quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:54 schreef HPoi het volgende:
God men, ik dacht aan de Brandweer.
Dan heb je het toch al op dvd? Kopieer je die.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:52 schreef Nesle het volgende:
En daar past wat ik wil branden zat op, want ik heb het al eerder gedaan.
Heb ik ook al geprobeerd, maar dan moet ik het op dezelfde soort DVD kopieeren. Dus de 4.7 Gb.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:40 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Dan heb je het toch al op dvd? Kopieer je die.
Het is dus een film, maar wat voor DVD moet ik dan halen.. hoevel Gb.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Op een 4,7 gb schijf past maar 4,4 windows gigabytes aan data (verschil in berekening). Voor de zekerheid kan je proberen het te verspreiden over twee schijven: te doen als het gewoon foto's zijn, lastiger bij films.
Kijk om te beginnen eens gewoon naar het balkje onderin je compilatievenster. Daar kun je gewoon zien hoe groot je compilatie is volgens Nero en of die (alweer: volgens Nero) te groot is. Je kunt ook via het menu even de "Eigenschappen" van je compilatie opvragen. Daar staat ook de grootte in MB. Je kunt niet meer dan 4482 MB branden op een DVD+R (enkellaags) en niet meer dan 4483 MB op een DVD-R (enkellaags). Maar: bij gebruik van een DVD+R kun je wel overburning gebruiken als je eerst in Nero aangeeft dat je overburning voor DVD toestaat.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:47 schreef Nesle het volgende:
[..]
Het is dus een film, maar wat voor DVD moet ik dan halen.. hoevel Gb.
Ik wist dit trouwens nog niet![]()
Hmm oke.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:01 schreef Riparius het volgende:
[..]
Kijk om te beginnen eens gewoon naar het balkje onderin je compilatievenster. Daar kun je gewoon zien hoe groot je compilatie is volgens Nero en of die (alweer: volgens Nero) te groot is. Je kunt ook via het menu even de "Eigenschappen" van je compilatie opvragen. Daar staat ook de grootte in MB. Je kunt niet meer dan 4482 MB branden op een DVD+R (enkellaags) en niet meer dan 4483 MB op een DVD-R (enkellaags). Maar: bij gebruik van een DVD+R kun je wel overburning gebruiken als je eerst in Nero aangeeft dat je overburning voor DVD toestaat.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:04 schreef Nesle het volgende:
[..]
Het compilatievenster is gewoon het hoofdvenster van Nero met links de mappen en bestanden die je op de DVD wil gaan zetten en rechts een venster met alle mappen en bestanden die op je computer staan. In dit venster zie je onderaan het balkje dat aangeeft hoeveel ruimte je compilatie in beslag neemt.
Nee, want dat hangt ervan af hoe je een GB definiëert. Er geldt 1 GB = 1024 MB en 1 MB = 1024 kB en 1 kB = 1024 bytes. Dus is 4482 MB gelijk aan 4699717632 bytes oftewel 4.7 miljard bytes. De marketingjongens en -meisjes doen net of 1 GB gelijk is aan 1 miljard bytes, vandaar het verschil.quote:Hmm oke.
Maar dat betekent dat je nooit een 4.7 giga gebruikt maar altijd 4.4![]()
Beetje vreemd dat ie die melding krijgt als hij al bijna klaar is, dan herkent ie ze in eerste instantie dus wel. Nero geeft normaal gesproken ook vooraf al aan dat het niet gaat passen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:11 schreef FredvZ het volgende:
Lees die foutmelding eens goed.
Daar staat:
[afbeelding]
Met andere woorden; de brander herkent je schijfjes niet (meer). Je kan er dus DVD's in proppen wat je wil, maar branden gaat niet lukken omdat er geen schijfje herkend wordt.
Dit kan er op duiden dat je brander defect is. Probeer eens een willekeurige CD te branden. Als dat wel lukt zou je een willekeurige DVD kunnen proberen van een ander merk. Lukt dat allemaal niet, dan kan je er vanuit gaan dat de brander aan het einde van zijn latijn is.
Dingen op CD'tjes kopieeren lukt overigens wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:11 schreef FredvZ het volgende:
Lees die foutmelding eens goed.
Daar staat:
[afbeelding]
Met andere woorden; de brander herkent je schijfjes niet (meer). Je kan er dus DVD's in proppen wat je wil, maar branden gaat niet lukken omdat er geen schijfje herkend wordt.
Dit kan er op duiden dat je brander defect is. Probeer eens een willekeurige CD te branden. Als dat wel lukt zou je een willekeurige DVD kunnen proberen van een ander merk. Lukt dat allemaal niet, dan kan je er vanuit gaan dat de brander aan het einde van zijn latijn is.
Je krijgt het compilatievenster gewoon te zien als je in het menu van Nero kiest voor Bestand | Nieuw ... en in het dialoogvenster kiest voor een nieuwe compilatie. Je hebt het ongetwijfeld al talloze malen gezien, is niets geheimzinnigs aan. Je krijgt het natuurlijk niet voorgeschoteld als je een 1:1 kopie wil maken van een bestaande DVD.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:14 schreef Nesle het volgende:
Zoals jullie kunnen zien, dit is de DVD die ik wil branden:
[afbeelding]
Ik heb dus een 4.7 Gb schijf waar ik het OP wil branden.
Zou Riparius mij nog even wat meer kunnen uitleggen over dat compilatie, en hoe ik dat kan vinden enzo?
Dat klopt, maar helaas heeft de TS een plaatje gepost waarbij het niet te zien is wat de brander in de 34 minuten heeft gedaan. Ik vermoed namelijk dat-ie alleen maar aan het cachen is geweest, een image heeft gemaakt of aan het simuleren is geweest.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:15 schreef SterkStaaltje het volgende:
Nero geeft normaal gesproken ook vooraf al aan dat het niet gaat passen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |