Ik zei toch niet dat het hoogstaand vermaak is?quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Domme, onverantwoordelijke mensen kijken?
Mijn mogelijke hiernamaals wordt gevormd door reincarnatie. Ook andere levensvormen maken daar deel van uit.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:28 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nog een vraag: komen in dat hiernamaals van jou ook niet-menselijke dieren terecht? En onze eigen evolutionaire voorouders (Lucy)? Bomen? De aarde?
Aha, dus je zult Lucy, garnalen en dino's tegenkomen? Hoe stel je je dat voor? Allerlei onkruid krijgt ook een nieuw leven omdat anders hun leven zinloos is?quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mijn mogelijke hiernamaals wordt gevormd door reincarnatie. Ook andere levensvormen maken daar deel van uit.
Nee, want die zijn gereincarneerd. Je zult sowieso niet "iets tegenkomen".quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Aha, dus je zult Lucy, garnalen en dino's tegenkomen? Hoe stel je je dat voor? Allerlei onkruid krijgt ook een nieuw leven omdat anders hun leven zinloos is?
Het zal langzaam wegrotten en zodoende weer voeding zijn voor ander leven.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:49 schreef Autodidact het volgende:
Je komt niets tegen...waar ben je dan? Waar blijft het onkruid nadat je het uit de grond dood heb getrokken?
Ja, dat weet ik. Dat is biologie...quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het zal langzaam wegrotten en zodoende weer voeding zijn voor ander leven.
Ja, en wat wordt die onruidplant dan als 'ie dood gaat, buiten een rottende derrie voedsel? Hij moet toch ergens in reïncarneren...Waar gaat het heen?quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:51 schreef Alicey het volgende:
Maar als je mijn reactie iets beter had gelezen, dan had je begrepen dat de essentie van onkruid reincarneert in nieuw leven.
Die beweringen zijn allerminst onredelijk. Alles vervult een rol wat indirecte effecten heeft. Als een steen die verder uitbreidende rimpels in het water vormt. Zo bezorgen irrationele beweringen voor nieuwe theoriën en filosofiën. Deze kunnen vervolgens onderzocht worden, aangepast worden en geuit worden.quote:Op zondag 29 oktober 2006 10:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, en nu ophouden met eromheen draaien graag. Je doet het keer op keer. Ben je het met me eens dat irrationele existensiebeweringen onredelijk zijn?
Geloof jij ook in dat reïncarnatieverhaal of waar gaat de plant heen na zijn dood? Als er een nieuw dier evolueert (zoals al ons vee), breidt de puzzel zich dan uit? Wat is het doel van die puzzel als de mens er van alles aan toevoegt?quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:58 schreef Ashavan het volgende:
Onkruid is als een mozaïkstukje van de gehele puzzel net zoals een stukje van een overkoepelende ziel.
Schijnbaar snap je niet wat ik duidelijk probeer te maken. Prima ik zal het voor je uitspellen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:17 schreef Autodidact het volgende:
Op basis waarvan heb jij trouwens besloten dat onkruid geen, en jij wel een ziel hebt?
Heb jij een ziel?quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:20 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Schijnbaar snap je niet wat ik duidelijk probeer te maken. Prima ik zal het voor je uitspellen.
Een ziel is niet per sé gebonden aan 1 ding. Een gehele colonie kan ook maar 1 ziel zijn. Een groep planten, een groep vogels, een groep mieren, een groep bijen...
Naar een andere levensvorm.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:54 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Dat is biologie...
[..]
Ja, en wat wordt die onruidplant dan als 'ie dood gaat, buiten een rottende derrie voedsel? Hij moet toch ergens in reïncarneren...Waar gaat het heen?
Heb er eentje in bruikleenquote:
En een mier niet?quote:
Dat las ik, maar ik begrijp er inderdaad geen snars van hoe dat in de evolutietheorie past. Als er een koe geboren wordt, leert het staan, om vervolgens de rest van haar leven te grazen in haar eigen poep, gemolken te worden en te sterven. Welke kosmische entiteit is daarbij gebaat?quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:20 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Schijnbaar snap je niet wat ik duidelijk probeer te maken. Prima ik zal het voor je uitspellen.
Een ziel is niet per sé gebonden aan 1 ding. Een gehele colonie kan ook maar 1 ziel zijn. Een groep planten, een groep vogels, een groep mieren, een groep bijen...
Karmaquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:46 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Waardoor word bepaald waarin hij incarneert?
De ziel kiest dat zelf.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:52 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En wie beoordeelt je karma op basis van wat?
Niet iets. De ziel bestaat niet in de materiele wereld.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |