Van Spaanse afkomstquote:Jij dan?
quote:De Gelderlander
Column: Sport 1
Als rechtgeaarde liefhebber van het internationale voetbal kan ik niet zonder mijn abonnementje op Sport 1, de enige zender met live-verslagen van de Europese topcompetities.
De commentatoren op Sport 1 zijn deskundiger en minder schreeuwerig dan die van hun collega’s van Talpa, al gaat het geluid bij ons wel uit wanneer Onno Hansum in de microfoon brult, en de uitstekende presentatoren Kees Jansma en Pascal Kamperman (ex-Omroep Gelderland) praten de programma’s met verstand van zaken aan elkaar.
In de Europese top draaft menig oud-speler van Vitesse op. Ik volg ze belangstellend.
Zaterdag zag ik Roy Makaay op Sport 1 met Bayern München winnen bij Bayer Leverkusen. Voor de verandering scoorde de spits dit keer niet, maar met een bekeken assist bewees hij opnieuw dat hij veel meer is dan slechts een ijskoude afmaker. Ik blijf het jammer vinden dat Oranje nooit 4-4-2 heeft gespeeld, met de doelpuntenmachines Makaay en Ruud van Nistelrooy samen in de aanval.
Tijdens de wedstrijd schakelde ik met een ander kanaal op Sport 1, waarop aanvoerder Dejan Stefanovic met Portsmouth gelijkspeelde tegen Fulham. Stefanovic is de beste prof die ik bij Vitesse heb gezien. Ooit mocht hij van Ronald Koeman uitkijken naar een andere club. Stefanovic vertelde de trainer dat hij voor zijn kans ging vechten. Hij ging vier weken op vakantie naar Las Vegas, nam de loopschoenen mee, liep zich elke dag een uur in het zweet, kwam topfit terug in Arnhem en is vervolgens niet meer weggeweest uit de basis van Vitesse.
Zondag, na het heerlijke voetbalgevecht Vitesse-FC Utrecht (4-2), zat ik rustig op de redactie in de wetenschap dat thuis de dvd-recorder snorde. Osasuna-Real Madrid, met de heersende Mahamadou Diarra. Het blijft een prachtig gezicht, de meest getalenteerde speler uit de historie van Vitesse in het magische wit van Madrid.
GERARD BORGMAN
"Hoi, ik kom uit Arnhem maar ben voor ADO, mag ik een kaartje?"quote:Kaartverkoop ADO Den Haag – Vitesse
De kaartverkoop voor de thuiswedstrijd van ADO Den Haag tegen Vitesse (zondag 19 november, 14.30 uur) gaat zaterdag 4 november aanstaande van start bij alle TicketBox-verkooppunten.
De voorverkoop via de TicketBox-verkooppunten heeft plaats op basis van de ADO Den Haag Club Card. Voor deze thuiswedstrijd geldt op de wedstrijddag géén Club Card-verplichting. Bij wijze van uitzondering kunnen supporters van ADO Den Haag voor dit duel op de wedstrijddag aan de stadionkassa’s op basis van een geldig legitimatiebewijs een toegangskaart kopen. Deze regeling geldt alleen voor supporters van ADO Den Haag.
Mooi balen of niet?quote:Voor pechvogel Swerts is seizoen voorbij
16/11/2006 16:14
Voor Gill Swerts zit het huidige seizoen er alweer op. De Belgische alleskunner van Vitesse blijkt een zware knieblessure te hebben opgelopen in het oefenduel dat de Arnhemmers dinsdag afwerkten tegen de amateurs van Babberich.
Swerts heeft de voorste kruisband van zijn linkerknie afgescheurd en de buitenmeniscus van hetzelfde gewricht beschadigd, laat Vitesse weten. Binnenkort zal de 24-jarige Belg worden geopereerd. De medische staf van de Arnhemse club verwacht dat Swerts zes tot acht maanden niet kan voetballen.
Dit seizoen kwam Swerts amper in actie. Twee keer liet coach Aad de Mos hem de laatste weken invallen, waardoor hij in totaal iets meer dan een kwartier meespeelde. Het oefenduel met Babberich was er dan ook vooral georganiseerd om hem meer speeltijd te gunnen.
Waar staat dit?quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:48 schreef LosMillonarios het volgende:
Vitesse krijgt twee Chinezen op proef, allebei voorhoede spelers![]()
Een vriend van me kreeg dit binnen via Vitesse SMSquote:
quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:32 schreef DeVinger het volgende:
Ja en 1euro minus 45 cent per sms betalen zeker
Waarom niet gewoon Lazovic en Junker samen in de spits?quote:Mads Junker heeft geduld tot de kerst
Mads Junker heeft een zware periode achter de rug bij Vitesse. De dure Deense aankoop zat de laatste twee maanden alleen maar op de bank. "Lazovic doet het goed in de spits. Ik wacht tot de kerst. Als ik dan nog geen speeltijd krijg, kan ik misschien beter weg. Na vier maanden op de bank is dat ook voor de club een betere oplossing, want ik ben een dure aankoop." Junker scoorde in een oefenwedstrijd in Babberich vier doelpunten. "Ook al was het tegen amateurs, voor mij was dat belangrijk, want ik had al lang niet meer gescoord. Maar liever maak ik ze in de eredivisie."
quote:De Mos: geen aanleiding voor plezier
Aad de Mos is tevreden over de progressie die Vitesse al doormaakt onder zijn leiding, maar de gelouterde trainer waakt voor euforie. "Er is geen aanleiding voor plezier, dat is pas zo als we een keer winnen van een topclub of bij de eerste negen eindigen. We zijn hier niet voor de gezelligheid, dit is ons werk. Die knop is nu ook om, ook bij spelers die al waren afgeschreven. Het beste voorbeeld daarvan is Junker." De Deen staat volgens de trainer weer dichtbij de basis. "Zo moet het. Als Lazovic zijn taken niet goed uitvoert, komt Junker zo weer in de basis."
ADO Den Haag is voor Aad de Mos wel een bijzondere wedstrijd. "Dit wordt de laatste keer in het Zuiderpark, want ze gaan er weg. Mooi om dat mee te maken."
De Mos wil de individuele fouten bij Vitesse uitbannen. "Eigenlijk kun je die er niet uithalen, dat is niet te coachen. Het enige dat daartegen helpt, is doorselecteren. Ik denk altijd twee stappen vooruit en ik zeg hier wie er kan voetballen, niet de heertjes."
De Mos liet de jonge Mike Louwaars met het eerste meetrainen. "Hij staat van nature altijd goed, maar mist nog het fysieke en de handelingssnelheid. Daar moet hij bij Kootwijk maar aan werken."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |