1 |
Heej, oke.. dat kan me een stap in de richting helpen, hoewel ik nog nooit van ODBC heb gehoord. Maar, ik ben op zoek naar een script dat grotendeels af is vanwege weinig tijd.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:50 schreef IceHeat het volgende:
[..]
Zelf schrijven?ODBC kun je voor Excel gebruiken, maar ik weet niet of je ODBC met PHP kan gebruiken.
ORDER BY [kolom]quote:Op donderdag 2 november 2006 23:50 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik ben een beetje aan het stoeien met sql, maar ik kan het volgende niet vinden in mn boekje.
ik heb een tabel met leden en elk lid heeft een handicap (golf). hoe krijg ik te zien welk lid de laagste handicap heeft?
Ja ok dat is een manier. Maar wat nou als ik alleen de naam wil zien van het lid met de laagste handicap? dus zonder een lijst te genereren en die te ordenen van laag naar hoog?quote:Op vrijdag 3 november 2006 00:08 schreef IceHeat het volgende:
[..]
ORDER BY [kolom]
En dan ook nog ASC DESC aangeven
http://www.w3schools.com/sql/sql_orderby.asp
1 2 3 | FROM Persoon WHERE handicap=(SELECT MIN(handicap) FROM Persoon); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 | $excel = new COM("excel.application") or die("Unable to instanciate excel"); //bring it to front $excel->Visible = 1;//NOT //dont want alerts ... run silent $excel->DisplayAlerts = 1; //open document $excel->Workbooks->Open("d:/excel.xls"); for ($h = 1; $h <= 3; $h++) { $book = $excel->Workbooks(1); $sheet = $book->Worksheets($h); echo "<table>n"; //Wtite row for ($i = 1; $i <= 150; $i++) { echo "<tr>n"; //write colom for ($j = 1; $j <= 5; $j++) { $cell = $sheet->Cells($i, $j); // #Select the cell (Row Column number) $cell->activate; // #Activate the cell if($cell->value == '0') { $td = ""; } else { $td = $cell->value; } echo "<td>" . $td . "</td>n"; // #write the cell } echo "</tr>n"; } echo "</table>n"; } //closing excel $excel->Quit(); |
foutje in mn sessionid dusquote:Op zaterdag 4 november 2006 23:12 schreef qu63 het volgende:
op de een of andere manier kan ik niet meer via CURL op Fok posten
als ik wil posten krijg ik een #68 (Je bent niet ingelogd en kunt daarom niet reageren. Log eerst in, of vul je gebruikersnaam en wachtwoord in bij het reageervenster, en probeer het dan opnieuw.)
en bij het wijzigen van mijn profiel een #3(Je bent niet ingelogd en kunt daarom geen gebruik maken van deze functie. Klik hier om in te loggen, of hier om je te registreren.)
ik heb gewoon mijn eigen sessionid gebruikt die niet aan mijn ip gebonden is, gebruikersnaam en eachtwoord worden ook meegezonden..
iemand een tip?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | <ul> $taal = "NL"; $menu_array = array(); $submenu_array = array(); include("config.php"); @mysql_select_db("database") or die ("kon geen database selecteren"); $query = "SELECT menu FROM menu WHERE taal='$taal' ORDER BY ID"; $result = mysql_query($query); while (list($menu) = mysql_fetch_row($result)) {$de_menu = urldecode($menu); $menu_array[] = "<li>$de_menu</li>"; $query2 = "SELECT titel FROM tekst WHERE taal='$taal' AND menu='$menu' ORDER BY ID"; $result2 = mysql_query($query2); while (list($titel) = mysql_fetch_row($result2)) {$de_titel = urldecode($titel); $submenu_array[] = "<ol><a href='../$database/$titel'>$de_titel</a></ol>";} $query3 = "SELECT titel , URL , priority FROM submenu WHERE taal='$taal' AND menu='$menu' ORDER BY ID"; $result3 = mysql_query($query3); while (list($titel, $url, $priority) = mysql_fetch_row($result3)) {$de_titel = urldecode($titel); if (empty($priority)) {$submenu_array[] = "<ol><a href='$url'>$de_titel</a></ol>"; } else { $output = array_slice ($submenu_array, $priority); $menu_array[] = "<ol><a href='$url'>$de_titel</a></ol>"; $submenu_array = array_merge ($submenu_array, $output); } } $menu_array = array_merge ($menu_array, $submenu_array); print_r($menu_array); unset ($menu_array); unset ($submenu_array); } </ul> ?> |
Helaas heb ik dat door schade en schande zelf ondervonden.quote:Op zondag 5 november 2006 18:43 schreef SuperRembo het volgende:
Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk als je jezelf verkeerde encoding aanleert. Dat soort dingen blijven je achtervolgen. (Zie het gehannes met de \ in replique)
Ik zou eerst een ERD maken als ik jouw was.quote:Op zondag 5 november 2006 19:58 schreef ExCibular het volgende:
Aan de hand van jullie eerdere reacties ga ik vanavond bezig om mijn database design wat te optimaliseren.
Graag hoop ik daarom op nog wat tips
Ik heb een database met een aantal tabellen
teksten (hierin de teksten)
acties (specifieke database voor actie teksten andere opbouw dan gewonen teksten)
projecten (idem)
nieuws
Dan heb ik een menu met 7 items en een aantal menuitems hebben submenuitems. Maar niet alle teksten komen in het menu voor. Een aantal van deze items zijn echter niet losstaand maar vormen een soort menu voor zichzelf zonder dat het in de balk voorkomt.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Ik had nog nooit van een ERD gehoord. Maar ik ga het e.e.a. maar een in kaart brengen. Bedankt voor de tips!quote:Op zondag 5 november 2006 20:28 schreef IceHeat het volgende:
[..]
Ik zou eerst een ERD maken als ik jouw was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |