abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42890779
Je wordt als student doodgegooid met het woord talent. Je krijgt het idee dat je je sollicitatiebrief pas naar ABN AMRO mag opsturen als je nominaal gelopen hebt, cum laude afgestudeerd bent, voorzitter bent geweest van het corps, in 5 universiteitscommissies hebt gezeten & aan tophockey hebt gedaan. Nee sorry daar voldoe ik niet aan.

Ik beschouw mezelf niet als dom. VWO redelijk soepel afgemaakt binnen 6 jaar. Ik ga niet nominaal afstuderen maar het draait verder prima. Cijfers zijn echter niet bijzonder. Ik zal eerlijk toegeven dat ik ook geen zin heb om hard te werken voor hoge cijfers.

Wat ik verder doe stelt eigenlijk ook niet veel voor. Heb ik ooit iets "bijzonders" gedaan in mijn leven vraag ik mezelf af? Het enige wat bij me op komt is dat ik in de brugklas van 50 gymnasium leerlingen bij de top 3 ben geeindigt met de Kangaroo wedstrijd. Dat is een soort wiskunde wedstrijd voor de onderbouw. Daar was ik toen wel blij mee. Ik heb er nog een schuifpuzzeltje aan overgehouden.

Mijn vraag is of dat een prestatie is die iets voorstelt? Kan ik hier trots op zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Corelli op 22-10-2006 17:10:13 ]
pi_42890998
Met zo'n OP zou het wel leuk zijn als je geen spelfouten erin zet.
pi_42891021
ik tik te snel
pi_42891060
Maargoed, je vergat dat je ook nog 2 jaar werkervaring nodig hebt voordat je ergens kan gaan werken.
pi_42891106
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:10 schreef KlaPMonGooL het volgende:
Maargoed, je vergat dat je ook nog 2 jaar werkervaring nodig hebt voordat je ergens kan gaan werken.
paradox
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:17:51 #6
17729 SP
I hate my interests
pi_42891334
je bent nog jong, tijd genoeg om te pieken
pi_42891366
Ik weet niet waar jij je ideeen vandaan haalt maar ze zijn niet erg realistisch. En of je intellectuele prestatie iets voorstelt: nee, maar dat zal je niet beletten een leuke baan op niveau te vinden mits je een studie doet waar je iets mee kunt straks.
Jesus saves but death prevails.
pi_42891370
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:11 schreef Corelli het volgende:

[..]

paradox
Nee, Catch 22 heet dat. Paradox is iets anders. Met dat intellect valt het dus ook wel mee.
pi_42892305
Tuurlijk is het wel een prestatie om je WO diploma te halen. Een groot deel van de bevolking zal dat nooit kunnen, dus is het best iets om trots op te zijn. Daarnaast vind ik het eigenlijk belachelijk dat het steeds meer een verplichting wordt om in een commissie of het bestuur van een vereniging te gaan naast je studie. Het kan natuurlijk heel leuk zijn, maar verder heeft het over het algemeen geen drol met je studie te maken. Het zou meer een leuk extra'tje voor belangstellenden moeten zijn dan dat er zo'n gewicht aan gehangen wordt.
pi_42892706
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:19 schreef filmfreek het volgende:

[..]

Nee, Catch 22 heet dat. Paradox is iets anders. Met dat intellect valt het dus ook wel mee.
Leg 'ns uit wat beiden zijn, ik vroeg me al af wat een paradox is.
pi_42892793
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:10 schreef KlaPMonGooL het volgende:
Mijn vriendin heeft twee jaar fulltime gewerkt en doet nu haar studie..
Het kan dus wel
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:58:35 #12
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42892820
Als je zulke prestaties nodig had om ergens trots op te zijn had je misschien wel je best moeten doen. Nee, die Kangaroo wedstrijd is niet iets wat je later nog aan je kinderen gaat vertellen.
Zolang jij maar over jezelf tevreden bent, zo niet zou ik daar maar wat aan gaan doen dan!
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_42892824
Wil jij wel bij ABN AMRO werken?
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:59:32 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42892846
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:54 schreef teh_m0nkey het volgende:

[..]

Leg 'ns uit wat beiden zijn, ik vroeg me al af wat een paradox is.
Een paradox is een schijnbare tegenstelling, die echter bij nader onderzoek toch blijkt te kloppen.

Een catch 22 is iets dat volkomen idioot maar volgens de voorschriften is.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 22 oktober 2006 @ 18:04:10 #15
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_42892973
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een catch 22 is iets dat volkomen idioot maar volgens de voorschriften is.
Catch 22 is toch juist een causaliteitsprobleem? Zoals de kip en het ei, zegmaar
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zondag 22 oktober 2006 @ 18:07:10 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42893052
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 18:04 schreef Flurry het volgende:

[..]

Catch 22 is toch juist een causaliteitsprobleem? Zoals de kip en het ei, zegmaar
Nee, het gaat wel degelijk om voorschriften en bureaucratie. Catch 22
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 22 oktober 2006 @ 18:09:37 #17
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_42893129
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:58 schreef Snuwerd het volgende:
Wil jij wel bij ABN AMRO werken?
Het was maar een voorbeeld.
  zondag 22 oktober 2006 @ 18:28:24 #18
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42893586
Lekker niks van aantrekken joh. Als je je druk moet maken om dat soort stront blijf je bezig.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_42894340
Nee, een VWO-diploma halen is geen intellectuele prestatie en een WO-studie afronden ook niet. Iedereen die niet zwakbegaafd is en beschikt over wat doorzettingsvermogen kan het. Het is dus WEL een prestatie qua discipline (je moet toch maar mooi wel vier jaar lang in elk geval komen opdagen bij al die tentamens, en de meesten moeten daar ook nog voor studeren en colleges volgen)

Wil je een intellectuele prestatie dan zou ik me niet per se beroemen op die kangoeroewedstrijd. Je kunt dus twee dingen doen: een nobelprijswaardig onderzoek starten, of minder belang hechten aan 'presteren op intellectueel gebied'
pi_42894541
Bekend gevoel, ik studeer nu een paar jaar en dat gaat allemaal zijn gangetje, haal netjes mijn puntjes, ben lid van de mooiste vereniging van Nederland en heb een onwijs leuke tijd. Dan zijn er van die mensen die zeggen dat je daar trots op moet zijn, maar het gevoel dat ik iets presteer heb ik helemaal niet, ik vind het helemaal niet zo veel voorstellen dat studeren. Je doet de week voor je tentamen je boeken eens een keer open en je haalt je tentamen gewoon met gemak.

Ach ik klaag niet, na die tentamens kan je weer een paar maanden feesten en doen waar je zelf zin in hebt, wat erg leuk is. Maar het gevoel dat je een intellectuele prestatie levert als je studeert dat heb ik totaal niet.

pi_42894743
Dat sommigen nu zo geniaal zijn dat hen ook (als vrij zwaar geldende) béta-studie's aan komen waaien doet niets af aan de prestatie in het algemeen. De grootte van een intellectuele prestatie is altijd relatief aan de hoeveelheid intelligentie die jij hebt meegekregen, niet die gemiddeld is voor een groep. Voor gemiddeld Nederland met een IQ van 100 is een WO halen zeker wel een prestatie (al verschilt het niveau tussen WO-studie's enorm).

En al die bedrijven kunnen nu wel zo hoog van de toren blazen dat ze alleen op zoek zijn naar talent, maar feit is gewoon dat er de komende jaren een schrijnend en chronisch tekort zal zijn aan hoogopgeleiden in Nederland, en dat ze die zelfs uit het buitenland moeten gaan halen. Er zijn nu eenmaal teveel functies te vervullen om die alleen met toptalent te kunnen vullen.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_42894753
Het hoeft ook helemaal niet erg te zijn toch? Ook mensen die geen Einstein heten vermaken zich prima in het leven
pi_42894776
foutje
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_42894816
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 19:10 schreef thaleia het volgende:
Het hoeft ook helemaal niet erg te zijn toch? Ook mensen die geen Einstein heten vermaken zich prima in het leven
"Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand; iedereen vind dat ie er genoeg van heeft."

Het wordt pas vervelend als je wéét dat je minder presteert dan gemiddeld genomen van iemand met jouw intellect / intelligentie verwacht mag worden.
pi_42896231
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 18:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, het gaat wel degelijk om voorschriften en bureaucratie. Catch 22
Nee, boven de tekst die je linkt staat:

Main article: Catch-22 (logic)

Die wordt bedoeld hier. Het is dus wel het kip en ei probleem (je hebt werk nodig om werkervaring te krijgen maar je hebt werkervaring nodig om werk te krijgen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')