abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42937935
Hoi,
heeft iemand ervaring met een botbreuk in de hand ?

Hoe zie je dat ?
Symptomen ?

Ik heb alleen nog maar gebroken enkels, hielen en armen gezien en die waren duidelijk zichtbaar gebroken.
Vreemde stand, uitstekend bot en mega dik.

Ik heb vanmiddag een ongelukje gehad en nu doet mijn had behoorlijk pijn.
Hij is een klein beetje opgezet, heeft een blauwe plek (niet al te groot), mijn vingers kan ik niet goed bewegen. Zeer pijnlijk en heel stijf.
De bron (daar zit ook het blauwe plekje en het voelt daar wat vreemd als je vergelijk met de andere hand) zit in het verlengde van mijn middelvinger een klein stukje boven mijn pols.

Is het nou echt nodig om daarmee naar een arts te gaan ?
(Het is avond en morgen heb ik andere plannen)
Ik ben meestal heel makkelijk "zal wel gekneust zijn, geneest vanzelf wel weer",

Mijn wederhelft vindt dat stom

Dus, iemand ervaring ?
Moet je hand niet mega blauw en opgezet zijn bij een breuk ?

tikken met 1 hand is vermoeiend
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_42938004
Pijnlijk betekent meestal kneuzig, geen breuk. Er zijn trouwens mensen die dit heel goed weten, men noemt deze mensen 'dokters' en als je een 'afspraak' bij hen maakt dan schijnt dat te helpen. Sterkte.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:58:24 #3
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42938054
Ikke

Je voelt op zich wel als je vinger gebroken is. Ik heb de eer dat ik er drie heb mogen breken en alleen bij de eerste ben ik naar het ziekenhuis gegaan.
Nij de 2e en 3e gewoon een verbandje enzo om gedaan en verder leven. Komt vanzelf wel weer allemaal goed...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_42938063
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:57 schreef knowall het volgende:
Er zijn trouwens mensen die dit heel goed weten, men noemt deze mensen 'dokters' en als je een 'afspraak' bij hen maakt dan schijnt dat te helpen.
Nouja, dit behoeft enige nuancering: het enkel maken van een afspraak zal je probleem niet doen verhelpen. Je zal ook daadwerkelijk de dokter moeten bezoeken (bij voorkeur op het tijdstip van de afspraak).
pi_42938074
Ga toch maar snel naar de dokter, ik ken iemand die had ook zijn middenhandsbeentje gebroken en zat iets van 3/4 weken in het gips
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_42938109
quote:
Pijnlijk betekent meestal kneuzig, geen breuk.
Juist !
Dat is dus ook mijn verweer (tegen het gepuh van wederhelft).
Als iets goed pijn doet is het goed gekneusd en niet gebroken.
Arts is dus niet nodig.
(die kan niks met een kneuzing)
quote:
Er zijn trouwens mensen die dit heel goed weten, men noemt deze mensen 'dokters' en als je een 'afspraak' bij hen maakt dan schijnt dat te helpen. Sterkte.

ik weet, maar ik probeer juist bevestiging te zoeken dat dat niet nodig is.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_42938127
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:58 schreef knowall het volgende:

[..]

Nouja, dit behoeft enige nuancering: het enkel maken van een afspraak zal je probleem niet doen verhelpen. Je zal ook daadwerkelijk de dokter moeten bezoeken (bij voorkeur op het tijdstip van de afspraak).
Sir Winston Churchill
pi_42938155
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:59 schreef -jos- het volgende:
Ga toch maar snel naar de dokter, ik ken iemand die had ook zijn middenhandsbeentje gebroken en zat iets van 3/4 weken in het gips

Daar heb ik helemaal geen tijd voor !

Ik heb nog een dakgoot schoon te maken voor de winter en en en...
Sir Winston Churchill
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:02:47 #9
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42938203
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:01 schreef Mirage het volgende:

[..]

Daar heb ik helemaal geen tijd voor !

Ik heb nog een dakgoot schoon te maken voor de winter en en en...
Druk, druk, druk
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_42938235
zetten ze je hand daar echt voor in het gips ?
Sir Winston Churchill
pi_42938375
Ik heb ook een keer een middenhandsbeentje gebroken en ook ik dacht dat het maar gekneusd was . Het deed wel veel pijn, maar van een botbreuk had ik toch wel meer verwacht.

Volgens mij zijn er aan de bovenkant van je hand een aantal belangrijke zenuwcentra. Mede daarom lijkt het mij verstandig om toch maar naar de huisarts te gaan.
pi_42939944
quote:
Pijnlijk betekent meestal kneuzig, geen breuk. Er zijn trouwens mensen die dit heel goed weten, men noemt deze mensen 'dokters' en als je een 'afspraak' bij hen maakt dan schijnt dat te helpen. Sterkte.
Nee dit gaat helaas niet op. Breuken van bijvoorbeeld een vinger of in dit geval de middenhandbeentjes verraden zicht door asdrukpijn. Dat is pijn die ontstaat als je je hand verticaal houdt en dan het begin van de vinger in zijn as drukt. Je moet dan dan wel doen bij de vinger die verbonden is aan het botje die je verdenkt.
pi_42940197
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:45 schreef DDM het volgende:

[..]

Nee dit gaat helaas niet op. Breuken van bijvoorbeeld een vinger of in dit geval de middenhandbeentjes verraden zicht door asdrukpijn. Dat is pijn die ontstaat als je je hand verticaal houdt en dan het begin van de vinger in zijn as drukt. Je moet dan dan wel doen bij de vinger die verbonden is aan het botje die je verdenkt.

als ik mijn vingertoppen op tafel zet en dan iets druk uitoefen volgt er direct een scherpe pijn in mijn hand die mijn onderbuik samen doet trekken.
(felste bij wijsvinger itt middelvinger wat ik dacht)

toch maar om 8.00 uur even huisarts bellen (mede door post van wolfje)
Sir Winston Churchill
pi_42940283
Dat lijkt mij zeer nuttig ja
pi_42940713
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:54 schreef DDM het volgende:
Dat lijkt mij zeer nuttig ja

Heb jij een medische achtergrond als ik vragen mag ?
Ik ben zo brutaal geweest om even op je topic-history te klikken

En wolfje wat dat zenuwcentrum betreft,
geen idee wat je precies bedoelt dat er "verkeerd" kan gaan,
maar doorbloeding van mijn hand lijkt mij iig oke, denk niet dat er iets klem zit.
Mijn vingers voelen gewoon lekker warm aan.

Mocht dit een breuk betreffen wordt dit de eerste breuk (die ik erken en laat behandelen).
Zo vak uit een boom gevallen, op daken geklommen... van alles uitgespookt, maar nog nooit een pootje in het gips gehad.
Sir Winston Churchill
pi_42945577
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 00:07 schreef Mirage het volgende:
En wolfje wat dat zenuwcentrum betreft,
geen idee wat je precies bedoelt dat er "verkeerd" kan gaan,
maar doorbloeding van mijn hand lijkt mij iig oke, denk niet dat er iets klem zit.
Mijn vingers voelen gewoon lekker warm aan.
Het zou kunnen dat er onder andere een zenuw bekneld is geraakt waardoor je je vingers niet meer naar behoren zou kunnen bewegen. Ik ben echter geen arts, dus ik kan het zeker helemaal mis hebben. Het lijkt mij wel voldoende reden om naar de huisarts te gaan (hetgeen je al van plan bent ).
pi_42960399
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 00:07 schreef Mirage het volgende:

[..]

Heb jij een medische achtergrond als ik vragen mag ?
Ik ben zo brutaal geweest om even op je topic-history te klikken
Wat brutaal zeg Maar die achtergrond heb ik idd. En wat betreft die zenuwen. Die komen aan de zijkant van je hand binnen dus die zullen geen last hebben van een breuk wat midden in de hand zit.
pi_42964091
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:55 schreef Mirage het volgende:
Hoi,
heeft iemand ervaring met een botbreuk in de hand ?

Hoe zie je dat ?
Symptomen ?

Ik heb alleen nog maar gebroken enkels, hielen en armen gezien en die waren duidelijk zichtbaar gebroken.
Vreemde stand, uitstekend bot en mega dik.

Ik heb vanmiddag een ongelukje gehad en nu doet mijn had behoorlijk pijn.
Hij is een klein beetje opgezet, heeft een blauwe plek (niet al te groot), mijn vingers kan ik niet goed bewegen. Zeer pijnlijk en heel stijf.
De bron (daar zit ook het blauwe plekje en het voelt daar wat vreemd als je vergelijk met de andere hand) zit in het verlengde van mijn middelvinger een klein stukje boven mijn pols.

Is het nou echt nodig om daarmee naar een arts te gaan ?
(Het is avond en morgen heb ik andere plannen)
Ik ben meestal heel makkelijk "zal wel gekneust zijn, geneest vanzelf wel weer",

Mijn wederhelft vindt dat stom

Dus, iemand ervaring ?
Moet je hand niet mega blauw en opgezet zijn bij een breuk ?

tikken met 1 hand is vermoeiend
Ik vind dat je wederhelft gelijk heeft.Mijn broer heeft het ook een keer gehad.Hij was met zijn zatte harses van de stoeprand (!) afgelazert en had de volgende morgen een dikke hand.Het deed ook pijn.Ik kon met hem mee naar de dokter en daarna konden we gelijk door naar het ziekenhuis.(wat geen humor is op zondag).
En inderdaad:hij had zijn middenhandsbeentje gebroken.Dus ik zou toch even heen gaan.
pi_42969468
Ik heb mijn middenhandsbeentje ooit eens gebroken en ik heb 6 weken gips gehad. En moest er voor naar het ziekenhuis om foto's te laten maken want ik kon ook niks meer met die hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')