar YAPF voor schepen uitstaan. Dat scheelt al heel erg veel jah ook al zijn het maar 24 voertuigen op de +- 500 (alles bij elkaar). Dank je!
Overigens scheelt NTP of NPF als globale routeplanner niet zo heel erg veel qua processortijd maar de routes waar NTP soms mee aankomt zijn over het algemeen nou niet echt ideaal te noemen.

Staat YAPF eigenlijk standaard uit voor schepen? Ik vind het namelijk een beetje raar dat ik hem daar op ingesteld had staan...
YAPF staat standaard uit voor schepen omdat YAPF nogal moeite heeft met schepen. Dan gaat de processortijd aanzienlijk omhoog voor lange routes. De oplossing als je toch YAPF voor schepen wil hebben is heel veel boeien plaatsen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:49:41 #137
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_47515805
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 00:11 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dat is een tijdje geleden besloten omdat in het originele topic op een gegeven moment alleen maar over servers gesproken werd en dat door de "normale" posts heen ging. Om de boel overzichtelijk te houden hebben we er voor gekozen om het topic te splitsen
Ik wist waarom, maar ik blijf het onzinnig vinden. Maar ik vond het wat overdreven om daarover ook een apart topic te openen. (In klaagbaak, dat dan weer wel)
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:57:11 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_47516176
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:49 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Ik wist waarom, maar ik blijf het onzinnig vinden. Maar ik vond het wat overdreven om daarover ook een apart topic te openen. (In klaagbaak, dat dan weer wel)
Ik kan verder ook geen spellen bedenken waarbij een soortgelijke topicsplitsing is geweest...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 16 april 2007 @ 06:47:03 #139
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48370580
Ik heb mijn server enigzins aangepast, dwz, ik draai er nu twee

Mijn systeem en internet upload kunnen makkelijk twee servers aan, dus ik draai nu de volgende twee servers:

1) Maarten 1 - 1960 - 2010
  • Adres: nl.mine.nu:3979
  • Geen vliegtuigen
  • 150.000 Engelse Pond / 300.000 Euro/Dollar lening.
  • Kaartgrootte: 1024 x 512
  • Breakdowns uit.
  • Stationsgrootte uitgebreid van 12 naar 16.


    2) Maarten 2 - 1980 - 2050
  • Adres: nl.mine.nu:3978
  • Geen vliegtuigen
  • 300.000 Engelse Pond / 600.000 Euro/Dollar lening.
  • Kaartgrootte: 1024 x 512
  • Breakdowns uit.
  • Stationsgrootte uitgebreid van 12 naar 16.

    Beide servers draaien op Linux, en op een 1 Mbit/s upload pijp. De PC is gestationeerd in de Verenigde Staten.

    Van mij hoefde het ook geen apart topic te worden verder hoor....
  • Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 18 april 2007 @ 02:30:15 #140
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_48445817
    0.5.1-RC3 is uit

    Servers zijn geupdate
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_48446018
    ik vind net dit topic! wat leuk dat dit spel nog steeds "leeft" ik speelde dit vroeger vaak! ben meteen aan het instaleren geslagen en begonnen, maar nu heb ik iets vreemds, ik dat scenario van nl gedownload, maar nou zijn er helemaal geen voertuigen verkrijgbaar.... kan iemand mij vertellen wat voor domme fout ik maak?
    Flauw he?
      woensdag 18 april 2007 @ 09:47:27 #142
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_48449509
    quote:
    Op woensdag 18 april 2007 02:56 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
    ik vind net dit topic! wat leuk dat dit spel nog steeds "leeft" ik speelde dit vroeger vaak! ben meteen aan het instaleren geslagen en begonnen, maar nu heb ik iets vreemds, ik dat scenario van nl gedownload, maar nou zijn er helemaal geen voertuigen verkrijgbaar.... kan iemand mij vertellen wat voor domme fout ik maak?
    1. Dit is het multiplayer topic. Kijk hier voor het normale topic.
    2. Ja dat kan ik.
    3. Ik zal het gelijk maar zeggen.
    4. Je moet je startjaar wel instellen op een jaar waarin voertuigen te koop zijn. NL scenario start geloof ik standaard in 1930. Eerste voertuigen kun je vanaf 1950 kopen, tenzij je newgrfs gebruikt met andere voertuigen die wel eerder te koop zijn.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_48454045
    quote:
    Op woensdag 18 april 2007 09:47 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    1. Dit is het multiplayer topic. Kijk hier voor het normale topic.
    2. Ja dat kan ik.
    3. Ik zal het gelijk maar zeggen.
    4. Je moet je startjaar wel instellen op een jaar waarin voertuigen te koop zijn. NL scenario start geloof ik standaard in 1930. Eerste voertuigen kun je vanaf 1950 kopen, tenzij je newgrfs gebruikt met andere voertuigen die wel eerder te koop zijn.
    bedankt voor de hulp! zal ff t andere topic doorspitten en ff kijken of ik het nog kan.
    Flauw he?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')