Jawel, mysql, postgresql en interbase/firebirdquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:58 schreef Desdinova het volgende:
luxe antwoord
thanks
een gratis sql server om mee te spelen zit er niet in begrijp ik
1 2 3 | $sql = "SELECT *, DATE_FORMAT(datum, '%e %m %Y') AS date_x ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $maanden = array(1 => "januari", "februari", "maart", "april", "mei", "juni", "july", "augustus", "september", "oktober", "november", "december"); foreach($maanden as $key => $maand) { if (fnmatch($row[date_x], $key)) { return $maand; } } ?> |
DATE_FORMATquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:29 schreef super-muffin het volgende:
Dit is een gedeelte uit mijn query:
[ code verwijderd ]
En krijk ik dus als output:
31 10 2006
Hoe zorg ik er voor dat ik ipv die 10, oktober te zien krijg?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | $sql = "SELECT *, DATE_FORMAT(datum, '%e %M %y') AS date_x FROM berichten ORDER BY id DESC LIMIT 0, 1"; $result = mysql_query($sql); $loc_nl = setlocale(LC_TIME, 'nl_NL', 'nl'); while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) { $maand = strftime("%e %B %y", mktime()); echo "<div class="bericht"> <h2>" . $maand . " " . $row[kop] . "</h2> <p>" . $row[inhoud] . "</p> </div>"; ?> |
Waarom zet je setlocal in een variabele?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:28 schreef super-muffin het volgende:
Bedankt
Als ik die localsettings goed zet dan kan ik gewoon %M gebruiken en dan kijg ik de goede Nederlandse maanden?
--toevoeging:
ik heb het goed gekregen
[ code verwijderd ]
Ik vind het echt goed van me zelf
* super-muffin geeft schouderklop aan zich zelf.
ik zou zeggen timestamp in gmt opslaan en dan in php omvormen naar de juiste tijdzone.. (als je de gegevens weer ophaalt)quote:Op woensdag 1 november 2006 18:04 schreef wipes66 het volgende:
Weet iemand hoe je het beste tijd+datum op kan slaan in een db? Ik dacht er zelf aan om gewoon een timestamp (in GMT) te gebruiken. Ik heb er nooit zo over nagedacht om rekening te houden met tijdzones/daylight saving etc.
ja dat is ook wat ik wil, maar hoe kan ik aan een gmt timestamp komen ongeacht de configuratie v/d server?quote:Op woensdag 1 november 2006 19:56 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zou zeggen timestamp in gmt opslaan en dan in php omvormen naar de juiste tijdzone.. (als je de gegevens weer ophaalt)
dan kan je namelijk zelf/de gebruiker de tijdzone aangeven
Zelf schrijven?quote:Op woensdag 1 november 2006 22:58 schreef ALTF4 het volgende:
Hallo,
ik ben op zoek naar een script dat op gezette tijden data uit een MySQL database leest en die vervolgens als excel bestand kan wegschrijven op de server. Het op gezette tijden actie ondernemen van het script is geen probleem voor me om in een script te implementen.
Er zijn veel scripts die het mogelijk maken om te linken naar voorbeeld.php en dat de bezoeker dan de keuze krijgt voorbeeld.xls op te slaan of in de browser te openen. Dat zoek ik niet, het xls bestand moet worden opgeslagen op de server.
Voorbeeld van toepassing: Iedere dag een backup maken van een lijst met mensen die zich hebben ingeschreven, in xls formaat zodat het wanneer gewenst direct te openen is in Excel.
Weet iemand een script zoals door mij gezocht te vinden? Graag! Laat het me weten!
Ja dus: http://nl2.php.net/manual-lookup.php?pattern=ODBCquote:Op woensdag 1 november 2006 23:50 schreef IceHeat het volgende:
[..]
Zelf schrijven?ODBC kun je voor Excel gebruiken, maar ik weet niet of je ODBC met PHP kan gebruiken.
Yupquote:Op donderdag 2 november 2006 00:30 schreef fokME2 het volgende:
Kan je met ODCB ook excel bestanden uitlezen?
1 |
Heej, oke.. dat kan me een stap in de richting helpen, hoewel ik nog nooit van ODBC heb gehoord. Maar, ik ben op zoek naar een script dat grotendeels af is vanwege weinig tijd.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:50 schreef IceHeat het volgende:
[..]
Zelf schrijven?ODBC kun je voor Excel gebruiken, maar ik weet niet of je ODBC met PHP kan gebruiken.
ORDER BY [kolom]quote:Op donderdag 2 november 2006 23:50 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik ben een beetje aan het stoeien met sql, maar ik kan het volgende niet vinden in mn boekje.
ik heb een tabel met leden en elk lid heeft een handicap (golf). hoe krijg ik te zien welk lid de laagste handicap heeft?
Ja ok dat is een manier. Maar wat nou als ik alleen de naam wil zien van het lid met de laagste handicap? dus zonder een lijst te genereren en die te ordenen van laag naar hoog?quote:Op vrijdag 3 november 2006 00:08 schreef IceHeat het volgende:
[..]
ORDER BY [kolom]
En dan ook nog ASC DESC aangeven
http://www.w3schools.com/sql/sql_orderby.asp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |