abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42997843
Ik heb een probleem met een DVD te branden.
Het (brandprogramma) deed het altijd gewoon normaal en brandde alles op de DVD.
Ik brand met Nero, en als hij dan bijna klaar is krijg ik deze melding:

Ik weet zeker dat ik genoeg ruimte op de schijf heb staan, want heb 4 keer een nieuwe geprobeerd.
Op de schijf staat 4.7Gb 120min 1-8x speed.
En daar past wat ik wil branden zat op, want ik heb het al eerder gedaan.

Iemand die weet wat er aan de hand is?
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_42997923
God men, ik dacht aan de Brandweer.
pi_42997970
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 22:54 schreef HPoi het volgende:
God men, ik dacht aan de Brandweer.
Nee dat is het niet.
pi_42998001
Hoeveel heb je er op gebrand dan? Het wil namelijk wel eens zijn dat er nét iets minder ruimte op zit dan op een dvd van een ander merk, en het er dus bij deze net niet op past. Maar als het 2GB is lijkt me dat natuurlijk sterk.
pi_42998006
probeer eens iets heel kleins te branden op een dvd-tje.. 1 foto ofzo.
is misschien wel zonde van de dvd, maar dan kan je wel errors gaan uitsluiten.
als ie dan nog de error geeft, misschien een reinstall van Nero, andere Firmware voor je brander, of misschien een lagere brandsnelheid?..
pi_42998053
Wat ik wil branden is 4 Gb.
Ik zal dat van Shades even uitproberen.
pi_42998196
leg er een dual layer in
namaste
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:37:45 #8
39237 crew  H_T
2733
pi_43000605
Op een 4,7 gb schijf past maar 4,4 windows gigabytes aan data (verschil in berekening). Voor de zekerheid kan je proberen het te verspreiden over twee schijven: te doen als het gewoon foto's zijn, lastiger bij films.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_43000664
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 22:52 schreef Nesle het volgende:

En daar past wat ik wil branden zat op, want ik heb het al eerder gedaan.
Dan heb je het toch al op dvd? Kopieer je die.
pi_43000800
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:40 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Dan heb je het toch al op dvd? Kopieer je die.
Heb ik ook al geprobeerd, maar dan moet ik het op dezelfde soort DVD kopieeren. Dus de 4.7 Gb.
pi_43000824
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Op een 4,7 gb schijf past maar 4,4 windows gigabytes aan data (verschil in berekening). Voor de zekerheid kan je proberen het te verspreiden over twee schijven: te doen als het gewoon foto's zijn, lastiger bij films.
Het is dus een film, maar wat voor DVD moet ik dan halen.. hoevel Gb.
Ik wist dit trouwens nog niet
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:53:55 #12
39237 crew  H_T
2733
pi_43000967
Op een dual-layer DVD past een 4 gb image zeker, maar DL DVD's zijn nogal duur.

Wat je kan doen is het programma DVDShrink downloaden (freeware, even googlen en je bent er (in dit topic mag het wel )), dat is een programma wat vrij eenvoudig dvd-films een klein beetje kleiner kan maken zodat het wel op een schijfje past.

Als het bestand wat je probeert te branden een dvd-image is, dan kan je het programma daemon tools downloaden van www.daemon-tools.cc , waarmee je een aantal nep-dvd drives kunt aanmaken. In Daemon tools kan je de dvd "mounten", dat is in een niet echte dvd-drive stoppen. Vanaf daar kan je hem weer openen in DVD Shrink, die er bij mij altijd voor zorgt dat het precies past. Eventueel kan je in DVD Shrink ook andere talen of Brein-boodschappen uit de DVD slopen.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_43001126
Heeft dat geen gevolgen voor de DVD dan? Want het is een bewerkte DVD van een toneelvoorstelling met allemaal graphics en prutjes. Maar ik snap het niet, want hij heeft het altijd wel gedaan. Ik moet er wel bij vermelden dat ik toen vanaf de orginele DVD aan het branden was op andere DVD's die ik nu aan het gebruiken ben.
pi_43001148
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:47 schreef Nesle het volgende:

[..]

Het is dus een film, maar wat voor DVD moet ik dan halen.. hoevel Gb.
Ik wist dit trouwens nog niet
Kijk om te beginnen eens gewoon naar het balkje onderin je compilatievenster. Daar kun je gewoon zien hoe groot je compilatie is volgens Nero en of die (alweer: volgens Nero) te groot is. Je kunt ook via het menu even de "Eigenschappen" van je compilatie opvragen. Daar staat ook de grootte in MB. Je kunt niet meer dan 4482 MB branden op een DVD+R (enkellaags) en niet meer dan 4483 MB op een DVD-R (enkellaags). Maar: bij gebruik van een DVD+R kun je wel overburning gebruiken als je eerst in Nero aangeeft dat je overburning voor DVD toestaat.
pi_43001233
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:01 schreef Riparius het volgende:

[..]

Kijk om te beginnen eens gewoon naar het balkje onderin je compilatievenster. Daar kun je gewoon zien hoe groot je compilatie is volgens Nero en of die (alweer: volgens Nero) te groot is. Je kunt ook via het menu even de "Eigenschappen" van je compilatie opvragen. Daar staat ook de grootte in MB. Je kunt niet meer dan 4482 MB branden op een DVD+R (enkellaags) en niet meer dan 4483 MB op een DVD-R (enkellaags). Maar: bij gebruik van een DVD+R kun je wel overburning gebruiken als je eerst in Nero aangeeft dat je overburning voor DVD toestaat.
Hmm oke.
Maar dat betekent dat je nooit een 4.7 giga gebruikt maar altijd 4.4
pi_43001310
hmm.. maar 4gb moet gewoon passen. net wat Hawaii_tim zegt: 4,4 is ongeveer het max.
heb je al geprobeerd om een lagere snelheid te gebruiken, of nero herinstalleren, of in uiterste nood de firmware van je brander up te daten/

probeer anders even een ander brandprogramma.. ashampoo ofzo..
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:10:25 #17
39237 crew  H_T
2733
pi_43001358
Precies, heeft te maken met een verschil in berekening: schijffabrikanten (harde schijven en dvd's) gebruiken de regel dat 1 gigabyte 1 miljard bytes is. Volgens Windows is 1 gigabyte 1024 * 1024 = 107374182 bytes; er zit dus een afwijking in van ongeveer 8%.

Bewerken met DVD Shrink heeft lichte gevolgen op de kwaliteit, die iets zal dalen. Of het merkbaar is is een tweede, en de schade is te beperken door deep analysis te kiezen.
Ik ben de kleur MAGENTA
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:11:16 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_43001384
Lees die foutmelding eens goed.
Daar staat:

Met andere woorden; de brander herkent je schijfjes niet (meer). Je kan er dus DVD's in proppen wat je wil, maar branden gaat niet lukken omdat er geen schijfje herkend wordt.

Dit kan er op duiden dat je brander defect is. Probeer eens een willekeurige CD te branden. Als dat wel lukt zou je een willekeurige DVD kunnen proberen van een ander merk. Lukt dat allemaal niet, dan kan je er vanuit gaan dat de brander aan het einde van zijn latijn is.
So we just called him Fred
pi_43001412
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:04 schreef Nesle het volgende:

[..]

Het compilatievenster is gewoon het hoofdvenster van Nero met links de mappen en bestanden die je op de DVD wil gaan zetten en rechts een venster met alle mappen en bestanden die op je computer staan. In dit venster zie je onderaan het balkje dat aangeeft hoeveel ruimte je compilatie in beslag neemt.
quote:
Hmm oke.
Maar dat betekent dat je nooit een 4.7 giga gebruikt maar altijd 4.4
Nee, want dat hangt ervan af hoe je een GB definiëert. Er geldt 1 GB = 1024 MB en 1 MB = 1024 kB en 1 kB = 1024 bytes. Dus is 4482 MB gelijk aan 4699717632 bytes oftewel 4.7 miljard bytes. De marketingjongens en -meisjes doen net of 1 GB gelijk is aan 1 miljard bytes, vandaar het verschil.
pi_43001465
Zoals jullie kunnen zien, dit is de DVD die ik wil branden:

Ik heb dus een 4.7 Gb schijf waar ik het OP wil branden.

Zou Riparius mij nog even wat meer kunnen uitleggen over dat compilatie, en hoe ik dat kan vinden enzo?
pi_43001481
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:11 schreef FredvZ het volgende:
Daar staat:
[afbeelding]
Met andere woorden; de brander herkent je schijfjes niet (meer). Je kan er dus DVD's in proppen wat je wil, maar branden gaat niet lukken omdat er geen schijfje herkend wordt.

Dit kan er op duiden dat je brander defect is. Probeer eens een willekeurige CD te branden. Als dat wel lukt zou je een willekeurige DVD kunnen proberen van een ander merk. Lukt dat allemaal niet, dan kan je er vanuit gaan dat de brander aan het einde van zijn latijn is.
Beetje vreemd dat ie die melding krijgt als hij al bijna klaar is, dan herkent ie ze in eerste instantie dus wel. Nero geeft normaal gesproken ook vooraf al aan dat het niet gaat passen.
pi_43001498
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:11 schreef FredvZ het volgende:
Daar staat:
[afbeelding]

Dingen op CD'tjes kopieeren lukt overigens wel.
pi_43001555
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:14 schreef Nesle het volgende:
Zoals jullie kunnen zien, dit is de DVD die ik wil branden:
[afbeelding]
Ik heb dus een 4.7 Gb schijf waar ik het OP wil branden.

Zou Riparius mij nog even wat meer kunnen uitleggen over dat compilatie, en hoe ik dat kan vinden enzo?
Je krijgt het compilatievenster gewoon te zien als je in het menu van Nero kiest voor Bestand | Nieuw ... en in het dialoogvenster kiest voor een nieuwe compilatie. Je hebt het ongetwijfeld al talloze malen gezien, is niets geheimzinnigs aan. Je krijgt het natuurlijk niet voorgeschoteld als je een 1:1 kopie wil maken van een bestaande DVD.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:18:35 #24
39237 crew  H_T
2733
pi_43001559
Bedankt voor de screen, dit zou gewoon moeten passen. Brandde je hiervoor op een ander merk schijfje?
Ik ben de kleur MAGENTA
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:19:24 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_43001579
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:15 schreef SterkStaaltje het volgende:
Nero geeft normaal gesproken ook vooraf al aan dat het niet gaat passen.
Dat klopt, maar helaas heeft de TS een plaatje gepost waarbij het niet te zien is wat de brander in de 34 minuten heeft gedaan. Ik vermoed namelijk dat-ie alleen maar aan het cachen is geweest, een image heeft gemaakt of aan het simuleren is geweest.

@TS: heb je toevallig een plaatje van de drie meldingen achter het venster met de melding dat de schijf te klein is?
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')