Nee, als metaal warm wordt zet het niet uit.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:51 schreef Marsepein het volgende:
Maar zoals ik de openingspost lees is het bij koud en warm water. Dan heeft het volgens mij helemaal niet met rubber en uitzetten e.d. te maken.
Dus als jij de koude kraan opendraait, dan wordt de leiding warm en zet uit en kan gaan tikken. Want dat is wat ik begrijp uit de openingspost, het getik is er ook bij koud watergebruik. Natuurlijk is het bij warm water zeker zo dat leidingen uitzetten en kunnen gaan tikken. Maar TS had het expliciet over warm en koud.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:55 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Nee, als metaal warm wordt zet het niet uit.
Taatste klopt. Heb ik ook maar enkel bij de badkraan. Bij alle andere keramische kranen in de badkamer niet.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:23 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dus als jij de koude kraan opendraait, dan wordt de leiding warm en zet uit en kan gaan tikken. Want dat is wat ik begrijp uit de openingspost, het getik is er ook bij koud watergebruik. Natuurlijk is het bij warm water zeker zo dat leidingen uitzetten en kunnen gaan tikken. Maar TS had het expliciet over warm en koud.
Daarom denk ik zelf eerder aan een waterslag door (keramische) kranen die dichtgedraaid worden.
Ik heb het ook gehad, en het lag bij mij aan de klok.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat heb ik ook gehad en lag bij mij aan de wasmachine
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:34 schreef Zombine het volgende:
[..]
Ik heb het ook gehad, en het lag bij mij aan de klok.
@TS: al onder het bed gekeken?
Mss is het koud water van de TS zodanig koud dat de leidingen inkrimpenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:23 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dus als jij de koude kraan opendraait, dan wordt de leiding warm en zet uit en kan gaan tikken.(...)
Denk het niet, aangezien leiding druk altijd nog 4 bar isquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:29 schreef HailStorm het volgende:
Kan het niet zijn dat er bijvoorbeeld ergens een klep kapot is ofzo en dat er lucht in de leidingen komt. Met lucht in je leiding hoor je ook gebonk en getik..
Volgens mij lag je hier echt in een deuk.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:37 schreef Marsepein het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Maar hier is het echt met water gebruik, dus een klok lijkt me dan niet, het is bovendien niet regelmatig als en klok
@Klipper Zou het kunnen dat als er met knelfittingen is gewerkt, een ring niet goed zit. Lijkt me onwaarschijnlijk, maar toch. Zou dan moeten lekken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:42 schreef klipper het volgende:
Kan je misschien foto's plaatsen van de plaats waar je het getik hoort (leidingloop)
en van de aansluitingen op de combiketel en boiler?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |