In houten huizen vrij weinig denk ik....quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:49 schreef Bron het volgende:
Iemand enig idee hoeveel bakstenen er gemiddeld in een huis gaan?
Groetjes
Sebastiaan
En een huis is gemiddeld 650 kuub groot geloof ik.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:53 schreef wimmel_1 het volgende:
Er gaan er 44 á 45 in een m² muuroppervlak ... dus reken zelf maar ff verder
Het gaat hier dan ook om ² en niet om ³, beetje lullig als je je huis ook helemaal volstopt met stenen, over het algemeen zijn alleen muren voldoende.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En een huis is gemiddeld 650 kuub groot geloof ik.![]()
Goh, maar eigenlijk reageerde ik zeer direct en serieus op de vraag.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:10 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het gaat hier dan ook om ² en niet om ³, beetje lullig als je je huis ook helemaal volstopt met stenen, over het algemeen zijn alleen muren voldoende.![]()
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:10 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het gaat hier dan ook om ² en niet om ³, beetje lullig als je je huis ook helemaal volstopt met stenen, over het algemeen zijn alleen muren voldoende.![]()
een gemiddeld huis is gewoon een ruitjeshuis. Niet al te supergroot.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:25 schreef Prego het volgende:
wat is een gemiddeld huis?
Zijn er wel wat meer. In waalformaat, waar wel het meeste in Nederland mee gemetseld wordt zullen dit er 72 st/m² zijn als er een voeg van ca. 1 cm wordt aangehouden. Om te rekenen zullen dit i.v.m. verlies e.d. iets meer zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:53 schreef wimmel_1 het volgende:
Er gaan er 44 á 45 in een m² muuroppervlak ... dus reken zelf maar ff verder
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goh, maar eigenlijk reageerde ik zeer direct en serieus op de vraag.
Ik wil van Lego, bakstenen gaan bouwen, en daarvan ga ik een huis in elkaar zetten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:28 schreef Shades het volgende:
nu denk ik aan de vraag: waarom wil je dit weten? doe-het-zelf bui?
Dan moet je niet vragen van hoeveel bakstenen gaan er in een huis maar eerst uitzoeken hoeveel legeostenen er in een baksteen gaanquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:40 schreef Bron het volgende:
[..]
Ik wil van Lego, bakstenen gaan bouwen, en daarvan ga ik een huis in elkaar zetten.![]()
Volgens mij nog geen 400 gemiddeld hoor.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ga je de Lego stenen ook bakken dan? anders zijn het geen bakstenen natuurlijk!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:40 schreef Bron het volgende:
[..]
Ik wil van Lego, bakstenen gaan bouwen, en daarvan ga ik een huis in elkaar zetten.![]()
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 20:03 schreef Roolio het volgende:
[..]
Volgens mij nog geen 400 gemiddeld hoor.
quote:De gemiddelde inhoud van koopwoningen was 490 kubieke
meter en van huurwoningen 320 kubieke meter.
Als we van die 650 nou de 3e machtswortel nemen en daar weer 2/3 van (geen dak/geen vloer) en dat weer x 45st/m2, dan zouden we redelijk in de buurt moeten zittenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 20:07 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik zou voor Duplo gaan, die blokjes zijn wat groter.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |