Volgens mij niet (maar het is al tien jaar geleden dat ik voor het laatst en auto met een automaat gehad heb).quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:46 schreef Capt_Proton het volgende:
Als ik je goed begrijp kun je dus gewoon een automaat op een stijle helling in P parkeren zonder handrem? Kan dat geen kwaad?
Wazig, ik was bang dat ik daarmee de bak teveel zou belasten.... Ga het straks meteen eens proberen! Waarom zit die handrem er dan eigenlijk nog?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:48 schreef -_Tommy_- het volgende:
nope geen enkel probleem, althans nooit gemerktkunt altijd handrem erbij aantrekken, maar dat is niet nodig meestal
voor bijvoorbeeld hellingproeven (niet zozeer met een automaat, maar kan soms wel eens) in het geval dat je gewone remmen er mee ophouden, just for the fun of it!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:52 schreef Capt_Proton het volgende:
Wazig, ik was bang dat ik daarmee de bak teveel zou belasten.... Ga het straks meteen eens proberen! Waarom zit die handrem er dan eigenlijk nog?
Straks eens testen - weet ik meteen hoe dat tegenwoordig bij vrij recente Corolla's werkt!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:50 schreef NT-T.BartMan het volgende:
De P-stand blokkeert weliswaar de versnellingsbak, maar niet de visco-koppeling (al staat me er iets van bij dat sommige auto's (meen me dat van BMW te herinneren) een zgn. 'lockup' hebben waarmee de visco wordt geblokkeerd). Op vlak terrein is P dus genoeg, op steile hellingen heb je óók nog de handrem nodig.
Dat was ook m'n enige remedie om te parkeren met m'n eerste brakke huurauto!quote:En op héle steile hellingen doe je er verstandig aan om je stuur zó te draaien dat de auto bij eventueel wegrollen tegen de stoeprand aanrijdt. En anders zijn er altijd nog wielblokken.
werkt prima, mijn moeder heeft er een van 3 jaar oud en en kan gewoon overal parkeren hoorquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:57 schreef Capt_Proton het volgende:
[..]
Straks eens testen - weet ik meteen hoe dat tegenwoordig bij vrij recente Corolla's werkt!
Klopt. Maar waar zitten de wielen aan verbonden, de versnellingsbak of de motor?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:50 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
...
De P-stand blokkeert weliswaar de versnellingsbak, maar niet de visco-koppeling koppelomvormer
...
Ik pijnig nu mijn hersens... en bedenk nu dat de koppeling tussen de motor en de versnellingsbak zit (zie je, te lang geleden dat ik automaat gereden heb... en dat ik zélf iets aan een auto gedaan heb. Zie verderop)quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Klopt. Maar waar zitten de wielen aan verbonden, de versnellingsbak of de motor?
Korte bochten makenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:52 schreef Capt_Proton het volgende:
[..]
Waarom zit die handrem er dan eigenlijk nog?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |