quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:41 schreef Da_Ripper het volgende:Ik leek me aardig om het even te hebben overwat men gaat doen wanneer er hier nukes afgaan (tijdens opslag/als wapen).
Ik lees toevallig net dat iemand voor morgen een aanslag voorspeld heeft op Europese kerncentrales.
Niet dat ik dat geloof, maar ik ben nu ook wel benieuwd wat er in zo'n geval zou gebeuren. In ieder geval zullen de sirenes gaan loeien en gaan geluidswagens rijden. Daarna worden de rampenzenders ingeschakeld die het publiek informeren en adviseren om bijvoorbeeld naar een goed beschutte plek te gaan, zoals een kelder.
Ik weet niet wat het effect van de straling op het kabelnetwerk is, maar ik denk dat tv's en radio's wel blijven werken, het telefoonnetwerk zal denk ik wel plat liggen door overbelasting. Ook de websites crisis.nl en nederlandtegenterrorisme.nl zullen plat liggen aangezien ze al plat lagen toen ze een keer bij het nieuws genoemd werden. Fok zou er ook wel uitliggen denk ik. En als het telefoonnetwerk overbelast is, dan werkt internet zeker niet voor adsl-mensen?
Isolatie zoals bij Jericho zal niet voorkomen denk ik, aangezien de meesten hier een fiets hebben (reizen met de auto zal worden afgeraden doordat alles vast zal staan). De mensen in de directe omgeving van het incident zullen geėvacueerd worden door het leger neem ik aan.
Als een kernland ons aanvalt is Nederland grotendeels weg, als het een groepering is zullen er vooral veel mensen sterven door stralingziekte.
Het ligt aan het type incident of Nederland net zo dood wordt als het gebied bij Tsjernobyl of opnieuw opgebouwd wordt zoals Nagasaki.
Allemaal eigen speculatie natuurlijk, maar interessant om over na te denken.