hmm ik ben ook nog maar eens even het topic door gaan lezen, maar mijn inziens is er niet zoveel vekeerd aan de handelswijze van de artsen van Tinoz. Wij horen hier alleen maar zijn kant van het verhaal, en uit eigen ervaring weet ik dat mensen de waarheid nog wel eens een beetje willen verdraaien, of het zelf anders interpreteren dan een buitenstaander.
Het feit dat de arts de medicatie van Tinoz wilde verhogen is misschien helemaal geen verkeerde beslissing geweest, wij kunnen vanachter onze PC niet diagnostiseren en die arts heeft er een hele studie van gemaakt. Maar als een psychiatrische pt een 'doorbraak' krijgt of psychotisch wordt (of heel erg gespannen en obstinaat), dan is het in zowel het belang van de pt als van de omgeving, soms beter om de pt zijn medicatie wat aan te passen.
(mi is de pt nl ook een beetje achterdochtig, en dat komt wel vaker voor bij mensen die zelf de realiteitszin een beetje zijn verloren.)
Zoals Isa ook al zei; mensen weten soms echt niet hoe het precies zit, wat een arts nou daadwerkelijk heeft verteld, en maken er een heel eigen verhaal van...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)