Een doorsnee-gaspit is niet geschikt?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:54 schreef SterkStaaltje het volgende:
Maar wanneer je een gietijzeren hebt, moet je wel een gaspit hebben die de wok ook echt goed heet kan maken.
Nou het zal wel gaan, maar de essentie van wokken is dat je op een heel hoog vuur (=hele hete pan) de groente en het vlees heel snel dichtschroeit en verhit en omroert. De groente blijft dan bv lekker knapperig. Dat lukt je alleen heel goed in een hete pan en dus op een flinke gaspit, het liefst een echte wokbrander.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:58 schreef sampoo het volgende:
[..]
Een doorsnee-gaspit is niet geschikt?![]()
Altijd een holle (ronde) vorm nemen!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 00:51 schreef Spacehamster het volgende:
Het valt me op dat ik van jullie niets hoor...eh...lees over bolle of platte bodem.
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 01:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Altijd een holle (ronde) vorm nemen!
Het eten is dan inmiddels koud......quote:Op donderdag 26 oktober 2006 00:14 schreef SterkStaaltje het volgende:
Nu heb je je eigen anti-aanbakklaag gecreëerd. Om die laag goed te houden is het belangrijk dat je de wok steeds ONMIDDELLIJK na gebruik onder heet water met een zachte borstel of een zachte spons schoonspoelt.Droog de wok meteen af en zet hem op hoog vuur om alle vocht te doen verdampen. Ga er weer met een prop keukenpapier die in olie is gedoopt door, veeg het teveel aan olie af, en laat de wok afkoelen. Nu kan je hem opbergen.
goed voor je pan ook, meteen onder koud water zetten zodra hij van t vuur isquote:Op donderdag 26 oktober 2006 00:14 schreef SterkStaaltje het volgende:
een heel verhaal!
Teeeeeering....ik hou van zure dingen!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:54 schreef Tha_Butcha het volgende:
Verder nog over plaatstaal, niet mijn ding maar goed, als je met zure dingen gaat koken (tamarinde, citroen etc.) dan geen plaatstalen wok gebruiken, het zuur tast nl. het staal aan en
gaat vervolgens in je eten zitten, niet echt lekker.
Lol, ja daar is nog zo'n probleem...quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:01 schreef computergirl het volgende:
Het eten is dan inmiddels koud......![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |