1 |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $newimage = "c:/temp/test.gif"; if($url_file){ $newfile = fopen($newimage,'wb'); while (!feof($url_file)) { $chunk = fread($url_file,1024); fwrite($newfile,$chunk); } fclose($newfile); } else{ $error['no_file'] = "no file found on URL $web_image"; } |
Dit alleen is al niet veilig en biedt ruimte voor bijvoorbeeld XSS (Cross Site Scripting), omdat je untrusted data zonder controle teruggeeft richting de browser.quote:Op zondag 12 november 2006 18:10 schreef papernote het volgende:
Is dit veilig? De POST data wordt dus direct in de sessie opgeslagen. Verder wordt die sessie-data weer op het scherm van de gebruiker getoont.
Je hebt gelijk, je zo zou ie zo je data die je van $_POST of $_GET moeten checken!quote:Op zondag 12 november 2006 23:26 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Dit alleen is al niet veilig en biedt ruimte voor bijvoorbeeld XSS (Cross Site Scripting), omdat je untrusted data zonder controle teruggeeft richting de browser.
1 2 3 4 5 6 7 | SELECT * FROM dkm_disco_tracks INNER JOIN dkm_disco_albums ON dkm_disco_tracks.album = dkm_disco_albums.id ORDER BY dkm_disco_tracks.album, dkm_disco_tracks.track ") or die (mysql_error()); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | $array = Array // Aray die alle albums bevat ( 'Blackout' => Array // Array die alle songs van een album bevat ( 'Walk Away', 'Worker Song', 'The Outcast', 'Black Velvet Band', 'Gonna Be A Blackout', 'World Full of Hate' ), 'Sing Loud, Sing Proud' => Array // Array die alle songs van een album bevat ( 'For Boston', 'The Legend of Finn MacCumhail', 'Which Side Are You On?', 'The Rocky Road To Dublin', 'Heroes from Our Past', ) ); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | $prevAlbum = -1; while($row = mysql_fetch_array($query)) { if($prevAlbum != $row['album']) { // Album titel weergeven if($prevAlbum != -1) echo "</ul>"; echo "<li><a href="#">$row[titel]</a></li><ul>"; $prevAlbum = $row['album']; } echo "<li>$row[track_titel]</li>"; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | <li><a href="#">ALBUM TITLE 1</a> <ul> <li>TRACK TITEL 1</li> <li>TRACk TITEL 2</li> <li>TRACk TITEL 3</li> <li>...</li> </ul> </li> <li><a href="#">ALBUM TITLE 2</a> <ul> <li>TRACK TITEL 1</li> <li>TRACk TITEL 2</li> <li>TRACk TITEL 3</li> <li>...</li> </ul> </li> </ul> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | while (loop over rows) { if (album id gewijzigd) { nieuw item aan album array toevoegen } track titel toevoegen } |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | while($row = mysql_fetch_array($query)) { $vars[$row['album']][] = $row[track_titel]; } foreach ($vars as $key => $value){ echo $key."<ul>"; if (is_array($value)){ foreach ($value as $value2){ echo "<li>".$value2."</li>"; } } echo "</ul>"; } ?> |
Je wilt open vragen gaan vergelijken met antwoorden uit database?quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:06 schreef USAF het volgende:
Vraagje
Ik ben bezig met een systeem die per dag een aantal vragen weergeeft uit een database. In een textfield/textarea kunnen mensen deze vragen beantwoorden.
Nu wil ik dat de verschillende antwoorden (die in een andere tabel van de db staan) worden vergeleken met het ingevulde antwoord. Want als het goed is krijgt deze user een x-aantal punten.
Ik zat al te denken om de antwoorden in een array te zetten, maar hoe ik deze vervolgens vergelijk met het ingevulde antwoord....
Iemand een idee?
Als hij ernaast een expertsysteem opzet is dat goed mogelijk.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je wilt open vragen gaan vergelijken met antwoorden uit database?
Moet te doen zijn, tot op zekere hoogte.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je wilt open vragen gaan vergelijken met antwoorden uit database?
Zou een probleem op kunnen leveren wanneer je $vars[$row['album']] niet eerst declareert als array.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:16 schreef Desdinova het volgende:
ik weet niet of je er al uit bent, maar misschien is dit wat
[ code verwijderd ]
niet getest overigens. ook niet gechecked op parse errors
PHLIPS is een PHP extentie voor CLIPS, waarmee je expertsystemen kan bouwen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zeg toch niet dat het niet gaat, ik wil allen duidelijkheid
Overigens zou IK niet weten hoe je dat technisch op moet lossen. Misschien met een soort thesaurus ofzo.
Interessantquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:41 schreef papernote het volgende:
[..]
PHLIPS is een PHP extentie voor CLIPS, waarmee je expertsystemen kan bouwen.
Expertsystemen kunnen reageren op natuurlijke taal en daarmee zou je dan zoiets kunnen implementeren. Zo heb ik zelf eens een helpdesk gemaakt in CLIPS, die reageerde op vragen als: "Mijn XboX is stuk, wat moet ik doen?".
Deze vraag werd dan ingelezen door het systeem en gefilterd op bepaalde woorden. Er wordt gezocht naar een bekend onderwerp (XboX) en een probleem (stuk) en of er een negatie (bijv. niet) in voor komt. Aan de hand daarvan worden er dan in het programma bepaalde regels geactiveerd die een vervolgvraag stellen.
Overigens heb ik dat direct in CLIPS geschreven en geen gebruik gemaakt van PHLIPS, maar middels PHLIPS zou je dat dus ook aan PHP kunnen koppelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |