abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43203687
Hoe doet een battle magician het in pvp?
pi_43203884
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 80% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:25:41 ]
pi_43203897
Tegen soldier is Mage heel sterk, tegen hawkers niet. Tegen dealers weet ik niet en andere muses is natuurlijk gelijk op.
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_43204205
Dacht dat in Irose scout het best was... Maar in NArose is dat duidelijk de mage, dus scheelt nogal.

Zo hard gebruik je het toch niet, en in clan wars is scout altijd wel aardig... Lekker schieten en rennen
Fools rush in where angels fear to tread...
pi_43204479
Dexcleric is beste pvp, daarna raider.
pi_43205937
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:34 schreef Jonks het volgende:
Evdl,

Thanks! Alweer een uitgebreid antwoord
Dodge is opzich heel weak tegen magic attacks toch?
Wat voor character is in een PVP battle (Heb ik nog nooit gedaan) superieur? Kan me voorstellen dat een dealer dan behoorlijk schraal is. Hoewel een bourg nog steeds wel lekker damage dealt.

Mage?
Bourg?
Raider?
Knight?

grr characters zijn allemaal wel interessant.
Mja, op ruff-rose was de meerderheid hawker, en ik denk toch dat scout dan nog iets boven raider staat (Eigen attackpower buff, eagle shot met 7sec. stun, duurste arrows, ranged, etc )
En tsja knight is ook supersterk als je goede equips hebt, maar keep in mind dat knight erg traag is, en close combat
Een vriend van me is 134 mage, en die wint regelmatig zonder al te veel moeite van 150+ raiders.
Komt ook voornamelijk door de de-buffs die mages hebben, staff stun attack en lightning (die op lvl 10 een area stun wordt )
~~
pi_43206100
Dealers doen het idd niet zo best in pvp omdat ze zo traag zijn en een lage def en dodge hebben. Ze hebben wel weer een hoge hitrate, aardige crits (vooral arti) en een hele zieke ap...kheb nog nooit pvp gezien van een dealer op 150 maar daar weet evdl dan wel weer denk ik
pi_43206764
Kan iemand me een precieze uitleg over de dex cleric geven?

Wat ik me er van herinner :
- Muse met veel dex en int
- Boog vanwege dex
- Hoge magic resistance vanwege int
- Hoge dodge vanwege dex

Maar waarom cleric ipv magician? (solo??)
Hoe is de stat verhouding precies?
pi_43206886
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 15:33 schreef Jonks het volgende:
Kan iemand me een precieze uitleg over de dex cleric geven?

Wat ik me er van herinner :
- Muse met veel dex en int
- Boog vanwege dex
- Hoge magic resistance vanwege int
- Hoge dodge vanwege dex

Maar waarom cleric ipv magician? (solo??)
Hoe is de stat verhouding precies?
Cleric vanwege de betere buffs? Pas na 70 is dexcleric echt leuk om te spelen vanwege de aspd up en crit up. Kheb voor mezelf al een lijstje van wat ik precies neem etc, dan ben ik op 90 iig al een kerstboom met alle buffs. Ik heb er iig veel zin in.
Let er wel op dat je met dexcleric vóór lvl 70 waarschijnlijk met katars gaat spelen omdat deze nou eenmaal sneller aanvallen. Je moet dan kiezen tussen aspd en atk power want boog is sterker maar wel een stuk langzamer (Voor lvl 70 omdat je dan pas een buff krijgt voor aspd)
pi_43214539
mjah okay de buffs, maar als je een cleric ala yasha hebt dan heb je die buffs niet echt nodig toch?

Maar kan me voorstellen dat maar een paar spells van de mage interessant zijn (area stun) als je aspd zo hoog is.
pi_43215723
Ik zou zelf ook geen dexcleric worden omdat me dat gewoon saai lijkt, geen active skills
pi_43231502
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:06 schreef jorryt het volgende:
Ik zou zelf ook geen dexcleric worden omdat me dat gewoon saai lijkt, geen active skills
We'll see. Ik weet ook niet of het zo leuk wordt als mn vorige omdat ik nu helemaal geen 7/7 gear ofzo krijg (vorige had alleen maar 7/7 en 3/15).
Heb wel het idee dat ik nu beter heb uitgedacht hoe ik mn skills en stats ga doen etc, we zien het wel
pi_43233704
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:06 schreef jorryt het volgende:
Zo heel veel active skills gebruik ik normaal ook niet, alles nu als scout wel... Maar ik pomp nog heel erg veel in inactive skills... Dat brengt je gemiddelde gewoon het meest omhoog.
Fools rush in where angels fear to tread...
pi_43235725
Ja en passives heeft dexcleric ook niet
pi_43239815
Ruff rose gaat nog niet up en timmi is een weekendje weg zo te zien.

Dus dan maar weer nadenken over toffe characters (vaak leuker dan ze ook echt maken )

Na de enthousiaste verhalen over de 2nd Hawker jobs hier vraag ik me het volgende af:

Als je een Bow Scout hebt heb je een build in de geest van:

Dex
Con
Sen
Str

Vooral veel dex, maar con en sen 1:1 voor hit % en skill damage / crit, toch?
Boog heeft ook nog beetje damage van str dus daar doe je ook een en ander in.

Een Bourg heeft:

Str
Con
Sen

Alle 3 de skills dragen bij aan de launcher damage. Daarnaast heb je de aspd self buff, 2 sterke passives en de weaponcraft die met bourg voor niet veel sp toch con +10 geeft.

Een bourg mist dodge maar heeft daarvoor met str behoorlijke hp / def voor in de plaats?

Ik heb beide characters nooit in de praktijk geprobeerd maar volgens mij is een goed uitgekiende bourg. qua netto damage output gewoon erg sterk.

Al weet ik niet veel over de active skills, zullie pink is lekker sterk, maar trap shot / speed shot combo lijkt me ook niet verkeerd.

Ofwel het ontloopt elkaar niet veel en het maakt dus geen kont uit wat het wordt (als er al 3 bourgs zijn -> scout, anders bourg?)..

ofwel ik zie bourg te positief en is scout echt lekker

pi_43243483
Bij bourg zijn de enige echt belangrijke passive's Union Weapon (aspd) en zuly pink. Je kan er eventueel nog level 1 poison pang of power shot bij pakken om na zuly pink te doen.
En sense geeft maar heel weinig attack power erbij.
Mijn (en ook ongeveer dafan's) build was ongeveer:

45:45:15:15 (Niet in procent hè )
Con:Str:Dex:Sen

Beetje dex voor attack speed en dodge, beetje sense voor wat critical.
pi_43246526
Actives*

Dex attk speed
pi_43247054
Ik zeg ook én dodged.
Gaat vooral om dodged, maar beetje extra aspd is ook niet verkeerd als je die er bij krijgt
pi_43247391
EEY valt er hier nog wat te neuqen?
pi_43247468
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 23:05 schreef ZigoSOS het volgende:
Ik zeg ook én dodged.
Gaat vooral om dodged, maar beetje extra aspd is ook niet verkeerd als je die er bij krijgt
Van dex krijg je geen aspd hoor...denk dat je eerder mspd bedoelt

Btw Jorryt, als je niet in Vaffanculo gaat krijg je ook geen buffs En een flinke partij pvp voor je oren als ik je tegenkom op CF
pi_43247489
Dex geeft geen attackspeed hoor
En een vraagje, waarom add je DEX als je launcher gebruikt? DEX geeft attack voor gun, niet voor launcher :p
Meest gebruikte launcher build is 4:4:1 CON/STR/SEN als ik het me zo goed herinner.
En bourg moet uiteraard ook voor sniping gaan, erg hoge attack en op lvl 19+ geeft ie sleep effect.

Ohja en als scout niet teveel STR nemen, als scout is 5STR 1 atk ofzo, dus vrij nutteloos.
Wel een beetje nemen uiteraard, voor klein beetje extra HP en defense, de eerste puntjes die je toevoegd kosten maar een paar statpoints =)

Het is trouwens officieel nu dat ze de 7e een nieuwe host krijgen, dan zal het dus niet lang meer duren voor ie weer online komt

@backhander: genoeg, kom maar op
~~
pi_43247693
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 23:22 schreef evdl het volgende:
Dex geeft geen attackspeed hoor
Bedoelde inderdaad mspd
En een vraagje, waarom add je DEX als je launcher gebruikt?
Ik had ook maar een klein beetje, met gear iets van 35 dex, en 130+ str en con, ik weet het niet precies meer maar ik had er iig een beetje van. Dex naar 35 brengen kostte na een tijdje evenveel points als 3 str erbij ofzo
DEX geeft attack voor gun, niet voor launcher :p
Meest gebruikte launcher build is 4:4:1 CON/STR/SEN als ik het me zo goed herinner.
En bourg moet uiteraard ook voor sniping gaan, erg hoge attack en op lvl 19+ geeft ie sleep effect.

Ohja en als scout niet teveel STR nemen, als scout is 5STR 1 atk ofzo, dus vrij nutteloos.
Wel een beetje nemen uiteraard, voor klein beetje extra HP en defense, de eerste puntjes die je toevoegd kosten maar een paar statpoints =)

Het is trouwens officieel nu dat ze de 7e een nieuwe host krijgen, dan zal het dus niet lang meer duren voor ie weer online komt

@backhander: genoeg, kom maar op
pi_43247940
Ik bedoelde juist dat een bourg 'lekker' kan focussen op STR & CON, sen is nooit verkeerd, het geeft weinig AP maar crits, skilldamage én een bijdrage aan AP geven volgens mij inderdaad recht op een 10-15% van stat points.

Bow scout heeft naast str, con & sen vooral ook dex nodig maakt het geheel net wat minder optimaal toch?
Welke skills zorgen dan dat een scout zo populair is?
pi_43248776
Bow dmg komt bijna voor 100% uit dex. Je hebt ook niet zoveel con nodig omdat je een hitrate up selfbuff hebt. Dus je hoeft maar 5-10% van je statspoints aan STR te besteden, de rest kan in Dex. Je kan altijd wat in Sen doen natuurlijk, vooral als Dex de 250 nadert wordt het wel een erg prijzige grap om die een puntje omhoog te doen, kan je beter 10 sen erbij halen
pi_43248778
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 23:21 schreef DaFan het volgende:

[..]

Van dex krijg je geen aspd hoor...denk dat je eerder mspd bedoelt

Btw Jorryt, als je niet in Vaffanculo gaat krijg je ook geen buffs En een flinke partij pvp voor je oren als ik je tegenkom op CF
Tss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')