1 |
1 |
1 2 | AchternaamDeelLink(Achternaam_ID,AchternaamDeel_ID) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ( SELECT AchternaamDeelLink.Achternaam_ID FROM AchternaamDeelLink LEFT JOIN AchternaamDeel ON AchternaamDeelLink.AchternaamDeel_ID=AchternaamDeel .ID WHERE AchternaamDeel.Deelnaam LIKE 'Jan%' OR AchternaamDeel.Deelnaam LIKE 'Laan%' GROUP BY AchternaamDeelLink.Achternaam_ID ORDER BY COUNT(AchternaamDeelLink.Achternaam_ID) DESC ) |
1 |
Volgens mij bestaat er geen waterdicht methode om dat te controleren. Maar als je alles goed controleert is dat niet echt een issue.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:05 schreef splendor het volgende:
En wat ik ook graag wil weten, hoe kun je het beste controleren of een formulier ook écht door jou webserver is verstuurd? Met spoofing kunnen ze een hoop headers veranderen las ik ergens dus dat is niet echt wat ik zoek. Is een random value aanmaken in een hidden input en die controleren met een session een veilige en goede methode?
Iemand een ideequote:Op vrijdag 3 november 2006 23:36 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand een goed script dat excel sheets kan uitlezen in php, ik heb er wat gevonden maar ze konden allemaal (behalve hele dure) niet overweg met tekens...
Weet iemand een goed script? google had veel maar helaas niet wat ik zocht (gratis, of ongv 10 euro oid)
Nu ben ik zelf even opzoek gegaan en heb aardig informatie gevonden over excel com. En met wat voorbeelden heb ik het volgende gemaakt.
[ code verwijderd ]
echter als ik het bestand uitlees krijg ik nog steeds vage teksten!wat is de inhoud dan zou je je afvragen!?
Rij A - Nederlandse tekst (arial)
Rij C - Thaise tekens (Angsana New)
Rij E - Engelse tekst (arial)
Maar als ik het uitlees krijg ik het volgende te zien.
[afbeelding]
Oftewel ik lees iets niet goed uit, volgens mij moet ik ergens nog kunnen instellen welk karakterset ik wil gebruiken... maar dat kan ik dus niet vindenliefst zou ik gewoon alle teksten van een cel in codes willen hebben maar goed.
Dit moet de uitkomst zijn ongv.
[afbeelding]
Daar zal iets fout gaan met encoding of de charset of iets dergelijks. Waarschijnlijk krijg je unicode binnen uit excel. Stuur je wel de goede headers? Gebruik je htmlspecialchars()?quote:
Dat is min of meer het idee achter een captcha.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:05 schreef splendor het volgende:
En wat ik ook graag wil weten, hoe kun je het beste controleren of een formulier ook écht door jou webserver is verstuurd? Met spoofing kunnen ze een hoop headers veranderen las ik ergens dus dat is niet echt wat ik zoek. Is een random value aanmaken in een hidden input en die controleren met een session een veilige en goede methode?
Welk boek?quote:Op woensdag 8 november 2006 09:25 schreef mschol het volgende:me php boek is opgestuurd
ben benieuwd
Sr, htmlspecialchars werkt helaas niet... krijg dezelfde output. en goede headers stuur ik inderdaad niet. Heb namelijk geen idee welke ik moet sturen die zowel gewone karakters als thaise karakters ondersteunen...quote:Op woensdag 8 november 2006 08:19 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Daar zal iets fout gaan met encoding of de charset of iets dergelijks. Waarschijnlijk krijg je unicode binnen uit excel. Stuur je wel de goede headers? Gebruik je htmlspecialchars()?
Je kunt natuurlijk ook de manier gebruiken die veel officiele instanties gebruikenquote:Op dinsdag 7 november 2006 20:31 schreef GVRuud het volgende:
heel verhaal
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | class MySQL { var $db; function connect() { // connect } function do_query($sql) { // doe de query... } } function testA() { $query = $mysql->run_query("QUERY"); } function testB($mysql) { $query = $mysql->run_query("QUERY"); } $mysql = new MySQL; $mysql->connect(); testA(); testB(); ?> |
1 2 3 4 5 6 | class MySQL { function __construct(){ mysql_connect($bla,$blaa,$blaa) or die("couldnt get database"); } ?> |
$GLOBALS schijnt beter te zijn zelfs als een variabele global declareerd, omdat er dan opnieuw iets gedeclareert wordt en $GLOBALS al bestaat. Andere methoden om globalen aan te spreken ken ik niet.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:53 schreef Chandler het volgende:
@ralfie.. ah, ik had er wel wat overgehoord maar had de klepel nog niet zien hangenDie construct is inderdaad erg handig!
maar dacht dat $GLOBALS nogal vies was om mee te coden
of mag dat tegenwoordig wel weer
Maaruh nog iets over die construct! Indien je die gebruikt voor bv connecten, dan moet je toch alle gegevens continue in het script zelf hardcoden (username/pass/etc!?) En dat wil ik dus buiten deze class houden
Niet helemaal mee eens. Als je een class mysql maakt dan zou die voor verschillende projecten bruikbaar moeten zijn. En dat beperk je weer als je in de class zelf usernames en passwords enzo gaat zetten. Maar een constructor is natuurlijk ook een functie en kan ook parameters accepteren. Als je daar dingen voor username en password bjizet kun je die doorgeven naar de connect functie en kun je wel je configuratie centraal houden.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:15 schreef ralfie het volgende:
Andere tip:
Je kunt mysql->connect() beter als constructor maken. Mocht je dat niet kennen, Constructors zijn functies die automatisch aangeroepen worden als een object gemaakt wordt
[ code verwijderd ]
wanneer je nu $x=new MySQL; doet, zal __construct() aageroepen worden (bij <php 5 heeft de constructor de naam van het object zelf (in dit geval 'function MySQL()' ). Scheelt weer een regel.
1 2 3 4 5 6 7 8 | <?php $result = mysql_query("SELECT * FROM `soortklant` ORDER BY `Naam` ASC"); while (list($Naam) = mysql_fetch_row($result)){ echo ("<option value=$Naam>$Naam</option>n"); } ?> </select> |
Je kunt dat op dezelfde manier doen als je joinet:quote:Op donderdag 9 november 2006 05:51 schreef RiderXXX het volgende:
Het is simpel om random iets uit een database te poepen met RAND(), maar wat nou als ik dat uit 3 verschillende databases tabellen wil doen?
1 2 3 4 5 6 | FROM tabel1 t1 LEFT JOIN tabel2 t2 ON t1.t2id = t2.id LEFT JOIN tabel3 t3 ON t2.t3id = t3.id ORDER BY RAND() LIMIT 0, 3 |
In (X)HTML moet je altijd de waarden van attributen omgeven door aanhalingstekens. Dus like that:quote:Op donderdag 9 november 2006 12:58 schreef Xtr3mE het volgende:
Een klein vraagje:
ik heb een dropdownbox:
[ code verwijderd ]
die gevuld wordt met waardes uit een tabel
Vervolgens kan je er een kiezen en deze door POST toevoegen in een ander tabel. Probleem is echter als er een waarde in zit waar een spatie in zit zoals "Albert Hein" dan wordt alleen "Albert" opgeslagen in de tabel. Hoe krijg ik dit opgelost ? anyone ?
1 |
Zo'n image verification script heb ik al eens gemaakt, dat is hetzelfde toch?quote:Op woensdag 8 november 2006 08:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is min of meer het idee achter een captcha.
Ik genereer een unieke code. Die unieke code plaats ik in een sessie en op beeld als een image. De gebruiker moet vervolgens de code die op het beeld staat overtikken als hij het formulier invult. Alsna de submit ($_POST['captcha'] != $_SESSION['captcha']) { die('spammert');}
Zelf doe ik zoiets met een sessie:quote:Op donderdag 9 november 2006 15:19 schreef Desdinova het volgende:
ik wil een array maken in een array op deze manier:
array["dit"]["dat"] = "blaat";
maar dat werkt niet?
hoe moet ik het schrijven?
Lijkt me welquote:Op donderdag 9 november 2006 15:24 schreef Desdinova het volgende:
kan dit niet in een gewone variabele dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |