abonnement bol.com Unibet Coolblue
  FOK!fossiel donderdag 24 juli 2003 @ 10:52:08 #51
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_11980744
* ontroerd door de woorden van het heksje besluit LWaS te blijven.

Moet ik een dokter bellen? Kan je opstaan?

* Dan dringe de woorden door van hetr heksje dat er iemand staat....LWaS kijkt en ziet hooguit een schim

Wie is daar

pi_12018346
Heksje voelt zich duizelig worden van de pijn. Opeens lijkt LWaS zijn aandacht te zijn verloren voor haar. Zijn aandacht wordt getrokken naar de schim onder de boom. Op hetzelfde moment valt heksje flauw...
  FOK!fossiel zondag 27 juli 2003 @ 19:25:02 #53
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_12050921
* Op het moment dat LWaS naar de schim kijkt is deze plots verdwenen, zijn aandacht gaat meteen weer terug naar het heksje

Hanneke? Blijf eens wakker?

* LWaS is bijna ten einde raad als Heksje Hanneke is flauwgevallen en niet meer antwoord, hij luistert en hoort haar hartslag flauwer worden....

  zondag 27 juli 2003 @ 19:29:41 #54
5490 Pisca
Kijk eens naar mij.
pi_12051012
* Pisca komt aangelopen en ziet haar vader voorovergebogen zitten over het heksje

Wat is er gebeurd pap? * vraagt Pisca geschrokken Laat me er even bij....

* Pisca legt haar handen op het heksje neer en sluit haar ogen...ze concentreert zich op de pijn die het heksje voelt, en centreert daar haar krachten op...

Langzaam openen de ogen van Hanneke zich.......

Vandaag is de dag...!
  FOK!fossiel zondag 27 juli 2003 @ 19:30:50 #55
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_12051032
* Dolgelukkig sluit LWaS het heksje in zijn armen Gaat het weer?

* Dan vraagt hij aan Pisca hoe het komt dat ze dit kan, maar ze haast zich door te zeggen dat ze wegmoet, en ze is heel plots vertrokken

pi_12136829
Heksje voelt zich slap en duizelig als ze bijkomt. Ze voelt de warme armen van LWaS om haar heen en dat doet haar goed. "Hij heeft me niet verlaten" denkt ze.."hij is bij me gebleven toen ik in een andere wereld was"...

Heksje gaat met een ruk rechtop zitten, maar dat blijkt nog iets te veel van het goede te zijn, ze valt weer terug in de beschermende armen van LWaS. Ze slaakt een diepe zucht en vervalt weer in de oude gedachten die ze voor haar toeval heeft gehad. Ze zweeft weg met haar gedachten en voelt zich alleen, zo alleen, in het donkere koude oord waar ze naar toe is gedwaald. Ze wordt er op een of andere manier naar toe gelokt, ookal wil ze niet. Wat moet ze hier??

In het werkelijke leven voelt LWaS dat heksje weer van hem weg getrokken wordt. Hij voelt haar goed gevormde lichaam slapper worden en haar ademhaling schokken. "Waarom nou!?" schreeuwt LWaS in zichzelf. "Waarom!!". LWaS legt heksje voorzichtig neer en begint mond op mond beademing te geven...

Na een aantal seconden wat wel uren leken te zijn komt heksje bij. Ze glimlacht als ze LWaS boven haar ziet hangen. Hij zegt "je was er weer vandoor mijn liefste, je laat me zo schrikken, waar ga je steeds naar toe?" Heksje zegt dat ze naar een oord gaat waar het niet fijn voelt. Het lijkt op het oord wat mensen zien voordat ze een bijna door ervaring krijgen. Want je moet eerst door een donkere wereld, wil je de heldere, lichte wereld bereiken. "Ik weet niet waarom ik daar steeds naar toe getrokken wordt. Het lijkt wel alsof ik iemand moet redden die daar verdwaald is. Maar ik kan die persoon niet vinden. En ik breng mezelf in gevaar als ik er zo vaak naar toe ga. Maar het gaat automatisch, ik snap het niet lieverd!"

Voorzichtig probeert heksje te gaan zitten. Dat lukt vrij goed. Ze besluit om samen een oplossing te zoeken om de verloren persoon te helpen maar toch haarzelf niet steeds in gevaar te brengen. Misschien moet ze maar eens op zoek naar het veel voorkomende kruid Sakapoelie en dat mengen met het zeldzame kruid Gronamonie en hier een sterk brouwseltje van maken. Zodat ze in haar eigen kracht kan blijven als ze de andere persoon wil gaan helpen...Dat ze ook zeggenschap heeft over wanneer ze terug wil naar deze werkelijke wereld en dus het aan kan geven als ze het niet meer aan kan.

Dat lijkt haar een goed plan. Samen staan ze langzaam op om de kruiden te gaan zoeken, maar LWaS stribbelt een beetje tegen. Er verschijnt een hartstochtelijke, verlangende blik in zijn ogen.

  FOK!fossiel vrijdag 1 augustus 2003 @ 10:27:56 #57
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_12157760
Ik schat de kans dat wij het kruid kunnen vinden in de Tuinen heel hoog in. * zegt LWaS.

Dat zoeken naar het kruid kan toch wel even wachten? Je kan beter even een beetje tot rust komen, die val die je hebt meegemaakt is niet niets natuurlijk.

* LWaS pakt de hand van het heksje en vervolgt met zachte stem:

Het kasteel is van alle luxe voorzien, wat dacht je van samen in een bubbelbad met kaarsjes erom heen?

pi_12173605
ik hoop het zo dat we de kruiden vinden. anders is het verloren, dan weet ik niet of ik nog wel terug kan komen op deze wereld als ik de andere wereld in wordt getrokken...het móet gewoon lukken LWaS! het moet!

ik moet er achter zien te komen op wélke momenten ik in de donkere tussenwereld wordt getrokken. heb jij een idee? is het op emotionele momenten? of lichamelijk zwakke momenten? dat ik pijn heb? of onder stress sta? ik moet er achter zien te komen voor het te laat is....

ik ben zo bang LWaS...

LWaS beaamd dat stress een mogelijke factor kan zijn dat ze in die wereld wordt getrokken. daarom zou het goed zijn om te ontspannen, bijvoorbeeld...in een bubbelbad, saampjes in het kasteel. "dat zou je vast goed doen lief heksje van me".

LWaS trekt heksje mee richting het kasteel zodat ze zelf de aanstalten zou maken mee te gaan...

  FOK!fossiel vrijdag 1 augustus 2003 @ 22:51:13 #59
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_12173912
* LWaS trekt aan de arm van heksje, en op dat moment zakt zij door haar knieën. Het heksje is nog niet sterk genoeg om wat voor lichamelijke inspanning te doen dan ook.

Je bent nog zwak, lief Heksje, je moet echt even tot rust komen en ontspannen.

* LWaS tilt het heksje op, en draagt haar over drempel...
hahaha, net of we getrouwd zijn * Lacht LWaS. Hanneke moet er een beetje van blozen

Laat je maar even aan mij en aan het kasteel, alles komt goed. gewoon even tot rust komen en daarna gaan we op zoek naar alles wat je nodig hebt * Herhaalt LWaS zijn woorden.

Met het Heksje nog steeds in zijn handen vervolgt hij zijn weg het kasteel in. Aan de treden lijkt geen einde te komen ,maar uiteindelijk komen de twee aan in één van de torenkamers. Alleen de gedachte va LWaS aan geopende luiken zorgen ervoor dat de luiken opengaan en dat de zon binneschijnt.

Een bubbelbad staat ook al klaar, en LWaS zet het Heksje voorzichtig neer.

Ga je mee het bad in? Ik zal mijn ogen dichthouden als je erin stapt als je dat liever wilt hoor.

* LWaS trekt zijn kleren uit en stapt het bad in. Zachtjes begint er muziek te spelen.

pi_12334894
Heksje voelt zich erg zwak maar kleed zichzelf moeiteloos uit. Als LWaS zijn ogen dicht houd stapt ze in het warme schuimende water. Oh dat voelt heerlijk! Ze ontspant al haar spieren en kijkt naar LWaS die zijn ogen nog steeds dicht heeft. "Lieverd, je mag je ogen openen hoor" als LWaS zijn ogen open doet, wordt zijn aandacht onmiddelijk getrokken door Heksje's schouders die net boven het schuimende water uitkomen. De glans is aantrekkelijk. Hij schuift wat dichter naar haar toe. Ze glimlacht, want ze is bewust van haar magische krachten
  FOK!fossiel maandag 11 augustus 2003 @ 01:07:05 #61
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_12347775
* LWaS 'zwemt' langzaam naar het heksje toe....Het heksje lacht en schuifelt langzaam verder weg. LWaS moet er om grinniken. Plots pakt hij razendsnel de arm van het heksje vast en kust haar in één beweging.

Als de lippen van de twee zich scheiden, kijkt LWaS naar het heksje. Zij houdt haar ogen gesloten en opent ze pas seconden later...

Ik kon het niet laten, sorry * zegt LWaS Je moet eik rusten, dus het spijt dak me zo liet gaan....

  FOK!fossiel zondag 17 augustus 2003 @ 14:21:55 #62
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_12499072
* plots , alsof LWaS betovert is stapt hij uit het bad en loopt richting het raam.
Hij kijkt niet op of om...LWaS stapt het balkon op en maakt aanstalten om zich te laten vallen
pi_12500912
heksje is zo ontsteld van de plotselinge acties van LWaS dat er een gil ontsnapt uit haar mond.
Ze spingt uit bad, en valt bijna om omdat ze nog zo duizelig is. Ze herstelt zich snel en rent naar LWaS. Ze slaat haar armen om zijn naakte lichaam en trekt hem achteruit. LWaS komt langzaam bij en vraagt wat hij op het randje van het balkon deed. Als heksje alles verteld zegt LWaS plots "ik weet het weer, ik werd geroepen...door gefluit..."
  zondag 17 augustus 2003 @ 18:33:03 #64
63697 Handschoenenman
Plaatselijke Superheld
pi_12504524
* ...Plots een harde knal en een hoop rook....

* Daar liep een gestalte uit de rook, een gespierd lichaaam met een pak aan dat sterk leek op een eh... handschoen? De man kuchte even door de rook en sprak toen:

hallo.

* Handschoenenmans blik glijdt over de twee naakte figuren, die zo te zien niet gered hoeven te worden...

ah... ehm...:@ excuseer mij... ik dacht even te voelen dat er iemand gered diende te worden... Maar goed... Laat maar.

* Handschoenenman draait zich om en wil weer wegvliegen. Op het laatste moment, net voordat hij weer verdwijnt met een doffe klap en wat rook, zegt hij:

trouwens, ik was dus de handschoenenman... tot ziens, als je hopelijk wel in nood bent... en veel plezier verder saampje.

Handschoenenman komt je redden!
  FOK!fossiel maandag 18 augustus 2003 @ 00:26:37 #65
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_12512812
* LWaS kijkt verbaasd. In eerste instantie doordat hij toch bijna van het balkon was gekukeld, in tweede instantie toch door die vreemde 'handschoenenman' die zomaar binnen kwam vallen.

* LWaS kijkt naar het heksje en denkt tegelijk aan wat romantische muziek.
* Door het Sprookjeskasteel klinkt dan plots Bryan Adams - Have you ever really loved a woman

Vind je de muziek mooi?

pi_12523384
Heksje kijkt verbaasd naar het vreemde figuur wat iets weg heeft van een superheld uit stripboeken.

Als hij met iets teveel rook weg gaat, laat hij LWaS en het heksje verbaasd achter...

Als LWaS het kasteel romantisch muziekje opzet, komt ze weer terugt in een liefdevolle, aanhankelijke bui

"Natuurlijk vind ik dit liedje mooi! Het is prachtig! Jij bent ook prachtig! Kom in mijn armen, en laat me nooit meer zo schrikken hoor "

  FOK!fossiel dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:23:28 #67
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_12735955
* LWaS houdt Heksje stevig vast en samen lopen ze weer het bad in.

Ik liet je niet expres schrikken, * zegt LWaS, ik weet niet wat me bezielde, het gefluit, ik was echt bijna dood Misschien heeft het wel iets te maken met het feit dat jij iemand moet helpen....We moeten het binnenkort maar uitzoeken.

Maar eerst dit:

* LWaS brengt zijn hoofd dichtbij dat van Heksje en kust haar vol overgave, zijn handen beroeren zachtjes het lichaam van Hanneke en vinden hun weg moeiteloos.

pi_12756534
Changed my mind...
Sorry

[Dit bericht is gewijzigd door Chez-Nous op 27-08-2003 15:39]

Nu officieel
pi_13857598
Als de liefdesperikelen voorbij zijn gaan ze samen naar het bos op zoek naar het magische gefluit. Natuurlijk als je iets zoekt, lijkt het nog verder weg dan dat het al is.
Ze gaan samen naar de grote bosmeester. Hij kent alle vreemde gebeurtenissen van de afgelopen 80 jaar moeiteloos uit zijn brein opsommen, en gebeurtenissen die ouder zijn staan opgeschreven in een eeuwenoud magisch boek.

Als ze bij zijn grote holle boom komen....

  FOK!fossiel maandag 13 oktober 2003 @ 22:37:34 #70
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_13862427
* LWaS is hand en hand met het Heksje naar de holle boom van de bosmeester gelopen. Continu stralend van verliefdheid kijkt hij haar aan. Af en toe daardoor lomp struikelend over een boomstronk, waarom het heksje uiteraard smakelijk moest lachen.

Ik ben zo benieuwd of hij ons verder kan helpen, jij niet?

* Als ze bij de boom komen staat de 'poort' half open en kijken de twee voorzichtig naar binnen

hallo?

* Geen antwoord weerklinkt, samen besluiten ze voorzichtig naar binnen te stappen

pi_13879963
Ze lopen naar binnen
Het is schemerig...
"bosmeester! waar bent u?"
opeens klinkt er een zacht geritsel achter hen, ze schrikken en draaien zich vliegensvlug om!
daar staat de bosmeester
"wees maar niet bang mijne beste vrinden, ik voel dat jullie goed zijn. Vertel je verhaal"
"Ehm" zegt heksje zacht
"we hoorden gefluit en LWaS werd daardoor op een of andere manier door gelokt... We willen graag weten wat dit was, want ik werd er niet door gelokt"
"lang lang geleden" begon de bosmeester, "was er een ver familielid van LWaS op zoektocht. Zijn vrouw was ontvoerd en hij zocht haar d.m.v. gefluit. Tot zijn dood heeft hij haar gezocht, maar nooit gevonden. Tot op heden horen familieleden van hem om herhalende tientallen jaren zijn eeuwige verdrietige gefluit om zijn vrouw. Het gefluit van eenzaamheid en pijn. Het geroep om zijn vrouw en familieleden....
LWas en heksje zijn helemaal ontroerd door het verhaal van de bosmeester
LWas zegt...
  FOK!fossiel woensdag 15 oktober 2003 @ 11:43:27 #72
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_13894298
Maar hoe kan ik het geheimzinnige gefluit stoppen dan?
Want ik was hierdoor bijna dood geweest.....En ik, ook het heksje, vond de situatie niet zo prettig hoor.

* De bosmeester kijkt bedenkelijk, en vervolgt dan zijn verhaal

Denk eens logisch na, in een ver verleden zocht imand zijn vrouw, zo lang geleden dat bijna niemand zich het meer kan herinneren. Hoe zou je het kunnen oplossen? Zoek haar en degene die haar zocht alsnog!

* LWaS kijkt verbaasd en kijkt dan naar het heksje en weer naar de bosmeester
Maar hoe kan ik hun dan vinden? Zij zijn toch al lang dood?.

Nee, * zegt de bosmeester, ik kan niet alles voorkauwen. Sommige dingen in het leven moet jezelf ontdekken, niet alles is wat het lijkt. Ga nu, en vervolg je zoektocht!

* Dan verdwijnt de bosmeester even plotseling als hij is gekomen

  FOK!fossiel woensdag 22 oktober 2003 @ 11:30:05 #73
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_14047945
* De bosmeester verdwijnt dus en LWaS en het heksje blijven verbijsterd achter. Wat moeten de twee hier nu mee?
Hoe kunnen we nu veilig mijn familie zoeken * zegt LWaS tegen het heksje Zodra het gefluit begint ben ik in een soort van trance en weet ik zelf niet meer wat ik doe.

* Het heksje kijkt LWaS aan en zegt : Ik heb er misschien wel iets voor, maar dan moet ik langs mijn huis en daar wat boeken induiken. Niet dat het echt veel zou kunnen helpen, maar misschien wel een aanwijzing naar waar we moeten zoeken.

* LWaS stemt er mee in en samen besluiten ze naar de winkel van het Heksje te gaan, het Heksenketeltje. Maar nog voordat de twee weg kunnen gaan klinkt het mysterieuze gefluit weer en lijkt LWaS zo weer in een trance. Hij loopt de deur uit en heksje Hanneke roept hem nog na, maar het haalt niets uit. Snel zet ze de achtervolging in, maar raakt hem al snel kwijt. Het gefluit klinkt nog steeds, maar het Heksje en LWaS zijn wegen zijn voor dit moment gescheiden.

LWaS! LWaS! Lieverd! * roept Hanneke in het rond. Echter allemaal zonder resultaat.

Niet veel verderop loopt LWaS verdwaasd achter de fluittonen aan zicht niets aantrekkend van het in de verte roepen van het heksje. Hij vervolgt zijn weg rechtdoor, en gaat maar voort..

  FOK!fossiel donderdag 11 december 2003 @ 00:23:22 #74
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_15320009
* Voortdurend het geluid volgend strompeld LWaS verder het bos in...niets of niemand hoort hij om zich heen...Hij hoort alleen het gefluit dat hem roept....

Tot in de donkerste diepten van het bos loopt LWaS door, het licht gaat langzaam weg uit de omgeving...het geluid (wat LWaS niet eens hoort) sterft weg...steeds wilder wordt omgeving....steeds donker de lucht...
LWaS blijft alleen met het gefluit achter, en in het aardedonker

  zaterdag 17 januari 2004 @ 22:34:58 #75
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_16352624
* Wilgje loopt hand in hand met haar LWaS over de met onkruid overwoekerde oprijlaan. Zij ziet haar kasteel voor het eerst na lange tijd weer. Ze blijft staan en begroet de oude boom, die nog steeds over haar landgoed waakt. Hier zijn haar kinderen geboren, mijmert ze.
Maar lang geeft LWaS haar niet, hij trekt haar aandacht....
Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')